Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Nouks schreef:Karin,
Ik stel met name dat "perfectie" voor een B-proef iets anders zal zijn dan perfectie bij een Grand Prix-proef. Als iedereen naar dezelfde maatstaven van perfectie beoordeeld zou worden, zou geen enkele B-proef winstwaardig zijn. Ik ben in beperkte mate bekend met het Skala, weet ongeveer wat er in staat, maar ik neem dus aan dat in het Skala ook omschreven staat wat "perfectie" is voor een paard op een bepaald niveau?
KarinvdM schreef:Voor de B en het L kijk je voornamelijk naar de eerste 3 punten van het Skala.
Nee, dat staat er niet in, maar dat er voor de GP andere maatstaven zijn dan voor de B lijkt me logisch. Het is niet voor niets dat er voor de verschillende nivo's verschillende opleidingen zijn voor juryleden.

macke schreef:Met de jurycursus wordt wel degelijk gezegd dat men het cijfer voor de verzorging NIET!!!!!!!! als sluitpost moet zien dus charlyT en Vippie beledig nooit de hand die jou te eten geeft!!!!!!!!!!!! Het gaat hier puur om verzorging maar misschien zijn jullie degene met de zegeltjes???
pol schreef:Citaat:@Vippie de 2 punten kado begrijp ik niet als je standaard een 7 geeft?
Even een vraagje uit nieuwsgierigheid wat wordt er op de cursus verteld over de cijfers voor de gangen van het paard? is daar ook een standaard voor?

Nouks schreef:KarinvdM schreef:Nee, de 10 hoort bij absolute perfectie.
Dat zou dan dus inhouden dat tienen in de basissport in ieder geval nooit kunnen worden gegeven; absolute perfectie lijkt me niet aan de orde als in de subtop nog zo veel meer te bereiken is. Bovendien kun je van een B- of L-paard niet de oprichting verwachten die de norm is in hogere klasses. Oftewel: wanneer is iets perfect?
Tis maarnet wat je eigen normen en waarden en ervaringen zijn vaak.
Nu zie ik bij mij op stal kindjes regelmatig huilen.. Ach, als zo'n kind geen perfecte proef neerzet.. zet er toch wat leuks bij ( bijv. leuke combiantie oid) dat kan toch oh zo belangrijk zijn voor die kindjes.. Of geef ze bij goede verzorging gewoon een 9.. dan vallen die 4 en die 3 minder op en krijgen ze alsnog geen winst.. maar trots dat ze zijn op die 9! macke schreef:Met de jurycursus wordt wel degelijk gezegd dat men het cijfer voor de verzorging NIET!!!!!!!! als sluitpost moet zien dus charlyT en Vippie beledig nooit de hand die jou te eten geeft!!!!!!!!!!!! Het gaat hier puur om verzorging maar misschien zijn jullie degene met de zegeltjes???
Nessah schreef:En dat was vroeger nou zo leuk aan de B. Het motiveerde je door te zetten en je kreeg leuke opmerkingen op je coupon.. En als het een keer minder ging werd je niet zo afgeblaft maar werd er leuk op je coupon gezet; zet door jullie komen er wel..
Nessah schreef:Als ik mijn coupons bekijk met mijn pony toen ik 11 jaar was.. Kijk dat was nou leukNu zie ik bij mij op stal kindjes regelmatig huilen.. Ach, als zo'n kind geen perfecte proef neerzet.. zet er toch wat leuks bij ( bijv. leuke combiantie oid) dat kan toch oh zo belangrijk zijn voor die kindjes.. Of geef ze bij goede verzorging gewoon een 9.. dan vallen die 4 en die 3 minder op en krijgen ze alsnog geen winst.. maar trots dat ze zijn op die 9!
Soms hebben ze gewoon wat meer begleiding nodig.
Maariijee schreef:ik vraag me eigenlijk ook wel eens af, waarom de cijfers eigenlijk ophouden bij een 8.
. Ik ben het met je eens dat punten uit elkaar getrokken dienen te worden van 0 tot 10, maar 4-7 zijn nu eenmaal de cijfers die het meeste gegeven worden, omdat er meestal ook voor deze cijfers gereden wordt.Citaat:10 Uitmuntend. Oefening perfect uitgevoerd, exact op de juiste plaats, juiste lijn van punt tot punt. Voorwaarden Skala zijn perfect.
9 Zeer goed. Oefening bijna perfect uitgevoerd, exact op juiste plaats, juiste lijn van punt tot punt. Voorwaarden Skala zijn
bijna perfect.
8 Goed. Precies en op juiste lijn uitgevoerd, voorwaarden Skala zijn ‘goed’.
7 Tamelijk goed. Tamelijk precies en op juiste lijn, voorwaarden Skala zijn tamelijk goed.
6 Bevredigend. Of exact en precies uitgevoerd, met wat zwakheden in Skala; of te weinig en exact uitgevoerd maar goede basisvoorwaarden van Skala
5 Voldoende. Of tamelijk exact en precies uitgevoerd met duidelijke zwakheden in Skala; of tamelijk ernstige fouten met tamelijk bevredigende basisvoorwaarden Skala
4 Onvoldoend. Tamelijk exact, maar duidelijke zwakheden in Skala; of duidelijke fouten met tamelijk bevredigende basisvoorwaarden Skala.
3 Tamelijk slecht. Weinig precies uitgevoerd met serieuze problemen in de basis van het Skala.
2 Slecht. Weinig precies uitgevoerd met zeer ernstige problemen in basis van Skala
1 Heel slecht. Oefening is nauwelijks meer te herkennen (verzet, stormt weg, etc)
0 Niet getoond. Geen enkel fragment van oefening is uitgevoerd.

crossmonster schreef:Maar was het dan een officiele wedstrijd, telden de punten mee?
En nogmaals, is toch een kleine moeite om de coupon in te scannen?
Als ik een 10 zou halen, zou ik die coupon inlijsten.
Een collega van mij is Z-Jury,al jaaaaren, en hij had nog nooit een 10 gegeven, en hij kende ook geen jury's die op officiele wedstrijden 10-en gaven.
Dus ook hij was benieuwd naar de coupons van de mensen die zeggen dat ze wel een 10 hebben