superwoman schreef:Aangezien je het aan haalde,vroeg ik mij dat dus af en stelde ik een vraag...niks in je mond gelegd dus![]()
Ik heb er zelf ook genoeg gezien die niet in de klasse behoorde waarin ze reden...
Gister nog kwam ik iemand tegen die veel wedstrijden rijdt en der punten zo bij elkaar sprokkelt, want in de meeste gevallen heeft ze geen winst en dat was in de klasse ervoor hetzelfde.
Toch vind ik dat knap, om x op x op wedstrijd te gaan met zo weinig kans op goeie punten. Maar ja, dat ik het niet zo zou willen halen,........ tja
Als jury hoef je niet de "fouten" (als je dat zo ziet) van andere jury-leden te corrigeren, omdat jij er anders over denkt. Gewoon die ruiter op weg helpen met goed commentaar is denk het beste.
Nu heb ik het niet over de combinatie van de ts, omdat ik die niet heb gezien en daar niet over mee kan praten, maar over het negatieve gevoel wat ik hier in het topic proef...
Het "typische dressuurruiters onder elkaar" waar zo veel over gesproken wordt.
Ik denk eerder dat men die over gaan naar springen dáár over vallen. Als ze niet goed kunnen springen, zullen ze daar ook verliezen namelijk
Ik heb nergens verteld dat het er veel zijn ,maar net als in het echte leven bestaan er heel veel goede juryleden en een paar slechte.
Verder ben ik het met je eens om iemand positief commentaar te geven, en een verliespunt komt ook niet veel bij me voor, maar als je bv in het Z de hele proef een paard laat zien die zijn rug wegdrukt en zwaar tegen de hand is, en dan nog niet wil afgroeten is het voor mij echt klaar.Dat heeft verder niets te maken met de fouten van een collega te corrigeren, maar met het moment van mijn jureren. (pfff, vind je wel erg ver doordenken, als iemand zulke gedachten zou hebben bij het jureren zit je echt met de verkeerde pet op een jurystoel)Verder is mijn ervaring dat zelfs positief commentaar bij lage punten weinig effect heeft, per slot van rekening hebben wij er weinig verstand van, en weet alleen de instructie hoe het hoort.. (Uitzonderingen daargelaten) Maar we blijven gewoon ons best doen om het toch mee te geven.
Je moet punten wat je ziet en je kan niet opeens milder zijn omdat het met lage punten (zonder verlies) ook wel duidelijk is?? Dat is ook niet eerlijk tegenover andere ruiters die het duidelijk beter gedaan hebben maar dan met dezelfde punten thuiskomen.