Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ellen82 schreef:Echter als je met je beter lopende paard net iets voorbij A afwendt of een overgang net te laat maakt wordt je keihard afgestraft.

ellen82 schreef:Ik heb het idee dat dan dus niet mee wordt genomen dat het paard zoveel beter loopt. Er wordt dan alleen gezien dat de ruiter te laat afwendt. Op dat moment heb je als ruiter dus niet meer het voordeel van het beter lopende paard.
Urielle schreef:Ze schrijft beter lopend, niet beter bewegend.

) in de hoek.
)
) omdat ik geen controle had. 
magic_lover schreef:ik vind het zeker een goed iets dat de grens omhoog is gegaan.
vroeger moest je er echt wel héél wat voor doen om een verliespunt te rijden, en zelfs dan kreeg je het amper voor elkaar
nu is de grens gewoon reëel, en zelfs nu vind ik eigenlijk nog dat je wel je stinkende best moet doen om een verliespunt te rijden
Heb zelf ook een vrij simpel bewegend paard, zeker als je het vergelijkt met wat je tegenwoordig vaak rond ziet lopen 

Nieuwe poging 
ellen82 schreef:Pfff, vind het echt heel lastig om precies uit te leggen wat ik bedoelNieuwe poging
Kun je, als de jury je draf in de proef een 6 waard vind (onderdeel op het eind), op oefeningen in de proef een 7 of 8 scoren? Hierbij ga ik ervan uit dat de draf in die oefening hetzelfde blijft en niet minder wordt wat je vaak ook nog ziet.
Pion schreef:Ben het altijd eens geweest met mijn punten maar nu in de M2, geen touw aan vast te knopen.
Wat mij betreft mogen ze dat wat vaker uitdelen, want als ik het niveau zie bij ons in de kring, dat ligt zo gruwelijk laag. Op deze manier komt iedereen wel naar het Z. Je moet er wel echt iets voor doen hoor

Lante schreef:Een verliespunt krijg je niet in de B, maar ik begrijp je punt. Waarschijnlijk heb je voor dat verzet 1,2, of 3'en gekregen, maar verder heb je dat in je proef blijkbaar nog een heel eind kunnen compenseren. Je kunt toch niet hele proef verzet afstraffen in de laatste onderdelen als de rest gewoon vrij redelijk was?
).
)