Kleding jury, kan spijkerbroek nu wel of niet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vippie

Re: Kleding jury, kan spijkerbroek nu wel of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 08:10

ROFL basebalpetje met: "Ik ben de jury!"

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 17:53

miep1979 schreef:
@Raket juist voor die kleintjes is de bixie om wat van de spanning weg te nemen, het verschilt nogal wanneer er een jury de auto uitstapt voor een praatje in een donker getint strak pak of bijvoorbeeld in een casual broek met net shirt of blouse erop.
Juist om de kinderen toch het idee mee te geven van spel en geen wedstrijd zijn de bixie proeven in het leven geroepen.

Da's toch hinken op twee gedachten: is het nou spel of wedstrijd? Volgens mij wedstrijd, want: juryleden worden speciaal opgeleid, er zijn een heleboel regels enz. En bij een wedstrijd hoort een zekere uitstraling!

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 20:51

het maakt mij weinig uit hangt er beetje vanaf als je jury bent van B t/m Z2 kun je wel gewoon alles dragen
maar de klasse's daarboven vind ik dat er wel wat nette kleding bij hoort

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:57

Een nette pantalon doet de truc vaak al wel.. ben ook niet van de mantelpakjes... maar een nette pantalon of leuke rok met gewoon nette bovenkleding is in mijn ogen netjes genoeg. Ik heb nog nooit spijkerbroeken ofzo uit de kast gehaald om te jureren, ookal wist ik dat ik in koude hokjes of modderige oorden terecht zou komen, dan maar wat meer lagen kleding aan... of een panty onder de pantalon... als je wat van een ander wilt kunnen zeggen, dan vind ik wel dat je zelf volgens de reglementen gekleed moet zijn.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 14:40

liiisette schreef:
het maakt mij weinig uit hangt er beetje vanaf als je jury bent van B t/m Z2 kun je wel gewoon alles dragen
maar de klasse's daarboven vind ik dat er wel wat nette kleding bij hoort

Met alle respect, maar dit vind ik een rare denkwijze. De ruiters/amazones moeten ook van B t/m Z2 netjes volgens de regels gekleed gaan..............D U S : jij als jury net zo goed. Zoniet, kies een andere hobby.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 14:44

@sjansje: of een panty onder de pantalon als het goed is ziet niemand dat Knipoog
Netjes gekleed, dat hoort bij de paardensport. Hoewel ik op een modderterrein rustig passens schoeisel aantrek, dus zwarte klompen met een leren bovenstuk, of stevige waterdichte laarzen.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:20

judithh schreef:
Ik zeg eerlijk...ik heb een spijkerbroek die bijzonder netjes is (wijder model) en die heb ik wel eens aan met jureren met mijn nette schoenen eronder, nette bloes/blazer erop en dan vind ik het niet echt onder doen voor een nette pantalon, die ik meestal draag als ik ga jureren.
Laatst zat ik met een collega te jureren en die zat in haar rijbroek met jophurs te jureren daar heb ik wel melding van gemaakt, dat is absoluut uit den boze.

Helemaal mee eens, nette bv donkerblauwe spijkerbroek met blousje en blazer is toch supernetjes? Eventueel met een sjaaltje.

Met de tijd mee gaan heet dat,... Haha! Haha!
Vale spijkerbroek niet, oke, kan ik inkomen maar nette donkerblauwe met bovenstaande? Wat is daar mis mee?
Netjes gekleed,.. helemaal mee eens, maar dat is dat ook, toch?

Als het bij de FNRS mag waarom dan eigenlijk niet bij de KNHS? (zomaar een vraagje hoor)

Snap dat ze richtlijnen hebben en als ik jury was zou ik me daar ook aan houden, maar iets soepeler dmv bovenstaande zou ik zelf geen problemen mee hebben

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:42

Vind nette kleding er toch wel bijhoren. In ieder geval geen oude spijkerbroek met een slobber shirt..
Als je als jury op het laatste moment invalt is het wat anders, kun je niks aan doen. Nood breekt wet..

Dat van die speldjes vind ik eigenlijk wel een hele goede! Ga in januari starten met de jurycursus zal die vraag eens op tafel gooien!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:06

Ik zit helemaal niet op een speldje te wachten. Ik heb er geen behoefte aan om op ieder concours een speldje door m'n nette kleding te moeten prikken.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:12

ze hebben tegenwoordig ook met magneetjes Lachen

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:55

Hier verschilt het erg per vereniging hoe de jury's gekleed gaan.
Zo merk ik dat er in Elst(Utrecht) altijd net gekleedde jury's rond lopen.
Op andere plaatsen is dat inderdaad wel eens anders!

Ook ik vind dat je je aan de regels moet houden, bijna iedereen heeft wel iets nets in de kast hangen.

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 22:30

kinuh schreef:
Ook ik vind dat je je aan de regels moet houden, bijna iedereen heeft wel iets nets in de kast hangen.

Mee eens Lachen Uitendelijk is het ook niet veel moeite he...

rsstables

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 15:44

Het hoort erbij, net kleden. Anders kom je ook niet zo serieus over in je vale spijkerbroekje.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:24

Mij blijft nog wel even bij,d at toen ik aan het schrijven was op een zomersconcours bij een uiterst vriendelijke oudere meneer, het jurylid, en het echt ONTZÉTTEND heet was en hij het jasje van zijn pak aanhield. Ik zat daar naast hem in slechts een polotje al flink te zweten maar deze man hield keurig zijn overhemd én jasje aan omdat hij blijkbaar vond dat dat zo hoorde. Dat zijn de mensen die zich echt aan de regels houden.

Nou wil ik hier niet mee zeggen dat niemand zijn jasje uit mag doen, maar dat ik het wel top vind als mensen dit soort gedrag vertonen. :)

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 13:33

KarinvdM schreef:
Ik zit helemaal niet op een speldje te wachten. Ik heb er geen behoefte aan om op ieder concours een speldje door m'n nette kleding te moeten prikken. :n

Overdrijven is ook een kunst hoor. Al heel lang het KNHS speldje in mijn colbert, en heus, er is geen gat ontstaan. Niks van te zien.
Eigenlijk zijn wij KNHS officials best zeurpieten als het om kleding gaat. Er zijn meerdere sporten waar je als een official altijd herkenbaar bent, omdat er een verplicht tenue is voorgeschreven. En nee, dat krijgen ze niet, dat betalen ze zelf.
En in de kakkineuze paardensport, waar deelnemers gekleed moeten gaan alsof ze naar een begrafenis gaan, willen de officials eigenlijk niet veel, als het om hun presentatie gaat. Iedereen doet maar naar eigen inzicht, ondanks de voorschriften.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:03

Het eerste wat ik dacht was "modder en drassige terreinen". Gaan jullie serieus in het buitenseizoen bij minder weer/regenval in jullie zondagse kleding het terrein over? Dan lijkt het mij persoonlijk van groter belang dat je kleding gerust vies mag worden dan dat je er in mantelpak bij loopt.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 12:02

Ik ben nu bezig met de jurycursus en in de map staat toch wel duidelijk dat een spijkerbroek echt niet gewenst is.

jaquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 18:23

wij hebben in de regio een mevrouw die komt alsof ze uit eten gaat bij de koningin inclusief haar eigen gouden bel met bordeaux rood steeltje die rinkelt als je mag beginnen. Vind ik weer het andere uiterste en hoeft van mij niet. Maar zie bij de prijsuitreiking wel graag het verschil tussen het barpersoneel en de jury.

Dus spijkerbroek kan alleen vind ik als je de bovenkleding héél netjes houdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 18:27

TeeGee schreef:
Ik ben nu bezig met de jurycursus en in de map staat toch wel duidelijk dat een spijkerbroek echt niet gewenst is.

ik denk ook niet dat ze het in dank afnemen als je dat toch gaat doen :P

Zouden we eigenlijk bij het examen ook 'gekleed' moeten komen?

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 13:09

Ik was met het examen best netjes, maar er waren er veel gewoon in spijkerbroek er werd ook niets van gezegd.
Ik vind op zich dat je met een zwarte broek en blouse er al snel netjes uit ziet.
Alleen mijn schoenen pas ik wel aan aan de wedstrijd. Als ik weet dat ik over een modderig terrein heen moet dan heb ik gewoon mijn stalschoenen aan.
En als het mega koud is houd ik ook mijn winterjas aan.
Aan een onderkoelde jury heb je ook niets. :D

griziyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 13:16

.
Laatst bijgewerkt door griziyr op 12-11-22 22:09, in het totaal 2 keer bewerkt

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 13:18

Volgens mij is het ook wel gewenst dat je met het examen in je nette pakkie komt. Dat begreep ik tenminste van onze cursusleidster.

Moorke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:23

Ik vind het wat overdreven om echt hele nette kleding aan te doen. (een pak ofzo). Gewone nette kleding vind ik goed genoeg. Het moet natuurlijk niet een slobbertrui met een kapotte spijkerbroek zijn, maar een spijkerbroek met een vestje kan wel toch? Ik zou niet weten wat daar mis mee zou zijn.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:24

TeeGee schreef:
Volgens mij is het ook wel gewenst dat je met het examen in je nette pakkie komt. Dat begreep ik tenminste van onze cursusleidster.

:j wij moest dit wel iig

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 10:34

Beaux schreef:
Ik vind het een beetje onzin allemaal. Al wordt de proef in badpak beoordeeld als die proef maar goed beoordeeld wordt!
Ik zie niet eens wat de jury aan heeft in die auto of dat hokje.
Met hele grote belangrijke concoursen en kampioenschappen waarbij de jury ook nog deelneemt aan de prijsuitreiking vind ik het weer wat anders maar voor die kleinschalige wedstrijd om de hoek hoeft het van mij niet hoor.

Helemaal mee eens!