Van wie hebben jullie les in de Achterhoek e.o ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pantarhei

Re: Van wie hebben jullie les in de Achterhoek e.o ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 11:27

zijn er nog tips voor de buurt van Hellendoorn,aan huis of in de buurt? Zou gaan om dressuurles tbv hogere sport

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 15:31

AprilSchat schreef:
Iemand misschien ervaring met Bea Aalbers?
Ik heb gehoord dat zij ook heel fijn les geeft, maar ik zou ook wel graag willen weten wat ze per uur vraagt..

Ik! Maar dat wist je al.. Ik betaal 15 euro per uur bij haar aan huis. Ben heel erg tevreden met de lessen, vriendelijk, geduldig en begripvol. Ik vind het super om te merken dat alle dingen die bij eerdere instructeurs alleen na flink vechten en veel frustraties lukten, ook samen met je paard op een vriendelijke en leuke manier kunnen. Ik heb het gevoel dat ik nu op een veel eerlijkere manier rijd. En voor een schijterd als ik is het soms erg fijn om dingen in mijn eigen tempo te mogen doen, in plaats van het bekende "niet aanstellen, doorrijden"!

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 15:35

ik krijg les van carel soethout, vroeger kreeg ik prive les en was volgens mij iets van 36 p.u.

nu krijg ik straks weer les van hem bij de woudruiters

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 15:41

Margje schreef:
AprilSchat schreef:
Iemand misschien ervaring met Bea Aalbers?
Ik heb gehoord dat zij ook heel fijn les geeft, maar ik zou ook wel graag willen weten wat ze per uur vraagt..

Ik! Maar dat wist je al.. Ik betaal 15 euro per uur bij haar aan huis. Ben heel erg tevreden met de lessen, vriendelijk, geduldig en begripvol. Ik vind het super om te merken dat alle dingen die bij eerdere instructeurs alleen na flink vechten en veel frustraties lukten, ook samen met je paard op een vriendelijke en leuke manier kunnen. Ik heb het gevoel dat ik nu op een veel eerlijkere manier rijd. En voor een schijterd als ik is het soms erg fijn om dingen in mijn eigen tempo te mogen doen, in plaats van het bekende "niet aanstellen, doorrijden"!

Hoi Margje!! Haha!

Precies!! Daarom zou het ook wat voor mijn zijn!!
Ik denk dat ik binnenkort haar maar een keer ga vragen, als mijn ouders het er mee eens zijn Tong uitsteken

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 15:44

Cavaliere schreef:
ik krijg les van carel soethout, vroeger kreeg ik prive les en was volgens mij iets van 36 p.u.

nu krijg ik straks weer les van hem bij de woudruiters

Carel Soethout vind ik persoonlijk 1 van de beste instructeurs. Streng, hard werken, maar rechtvaardig en eerlijk! Heb jaren geleden ook les van hem gehad bij de Woudruiters, en ook ORUN 1e fase van hem gehad, helemaal prima, voor zowel jonge, als opgeleide paarden.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 18:43

carel heeft mijn vriend met orun ook les van gehad, opzich wel goed vond ik, maar moet zeggen dat het niet echt iets voor mij zou zijn Haha! beetje te streng wat dat betreft....

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 10:08

dus jij gaat vast ook niet naar dressuur van Roelie Bril Lachen???
(ook niks voor mij hoor haahah)

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 10:31

ikke?? nee, niet wat voor mij. Ben er een keer wezen kijken en vond er weinig aan(qua afwisseling), en de manier waarop hij les gaf niet echt voor mij weggelegt Haha!

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 09:41

Ik heb les van Desiree Kemper, echt super. Heb nu redelijke tijd les van haar en echt heel veel van geleerd. Maar ze zit idd heel erg vol. Bea Aalbers vind ik persoonlijk echt niks. Ze heeft bij ons op de club les gegeven maar daar is ze nu weg omdat het gewoon niet ging. Dressuur ging wel, maar ze pakt niet echt door (vind ik hoor, iedereen eigen mening natuurlijk Lachen ).

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 10:37

@ Urose: Daarom vraag ik er ook naar!

Ik wil graag van verschillende mensen meningen horen! Knipoog

Bedankt voor je reactie Lachen

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 10:52

rijoyco schreef:
Ik heb/had zelf les van Sabine bouwman, Desiree Kemper en Marlous Heister (laatste alleen dressuur), allen rond de 20-25 euro per uur geloof ik.

Iemand ervaring met Rosalinde Heck?

Ja! Heb ik vorig jaar les van gehad. Toptoptop. Ze is echt heel goed, als je bij haar wegkomt heb je een super basis en rij je de oefeningen daarna zo weg. Heel eerlijk naar je paard toe. Is helemaal mijn manier van rijden. Kost 35 euro per uur en je moet naar haar toe.

Heb ook club- en priveles gehad van Marieke, dressuurmatig vind ik dan Rosalinde fijner, maar Marieke heeft mij zeer goed geholpen met springen. Ik las dat iemand vond dat je niet bang moest zijn bij haar, maar ik ben juist een schijterd en door haar nuchtere manier van doen gaf ze mij juist zelfvertrouwen. Je moet inderdaad niet lopen klojo-en bij haar, maar je weet wel waar je aan toe bent denk ik dan maar. Kon er verder goed mee eigenlijk, geen problemen gehad.

Heb ook clubles (springen) gehad van Judith Ribbels, dat doet ze ook gewoon goed, maar Marieke is iets strabanter za'k maar zeggen en dat heb ik wel nodig Haha! . Maar Judith is ook goed, kan volgens mij met alles wegrijden.

Maar qua dressuurles springt Rosalinde er wat mij betreft wel uit, daarvoor ga ik niet meer naar iemand anders.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 12:59

Roos_s schreef:
ikke?? nee, niet wat voor mij. Ben er een keer wezen kijken en vond er weinig aan(qua afwisseling), en de manier waarop hij les gaf niet echt voor mij weggelegt Haha!

Ik denk dat dat er dan maar net aan ligt hoe en wat.
Les sinds kort zelf ook weer bij de vereniging, dus bij Roeli, die man ziet alles hoor!
En qua afwisseling... ik rijd in de laatste les en geloof me, ik word wel bezig gehouden hoor Bloos
Moest vorige week ook al keertwendingen, travers, appuyeren, galop stap en verzameling rijden. En ik rij M1 dus da's nog niet iets wat ik op concours moet doen. Ja, ik ben er blij mee, les van Roeli Ja
Welke les ben je wezen kijken toen?

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:09

Zal effe een rijtje opnoemen Clown

Heb bij de pony's altijd les gehad van Jan Oortveld. Clubles bij de Nijgraaf. Vond ik echt geweldig. Ik was idd best een schijtlaars Bloos maar hij kreeg mij wel aan 't springen in de springles! Ook dressuurmatig vind ik hem heel goed, heel eerlijk naar de paarden toe. Ben echt fan van zijn manier van werken.

Daarna kreeg ik clubles (dressuur alleen) van Claudine Heise. Beviel me ook prima. Ook wel eens privéles en dan beviel me nog 10x beter als de clubles hihi. Heel fanatiek, zelf ook hoog gereden, dressuurgericht, en gewoon een toffe meid zonder kapsones.

Nu krijg ik privéles van Kelly v Schoonderwalt, aan huis. Heel relaxed en rustig, toch fanatiek. (en soms ietwat dominant, maar da's errug fijn want ik wil zelf ook nog wel eens m'n mond opentrekken Clown ) Daar les ik nu en dat wil ik nog wel ff blijven doen Knipoog

Vriendin van mij heeft privéles van Carel Soethout en Annet Elmendorp. Bij de eerste dressuur, de tweede springen. Ik denk wel dat je bij Carel wel een klik moet hebben, want ik weet niet of ik daar zou kunnen lessen.

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:19

Oja, Rosalinde Heck is echt super. Was echt fan van dr. Helaas voor mij niet echt haalbaar omdat je altijd naar haar toe moet gaan.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:00

Oh ja< marleen le Mat heb ik ook nog bij gelest, die is ook erg erg goed (wat ben je aan het doen? Nee, vertel maar, misschien kan ik er nog wat van leren Haha! Haha! ) en die geeft weer les aan Annebeth Reesink waar ik ook les van heb gehad en die is ook heel goed. Kijken echt naar hoe je paard beweegt, waar het scheef zit en wat er opgelost moet worden. met veel geduld en basis basis basis.

Roeli Bril, ook in een ver, ver verleden nog bij gelest en daar heb ik toen ook veel van opgestoken destijds. Die heeft wel een bak ervaring mee ja.
En Gerrit Dinges, weet niet meer hoe zijn achternaam is, (weet Dienke wel Haha! ) veel club en SGW les van gehad. Zit volgens mij wel weer in de achterhoek, maar weet niet eens of ie nog lesgeeft?

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 15:02

Annash schreef:
Roos_s schreef:

Ik denk dat dat er dan maar net aan ligt hoe en wat.
Les sinds kort zelf ook weer bij de vereniging, dus bij Roeli, die man ziet alles hoor!
En qua afwisseling... ik rijd in de laatste les en geloof me, ik word wel bezig gehouden hoor Bloos
Moest vorige week ook al keertwendingen, travers, appuyeren, galop stap en verzameling rijden. En ik rij M1 dus da's nog niet iets wat ik op concours moet doen. Ja, ik ben er blij mee, les van Roeli Ja
Welke les ben je wezen kijken toen?

ben vorig jaar hele avond wezen kijken. Geloof dat jij toen ook net met vjanic aan de gang was??

iig misschien is het ook wel een momentopname, maar ik vond in de lessen toen weinig afwisseling, hoop gemopper (maarja dat is roelie geloof ik Knipoog ) en toen was het misschien ook wel lastig met vele niveau verschil. Iig niet iets wat voor mij weggelegt is, hou niet van de gemopper, rij voor plezier en dan heb ik daar geen zin in...(trauma van eerder al Nagelbijten / Gniffelen )

Maar goed misschien toen ook wel geen goede avond uitgekozen, en denk dat als je priveles van hem ofzo hebt het misschien ook weer anders is, maar dat weet ik niet...

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 15:14

Hmm iedereen heeft wel eens een slechte dag toch?
Ik heb vorige week in de les echt gelachen dus dat is in ieder geval goed Ja

Vorig jaar begon ik idd net met Vaj. Ben maar een paar keer geweest, mijn schoolrooster verhinderde het daarna Clown
Gelukkig kan het nu weer wel. Toch wel fijn.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 15:16

naja iig fijn dat jij hem wel fijn vind toch? gelukkig wil niet iedereen van dezelfde les Haha! Maar zegt verder niets over kwaliteiten van bril, dat niet.

Was trouwens niet de eerste les die ik gezien heb... maar goed maakt niet uit Knipoog

kent iemand hier trouwens ook rene heijnga (weet niet of ik het goed schrijf?)

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 16:36

Jep die ken ik. Lachen Heb ik 3 of 4 lessen van gehad.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 16:56

ja van de winterswijkse toch? marga had het erover, had een keer een les gehad en was goed bevallen, bij jou ook? weet jij zo waar ze vandaan komt?

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:03

Pfoe moet ff heel goed denken. Weet zo niet waar ze vandana komt. Ga ff kijken of ik het nog kan vinden. MIj is het deels niet zo goed bevallen. De eerste les was echt heel moeizaam omdat mijn stijl van rijden toendertijd zo verschilde van de manier waarop zij wilde dat ik reed, was echt ff lastig. De les daarna ging redelijk. Heb wel wat dingen van haar geleerd die nuttig waren maar t was niet zo dat ik dacht: daar wil ik elke week les van..

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:13

Wij hebben Marieke ten Elsen ook bij de vereniging. Kan erg goed met haar opschieten, zowel voor dressuur als voor het springen. Ik vind haar echt super les geven.

Bert Wagenvoort heb ik SGW van gehad, vind hem erg duidelijk in uitleg, maar er zijn ook een heel aantal dingen waar ik het niet met hem eens ben over aanrijden van hindernissen.

Nu heb ik momenteel les van Mariet Schreuder. Erg fijn en mn paard loopt er super. Maar dat is per persoon heel verschillend.

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:15

Bert Wagenvoort heb ik laatst ook les van gehad (SGW). Vond hem opzich wel fijn. Maar 1 keer les is te weinig om echt al een mening te hebben.

rientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:13

Ik vind Renée Hejinga dan wél weer heel fijn! Ik les wekelijks bij haar!
Het is wel een hele onderneming, ze geeft namelijk alleen aan huis les (Zelhem) en dan nu met al die omleidingen Slapen
Renée is echt heel erg bezig met het paard op eigen benen laten lopen en goed aan de hulpen zetten!

Verder heb ik les gehad van Theo Nijhuis; erg fijn voor de basis! Ontspanning, ontspanning en nog eens ontspanning! Op een gegeven moment voor ons iets te soft.

Ook ik heb 4 lessen van Rosalinde Heck gevolgd, beviel mij niet echt! Rond, laag en vóórwaarts... Mijn paardje zette het in die tijd alleen maar op een rennen, dus dat werd niet echt iets!

Smaken verschillen, het is maar net waar een combinatie zich fijn bij voelt!!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 21:51

ey jorien jij ook bokt Haha!
zelhem is idd wel een eindje weg dan ja.. Maar goed voor goede les heb je dat dan wel weer over Haha!