Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 16:37

wel superleuk commentaar voor een kind om te krijgen :j

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 21:25

Jaren geleden viel halverwege mijn Z2-proef de knot uit mijn haar (elastiekje geknapt). Staat er op de coupon: Staart van amazone en paard zijn keurig recht geknipt.

En ik heb zelf eens bij iemand op de coupon laten zetten: amazone doet middengalop, paard niet.

En niet van een jury, maar wel grappig, met mijn 4-jarige: "Is het toeval dat paard en amazone dezelfde haarkleur hebben?" (Ja, is puur natuur) en "Twee vossen bij elkaar".

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 21:37

haflinger moest paar passen middendraf doen, Komt omhoog.
Jury commentaar; ' Het tempo moest omhoog, leuk dat je dat zo opvat'

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:19

ik moest van hand veranderen en enkele passen middenstap staat er bij commentaar:
''nog meer bodem pakken'' :+
ik dacht echt van huh,wat? :')

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 21:24

Onlangs als schrijver bij een jury, proef Prix St George. Een ruiter overdreef duidelijk met haar zithulpen in de uitgestrekte stap, reactie van de jury : "nog even en ze komt klaar.."

Gesprek met de jury, plots zegt ze "ja, ik weet wel dat de verzamelde draf trager is dan de arbeidsdraf..." :?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 22:24

Verzamelde gang is toch niet trager? De beenzetting is toch alleen anders??

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 22:25

ding dong :')

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 22:33

orienta schreef:
ding dong :')

Pizza!

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 22:34

lekker

ik heb trouwens geen grappige jury uitspraken ik heb nog nooit een protocol gehad waar iets onder stond :n

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 22:46

Het was niet op mijn protocol, maar mijn commentaar op iemand anders zijn proef. Ik mocht mee schrijven met mijn instructrice in de Z1, Z2. En af en toe vroeg ze aan mij wat ik van een bepaalde oefening vond.
Op een punt moest de ruiter een volte maken in contragalop, en ze vroeg aan mij wat ik daarvan vond.
Ik zei dat ze binnenstelling moest aannemen :=

Als ik er zo op terugkijk schaam ik me dood :oo Gelukkig is het alweer een aantal jaren geleden..

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 22:47

noekje schreef:
Het was niet op mijn protocol, maar mijn commentaar op iemand anders zijn proef. Ik mocht mee schrijven met mijn instructrice in de Z1, Z2. En af en toe vroeg ze aan mij wat ik van een bepaalde oefening vond.
Op een punt moest de ruiter een volte maken in contragalop, en ze vroeg aan mij wat ik daarvan vond.
Ik zei dat ze binnenstelling moest aannemen :=

Als ik er zo op terugkijk schaam ik me dood :oo Gelukkig is het alweer een aantal jaren geleden..

_O-

Uhhhm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 19:02

Vorige maand had ik een FNRS proef op de manege.
Paard buiten super braaf en ontspannen, kom binnen: kop erop en gas.
Lezer kon het bijna niet meer bijhouden en wij beiden daardoor lachen.
Jurycommentaar direct na de proef: "Hadden jullie peper gegeten?" :D

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 21:54

ta_nikita schreef:
Lolacabana schreef:
Ik heb een keer gehad dat ik één proefje moest rijden dat door twee verschillende juryleden beoordeeld werd. Ik had toen 167 en 146 punten. Vond dit wel een groot verschil, toen ik verhaal ging halen bij de juryleden konden ze me beide niet vertellen waardoor dat verschil precies kwam. Heb hier wel om kunnen lachen.

^^quote]

Ik heb een jaar puntloos gereden in het L2, mede door 7 blokkades in haar lichaam (zijn er gelukkig nu uit) en 2 blessures (ook allemaal opgelost). Dus had op een wedstrijd wederom in het L2 niet in de gaten dat ik mijn favoriete jurylid had (ja ja hij had alleen zijn snor eraf }:0 ). Ik had ook 2 proeven gereden, allebei banketstaaf, maar toch in de eerste proef 196 punten gescoord en 3e plaats (bij het favoriete jurylid) en 161 in de andere (dit vond ik terecht, die ander niet)!!! Dus een puntenverschil van 35!! Hoezo jurysport...

Was zeer blij met mijn punten :D maar vond deze wel onterecht... Omgekeerde wereld...

dit zijn niet echt rare of grappige opmerkingen ;) Hoort niet in dit topic thuis.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 11:05

Ik had pas wedstrijd en toen was m'n vader ook mee. Normaal gaat alleen mijn moeder mee. Moest ik halsstrekken, roept mijn vader heel hard. San, je teugels kort houden!! En handen rechtop. Dat is hetgeen wat hij altijd hoort tijdens les, laat namelijk altijd mijn teugels langer worden.
Staat er op mijn coupon: Goed inlevingsvermogen van je vader maar toch fijn dat amazone het beter weet. :+
En ook pas nog keer stond er onderop mijn coupon: Leuke combi! Paard loopt super netjes, nu de ruiter nog.
Klopte ook wel, ik zat die dag niet zo netjes :P

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 11:09

Haha, papa's kunnen zulke leuke dingen zeggen :')

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:46

Haha ja net zoals mijn vader vroeger altijd zei: het ging hartstikke goed want je bent er niet afgevallen :D

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:49

En zo heeft mijn vader een keer de hoeven uitgekrabt met harde borstel :Y)

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 20:53

Op wedstrijd een tijdje terug liep mijn merrie verschrikkelijk, ze liep alsof ze een ballon had zitten in d'r maag. Dat merkte ik ook in mijn handen, ze hing behoorlijk. Halverwege de galop besloot ze dat ze er klaar mee was en rukte de teugels uit m'n handen. Práchtig staaltje halsstrekken in galop, maar niet mijn bedoeling :D .

Stond er op mijn coupon: "Aanleuning wat los" :') . Ik ga me afvragen of de jury z'n bril wel op had... :+

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 21:05

mijn aller eerste proef met julius, alles ging lekker tot wa aan de galop begonnen, op de lange zijde moesten we middengalop doen en ineens aan B sprong meneer over de hekjes en rende gewoon even door het terein door, pfff ik mij gaan verontschuldigen bij jury , mocht men proef verder uit rijden wel wetend dat ik gediskwalificeerd was doe ik ervaring rijker , na de proef kwam die jury mij bedanken , zijn woorden "hij vond het saai en ik had het wat aangenamer gemaakt voor hem"
deze zomer, bij het binnen komen in verzamelende galop , ( voor mijn gevoel één van de beste die ik ooit gereden had tot nu toe) kreeg ik een vijf met melding progressieve halt= groote fout begreep die melding niet dus na de prijsuitreiking stapte ik met men protocol naar die jury en vroeg haar wat het betekende want wil graag bij leren, zei ze mij als je van galop naar het halthouden toe gaat doe je niet eerst enkele passen draf en daarna nog eens stap! euch??? draf stap dat herinner ik mij nie , mijn proef wordt steeds gefilmd vanop lange zijde dus wij kijken samen naar die beelden, geen draf nog stap te zien, pffff oke zei ik geen drama kan gebeuren , enkele wedstrijden verder had ik die jury terug reed een zeer slechte halthouden niet vierkant en scheef en stond niet stil had ik toch wel een negen van haar gekregen pffff op die manier moest het dan ook niet voor me!

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:47

wat is er nou raar aan die opmerking?

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 22:20

Mijn man deed jaren geleden mee aan de tripalon met ons eerste paard. Lief paard maar nogal een race-eend destijds.
door omstandigheden te weinig tijd om los te rijden en ze was ook voor t eerst met ons mee op vreemd terrein.
Dus binnenkomen in arbeidsdraf werd binnenkomen in rengalop. Voorwaarts in stap werd voorwaarts in rengalop etc. Halverwege de proef besloot hij maar om af te groeten want er was geen rijden aan. ;(

Dus hij stapt naar de jury en die dame zegt doodserieus dat ze om half 12 nog een gaatje heeft en dat hij het dan nog wel een keer mocht proberen.... Zoooo lief. :D

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 08:46

Kijk, zo geef je ruiters de kans iets op te bouwen!
En Bar, ging het toen beter?

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 10:09

Hij kon geen gebruik maken van het aanbod omdat hij dan de cross aan het rijden was.
Maar wij vonden het heeel lief van de jury.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 14:37

Ik schreef bij een jury, en op een gegeven moment zei ze;

''Tja ik kan dit ook vanaf huis doen hoor door de telefoon, dan kun je hier gewoon in je eentje zitten en dan zeg ik de punten en het commentaar door de telefoon.''

Ik; :? :?

''Ik ben paranormaal begaafd, maar 't wedstrijdsecretariaat heeft liever dat ik gewoon aanwezig ben.''

_O- 8)7

En er kwam een meisje in de L2 de ring in; ''Hoe heeft die in gódsnaam dr punten voor 't L2 bij elkaar gesprokkeld!!!''

haha.. achja.. is weer eens wat anders :+

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 15:34

deniece schreef:
Ik schreef bij een jury, en op een gegeven moment zei ze;

''Tja ik kan dit ook vanaf huis doen hoor door de telefoon, dan kun je hier gewoon in je eentje zitten en dan zeg ik de punten en het commentaar door de telefoon.''

Ik; :? :?

''Ik ben paranormaal begaafd, maar 't wedstrijdsecretariaat heeft liever dat ik gewoon aanwezig ben.''

_O- 8)7

Wat gek, ik zou er vol op vertrouwen hoor, als ze thuis zit :')