. De kosten zijn €20 voor een halfuur. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. De kosten zijn €20 voor een halfuur. 
woeliej schreef:ik heb 2 instructeurs, wissel het af om zo het meeste te kunnen leren. 1 vraagt 25 euro per uur. geen benzine kosten want moet er zelf heen, kan gewoon te paard, is redelijk dichtbij. De ander vraagt 20 euro per les (kijkt niet naar tijd maar stopt gewoon als hij het mooi geweest vind) Ook daar betaal ik geen bezinekosten voor want ook die woont dichtbij en die rijdt dat kleine stukkie gewoon zonder vergoeding of met de fiets.
wat diploma betreft, die 25 euro heeft volgens mij wel een diploma en die van 20 euro niet. Maar die heeft zelf weer van zo veel verschillende 'belangrijke' personen les gehad dat dat eigenlijk beter is als zomaar een diplomaatje.

Ik vond dat vroeger heel belangrijk het papiertje maar de ervaring leert ook dat het geen vrijbrief is voor kwalitatief goed les, helaas.

joyce2 schreef:Maar je krijgt geen diploma als je geen informatie over kunt brengen/geen fouten kunt zien. Je moet steeds verschillende combinaties begeleiden en ondertussen word je beoordeeld door je leraar en groepsgenoten.
Als je aan de kant zit terwijl een ander van je groep lesgeeft, moet je deze dus beoordelen, maar ook zelf bedenken hoe jij het met deze combinatie aan zou pakken. Dat word op het einde van de les ook besproken.
Als examen moet je lesgeven voor een jury, die jou cijfers geeft en beoordeelt op verschillende punten (letten op bijv. houding/zit, regelmaat van het tempo, of je je les goed opbouwt, etc.) en uiteraard moeten ze vooruitgang zien tijdens jou les, als je aan het einde van je les de combinaties niet verder hebt kunnen helpen, dan krijg je dat papiertje niet! En er gaat ook nog eens een pittig theorie examen aan vooraf.
Je krijgt zo'n diploma dus niet bij een pakje boter
[/quote]joyce2 schreef:Ik kan me dat absoluut niet voorstellen, was dat ORUN?? Wij moesten echt duidelijk vertellen, hoe, wat, waar en waarom. We mochten absoluut niet alleen zeggen, rij maar een gebroken lijn of een volte, dat was "manege" lesgeven, dat kan iedereen, dus wij werden afgestraft als we iets van vroegen zonder er uitleg bij te geven. We hebben echt hard moeten werken voor ons diploma, er zijn mensen afgehaakt en sommigen hebben het niet gehaald, dus ik vind het erg jammer om bovenstaande te horen...

Less schreef:Het krijgen van een instructeurs diploma (bijv. Orun) kost veel tijd en geld, natuurlijk betaal je dan meer. Daar komt bij dat je niet wil weten welke ellende je op de nek haalt wanneer je les geeft zonder diploma's, verzekeringstechnisch gezien.
Je laat een ongediplomeerde dierenarts toch ook niet je paard behandelen?