Jury's die haflingers maar niets vinden...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CharleyT

Re: Jury's die haflingers maar niets vinden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:35

WenK schreef:
Hap toch eens niet zo. Een dergelijke opmerking toont enkel de kortzichtigheid van de plaatser, je weet toch zelf wel beter. Wat interesseerd het jou dan hoe een ander daar over denkt.

Ik persoonlijk heb niets met die "saaie" KWPNers. Nou en?

Precies WenK, jij hebt me door Haha! . Niet zo happen Haha! Ze zijn me allemaal even lief die verschillende rassen. Ook als ze in de ring verschijnen. Tenslotte beoordeel ik een dressuurproef, en geen rassenkeuring(ddar heb ik weinig verstand zoals blijkt Cool .

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:38

Charaz schreef:
CharleyT schreef:
Nou, ik persoonlijk start niet op een Haflinger omdat die bedoeld zijn om voor een KAR te lopen(lees eens wat over de voorgeschiedenis). En als ik wil tennissen doe ik dat niet met een badminton of squashracket. het zou wel gaan, maar toch net niet zoals het bedoeld is. Maar de boodschap zal wel aan je voorbijgaan.

Maar gelukkig is een paard geen gebruiksvoorwerp zoals een raket en is mijn Haflinger buiten dat ze een Haflinger is ook mijn beste maatje en dat vind ik veel belangrijker dan kijken welk dier het meeste geschikt is voor deze tak van sport.

Precies, super verwoord!!! Ga je alleen maar voor de sport ok!, maar er is zoveel meer te beleven en te genieten van je beessie, en dan is ras minder belangrijk dan de klik die jij met je paard/pony hebt.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:38

Maar goed ik ben het ook wel weer met je eens CharleyT, wie loopt te mopperen dat ie lage punten krijgt ómdat ie een Haflinger heeft moet een ander paard kopen of idd stoppen en zn paard voor de kar knopen.

Zo zij iemand van onze vereniging ook eens toen ik zei dat ik slecht had gereden 'tja dan zet je hem voor de kar, daar hoort ie Haha! ' .

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:58

CharleyT schreef:
@Judithh en Femiaans, Dames, gewaardeeerde collega's+vriendinnen, mijn reactie kan toch nog wel door de beugel he?! Cool Cool Cool
Want jullie weten, ik sluit me volledig aan bij jullie mening dat een official zich niet moet verlagen tot een kinderlijk gedrag op Bokt.nl
Helaas, soms komt er wel eens een opwelling die niet te stuiten is(ik weet het, slecht slecht slecht Bloos ) en dan moet ik het gewoon even opnemen voor een mij onbekende collega die hier afgemaakt wordt. En puber of niet, als je zo bijdehand bent om op deze manier op Bokt.nl te acteren, dan kun je ook gelijkwaardige reacties terug verwachten.
Als jury kun je een hoop hebben hoor, logisch bijna. Maar soms worden er dusdanig grenzen overschreden dat een reactie dringend gewenst is. Cool Cool

De reactie van de TS op onze collega kan ook echt niet door de beugel, daar ben ik het roerend mee eens!
Het gaat mij om de reacties van collega juryleden hier op bokt die kinderachtig reageren en zich puberaal gedragen. Dat de TS gewezen wordt op haar gedrag vind ik niet meer als normaal, je hoort je zo niet te gedragen..daar is geen discussie over mogenlijk...
Maar houd het dan bij een normale reactie en wijs haar op haar gedrag, maar ga jezelf niet verlagen tot het zelfde niveau... Knipoog

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:03

CharleyT schreef:
Stravero schreef:

Ja hoor ROFL Waarom start jij dan niet met een haflinger Koe

Nou, ik persoonlijk start niet op een Haflinger omdat die bedoeld zijn om voor een KAR te lopen(lees eens wat over de voorgeschiedenis). En als ik wil tennissen doe ik dat niet met een badminton of squashracket. het zou wel gaan, maar toch net niet zoals het bedoeld is. Maar de boodschap zal wel aan je voorbijgaan.

Volgens mij kan ik hier beter niet op reageren en is dat ook niet de bedoeling Lips are sealed Clown

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:12

Charaz schreef:
Maar goed ik ben het ook wel weer met je eens CharleyT, wie loopt te mopperen dat ie lage punten krijgt ómdat ie een Haflinger heeft moet een ander paard kopen of idd stoppen en zn paard voor de kar knopen.

Zo zij iemand van onze vereniging ook eens toen ik zei dat ik slecht had gereden 'tja dan zet je hem voor de kar, daar hoort ie Haha! ' .

*proest*

ben ik ook wel benieuwd naar de reaktie eigenlijk Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:24

CharleyT schreef:

Ik reageer er wel op, want ik voel me aangesproken en wil even wat uitleggen Haha!
Want het lijkt inderdaad alsof je niet veel kennis hebt van de haf... Haha!
Een vriendin van mij (zit ook op bokt, hoi merel haha Tong uitsteken ) die vond haflingers ook maar van die karreknollen. Tot ze op die van mij heeft gereden, ze is er nu helemaal weg van!
Dat het met een paard MAKKELIJKER is om dressuur wedstrijden te rijden, wil niet zeggen dat haflingers er niks van bakken en er niet thuis horen. Vanwege de bouw is het moeilijker, maar niet moeilijker dan dat je met een gewone pony zou starten. Horen die dan ook niet thuis in de dressuur? Veel haflingers kunnen juist goed verzamelen in draf omdat ze wat korter zijn gebouwd. Voor passage zijn ze zelfs beter gebouwd als een lang lenig sportpaard!
Ik heb het zelf allemaal gereden, van ZZ zwaar paard tot menig pony en haflinger en ik vind grote paarden echt super om te rijden, het is allemaal wat imponerender door die grote passen waarbij je makkelijk de tijd hebt om hem net nog iets opzij te zetten bijv in een appuyement. Op een haf heb je die tijd minder.
Maar dat wil niet zeggen dat ze het niet kunnen en er niet voor geschikt zijn!
Mijn haflinger had de wissels binnen 2 daagjes onder de knie, en ook SB vond ze een makkie. (toen ze het eenmaal doorhad werd ze echt overenthousiast zelfs Haha! )
Terwijl ik toch echt menig paard met moeite dit erin heb gekregen.

Nee, ik vind het nergens op slaan.
Overigens wil ik zelf volgend jaar ook een KWPNner erbij voor de sport, maar mijn haf blijf ik ook lekker doorstarten!!
Ze kan trouwens ook erorm hoog en met goeie techniek springen, echt een alles in 1 paardje dus.

en voor de kar???? Haha! heb het geprobeerd, maar er zou teveel tijd in gaan zitten want ze kregen haar niet rustig en ze vertikte het zelfs al om iets te slepen.... dus helaas geen karrepaardje maar een....SPORThaflinger Haha!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-08-08 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:25

Vivalavida...CharleyT bedoelde het niet zo cru als ze schreef. Lees maar eens een stukske terug. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:27

Nee heb ijn post ook ietsjes aangepast Lachen ik kan er ook niet boos om worden hoor, ik heb ook paarden waar ik helemaal NIETS mee heb.

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:44

CharleyT schreef:

Oei oei, dat is een gewaagde uitspraak! Haha!

@ Judithh, dan zijn we het toch grotendeels met elkaar eens Lachen

bitchy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 14:16

Het ene paard heeft meer talent als het andere paard Knipoog
heb wel is op een haflinger gereden.. liep op Z niveau..,

zie ook wel is haflingers lopen waarvan ik denk.. tsja die kan beter voor een karretje geknupt worden Sigaar

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 16:05

Lips are sealed

ik zeg niets

mijn haflinger loopt Z dressuur voor de kar Haha!

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 16:06

Haha! Knipoog

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 16:19

bitchy92 schreef:

zie ook wel is haflingers lopen waarvan ik denk.. tsja die kan beter voor een karretje geknupt worden Sigaar

Ja maar tussen lopen ze allemaal grand prix he Knipoog

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 16:20

Maanling schreef:
Charaz schreef:

*proest*

ben ik ook wel benieuwd naar de reaktie eigenlijk Lachen

Heb er vrolijk om mee gelachen, nu was het ook helemaal niet slecht bedoeld hoor. Maar gelijk had ie wel, als ik echt wilde gaan om te winnen had ik geen Haflinger moeten kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 17:38

ACSM schreef:
Haha! Knipoog

haha... jij bent mijn grote voorbeeld Lovers

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 17:42

Hoop het binnekort weer waar te maken Haha!
NB. Kunnen we misschien zelfs ooit pas de deux rijden met de familie Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 17:46

jaaaa hahah Haha!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 17:54

Geweldig topic dit Huilen van het lachen

Ga ff alles lezen, misschien kom ik dan tot een nuttige reactie Clown

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:36

Er zijn altijd jury`s die liever een warmbloed in de ring zien met super gangen, goed kunnen verzamen enzovoort.
Maar als jij een goede proef rijdt kunnen ze om je heen.

Wij hebben hier ook een jury in de buurt waar ik meerde malen onder heb gereden. Ik kreeg nooit punten van hem, hoe goed het voor mijn gevoel ook ging. Maar laatst werd ik toch 1e met 189 punt bij hem.. Hij zag verbetering in m`n haflinger en hij waardeerde wat ik liet zien.. Heb later ook met hem gesproken en toen zei hij: ja ik vind haflingers eigenlijk niets. Die moeten voor een kar, horen hier niet thuis. Maar meisje als jij je proef zo netjes rijdt en je paardje goed voor elkaar hebt dan kan ik, en andere jury`s ook niet om je heen en dan heb je die winspunt gewoon verdient.

Ik heb ook vaak genoeg gezeurt over jury`s. Maar ik vind het dan juist leuk om vaak bij hun te gaan rijden om te kijken of ik ook hoger in de punten bij hun kan komen. En als ik dan hoger in die punten zit weet ik ook dat ik ze verdient heb en waar ik voor rij.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:55

Zo na 2 blz... bijlezen.. snap ik hem ook weer...
Overigens heb ik nog steeds geen haflinger.. Haha! Haha! sorry....

bitchy92 schreef:

Ehhhh.. het een sluit het ander toch niet uit???
Je kan toch ook beiden doen met hetzelfde paard???
Mits ie met dressuren niet over zijn eigen hoeven valt..
Of er ernstig met de kar vandoor scheurt.... Haha!

Na de discussie.. voor de kar knopen... te hebben gevolgd..
En toevallig deze quote eruit te hebben gevist...

Ik heb inderdaad het advies van een jury voor mijn paard uitgevoerd..
Niet direct.. maar paar jaar later.. Dromen
Iedereen recht op zijn mening.. Als de punten maar eerlijk zijn.. toch???
Advies was ook.. Knoop haar (niet hem..) voor de kar... Clown
En kijk nou.. dat kan ze ook Ja ..... Gaaaap Hyper! ROFL

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 20:04

Haha! Leuk toch die veelzijdige diertjes! Mijn tinkermerrie loopt M1 dressuur, loopt recreatief voor de wagen en maakt een leuk sprongetje... En och, een keer een evenementje als ringsteken op het ongezadeld paard is ook geen probleem. Brave kinderpony-begeleider spelen doet ze ook, vandaag nog, met een kleine welshmerrie van 1m08 met haar bereidstertje van 3 jaar oud. Hebben we een "buitenrit" gemaakt van 20 minuten door het dorp. Mèt draf.. Ja Lisje in een heel verzameld drafje, keurig naast die pony...

En stootbumper zijn. We nemen regelmatig jonge paarden mee op buitenrit hoor, dan werkt Lisje als noodrem, stuur ze maar tegen d'r aan, ze trapt niet en reageerd er niet eens op...

Heerlijk zo'n paard! Heet als het kan en nuchter als het moet! Doe mij er zo maar velen!

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 20:12

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 20:16

ROFL

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 20:19

Ik heb zo`n shirtje met: Blond, So what.. Die he ik wel vaak op concour aan Lachen