CharleyT schreef:Nou, ik persoonlijk start niet op een Haflinger omdat die bedoeld zijn om voor een KAR te lopen(lees eens wat over de voorgeschiedenis). En als ik wil tennissen doe ik dat niet met een badminton of squashracket. het zou wel gaan, maar toch net niet zoals het bedoeld is. Maar de boodschap zal wel aan je voorbijgaan.
Ik reageer er wel op, want ik voel me aangesproken en wil even wat uitleggen 
Want het lijkt inderdaad alsof je niet veel kennis hebt van de haf... 
Een vriendin van mij (zit ook op bokt, hoi merel haha
) die vond haflingers ook maar van die karreknollen. Tot ze op die van mij heeft gereden, ze is er nu helemaal weg van!
Dat het met een paard MAKKELIJKER is om dressuur wedstrijden te rijden, wil niet zeggen dat haflingers er niks van bakken en er niet thuis horen. Vanwege de bouw is het moeilijker, maar niet moeilijker dan dat je met een gewone pony zou starten. Horen die dan ook niet thuis in de dressuur? Veel haflingers kunnen juist goed verzamelen in draf omdat ze wat korter zijn gebouwd. Voor passage zijn ze zelfs beter gebouwd als een lang lenig sportpaard!
Ik heb het zelf allemaal gereden, van ZZ zwaar paard tot menig pony en haflinger en ik vind grote paarden echt super om te rijden, het is allemaal wat imponerender door die grote passen waarbij je makkelijk de tijd hebt om hem net nog iets opzij te zetten bijv in een appuyement. Op een haf heb je die tijd minder.
Maar dat wil niet zeggen dat ze het niet kunnen en er niet voor geschikt zijn!
Mijn haflinger had de wissels binnen 2 daagjes onder de knie, en ook SB vond ze een makkie. (toen ze het eenmaal doorhad werd ze echt overenthousiast zelfs
)
Terwijl ik toch echt menig paard met moeite dit erin heb gekregen.
Nee, ik vind het nergens op slaan.
Overigens wil ik zelf volgend jaar ook een KWPNner erbij voor de sport, maar mijn haf blijf ik ook lekker doorstarten!!
Ze kan trouwens ook erorm hoog en met goeie techniek springen, echt een alles in 1 paardje dus.
en voor de kar????
heb het geprobeerd, maar er zou teveel tijd in gaan zitten want ze kregen haar niet rustig en ze vertikte het zelfs al om iets te slepen.... dus helaas geen karrepaardje maar een....SPORThaflinger
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-08-08 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt