Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

twister42

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 22:38

mmm bij mij hebben ze na mijn proef een keer de opmerking gemaakt dat mjn paard op een giraf leek, let wel, kort gedronge type paard, Barok. druif dat ik er ben heb ik alleen maar o gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 22:45

bij mij stond er bij het wijken ; loopt weg Tong uitsteken Ik vond het wel grappig zag het paard al zo weglopen Haha!

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 00:23

moest ik tussen KAF halthouden sta ik voor de A, ze staat heel mooi gesloten vierkant, staat er op mijn protocol een 5 : Paard staat niet bij A.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 00:38

Het ergste wat ik ooit heb gehoord van een jurylid (ik was toen schrijfster) was: 'oh, daar heb je dat verwende nest weer, die denkt zeker dat als dr papa maar dure paarden koopt dat ze altijd met de prijzen naar huis gaat, nou, vandaag lekker niet.' Verwend nest of niet, ze reed in mijn ogen een keurig proefje maar kreeg, hoe kan t ook anders, nét niet genoeg punten voor een winstpunt, lekker puh? Misselijk Ik was al niet zo'n fanatiek in dressuur, maar sinds ik weet dat t zo gaat hoeft het van mij helemaal niet meer.

Larissa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 00:41

PollyB schreef:
moest ik tussen KAF halthouden sta ik voor de A, ze staat heel mooi gesloten vierkant, staat er op mijn protocol een 5 : Paard staat niet bij A.

heb ik ook gehad, schijnbaar moeten sommige juryleden zelf nog eens goed de boekjes doorlezen Knipoog

nandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 16:42

O is onvoldoende/niet uitgevoerd toch??

nandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 16:44

ooh ooh wat ik ook een keer had was:

ik ging met mijn oude pony naar wedstrijd ( hij liep helemaal niet aan de teugel, croste maar een beetje de ring rond.
Komt die jury na mijn proef naar mij toe, wat heb jij een super pony, lekker braaf blijft goed bij je enz..
nou volgens mij heeft die vrouw niet meer zulke goede ogen, khad alleen maar 7ens en 8en Tong uitsteken naja mooi meegenomen toch?? Schijnheilig Ja

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 16:59

nandor schreef:
O is onvoldoende/niet uitgevoerd toch??

Een 0 betekend dat er van het gevraagd praktisch niks is uitgevoerd of niet als zodanig te herkennen.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 10:23

Ik moest een keer bij hoge klasse dressuur schrijven, een fries in de ring die uitgestrekte draf moest laten zien op de diagonaal. Hoor ik de jury in zichzelf zeggen: "zo, nu nog een sjees erachter..." Haha!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 10:57

hallo allemaal,
ik kom hier voor het eerst en heb mij kostelijk zitten te vermaken om jullie commentaar vooral die verhalen over die string doet mij denken aan de keer dat ik in het juryhok boven in de rijbaan zat en er iemand in de ring verscheen met een keurig zwart jasje en plastron echter deze persoon had geen kleding onder dit jasje aan dus je begrijpt toen ze bij C moest halthouden en ik naar beneden keek zag ik dus haar lichaam onder het jasje nu wordt ik daar niet opgewonden van maar heb haar wel een subtiele hint gegeven weet niet meer precies hoe ik het had verwoord maar ze zal de volgende keer wel een hempje aan doen denk ik

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 12:40

Flurk schreef:
hallo allemaal,
ik kom hier voor het eerst en heb mij kostelijk zitten te vermaken om jullie commentaar vooral die verhalen over die string doet mij denken aan de keer dat ik in het juryhok boven in de rijbaan zat en er iemand in de ring verscheen met een keurig zwart jasje en plastron echter deze persoon had geen kleding onder dit jasje aan dus je begrijpt toen ze bij C moest halthouden en ik naar beneden keek zag ik dus haar lichaam onder het jasje nu wordt ik daar niet opgewonden van maar heb haar wel een subtiele hint gegeven weet niet meer precies hoe ik het had verwoord maar ze zal de volgende keer wel een hempje aan doen denk ik

Had ze echt alleen maar een jasje aan Bloos!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 12:41

Flurk schreef:
echter deze persoon had geen kleding onder dit jasje aan

Wel een BH hoop ik voor haar???? Haha! *klots flots flots*

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:12

whaahahahahaha ik denk niet dat wij juryleden daar erg van gecharmeerd zouden zijn.....

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 14:22

oversized schreef:
whaahahahahaha ik denk niet dat wij juryleden daar erg van gecharmeerd zouden zijn.....

Misschien dacht zij daar wel anders over Haha!

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 16:50

Haha, wat erg Nagelbijten / Gniffelen

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 21:05

Wat een geweldig topic, ik heb helemaal dubbel gelegen Haha!

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 08:05

twister42 schreef:
mmm bij mij hebben ze na mijn proef een keer de opmerking gemaakt dat mjn paard op een giraf leek, let wel, kort gedronge type paard, Barok. druif dat ik er ben heb ik alleen maar o gezegd.

Dan vonden ze blijkbaar dat ie een onderhals toonde

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 13:06

twister42 schreef:
mmm bij mij hebben ze na mijn proef een keer de opmerking gemaakt dat mjn paard op een giraf leek, let wel, kort gedronge type paard, Barok

Sneu. Dat zou ik nooit doen. Iedereen is gek met zijn paardje en wie is de jury om je paard uit te maken voor giraf?
Ik zou het altijd subtieler verwoord hebben. Vooral als door de lichamelijke tekortkoming het rijtechnische minder of moeilijk wordt, dan leg ik dat wel uit maar ik verbaas me echt over de beledigende opmerkingen die jury's maken blijkbaar.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 13:13

Ja, zeggen dat je paard een giraf is vind ik ook beneden alle peil.
Dat je dat nou binnenskamers zegt tegen je schrijver, vind ik nog tot daar aan toe, maar je hoeft mensen de lol met hun paard niet te vergallen, dat vind ik gewoon ronduit wreed.

Wat je wel kunt zeggen vind ik is bijvoorbeeld 'voor hogere punten zou je paard nog wat ronder in de bovenlijn mogen, en wat meer bijelkaar mogen lopen'

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 13:19

Hm... ik heb ook wel eens een zwarte string aan gehad onder mn witte rijbroek Clown.
Maar vind ik echt dom waar let je dan wel niet op.. Het gaat niet om wat je aan hebt (daar letten jury's tegen woordig veelsteveel op) maar hoe je paard loopt en hoe je zit.

Ik had laatst bij het wijken:
'Been niet naar achteren leggen'

Die snapte ik niet helemaal, dat moet toch bij wijken? Het was ook nog in de L1....

En:
'Laarzen zijn te kort'
Heeft een meisje die ik ken gehad, vind ik ook zo onozel! Het was nog in de B ook dan ga je toch niet verwachten dat iemand gelijk dure leren laarzen die op maatgemaakt kunnen worden van 200 euro koopt!!

En ik had een keer een 5 op verzorging waar ik het nog steeds niet mee eens ben Boos!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 13:21

Dat been niet naar achter leggen vind ik wel juist. Je paard moet reageren bij de singel, daar moet het straks ook gaan buigen. Door het been naar achteren te leggen leer je het niet de juiste reactie.

Laarzen te kort, wat is dat nu weer voor een onzin??? Langer is mooier, maar jee, waar hebben we het over?

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 13:22

Mijn allereerste wedstrijd met dalyan was echt gewoon dramatisch, ging heel erg slecht..
Enige complimentje dat ik kreeg was; Goed geprobeerd. Kan er toch wel om lachen *LOL*

FRIESELIEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 13:24

Ik had onderlinge wedstrijd op de manege .. en reed op een manege pony,
toen we bij G stilstonden ging Storm plassen,

Had mn instructrice (tevens de Jury) bij commentaar gezet;
Een spetterende groet Haha!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 13:29

More schreef:
Ik had laatst bij het wijken:
'Been niet naar achteren leggen'

Die snapte ik niet helemaal, dat moet toch bij wijken? Het was ook nog in de L1....

Zeer terechte opmerking!
Bij het wijken leg je je binnenbeen niet naar achteren. Been op de plaats houden. Zodra je je been terug legt duw je de achterhand om en zou die dus voor de achterhand kunnen komen. Verder kan je paard zover naar achteren niet buigen in zijn lijf en je paard moet leren buigen om je binnenbeen. Met wijken is er nog nauwelijks buiging maar als je jezelf dit aanleert ga je het ook doen in de schouderbinnenwaarts en daar wordt het probleem dan nog veel groter.
Buitenbeen ligt wel controlerend wat achter de singel.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 13:31

Pas schrok mijn paard in de proef.
Staat het zo op mijn coupon: schrikt (paard)

Dus ik zeg tegen mijn vriend; zie je wel dat ik het niet was maar het paard... Haha! Haha! Haha! Haha!