Welk punt voor verzorging voor deze combinatie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

oosterhoff

Re: Welk punt voor verzorging voor deze combinatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 08:47

Je kan als jury toch wel zien of het paard gewassen is geweest? Als een paard dan vieze benen heeft doordat ie heeft staan schijten dan zou je daar toch geen aftrek voor geven. Net als in een blubberbaan.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 09:30

amondi schreef:
in de winter zou ik trouwens dat lagere punt wel incasseren. Dan ga ik echt niet zijn spieren blokkeren met een plens koud water.

Ach, ik geloof nooit dat er juryleden zijn die lager dan een 5 geven voor de verzorging. Dat werk je wel weer weg met een RT-cijfer.
Ik geef je groot gelijk Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 09:48

In de winter zou ik dat ook niet doen
Maar in de zomer is het nog geen 2 min werk.

Zelf doe ik dat dan niet eens voor dat punt (want in de M en Z deed ik het ook)
Maar gewoon omdat ik dat zelf mooier vind.

Verder is het meestal al op te lossen met de start te vlecht en er wat omheen te doen en een reisbandage om de benen.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 10:13

Ik neem altijd en jerrycan warm water mee in de winter. Die van mij heeft soms over de stang gescheten en er dan met zijn achterwerk tegenaan gewreven Rolleyes
Dus op het terrein aangekomen is het altijd even kwestie van schade bekijken en met spons, zeep en warm water de plekken weer wegwerken. Met handdoeken flink nawrijven en klaar.

Het maakt idd ook niet uit in welke klasse ik rij. Ik vind gewoon dat een paard schoon hoort te zijn op wedstrijd en wil zelf niet in de ring verschijnen met een vies paard.
De hele achterbenen eronder schijten heb ik nog nooit meegemaakt. Hier en daar een klein vlekje mss maar daar hoef je niet de hele benen voor te wassen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 18:38

Vandaag leuke opmerking: als je die beugelblokjes gewassen had, had je een 9 gekregen! Hij is zo mooi schoon...

( paard, uur van te voren knotjes ingedraaid, aai met een bezem eroverheen gedaan, klaar!) Maar goed, voetjes waren idd wit, met dit hete weer mag hij iedere dag douchen als hij uit het weiland komt, vliegen de dazen ook weer een deur verder, dat zal het wel geweest zijn. Maar vandaag was hij niet naar de wei geweest en dus ook niet gedoucht.

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 18:59

Maar als je nou eens met een exeem paard de ring in gaat, leverd je dat minder punten op dan dat je met een paard binnen komt zonder exeem. Bij de verzorging gezien dan he?

Ik bedoel.. anky en edward enzo rijden ook op ''perfecte''paarden.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 19:05

Sisco4life schreef:
Maar als je nou eens met een exeem paard de ring in gaat, leverd je dat minder punten op dan dat je met een paard binnen komt zonder exeem. Bij de verzorging gezien dan he?

Ik bedoel.. anky en edward enzo rijden ook op ''perfecte''paarden.

Volgens mij hebben we het daar al over gehad.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 19:56

Ach ja de punten van verzorging maak ik mij eigenlijk nooit druk om. Ik denk altijd maar als het daar van af moet hangen om bijv. een winstpunt te rijden?? Maar goed ik heb er wel even op gelet! Ik heb altijd 8en op verz...soms een 7 maar vandaag had ik een 6???En ze zag er super verzorgd uit niets meer of minder dan anders en ik ook niet?? (misschien mijn makeup wat uitgelekt whahah)! Maar goed hij zal er zeker zn reden wel voor gehad hebben???

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 20:43

amondi schreef:
Vandaag leuke opmerking: als je die beugelblokjes gewassen had, had je een 9 gekregen! Hij is zo mooi schoon...

Over mierene*kers gesproken Afbeelding

Werkelijk zeg!

@Marus, nee idd, je wp horen niet af te hangen van 1 onderdeel maar wat als iedereen voor zijn middendraf standaard een 5 zou krijgen? Dat zou je toch ook niet pikken als je paard er een 7 of 8 voor verdient had?

Zolang op het onderdeel verzorging gepunt moet worden door de jury moet dat ook echt bekeken en naar waarde gepunt worden
en niet één of ander standaard cijfer. Doe je met andere onderdelen ook niet.
Alleen de opmerking bij Amondi gaat écht te ver. Das om te Afbeelding

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 20:51

Marus schreef:
Ach ja de punten van verzorging maak ik mij eigenlijk nooit druk om. Ik denk altijd maar als het daar van af moet hangen om bijv. een winstpunt te rijden?? Maar goed ik heb er wel even op gelet! Ik heb altijd 8en op verz...soms een 7 maar vandaag had ik een 6???En ze zag er super verzorgd uit niets meer of minder dan anders en ik ook niet?? (misschien mijn makeup wat uitgelekt whahah)! Maar goed hij zal er zeker zn reden wel voor gehad hebben???

Had je wel of geen winstpunt? Ofwel hoeveel punten had je?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 20:57

Ho, ho het zou anders wel de eerste keer zijn dat je met een vos met 2 witte benen hoeger scoort dan een 8! Dus toch wel een leuke jury en die blokjes staan al in de vaatwasser, kleine moeite
(nou had ze in deze baan174, dus het zou er niet om spannen, maar toch!)

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 15:31

Ja ik had wel een wp 186 pnt had ik....

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 09:33

Ik had gisteren een 9 op verzorging. Ik had er echt niet meer aan gedaan dan normaal... Mevrouw sinterklaas die gisteren zat te jureren wilde me blijkbaar een wp kado doen, ook al was dat helemaal onterecht.

De opmerking over de beugelblokjes: Als ik mijn zadel schoonmaak neem ik de beugelblokjes altijd mee. Anders heb je een heel net zadel met van die vieze beugels Clown Met vier- en achttalrijden moeten de beugelblokjes ook schoon, daar zal ik het wel aan over gehouden hebben Clown