Mede wedstrijdsecetariaten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JustLizz

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 09:59

Ik heb even een vraag voor onze wedstrijd van aanstaande zondag en verwacht dat jullie me wel kunnen helpen.

N meisje rijdt met haar pony in de L1 2 proeven, nu wil ze graag kijken of ze klaar is voor het L2.
Ze heeft me gevraagd of ze 1 proef L1 mag starten en 1 proef L2 (HC), in plaats van gewoon 2 proeven in het L1.

Mag dat? Als het mag dan neem ik aan dat ze gewoon 2 keer in ring 1 rijdt (dus van beide klasses de eerste proef?)?

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 10:23

Volgens mij mag dat niet.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 10:33

Ik dacht inderdaad dat het niet mocht en dat ze hooguit beide proeven L2 HC zou mogen starten.
Ze vroeg zich daarnaast nog af dat als je nu L2 HC start of je dan nog wel terug mag naar de L1 (dus dan heb je eigenlijk geen een keer echt L2 gestart)?

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 10:46

Volgens mij mag dat wel, en is het officieel de enige manier om een klasse hoger HC te mogen starten (hoewel dat dus vaak ook anders gedaan wordt).

Uit het disicpline reglement dressuur, en dan het stukje van ik vet gemaakt heb:

Citaat:
Artikel 109 – Rubrieken al dan niet voor promotie en hors concours starten
1. Indien een wedstrijdorganisatie met instemming van de jury een combinatie gelegenheid wenst te geven om hors concours (buiten mededinging) te starten, mag dat worden toegestaan, met inachtneming van de navolgende bepalingen:
a. Hors concours (buiten mededinging) starten is toegestaan in de klasse waarin men reglementair startgerechtigd is, in een lagere klasse of in één klasse hoger, dit laatste na toestemming van de jury op grond van de gereden proef in de eigen klasse. Indien de combinatie zowel voor klassering als hors concours wil starten, dan dient de proef voor klassering als eerste te worden verreden.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 11:49

Maar ik twijfel of je dan L1 en L2 op 1 dag mag starten. Je mag niet promoveren op dezelfde dag. Maarja, aangezien dit HC is, is het geen promotie.

Bij het springen mag het wel, daar heb je flexibel starten. Dat is er volgens mij bij dressuur nog niet.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 12:11

Maar als je HC L2 start mag je toch geen L1 meer starten?
Ik had zoiets begrepen namelijk

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:34

Als je HC een klasse hoger start mag je wel terug. Maar je mag dan geen kampioenschappen meer rijden in de lagere klasse.

2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 10:44

Het is hier wel wat stil de laatste tijd! Hebben jullie ook onderlinge clubkampioenschappen en hoe bepalen jullie de kampioenen? Wij hebben laatste paar keren wat commentaar van de leden gehad dat het niet helemaal fair zo zijn, dus ben beetje op zoek naar vergelijkingsmateriaal...

We hebben nogal veel dressuurruiters en weinig springers, dus als een goede dressuurruiter en simpel b parcoursje foutloos rondkwam, was het al snel de kampioen. Terwijl een ander in hogere springklasse misschien wel veel beter had gereden. Hoe doen jullie dit?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 10:55

Wij hebben het uitgesplitst, een dressuur- spring- en allroundkampioen.
De allroundkampioen is degene met de hoogste punten die overblijven; dressuurpunten - strafpunten springen

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 10:19

Wij hebben een bixie kampioen dressuur & springen, pomy kampioen van beide en paarden kampioen beide disciplines. Het is zelfs wel eens gesplitst in klasses, maar inmiddels hebben we niet zo heel veel deelnemers meer, dus er is nu 'maar' 1 kampioen per categorie/discipline :) Daarnaast is ons clubkampioenschap 4 dagen 'selectie' plus dat je de laatste selectie verplicht mee moet rijden. Van de overige dagen moet je er verplicht 2 meerijden geloof ik. Beste resultaten worden opgeteld. :)

sillyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 17:30

Bij ons wordt gekeken naar de 5 best gereden wedstrijden van een lid op eigen terrein. Een lid moet minimaal de helft van de mogelijk aantal keren +1 gestart zijn. Dus als we 10 wedstrijden organiseren moeten ze 6x gestart zijn, bij 16 wedstrijden moeten ze 9x gestart zijn. Daarvan nemen we de 5 hoogste punten en die worden omgezet in een percentage i.v.m. de puntenverschillen in de verschillende categorieën. Degene met het hoogste percentage bij de pony’s en degene met het hoogste percentage bij de paarden is de clubkampioen.
Wij organiseren alleen dressuurwedstrijden.

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 07:43

Bij ons geld het clubkampioenschap overigens ook voor niet KNHS rijdende leden. Alle wedstrijd die daarvoor gehouden worden zijn dan ook onderling en niet voor punten registratie. Wel mag je als wedstrijdruiter een klasse hoger starten om te proeven :) clubkampioen moet volgend seizoen ook een klasse hoger starten, ongeacht of ze ook officieel starten of niet. :)

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 08:47

Wellicht is deze vraag al eens eerder gesteld, maar ik kan zo snel niet het antwoord vinden hiervoor.

Wij gebruiken voor het eerst de inschrijvingstool via Mijn KNHS, de eerste inschrijvingen zijn reeds binnen en die heb ik ook goedgekeurd. Ik zat me nu alleen af te vragen, hoe krijg ik de inschrijvingen straks naar het concoursprogramma en hoe geef ik aan dat de wedstrijd straks vol zit? Ik houd nu een schaduwlijst in excel bij, maar het kan vast handiger.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 09:11

Voor het importeren in je concoursprogramma moet je de rubrieken en de inschrijvingen vanuit mijn knhs downloaden
Zal het filmpje even zoeken voor je

Gevonden
https://youtu.be/qVQAA6dAAvY

Dit is het meest duidelijke denk ik

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 11:05

Ah dank je!

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 11:11

Volgens mij is het nog niet mogelijk om je wedstrijd op vol te zetten. Wij laten de inschrijvingen dan gewoon in afwachting staan en mailen ze dat we vol zitten.

Wij houden wel ook nog een schaduwlijst bij in Excel, voornamelijk voor de bijzonderheden zoals dispensatiepas, laat willen starten oid. Dit is in ons sheetje toch wat overzichtelijker te doen dan via MijnKNHS.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 11:19

Ik vindt de bijzonderheden in de opmerking vakken heel fijn werken in het concours programma.
Het niet vol kunnen zetten stoort mij ernstig
Heb er al meerdere keren over gemaild

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:17

Oh jee, kan iemand mij helpen?

Ik gebruik al een tijdje mijnknhs voor inschrijvingen en wil deze nu importeren in het concours programma. Hij vraagt nu echter ook om wedstrijdrubrieken te importeren, waar kan ik deze vinden?
Snap er niets meer van namelijk.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:21

Zojuist toch gevonden ;)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:26

Een vraag.
Ik organiseer alleen in het indoor seizoen wedstrijden. Mijn laatste wedstrijd was dus even geleden en toen werd er nog niet via de KNHS ingeschreven.
Nu heb ik in oktober weer een wedstrijd, dus concoursprogramma ge update.
Ik snap er niet veel meer van...

Rubrieken...
Op vrijdagavond heb ik dressuur voor paarden en ponies B t/m M2.
Op zaterdag ook weer.
Moet ik dan voor beide dagen alle rubrieken 1 voor 1 aanmaken?!
En als ik dan iemand inschrijf, kan ik diegene maar voor 1 rubriek inschrijven, maar ze kunnen 2 proeven rijden. Moet ik diegene dan 2x inschrijven?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 21:37

Je kan per dag een pakket kiezen waarbij je de klasse niet 1 voor 1 hoeft aan te maken in je vraagprogramma
Dat is dan afhankelijk van hoe het is aangevraagd bij de kring/regio

Als iemand zich inschrijft moet hij elke proef apart inschrijven
Dus als je 2 proeven kan rijden moet je 2x inschrijven
Echter is dat heel eenvoudig door bij de eerste inschrijving aan te geven dat je met dezelfde combinatie nog een proef wil starten

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:43

Ik ben er al achter gekomen dat ik de rubrieken inderdaad met een paar muisklikken zo kan importeren vanuit mijnKNHS naar concours, top!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 21:44

O het ging om het importeren naar concours dat is helemaal heel makkelijk
Maar dat heb je al ontdekt gelukkig

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:46

Ja gelukkig wel, haha, zat echt even te kijken alsof het concoursprogramma opeens in het Japans was geschreven, zo enorm veranderd.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:31

Daar had ik vanavond ook even last van!