FNRS jurycursus 2008/2009

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mar_Nimbus

Re: FNRS jurycursus 2008/2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:29

dat van die nota is best slim flurk
dan kan je zelf je kilometers erop zetten
en zelf uitrekenen wat je betaald wilt krijgen
ivm hoeveel uur je gezeten hebt

Naomi97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 22:08

Mies7 schreef:
Ik heb gisteren gejureerd bij Swaen op de manege, die de F13 t/m F20 cursus gaf enkele weken geleden in Nijkerkerveen. Omdat wij nog geen uitslag van het examen hebben, heb ik even gevist of ze wist of ik geslaagd ben. Ze kon het niet met zekerheid zeggen, maar ze dacht dat ik geslaagd ben :D Ze wist in ieder geval wel dat niet iedereen geslaagd is... Waarschijnlijk duurt het niet lang voordat we de officiele uitslag binnen hebben.

Ik kom ook nog even binnenvallen. Ik heb ook de F13-F20 cursus in Nijkerkerveen gedaan. Maak me nu ook wel een beetje zorgen.... Wel jammer dat het nog even duurt voor we de uitslag krijgen. Ik ben wel erg nieuwsgierig!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 08:44

Ik werk ook met nota's (ideetje idd van Lied gepikt) en dat werkt super.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 09:44

Wat schrijven jullie dan op de nota?
De benzinekosten enzo?

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 13:01

Ik denk dat wij ook een van de weinige manege's zijn die ruim zijn met betalen. Ik rond km. altijd af naar boven. Ik reken wel gewoon het zitgeld volgens de FNRS (al krijg je geen 10 ruiters in een uur), maar ik moet zeggen dat we ook wel vlot werken, probeer er altijd 9 in een uur te doen, en dat lukt vrij aardig.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 13:09

9 in een uur is nog best lastig hoor
en die regels van de fnrs zijn ook niet zozo
40 in een dagdeel van 4 uur
wat nou als ik er 40 in 5 uur doe, omdat dit zo gepland is of uitloopt

wat rekenen/betalen jullie dan?

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 13:28

40 in 5 uur reken ik 22,50 voor (overigens krijgt een jury meestal 35 starts van mij), maar als het langer dan 5 uur is dan reken ik 2 dagdelen. Maar over het algemeen krijg ik er 9 in een uur, of er moet iemand van zijn pony vallen. De proeven verlopen ook best vlot hier, het scheelt denk ik dat ze hier 5 pp's per proef moeten halen en ze dus ook de proeven beter kennen na een paar keer. En we oefenen ze ook van te voren.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 13:31

dat bedoel ik nou
ik vind dat als je 5 uur zit ipv 4 uur daar best iets extra's tegenover mag staan, al is het maar 5 euro
een dagdeel is tenslotte 4 uur en geen 5 uur
maar dat is mijn mening

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 13:47

maar zoals ik al zei geef ik een jury over het algemeen maar 35 starts, dus vind ik dat dat een dagdeel is. En als een jury meer wil dan geef ik dat gewoon.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 14:21

liberty schreef:
maar zoals ik al zei geef ik een jury over het algemeen maar 35 starts, dus vind ik dat dat een dagdeel is. En als een jury meer wil dan geef ik dat gewoon.

ooooooooo hahahah dat is goed dat ik dat weet

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 14:28

Zucht... als secretariaat wel eens geprobeerd een startlijst te maken waarbij 3 pony's meer dan populair zijn en we als regel hebben dat een pony maximaal 5 proefjes mag lopen? Arghhh! Als me dit lukt, dan trakteer ik mezelf op gebak!
PS nog een paar puzzelstukjes erbij: het is zondag carnaval hier in Zwaag, dus geen lage proefjes tijdens de optocht zeg maar :) En dan zijn er ook een stel die van wintersport terug komen, of nog naar oma moeten en een verzoekje mbt het dagdeel gedaan hebben. Tot nu toe heb ik altijd iedereen gelukkig kunnen maken, maar of dat dit keer weer lukt... Duimen jullie mee?

carrylies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 14:42

Ilja000 schreef:
Zucht... als secretariaat wel eens geprobeerd een startlijst te maken waarbij 3 pony's meer dan populair zijn en we als regel hebben dat een pony maximaal 5 proefjes mag lopen? Arghhh! Als me dit lukt, dan trakteer ik mezelf op gebak!
PS nog een paar puzzelstukjes erbij: het is zondag carnaval hier in Zwaag, dus geen lage proefjes tijdens de optocht zeg maar :) En dan zijn er ook een stel die van wintersport terug komen, of nog naar oma moeten en een verzoekje mbt het dagdeel gedaan hebben. Tot nu toe heb ik altijd iedereen gelukkig kunnen maken, maar of dat dit keer weer lukt... Duimen jullie mee?

OOOO, ik leef met je mee! Ik weet precies hoe het voelt... ik heb net weer een wedstrijd achter de rug, maar over een paar weken kan ik ook weer puzzelen...

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 14:59

Ik vind het altijd weer al knap hoe de lessen ingedeeld worden, laat staan een wedstrijd.
Dat is mijn punt ook een beetje in wel of niet meer geld vragen (tenzij het echt gierend uit de klauwen loopt), een secretariaat wordt al redelijk belast voor en tijdens de wedstrijd en moet ik dan ook nog beginnen over dat halve uurtje of uurtje. Ik zie het bloemetje/wijntje/chocolaatje etc. dat ik meestal krijg dan maar als extraatje voor het langere zitten.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 15:05

Ik mag volgende week ook weer :) We hebben oneven en even gesplitst, zodat er in totaal meer mensen mee kunnen doen. Dus ook nog eens checken of iedereen wel voor de goede dag staat ingeschreven. Gelukkig hebben we een leuk team van vrijwilligers, vaste hulp op secretariaat die ook de diploma's doet en een vaste ringmeester die jury's belt. Dat scheelt al veel tijd en werk.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 15:06

Lessen indelen is een echte uitdaging! Goede combinaties maken, pony's evenveel uren laten lopen en dan ook nog zorgen dat de ruiter (bijna) elke week op een andere pony zit.

carrylies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:18

Ilja000 schreef:
Ik mag volgende week ook weer :) We hebben oneven en even gesplitst, zodat er in totaal meer mensen mee kunnen doen. Dus ook nog eens checken of iedereen wel voor de goede dag staat ingeschreven. Gelukkig hebben we een leuk team van vrijwilligers, vaste hulp op secretariaat die ook de diploma's doet en een vaste ringmeester die jury's belt. Dat scheelt al veel tijd en werk.

Zonder goed vrijwilligersteam loopt het helemaal mis. Ik doe zelf al het werk vooraf (inschrijvingen, startlijst, vrijwilligers regelen, jury's regelen, diploma's aanvragen etc), op de wedstrijddag zelf spring ik bij waar nodig (voorlezen/schrijven/losrijden). Ideaal geregeld.

carrylies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:20

daniella74 schreef:
Ik vind het altijd weer al knap hoe de lessen ingedeeld worden, laat staan een wedstrijd.
Dat is mijn punt ook een beetje in wel of niet meer geld vragen (tenzij het echt gierend uit de klauwen loopt), een secretariaat wordt al redelijk belast voor en tijdens de wedstrijd en moet ik dan ook nog beginnen over dat halve uurtje of uurtje. Ik zie het bloemetje/wijntje/chocolaatje etc. dat ik meestal krijg dan maar als extraatje voor het langere zitten.

Tot nu toe heb ik het nog niet meegemaakt, maar als het extreem uit loopt zal ik wel een extra dagdeel vragen. Over een half-uurtje doe ik niet zo moeilijk, maar vergeet niet dat je de reistijd (zorgen dat je er op tijd bent) etc ook kwijt bent van je dag. Dat kan aardig oplopen zo bij elkaar. Ik kan het wel altijd waarderen als je een kleinigheidje mee naar huis krijgt (geef ik meestal door aan mn schrijfster).

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:16

liberty schreef:

Ik heb het wel eens meegemaakt dat ik 20 starts had verdeeld tussen 9u 's morgens en 18u 's middags (met tig keer pauze en losrijden ertussen, en ik maar denken oh ochtendje lekker zeg). Waren ze kwaad dat ik 2 dagdelen wilde hebben want het waren maar 20 starts... ja doehoeiiii :wave:

Als het wat uitloopt door bv een valpartij of racerijen ala dan kijk ik wel door de vingers. Maar als het uitloopt door organisatorische onkunde en ellelang wachten op de volgende combinatie reken ik gewoon de volle mep voor 2 dagdelen.

En Lin, jullie zijn idd altijd erg royaal :D

En lessen indelen, oh praat me er niet van. Altijd leuk als de halve manege kreupel is. NOT.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 19:51

gijs schreef:
9 in een uur is nog best lastig hoor
en die regels van de fnrs zijn ook niet zozo
40 in een dagdeel van 4 uur
wat nou als ik er 40 in 5 uur doe, omdat dit zo gepland is of uitloopt

wat rekenen/betalen jullie dan?

Ik vraag ten eerste altijd de startlijst en gluur dan even hoe de planning is.
Als ik denk dat het te krap gepland is bijv 6 minuten dan geef ik van te voren een hint aan het secretariaat van waarschijnlijk past de planning niet. (is ooit 2x voorgekomen)
Verder bekijk is de situatie en dan bedoel ik wat is de oorzaak van de uitloop (licht het aan mij? meestal niet) Kijk als je de F1 en F2 jureerd heb ik nu al 2x gehad dat het een half uur uit liep maar daar had ik voorheen nooit last van had zelfs tijd over maar met die proeven van september kost het schijnbaar toch meer tijd)
40 stuks in 5 uur zijn bij mij op de rekening dus gewoon 5 uur betalen.
De hele planning loopt goed als alle partijen goed werken. Dus niet dat je steeds moet wachten tot de volgende deelnemer verschijnt.
Verder kun je incidenten natuurlijk slecht inplannewn en soms heb je wel eens van die midagen dat de een na de ander gek gaat doen.
Tja dan heb je dus PECH.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 19:52

Vippie schreef:
Ik werk ook met nota's (ideetje idd van Lied gepikt) en dat werkt super.

graag gedaan

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 20:12

sorry even spammen
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 20:45

Mag ik even melden dat ik mijzelf nu FNRS jurylid mag noemen?

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 20:47

Bellatrix schreef:
Mag ik even melden dat ik mijzelf nu FNRS jurylid mag noemen?

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

GAAF meid gefeliciteerd!!!!!!!!!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 20:48

Ik hoop dat jullie ook geslaagd zijn. :D

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 20:49

Bellatrix schreef:
Ik hoop dat jullie ook geslaagd zijn. :D

ja hoop ik ook
aan ene kant heb ik er een heel goed gevoel over en aan de andere kant komen de twijfels.
Weet natuurlijk wat ik fout gedaan heb maar niet hoe zwaar dit telt