Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:47

ik was denk ik een jaar of 16 en reed met Herman (liever lui dan moe en de jury kende Herman ondertussen allang) alle onderlinge wedstrijden, zo ook de carnavals wedstrijd :+ Ik helemaal verkleed als chinees en ook Herman moest eraan geloven! ( een wit laken genomen.. 'chinese' letters erop geschilderd en onder het dekje gelegd zodat deze mooi over zijn billen viel)

Ik stijg op en wil de bak binnen rijden.. maar doordat het laken aan zijn benen kriebelde zette hij een rengalop in en scheurden we zo de bak binnen!! ( ook niet van te voren checken of Herman het laken net zo leuk vond als ik :o ) Na een rondje te hebben gerend werd ie rustiger en reden we een perfecte proef :D

stond er op mijn formulier : we zijn blij dat je eindelijk de 3e versnelling hebt gevonden! :P

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:40

wiebke schreef:
ik was denk ik een jaar of 16 en reed met Herman (liever lui dan moe en de jury kende Herman ondertussen allang) alle onderlinge wedstrijden, zo ook de carnavals wedstrijd :+ Ik helemaal verkleed als chinees en ook Herman moest eraan geloven! ( een wit laken genomen.. 'chinese' letters erop geschilderd en onder het dekje gelegd zodat deze mooi over zijn billen viel)

Ik stijg op en wil de bak binnen rijden.. maar doordat het laken aan zijn benen kriebelde zette hij een rengalop in en scheurden we zo de bak binnen!! ( ook niet van te voren checken of Herman het laken net zo leuk vond als ik :o ) Na een rondje te hebben gerend werd ie rustiger en reden we een perfecte proef :D

stond er op mijn formulier : we zijn blij dat je eindelijk de 3e versnelling hebt gevonden! :P

Afbeelding

xKatjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:11

Hahah leuk topic, sommige zijn echt supergrappig :P

kaatje77

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:18

:') wiebke wat een commentaar. _O-

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 16:32

:D Moet erg lachen om sommige die voorbij komen :))

Ik reed vorig jaar met een volle tuiger in de B.
Ging netjes en had ook 194 punten en een 6e prijs geloof ik.
Ga ik mijn coupon halen en lees ik ''probeer dit paard met minder knie-actie te rijden'' _O- GEWELDIG!!

Ik weet niet of iemand het voor elkaar krijgt om een tuiger, dus met veel knie-actie :+ , anders te rijden. Had de jury eigenlijk moeten vragen of zij het niet even wilde voordoen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 15:54

"Paard draaft niet genoeg door." Alleen jammer dat de opdracht was om te stappen...

En een keer toen reed ik een proef tussen twee springringen in die net prijsuitreiking hadden (ja, heel leuk). En paardlief deed ook mee.. Toen kwam de jury zijn auto uit en ging hij voor mij staan klappen omdat ik de ring door sjeesde :') Daarna mocht ik wel overnieuw beginnen omdat ik slechts 1 onderdeel had kunnen rijden.

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 16:59

ik moest een keer schrijven bij een jury bij de fnrs proefjes op de manege.
Komt er een meisje binnen op een shetlander hoor ik ineens naast me :'Goh daar heb je mijn broekzakpony' ;(

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 17:04

WiancaR schreef:
"Paard draaft niet genoeg door." Alleen jammer dat de opdracht was om te stappen...

En een keer toen reed ik een proef tussen twee springringen in die net prijsuitreiking hadden (ja, heel leuk). En paardlief deed ook mee.. Toen kwam de jury zijn auto uit en ging hij voor mij staan klappen omdat ik de ring door sjeesde :') Daarna mocht ik wel overnieuw beginnen omdat ik slechts 1 onderdeel had kunnen rijden.

Haha geweldig :') _O-

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 17:35

Jaren geleden tijdens een buitenwedstrijd vond een wesp het schijnbaar nodig de juryauto binnen te vliegen met als gevolg een rondspringende met papieren wapperende jury door mijn ring, en dat tref je dan net met een paard dat heel kijkerig is!

Meisje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 06:37

mijn pony was eigenlijk gewoon veel te dik maar ook drachtig. Stond er onderaan de proef "wanneer mag ze met zwangerschapsverlof?"

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 09:34

whahaahah ( ik weet niet of dit grappig bedoeld was )
maar ik vind m leh hahah

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:20

Ik had me opgegeven als vrijwilliger bij een concours en mocht schrijven in de klasse L. Op een gegeven moment kwam er een supergave hengst de baan in. Hij was constant aan het brullen, moest ik als algemene opmerking neerzetten "paard heeft praatjes" hoe droog :D Vond het ook echt leuk commentaar :P

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:37

een tijdje geleden moest ik 2 proeven rijden bij 2 verschillende jury's M1
In de eerste proef was de bodem wat oneffen en daar houd mijn paard niet van was dus in de contra galop steeds aan het wisselen stond er als commentaar paar perfecte galop wissels getoond jammer dat series nog niet gevraagd worden in het M1

Bij de tweede jury had hij nog meer de kolder in zijn kop en besloot op X midden in de middendraf dat die vlieg van zijn hoofd moest en klapte dus ook met zijn voorbeen rond zijn oren komt weer op de grond terecht weet niet meer welk been hij voor moest zetten dus gaat op zijn bek, in de middengalop vond hij dat hij dat zo goed deed en dat de heg nog km ver weg was dus dat hij niet terug hoefde te komen bij de letter, dacht dan trek ik hem de bocht maar door en dan een volte 10 meter dan moet hij wel terug komen, had meneer ook geen zin in dus ging rechtdoor komt de hekjes tegen en blijkt geen springpaard te zijn want gooide de rem er op en hing met zijn onderbenen op het hekje
Staat er onder aan mijn protocol Paard soms wat ondeugend hihi
Toen de jury klaar was kwam hij het terras op en vroeg of ik wel op tijd was want waarom had ik anders mijn paard niet los gereden hij was nog zo fris ( paard stond inmiddels op de trailer met zijn hoofd in de voerbak te slapen zo kapot was hij van al zijn dwarsigheid ) moest de jury gruwelijk om lachen ja zei hij in de eerste ring lag ik ook al dubbel toen ik de stunds zag die hij allemaal uithaalde daarom dacht ik dat je te laat hier was maar blijkt dus gewoon een bult karakter in dat beest te zitten

Tizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 22:02

goldwing schreef:
In de eerste proef was de bodem wat oneffen en daar houd mijn paard niet van was dus in de contra galop steeds aan het wisselen stond er als commentaar paar perfecte galop wissels getoond jammer dat series nog niet gevraagd worden in het M1

Bij de tweede jury had hij nog meer de kolder in zijn kop en besloot op X midden in de middendraf dat die vlieg van zijn hoofd moest en klapte dus ook met zijn voorbeen rond zijn oren komt weer op de grond terecht weet niet meer welk been hij voor moest zetten dus gaat op zijn bek, in de middengalop vond hij dat hij dat zo goed deed en dat de heg nog km ver weg was dus dat hij niet terug hoefde te komen bij de letter, dacht dan trek ik hem de bocht maar door en dan een volte 10 meter dan moet hij wel terug komen, had meneer ook geen zin in dus ging rechtdoor komt de hekjes tegen en blijkt geen springpaard te zijn want gooide de rem er op en hing met zijn onderbenen op het hekje
Staat er onder aan mijn protocol Paard soms wat ondeugend hihi
Toen de jury klaar was kwam hij het terras op en vroeg of ik wel op tijd was want waarom had ik anders mijn paard niet los gereden hij was nog zo fris ( paard stond inmiddels op de trailer met zijn hoofd in de voerbak te slapen zo kapot was hij van al zijn dwarsigheid ) moest de jury gruwelijk om lachen ja zei hij in de eerste ring lag ik ook al dubbel toen ik de stunds zag die hij allemaal uithaalde daarom dacht ik dat je te laat hier was maar blijkt dus gewoon een bult karakter in dat beest te zitten

_O- := _O- :')
Lach niet snel hardop achter de laptop, maar nu dus wel! Geweldig! Had t graag willen zien! Als t net zo was als jij t omschrijft dan moet t er echt grappig uit hebben gezien :D

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 20:17

heb me zelf op mijn paard gewoon een bult gelachen
Want je moet weten dat dit paard 2 jaar geleden nog helemaal in zijn schulp kroop en nog niet durfde te vluchten als hij schrok
Dan boorde hij 4 benen de grond in bleef stokstijf staan en zijn hart begon te jagen
Ben dus heel blij dat hij karakter blijkt te hebben en weer paard durft te zijn.
Maarja dan krijg je natuurlijk ook weer zoiets meneer vind contra moeilijk en wissels om te pas makkelijk dus doet hij dat maar
En tot een jaar geleden liet hij elke vlieg of daas zitten tijdens de proef ( na de proef als de lezer ophield te lezen moest die er wel meteen af) nu mag die ook niet tijdens de proef meeliften
En ja zijn middengalop daar was hij gewoon heel trots op dat hij zo mooi vanuit het achterbeen kon vertrekken en de heg pas 100 meter verder stond ja bak was dus groot genoeg om even lekker door te gaan

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 20:25

goldwing schreef:

Die kreeg ik ook met mijn pony in de L1, toen ze besloot even een serie'tje om de pas te springen. _O-
Jury vermeldde er nog bij dat het hele nette wissels waren, maar helaas dat het een 3 opleverde voor de volte middengalop die eigenlijk moest worden getoond. :=

robin89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 16:08

leuk topic, dit ga ik volgen, ik heb zelf nog nooit gekke/rare/aparte uitspraken gehad van Juryleden.. ja misschien 1tje,: " wat een mooie gelderse merrie" sorry het is een NRPS Merrie . Dat is het enige

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 16:42

Had vorige week wel een leuke.
Kende de jury wel zo van op wedstrijden en Nianka was vrij vervelend, half passage doen als ze moest stappen en dergelijke.
Dus had al geinend gezegd dat ik halverwege wel even een passage oid zou doen, zei ze dat we aan het eind dan maar een buiging moesten doen als afgroeten, dus we waren al melig.

Nou uiteindelijk halverwege de proef niet passage gedaan maar de eigenaar om ver gereden..
Staat er later op de coupon: Dit was leuker dan passage!!
Dat was toch wel grappig..

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 17:13

Na lang gezeur aan moeten horen van een vriendin om echt een keer een wedstrijd met haar haflinger x merens te starten, toch maar toegegeven om het te proberen. Die pony meent halverwege de proef dat hij ook door de hekjes de andere kant op kan. Banjerd alles omver. Op protocol stond: Je kan iig altijd nog het leger in met zo'n tank.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 01:10

"slow-motion stap"
(terwijl ik probeerde niet te versnellen in de middenstap, mission accomplished! :P )

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 19:27

op onderlinge wedstrijd: goede middengalop, maar waar is de arbeidsgalop gebleven?
Ja die was dus even zoek...gas terug kwam even niet meer in het woordenboek van mijn paard voor...

ta_nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:23

[quote="Lolacabana"]Ik heb een keer gehad dat ik één proefje moest rijden dat door twee verschillende juryleden beoordeeld werd. Ik had toen 167 en 146 punten. Vond dit wel een groot verschil, toen ik verhaal ging halen bij de juryleden konden ze me beide niet vertellen waardoor dat verschil precies kwam. Heb hier wel om kunnen lachen.

^^quote]

Ik heb een jaar puntloos gereden in het L2, mede door 7 blokkades in haar lichaam (zijn er gelukkig nu uit) en 2 blessures (ook allemaal opgelost). Dus had op een wedstrijd wederom in het L2 niet in de gaten dat ik mijn favoriete jurylid had (ja ja hij had alleen zijn snor eraf }:0 ). Ik had ook 2 proeven gereden, allebei banketstaaf, maar toch in de eerste proef 196 punten gescoord en 3e plaats (bij het favoriete jurylid) en 161 in de andere (dit vond ik terecht, die ander niet)!!! Dus een puntenverschil van 35!! Hoezo jurysport...

Was zeer blij met mijn punten :D maar vond deze wel onterecht... Omgekeerde wereld...

retseH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:37

jouke_h schreef:
Na lang gezeur aan moeten horen van een vriendin om echt een keer een wedstrijd met haar haflinger x merens te starten, toch maar toegegeven om het te proberen. Die pony meent halverwege de proef dat hij ook door de hekjes de andere kant op kan. Banjerd alles omver. Op protocol stond: Je kan iig altijd nog het leger in met zo'n tank.

Haha, die is wel heel onsubtiel zeg :o

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:10

Weer een wedstrijd gehad, nu niet met commentaar meteen na de wedstrijd maar pas toen ik de jury belde om hem uit te nodigen voor een wedstrijd te jureren van de vereniging waar ik de wedstrijden van organiseer.
Zegt hij he hallo had ik jou niet daar en daar in de ring van de week
Op mijn ja zegt hij goh je hebt ook een duivel in een engelen verpakking is het niet
Hij ziet er schattig uit maar is een verdomd lastig heerschap
Ja wat wil je he met een Havidoff x Ulft is toch 2 keer niet zo makkelijk karakter Ik heb altijd geroepen 2 x fout is goed
Hij is ook wel braaf maar geeft zich niet zomaar gewonnen ( eigenlijk nooit ) en als hij het in zijn kop heeft heeft hij het niet in zijn kont hihi
je merkt al als hij de ring in komt dan zie je hem gapen met zijn hoefje voor zijn mond en denken o jee proefje saaaaaaaaiiiiiiii wat kan ik toch eens doen om dat leuker te maken voor mezelf

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 19:18

Mijn dochter haar pony vond het nodig van de ene baan de andere in te springen en daar weer uit te springen en dit alles met een bloedgang. Ging verder racen op het voorterrein en daar kukelde ze er af. Mocht van jury terugkomen om proefje over te rijden (maar niet voor punten) dit was ten tijde van Anky haar bok- en valpartijen. De jury zei: jij bent dapperder dan Anky, petje af!