Ik vraag 15 euro voor een half uur, heb mijn Orun diploma, heb een 4 jarige paardenhouderij opleiding afgerond en zelf natuurlijk de nodige rijervaring. Buiten een straal van 10km vraag ik ook reiskostenvergoeding, omdat ik anders niets van mijn lesgeld overhoud.
Ik let overigens niet stipt op de tijd, ik ben gerust een kwartier langer bezig (op een priveles van een half uur) en vaak kletsen we dan ook nog even na, of vragen mensen nog wat tips over de verzorging, over het harnachement, de voeding, etc. Ook ga ik mee op wedstrijdjes om te begeleiden en voor te lezen, gewoon vrijwillig, daar hoeft niets voor betaald te worden.
Wat betreft het lesgeven ben ik ook heel eerlijk, klikt het niet met de combinatie, ligt het niveau te hoog of heb ik het idee dat ik ze niet verder kan helpen, dan geef ik er ook geen les aan. Ik wil zelf ook de voldoening hebben dat ik een combinatie verder kan helpen en zie groeien, daar doe je het uiteindelijk voor!
Enne, moet je voor de gein eens kijken wat je tegenwoordig voor een stampvolle manegeles betaald...