Jury's die haflingers maar niets vinden...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

judithh

Re: Jury's die haflingers maar niets vinden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 21:38

het gaat er niet om dat je als jury een reactie plaatst, ik heb er zelf ook één gepost. Het gaat mij om de "kinderachtige" reacties van een aantal juryleden. Als Official heb je een voorbeeldfunctie die je vannuit de KNHS voordraagt. Ongeacht of er dan al dan niet reacties worden geplaatst door een puber hoor je daar op een volwassen manier op te reageren, kun je dat niet...reageer dan niet, maar blijf als jury wel volwassen reageren. Knipoog

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 21:41

judithh schreef:
het gaat er niet om dat je als jury een reactie plaatst, ik heb er zelf ook één gepost. Het gaat mij om de "kinderachtige" reacties van een aantal juryleden. Als Official heb je een voorbeeldfunctie die je vannuit de KNHS voordraagt. Ongeacht of er dan al dan niet reacties worden geplaatst door een puber hoor je daar op een volwassen manier op te reageren, kun je dat niet...reageer dan niet, maar blijf als jury wel volwassen reageren. Knipoog

Onzin, wanneer je je professie als jury uitoefent, dan heb je een voorbeeldfunctie. Wanneer je achter je computer zit ben je niet "aan het werk" en kan je heus wel wat geinen.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 21:59

ieder zijn mening...als ik het mij goed herinner ben je zelf nog niet zo heel lang jury, begrijp me niet verkeerd, dit is niet aanvallend bedoelt, maar als je wat langer jureerd en "meedraait" snap je wel wat ik bedoel Knipoog

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 22:34

Ik ben het absoluut met Judith eens, jury ben je niet alleen tijdens het het dagdeel dat je aan de ring zit. Je draagt een voorbeeldfunctie uit zonder een Übermensch te zijn ( Daar zit namelijk een wereld van verschil tussen)Een jury weet normen en waarden ten alle tijden te hanteren zonder mensen opzettelijk te kwetsen of te beschadigen. Verder kies je er voor om een hoge boom te zijn, en weet je dat en ten alle tijden een lading kritiek kan krijgen. Het verhaaltje "Ja, maar we komen wel elke zondag voor jullie plezier aan de ring zitten"gaat niet op, dat doen we namelijk allemaal zelf! Als jury vind je het fijn om de progressie van de deelnemers te mogen te ervaren, te genieten van een fijn gereden paard, het plezier te mogen ervaren van een ruiter/amazone die met lol zijn paard eerlijk rondrijdt. Zo kan ik nog héél veel voorbeelden noemen waarom je een goede reden zou moeten hebben waarom je jury wil zijn. Maar het belangrijkste is dus wel, ja, ook achter je PC moet je de waardigheid van een official van de KNHS weten uit te dragen, anders zit je niet op de goede plek.Jureren is namelijk een zeer serieuze bezigheid, als we het namelijk anders zouden benaderen zouden we onze geloofwaardigheid helemaal ten grabbel gooien..

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 22:37

Prima, ieder zijn mening. Voor mijn beroep heb je ook een voorbeeldfunctie. Deze voer ik zeker uit op mijn werk maar daarbuiten voel ik mij niet geroepen om constant deze functie te hebben. Zo geldt dat in mijn ogen ook met betrekking tot jureren. Overigens waren de hier geplaatste opmerkingen wat ongein, en dat moet al helemaal kunnen!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 06:59

mee eens Talented....beetje onzin dat je ook buiten je werk als jurylid ten aller tijde een voorbeeldfunctie moet dragen(of iig dan achter je PC,daar mag je toch wel lekker achter zitten geinen of moet je dan ook al een voorbeeldfunctie dragen)
Laatst bijgewerkt door Snoevie op 22-08-08 07:26, in het totaal 1 keer bewerkt

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 07:12

ligt misschien aan mij he, maar toen ik nog wedstrijden reed, waren de toenmalige juryleden nog altijd gewone mensen, gewoon goede ruiters die gevraagd werden of ze vrijwillig wilden gaan jureren. je moest daar een cursuske voor gevolgd hebben en je mocht gaan.
ik heb nog nooit gehoord dat een jurylid een voorbeeldfunctie zou hebben, nog nooit van een van de juryleden, nog nooit van andere leden van mijn toenmalige club. laat staan dat die mannen en vrouwen zich voorbeeldig gedroegen na de wedstrijd, bij hun thuis, achter de pc, op hun werk,... Lips are sealed

wat ik echt niet snap is hoe iemand een hobby zo serieus kan nemen dat je kan spreken bij vrijwillig jureren als voorbeeldfunctie Afbeelding
misschien als je spreekt over jury's op echt heel hoog niveau... maar bij M?...

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:42

Dus een jury mag alleen aan de ring een serieus gezicht trekken en de rest van de tijd een lang leve de lol instelling hebben en daarbij alle normen en waarden opzij gooien? Met een voorbeeldfunctie wordt namelijk niet bedoelt dat je met een KNHS speltje op je revers je boodschappen loopt te doen bij de super, of dat je achter je PC als een soort boswachter zit te loeren op eventuele uitspattingen van teleurgestelde deelnemers. (alhoewel ik wel eens een idee heb dat enkele collega`s dat dus wel doen) Maar wat me dus wel te ver gaat is dat als volwassen mensen die dus een voorbeeldfunctie bekleden bij de KNHS, een verbaal spelletje spelen met een puber die daarbij aardig over de kling heen gaat ( Wat ik ook ten sterkte afkeur!) Natuurlijk mogen juryleden ook hun plezier maken en hebben ( En gelukkig beschikken de meeste ook over een gezonde dosis humor) Maar om dat te doen en te maken over de rug van een ander vind ik persoonlijk al niet netjes, maar door een official dus écht ongepast!
Daarnaast ben ik er trouwens persoonlijk trots op dat ik mijn functie uiterst serieus neem, ik zie het dan ook niet als een een oproepje alsof ik zomaar even van de straat wordt geplukt, maar een functie waar ik mijn opleidingen en bijscholingen voor heb gevolgd, en waarvoor ik zelf regelmatig op eigen initiatief met collega `s een treffen heb om de neuzen dezelfde kant op te krijgen om de deelnemers zoveel mogelijk van dienst te kunnen zijn.
Verder laat ik het hier maar bij, het wordt anders wel erg off topic.

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:47

femiaans, ik heb het niet over de KNHS, maar over de Belgische lrv Knipoog daar heb je ook een cursus, maar die is ook 3 keer niks.

en nee, ik heb nog nooit of te nimmer gehoord over juryleden die een voorbeeldfunctie zouden hebben.
het is niet omdat je goed kan paardrijden, dat je daarom ook goed met mensen bent...

ik vind het eigenlijk pure onzin om zoiets te gaan verkondigen. dan zouden ale juryleden in alle sporten een voorbeeldfunctie hebben... man man man de wereld zou er mooi uitzien moest dat echt zo zijn...

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:50

Het zou wel moeten krak, het zou wel moeten...

edit:typo

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:11

wat houd een voorbeeldfunctie in?

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:28

irisssssje schreef:
wat houd een voorbeeldfunctie in?

Een rolmodel is een persoon of een type persoon of persoonlijkheid, die een voorbeeldfunctie vervult voor een bepaalde groep mensen. Hierbij kan men denken aan een bepaalde: acteur, heerser, kunstenaar, politicus, verzetsheld, goeroe, enz. 'Rolmodel' is synoniem aan 'voorbeeld', maar 'rolmodel' is te prefereren, omdat zij minder dubbelzinnig is. Knipoog

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:34

Ik alleen maar de 1e pagina gelezen, maar het onderschrift van TS zegt genoeg:

Ik ben wel M2 met mijn HAFLINGER, lelijke KNEUZEN!!! Nors opkijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:55

Maanling schreef:
nou Zij zijn groot en ik is klein!

Ze heet Roos in d'r paspoort en daar kan ik ook niets aan doen en nu is het gewoon Josie en eigenlijk Jo.

En Jo is een heeeuuuule leuke stoere naam.

heus.

toch?

Knipoog

ik heet ook rosie.. haha nouja eigenlijk rose... Schijnheilig

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:51

krak schreef:
femiaans, ik heb het niet over de KNHS, maar over de Belgische lrv Knipoog daar heb je ook een cursus, maar die is ook 3 keer niks.

en nee, ik heb nog nooit of te nimmer gehoord over juryleden die een voorbeeldfunctie zouden hebben.
het is niet omdat je goed kan paardrijden, dat je daarom ook goed met mensen bent...

ik vind het eigenlijk pure onzin om zoiets te gaan verkondigen. dan zouden ale juryleden in alle sporten een voorbeeldfunctie hebben... man man man de wereld zou er mooi uitzien moest dat echt zo zijn...

Inderdaad! Dat zou de wereld een stuk mooier maken!

Natuurlijk heb je als jury een voorbeeldrol op het moment dat je je rol als jury uitoefent, maar dit betekend toch niet dat het daarbuiten klaar is met de lol? Iedereen leeft volgens (eigen) normen en waarden, maar dat serieuze gezicht hoeft toch niet 24/7 op te staan? Ik snap heel goed wat femiaans bedoelt, maar als iedereen die een beroep uitoefent waarin hij/zij een voorbeeldrol heeft dit ten alle tijden (dus ook in zijn/haar vrije tijd) handhaaft, zou de wereld te mooi zijn om waar te zijn!

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:18

Lol hebben mag altijd, heb ikzelf ook, maar bepaalde opmerkingen en kleineren van een puber terwijl je jury bent vind ik een ander verhaal. Niemand zegt dat je als jury geen lol mag hebben. Ik denk dat er een communicatiefout is, dit gaat niet over lol hebben!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:16

Stravero schreef:
krak schreef:
respect moet nog altijd van beide kanten komen Knipoog
maar goed, terug ontopic Clown

iedereen heeft zijn persoonlijke voorkeuren, maar een jury die echt elke keer een bepaald ras minder punten geeft, zal hiervoor serieus op de vingers getikt worden.
conclusie: klopt dus niet en gewoon een beetje aandacht zoeken van een dramaqueentje.

Ja hoor ROFL Waarom start jij dan niet met een haflinger Koe

Nou, ik persoonlijk start niet op een Haflinger omdat die bedoeld zijn om voor een KAR te lopen(lees eens wat over de voorgeschiedenis). En als ik wil tennissen doe ik dat niet met een badminton of squashracket. het zou wel gaan, maar toch net niet zoals het bedoeld is. Maar de boodschap zal wel aan je voorbijgaan.

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:19

die gaat zeker aan haar voorbijgaan want ze heeft een ban van een maand Knipoog

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:25

CharleyT schreef:
Nou, ik persoonlijk start niet op een Haflinger omdat die bedoeld zijn om voor een KAR te lopen(lees eens wat over de voorgeschiedenis). En als ik wil tennissen doe ik dat niet met een badminton of squashracket. het zou wel gaan, maar toch net niet zoals het bedoeld is. Maar de boodschap zal wel aan je voorbijgaan.

Dit vind ik dus nergens op slaan. Er zijn haflingers die niet gebouwd zijn voor dressuur en die kunnen dus beter voor de kar lopen. Maar ik heb ook een haflinger en die kan toevallig best goed springen en omdat hun voorgeschiedenis zegt dat ze voor de kar horen moet ik dat dus maar niet doen? Dat slaat toch helemaal nergens op? Verward Dus dan moet je ook niet met een tinker springen of met een arabier buitenrijden? Want ja: die horen op wedstrijden.

MetteAndrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:28

Citaat:

`Door het toevoegen van Arabisch bloed heeft de haflinger adellijke kenmerken gekregen. In 1961 is de eerste haflinger naar Nederland gebracht, waarna het ras zich heeft bewezen als zeer veelzijdig.´

Regelrecht van Wikipedia, volgens mij heb je niet helemaal goed gelezen over de geschiedenis van de Haflinger. Doei!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:29

Hap toch eens niet zo. Een dergelijke opmerking toont enkel de kortzichtigheid van de plaatser, je weet toch zelf wel beter. Wat interesseerd het jou dan hoe een ander daar over denkt.

Ik persoonlijk heb niets met die "saaie" KWPNers. Nou en?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:31

@Judithh en Femiaans, Dames, gewaardeeerde collega's+vriendinnen, mijn reactie kan toch nog wel door de beugel he?! Cool Cool Cool
Want jullie weten, ik sluit me volledig aan bij jullie mening dat een official zich niet moet verlagen tot een kinderlijk gedrag op Bokt.nl
Helaas, soms komt er wel eens een opwelling die niet te stuiten is(ik weet het, slecht slecht slecht Bloos ) en dan moet ik het gewoon even opnemen voor een mij onbekende collega die hier afgemaakt wordt. En puber of niet, als je zo bijdehand bent om op deze manier op Bokt.nl te acteren, dan kun je ook gelijkwaardige reacties terug verwachten.
Als jury kun je een hoop hebben hoor, logisch bijna. Maar soms worden er dusdanig grenzen overschreden dat een reactie dringend gewenst is. Cool Cool

MetteAndrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:32

Ik hap niet. Ik laat zien dat haflingers veelzijdig zijn..

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:33

Wenk, schaam op jou!
*geeft Wenk een vermanend vingerke wegens KWPN'ers saai te noemen*

Haha! zo dat is ook weer gebeurd voordat er daar weer een ganse heisa om komt Knipoog

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:35

CharleyT schreef:

Maar gelukkig is een paard geen gebruiksvoorwerp zoals een raket en is mijn Haflinger buiten dat ze een Haflinger is ook mijn beste maatje en dat vind ik veel belangrijker dan kijken welk dier het meeste geschikt is voor deze tak van sport.