Zijn er ook bokkers die kinderen lesgeven?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snipsnap

Re: Zijn er ook bokkers die kinderen lesgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 19:26

Ik geef ook les aan kinderen 2 meisjes 1 van 11 en 1 van 12.
Nu heb ik zelf Orun niveau 3 maar toch blijft het wel lastig kinderen les te geven!
Ik geef de meisjes privéles dus zitten niet bij elkaar in!
Beide zijn ze beginnend maar kunnen best al veel dingen.
Ze willen ook wanneer het goed gaat in de les op concour!
Nu oefen ik met het ene meisje veel figuren en laat haar tussen de letters een overgang maken dus echt proefgericht! Ook laat ik ze dus wel een keer springen!

Mijn lessen zijn altijd wel serieus maar met altijd wat grapjes tussendoor. Ook stel ik veel vragen, bijvoorbeeld over het hoofdstel/ zadel!
Nu is het soms wel moeilijk om iets nieuws te verzinnen! Dus weten jullie nog wat leuke dingen wat ik die meisjes kan laten doen?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 11:47

Bij ons starten kids ook met een serie longelessen. Niet alleen aan de lijn, maar ook los een grote volte, gebroken lijn en van hand veranderen in stap en draf. Lichtrijden, zweepje overpakken.
Dan komen ze in beginners zonder galop. Die rijden wel in colonne. Simpelweg omdat je dan veel meer vaart in de lessen hebt. De kinderen hebben nog niet genoeg overwicht op de pony's om ze zelf te sturen. Van mij moeten ze ook middenin of achterin sturen alsof ze voorop rijden en ik wijs ze daar ook regelmatig op. En met pionnetjes in de hoekjes en op de X voorkom je ook afsnijden en wordt sturen achterin soms moeilijker dan voorop! Tijdens het stappen tussendoor krijgen ze regelmatig wat theorie en zeker de kleintjes laat ik zeer regelmatig stukjes draven zonder beugels, zodat ze goed gaan zitten. Wanneer de groep iets handiger wordt, gaan we af en toe 'er een zootje van maken' en hoeven ze niet in een rijtje en mogen ze zelf weten wanneer ze een volte maken. Dat breiden we later weer uit met een gebroken lijn. Ik zie aan sommige koppies dat dat nog erg pittig voor ze kan zijn. Ze hebben het al zo druk om er op te blijven zitten!
Ik las ergens de opmerking over 'doorzetten en beseffen dat paardrijden niet zo makkelijk is'.Als commercieel bedrijf is het ook belangrijk dat de klanten blijven. Als ik klanten kan behouden door ze het wat langzamer te leren en eerst in een rijtje te laten rijden, dan zal ik dat zeker doen! Degenen die wat handiger blijken te zijn, kunnen snel door naar een galoples.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:37

Mn neefje is helemaal blij, had een "parcoursje" gemaakt, met slalon, smalle poortjes, kleed om overheen te stappen en een hindernisje (van nog net geen 10 cm hoog), dus los springen, owh wat was die trots... en daarna aan een touwtje langs de weg uitstappen...

pony had er ook lol in, als echte shet proberen stiemen erlangs te glippen en 1 keer stoppen (toen mn neefje m dr voor hield) en verder ging ie dr braaf overheen...

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 15:02

ik had net even 60 jongens Clown van 10-12 uur.
en natuurlijk 16 jaar, dus van die echte pubers. Clown maar alles is goed gekomen.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 17:21

Leuk ik krijg ook les van iemand die zelf ook net van school is rond een jaar of 20
maar wat veel kinderen leuk vinden is voetbal en par court doen tussen pilonen lopen over een zeil enzo.
en wat leuk is races en estafetes en carousel doen is ook leuk voor de oudere kinderen misschien is het voor de jongere kinderen te moelijk tempo aan houden enzo

Nimmy schreef:
Ik geef nu sinds 2 weken op een manege les in de catogorie 7-12 in de les en dan nog wat pubers van 12-14/15.
Helaas moeten van de manege de 1e 2 groepen (jonge kinderen) achter elkaar aan hobbelen (2e groep mag wel wat oefeningen doen als splitsen, dus ga daar maar veel mee werken tot ze zelfstandig kunnen rijden Clown) en verder los ik t op door voldoende afstand te eissen (dus ruim1.5-2 ponylengtes) en moet iedereen netjes zn figuren rijden en niet binnendoor gaan achter de pony ervoor aan)
groep met pubers is ook wel leuk, nu 1 keer les aan gegeven, ze bezig houden met niet standaard oefeningen vinden ze wel heel leuk... (Krijg van alle ouders wel leuke reacties en 1 van de kinderen van 9 of 10 kwam ook al naar me toe dat ik leuk les gaf Haha! )

Krijg wel elke keer het verzoek om spelletjes... dus als jullie wat leuks weten...
Verder geef ik nog wel s lesjes op de shet van mn ouders, ook heel leuk (moeder merkt na 4 weken enorme vooruitgang en angstig jongen krijgt echt meer lef en wil al gaan springen (moet ie eerst durven galoperen en dan gaan we springen is nu de afspraak)

_suna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 17:21

ik geef mn nichtje les Haha!

wembleyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:11

hallo...

ik geef ook veel kinderlessen wand werk op een manege. In begin moest ik er ook in komen maar ik heb altijd super te vreden kinderen. Ook probeer ik elke week wat nieuws bij te leren en vind dit erg leuk. Heb net ene les over genomen van iemand en die liet de kinderen alleen maar achter me kaar aan rijden de kinderen rijden allemaal al een jaar en weten nog niet wat een volte is en welke kant ze op moeten na hand veranderen. ik vond het vreselijk maar wel een hele leuke uitdaging, ik krijg altijd complimentjes van ouders en krijg altijd mailtjes en tekeningen van de kinderen erg leuk.

wembleyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:23

lady paard bedankt voor de tip met die letters een erg leuk spel lijkt me, ik ga het zeker proberen. Het is idd op den duur erg moeilijk wat nieuws leuks te verzinnen.

wembleyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:45

hahaha ik had ook iets leuks van de week!!!!!!!!!!!
als de kinderen de hoeken niet in rijden ga ik in de hoek staan zo ver mogelijk en zeg ik wie over mn tenen heen rijd krijgt 10 euro, als je echt in de hoek staat lukt het ze niet....

maar goed ik had dat gezegd iedereen heel fanatiek op de hoeken rijden en het lukte ze niet. Toen even later ging ik in het midden staan en komt er een jongetje volop me af gestormd IK GA VOOR DIE 10 euro zegt hij hahahaha we hebben ons rot gelachen, het lukte hem uit eindelikj niet ma goed ze letten wel op als je dta roept

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 23:25

hah wij doen dat altijd omgekeerd wembleyk. (bij de beetje ouderen dan) ik zet pionnen neer en daar moeten ze omheen rijden. wie 3x een pion omgooit of binnendoorgaat, die moet die keer daarna trakteren.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 09:11

bij mijn oudere kinderen ben ik veel strenger Huilen van het lachen zodra ze al 1x afsneden moesten ze al trakteren, nu heb ik strafpunten systeem. zoiets levert een strafpunt op, 3 strafpunten is hoofdstel vetten, 5 = zadel,

heb ik volgens mij hier vandaan Clown
toen hebben de kids het snel afgeleerd
(punten gaan ook op als ze op het verkeerde been rijden)
Laatst bijgewerkt door ladypaard op 05-09-08 09:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Sunrise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 09:11

ik moest een keer de lessen over nemen op mijn manege Huilen van het lachen
verder niet echt..

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:37

ladypaard schreef:
bij mijn oudere kinderen ben ik veel strenger Huilen van het lachen zodra ze al 1x afsneden moesten ze al trakteren, nu heb ik strafpunten systeem. zoiets levert een strafpunt op, 3 strafpunten is hoofdstel vetten, 5 = zadel,

heb ik volgens mij hier vandaan Clown
toen hebben de kids het snel afgeleerd
(punten gaan ook op als ze op het verkeerde been rijden)

Mijn systeem ja. Haha!

Leuk dat het ergens anders ook werkt.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 13:18

had gister een poedersuiker dag,
heb afgesproken dat ik van 9 tot 5 werk,
ondertussen zijn ze steeds bezig lessen om 8.30 uur te plaatsen, wilde er gister of vandaag eigenlijk wat van zeggen. ben ik gister bezig met lesgeven, is alles 3dubbel geboekt, dus moesten er ook lessen naar eind van de middag worden geplaatst, dus ben ik bezig geweest tot 6 uur, omdat ik smorgens ook moet voeren was ik dus bijna 12 uur achter elkaar (zonder pauzes) aan de slag, (8.00 tot +/- half 7 ) i.v.m dingen opruimen.
gelukkig staat mijn paard er deze maand even niet, anders had ik die erna ook nog kunnen doen. Sigaar

ik ben nu helemaal kapot, al mijn gewrichten en spieren doen vandaag zeer Clown

heb wel weer een superschattig meisje erbij Lachen
en een groepslesje met verwaande meisjes Slapen (komen van een andere manege af)

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 13:20

Ja dat was weer heerlijk geregeld.
Ik help normaal alleen, maar heb nu ook de hele middag les staan geven dus kon anneke t helemaal zelf doen.
Beetje jammer.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 13:45

Ik geef zelf geen les aan kinderen, maar ik heb ong 2 jaar geleden les gehad van iemand die maar 3 jaar ouder is dan mij. Die kreeg zelf ook weer les van iemand. Zij had ook niet eens diploma's. Dan mag je toch geen les geven?

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 14:05

ik zie geen probleem, als je zelf fijn en verantwoordelijk les hebt gehad.
ik heb ook geen diploma's (en voor sommigen ben ik maar 1 jaar ouder en heb zelfs veel mensen die ouder zijn dan ik) ze kunnen ook kiezen voor iemand met diploma's, maar ze willen bij mij.

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 09:50

Ik moet even melden dat ik SUPERTROTS ben op mijn leskids die afgelopen zondag voor het eerst een F1 proefje hebben gereden. allemaal een pp en twee hadden een prijs!!!!!!!!

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:46

gefeliciteerd Haha! dat voelt zeker hardstikke goed?? Lachen

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 07:52

Vandaag kijg ik 6 nieuwe lessertjes erbij, ik ben benieuwd!!

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 00:04

ik zou bijna een levensverzekering moeten afsluiten, kreeg vandaag even bijna 2 hoeven in mijn gezicht geplant "%&=beest" Boos!

heb voor de rest vandaag echt super fijne lessen gedraaid, behalve dus die ene, met het super lieve paardje Sigaar

KimH: hoe waren je 6 nieuwe lessertjes Lachen

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 08:45

Ja het was weer leuk, uiteindelijk waren het er 4 maar volgende week krijg ik er weer twee nieuwe bij. Het zijn geen bange kinderen ben ik achtergekomen want ze kwamen gelijk met de vraag of we ook gingen galoperen hahaha.

Ja lesgeven zit altijd een risico aan, in April dit jaar ben ik omvergecrosst door een op hol geslagen Epony. Mijn kniebanden waren(ben nog steeds aan het klooien er mee)gort.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 06:19

ben naar horse event geweest, heb weer veel nieuwe dingentjes meegekregen om te gaan gebruiken in de lessen Lachen
(en weer verschillende boeken aangeschaft Haha! )
had zaterdag al een paar dingentjes geprobeerd, zoals het bekken bewegen (van anne muller) als een kwispelende hond, en dan als een hond met de staart tussen de benen.
die kinderen zaten me toen helemaal aan te kijken van die is gek Haha! ( denken ze al steeds Huilen van het lachen )

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 09:02

Jammer dat ik daar niet bij had kunnen zijn, ik steek graag nieuwe dingen op Lachen

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 10:03

ik merkte toen ik naar de lezing ging voor instructeurs, lesgeven aan kinderen, ik de meeste dingen al deed, alleen kon ik nog beter doelen stellen in de lessen. Haha!