Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nimmy schreef:Ik geef nu sinds 2 weken op een manege les in de catogorie 7-12 in de les en dan nog wat pubers van 12-14/15.
Helaas moeten van de manege de 1e 2 groepen (jonge kinderen) achter elkaar aan hobbelen (2e groep mag wel wat oefeningen doen als splitsen, dus ga daar maar veel mee werken tot ze zelfstandig kunnen rijden) en verder los ik t op door voldoende afstand te eissen (dus ruim1.5-2 ponylengtes) en moet iedereen netjes zn figuren rijden en niet binnendoor gaan achter de pony ervoor aan)
groep met pubers is ook wel leuk, nu 1 keer les aan gegeven, ze bezig houden met niet standaard oefeningen vinden ze wel heel leuk... (Krijg van alle ouders wel leuke reacties en 1 van de kinderen van 9 of 10 kwam ook al naar me toe dat ik leuk les gaf)
Krijg wel elke keer het verzoek om spelletjes... dus als jullie wat leuks weten...
Verder geef ik nog wel s lesjes op de shet van mn ouders, ook heel leuk (moeder merkt na 4 weken enorme vooruitgang en angstig jongen krijgt echt meer lef en wil al gaan springen (moet ie eerst durven galoperen en dan gaan we springen is nu de afspraak)
ladypaard schreef:bij mijn oudere kinderen ben ik veel strengerzodra ze al 1x afsneden moesten ze al trakteren, nu heb ik strafpunten systeem. zoiets levert een strafpunt op, 3 strafpunten is hoofdstel vetten, 5 = zadel,
heb ik volgens mij hier vandaan![]()
toen hebben de kids het snel afgeleerd
(punten gaan ook op als ze op het verkeerde been rijden)