Koudbloed in de ring:leuk of niet?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ladylay

Re: Koudbloed in de ring:leuk of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:25

als ik door zou fokken met haar wel, hoeft niet, hangt er vanaf welke hengst je er op zet Knipoog

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 16:00

Vier procent is niet eens veel. Een gewone haflinger kan tot wel 28% arabisch bloed hebben zonder gekruist te zijn met een arabier. Ligt aan de bloedlijn en de voorvaders. Maar volgens mij vallen haflingers gewoon onder de koudbloeden. Dus ook die haflingers met een hoger percentage arabisch bloed. het zijn immers geen kruisingen met arabier.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 16:17

@nikkigioa; en hoe komst dat arabisch bloed er dan in??? dan zijn ze in het verleden toch echt wel gekruist met arabs.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 18:10

Dan kun je wel zeggen dat er gewoon helemaal geen koudbloeden zijn... Maar goed, dat is ieders eigen keuze.

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 18:17

waarom zo'n moeite van er zit volbloed in of niet...
het gaat er toch om dat het van ras koudbloed is, die in de bergen heeft geleefd...
dat vind ik hetbijzonddere ervan, dat die beesjes zo voorzichtig moesten zijn vroegar...

en ze zijn natuurlijk heel mooi rond, met die heeerlijke dikke bille Tong uitsteken

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 18:57

Laten we ff on topic gaan Sigaar
Een discussie over of een haf wel- of geen koudbloed is richt je maar ergens anders op Vork

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 19:07

Had zaterdag weer wedstrijd en werd 2e met 216 punten tussen de 12 paardencombi's...
Ik ben tot op heden nog steeds geen anti-koudbloed jury's tegen gekomen en ik heb echt niet altijd dezelfde jury Tong uitsteken

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 22:18

moniquelucky schreef:
[
Dan zou een fjord ook een warmbloed zijn??? Verward

Alssie goed los en warm gereden is wel Haha!
Sorry flauw Vriendjes zijn?

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 22:30

Haha!
Ontopic'blijven! Nagelbijten / Gniffelen

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 10:00

heb nu 4 x geoefend met stang en trens..
heb zaterdag meegedaan aan springles
(dat kunnen koudbloeden volgens velen ook niet)
Sjol en ik al springend en bokkend de grootste lol gehad
uiteraard op trensje..

zondag voor het eerst Z1 gestart.. joepie!!! 1 winstpunt!!
over de 2 e proef zullen we het maar niet hebben..
ik ben namelijk 2 x verkeerd gereden.. pony deed het super!

knappe koudbloed!!!in de ring!!! leuk? geen idee!! ik vond van wel!!!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 08:47

Wow netjes joh....

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:06

Mij maakt het niet uit!
De een ziet er mooier uit dan de andere,
maar ze hebben allebei kans;)!

Maxielover

Max van Manege de Verende Wagen !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 00:12

Hoi, in een quote in het topic ''Koudbloed in de ring:leuk of niet?'' las ik dat jij vroeger op Manege de Verende Wagen reed, als ik me niet vergis. Knipoog En wat dus mijn vraag is aan jou : Kun jij je nog de Haflingerruin Max herinneren die daar manegepaard geweest is ? Pling Hij is sinds ong. 3½ jaar nl. van mij, en ik ben op zoek naar meer informatie over hem en zijn verleden. Hierover heb ik al meer gevonden dan ik ooit had durven dromen, maar nog meer is natuurlijk altijd beter !!!! Haha! Kun jij me hierbij helpen ? Alvast bedankt,

groetjes Anne-Sophie

Maxielover

Re: Max van Manege de Verende Wagen !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 00:14

Maxielover schreef:
Hoi, in een quote in het topic ''Koudbloed in de ring:leuk of niet?'' las ik dat jij vroeger op Manege de Verende Wagen reed, als ik me niet vergis. Knipoog En wat dus mijn vraag is aan jou : Kun jij je nog de Haflingerruin Max herinneren die daar manegepaard geweest is ? Pling Hij is sinds ong. 3½ jaar nl. van mij, en ik ben op zoek naar meer informatie over hem en zijn verleden. Hierover heb ik al meer gevonden dan ik ooit had durven dromen, maar nog meer is natuurlijk altijd beter !!!! Haha! Kun jij me hierbij helpen ? Alvast bedankt,

groetjes Anne-Sophie

Euhm, bovenstaand berichtje was eigenlijk voor een pb bedoeld, ik zat niet op te letten... Koe Voor het geval dat jullie gaan denken wat die nou weer uitkraamt, dat was het dus. Clown Sorry !!!!
Bloos Haha!

tottaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 09:16

heb je het tegen mij?:P
jaa klopt! ik kom van de verende wagen!:)
en ik ken indd max! hahahahaha x)
hij was eerst van kim.. kan zijn dat ie tussendoor nog meer xen verkocht is,,
jaaa,, ik ken max wel Tong uitsteken
heb ook welis op hem gereden:)

YEAAAHH! zometeen wedstrijd!:D
ben benieuwd of de jury het leuk zal vinden, een fries in de ring ! x)

jillxnena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 09:26

Zeker is dat leuk is mijn mening, Een koudbloed moet ook de kans krijgen om het te laten zien, ! Waarom zijn ze anders?? Omdat ze breder zijn?? nou en, ieder zijn eigen paardje.

tottaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 09:42

idd!:):)

Veronique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 16:35

Pff lang geleden maar zal ik me ook weer eens in de discussie mengen. Ik denk dat sommige jury's het wel meenemen in hun beoordeling als ze niet van een koudbloed houden. Ben het best een aantal keer tegengekomen. Denk dat het toch moeilijker is met een koudbloed hoger in de dressuur te komen dan met een KWPN er. Niet zozeer alleen doordat ie beperkingen heeft qua bouw en manier van lopen maar ook vooral omdat je toch alles anders bekeken wordt. Het is wel een van de redenen dat ik geen wedstrijden meer rijdt tussen de paarden. Dan had ik weer eens een keer in een soortgelijke proef 20 ptn verschil! Maar het was mijn keuze om wedstrijden te gaan rijden dus heb dat voor lief genomen. Ondanks dat heb ik ook veel plezier gehad. Nu heb ik niet veel tijd meer om echt te trainen en zijn we toch zo n beetje tot het hoogst haalbare gekomen en heb ik besloten om alleen nog maar de fjordenwedstrijden te rijden.

Ik denk niet dat het trouwens een bewuste keuze is om met een koudbloed wedstrijden te rijden maar meer omdat je dat paard hebt omdat je het een leuk ras of dier vindt en soms mss toevallig. En dat je dan denkt, goh mss wel leuk, we zullen het eens gaan proberen op wedstrijden. Echt niet met het doel om met het dier Z te worden.

Maar jury's sta er wel voor open. De mensen op een koudbloed en het koudbloed zelf, doen net zo goed hun best en zijn door de evt beperkingen niet minder en verdienen mits alles goed uitgevoerd net zoveel punten als een sportpaard.

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 16:44

Ik had gister weer wedstrijd in de Z1 en was bij allebei de proeven 1e tussen de paarden met aardig wat verschil met nummer 2. Was best trots!!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:53

Veronique schreef:
Maar jury's sta er wel voor open. De mensen op een koudbloed en het koudbloed zelf, doen net zo goed hun best en zijn door de evt beperkingen niet minder en verdienen mits alles goed uitgevoerd net zoveel punten als een sportpaard.

maar je best doen alleen is niet genoeg,er moet niet gekeken worden naar wat voor paard er in de ring loopt.
en iedereen noemt steeds kwpn sportpaarden,maar dat is net zo goed over 1 kam scheren

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:55

Snoevie schreef:
Veronique schreef:

maar je best doen alleen is niet genoeg,er moet niet gekeken worden naar wat voor paard er in de ring loopt.
en iedereen noemt steeds kwpn sportpaarden,maar dat is net zo goed over 1 kam scherenmits alles goed uitgevoerd net zoveel punten als een sportpaard.

Citaat:
mits alles goed uitgevoerd net zoveel punten als een sportpaard.mits alles goed uitgevoerd net zoveel punten als een sportpaard.

Sportpaard dus niet alleen KWPN en goed uitgevoerd, is toch niet alleen je best doen!!!?
En.........een koudbloed in de sport is toch ook een sportpaard Knipoog
Veronique schreef:

Eens Haha!
jillxnena schreef:
Zeker is dat leuk is mijn mening, Een koudbloed moet ook de kans krijgen om het te laten zien, ! Waarom zijn ze anders?? Omdat ze breder zijn?? nou en, ieder zijn eigen paardje.

Heel leuk koudbloed in de ring!!! Haha!

hap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 15:16

Nou ik vind het niet uitmaken welke combinatie er in de ring is. Vind het persoonlijk een beetje een vreemde discussie uiteindelijk gaat het om het behaalde resultaat. En de lol die je erin hebt omdat te bereiken samen met je paard ongeacht het ras van het paard. Iedereen die met plezier rijd is goed bezig dan is ook elk behaald resultaat goed. Voor de een is dat L de ander M of Z. Zou toch wat zijn dat je niet de ring kunt of mag betreden als je geen warmbloed rijd ongeacht de vaardigheden van ruiter en paard!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 15:53

Koudbloeden zijn toch niet minder dan andere paarden denk ik?

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 15:58

Ik vind het geweldig als ik een koudbloedje in de ring komt, gewoon stoer, en met veel doorzettingsvermogen en training is het ook goed mogelijk hogerop te komen met een koudbloedje!!!

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 21:12

LoveMii schreef:
Koudbloeden zijn toch niet minder dan andere paarden denk ik?

Alle paarden zijn gelijk Knipoog
hap schreef:
Nou ik vind het niet uitmaken welke combinatie er in de ring is. Vind het persoonlijk een beetje een vreemde discussie uiteindelijk gaat het om het behaalde resultaat. En de lol die je erin hebt omdat te bereiken samen met je paard ongeacht het ras van het paard. Iedereen die met plezier rijd is goed bezig dan is ook elk behaald resultaat goed. Voor de een is dat L de ander M of Z. Zou toch wat zijn dat je niet de ring kunt of mag betreden als je geen warmbloed rijd ongeacht de vaardigheden van ruiter en paard!

eens!!! Haha!