Nieuwe jurycursussen, wie gaat?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Re: Nieuwe jurycursussen, wie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 12:37

Gefeliciteerd Onia! Beide vriendinnen van mij die afgelopen twee jaar IL jurylid geworden zijn hadden geen klassering in het Z, nu wel inmiddels maar destijds alleen M. Dus in Zuid Holland wordt echt niet naar de hoogste klassering gekeken want er zijn er die veeel hoger rijden en destijds niet ingeloot waren.....blijft een grote gok!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 12:38

Ik wilde eigenlijk ook dit jaar haha maar zie dat ik dan redelijk te laat ben..

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 12:39

daffodil schreef:
Gefeliciteerd Onia! Beide vriendinnen van mij die afgelopen twee jaar IL jurylid geworden zijn hadden geen klassering in het Z, nu wel inmiddels maar destijds alleen M. Dus in Zuid Holland wordt echt niet naar de hoogste klassering gekeken want er zijn er die veeel hoger rijden en destijds niet ingeloot waren.....blijft een grote gok!

Hè, verdeuri Vork

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 12:41

Ja daaag, jij dacht natuurlijk nee Daf niet, die rijdt M....dan had je mij alvast weggevaagd! Echt niet....ik ga er vooralsnog gewoon van uit dat we gezellig samengaan! Alhoewel het wel een beetje afhankelijk wordt van welke dag en tijdstip aangezien ik nu behalve Moordrecht ook verenigingslessen in Ameide ga geven 's avonds!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 12:41

In Zuid-Holland gaat de indeling volgens mij elke keer anders. De keer dat ik me had ingeschreven is het schijnbaar op volgorde van binnenkomst gedaan. Toen waren er nog zoveel aanmeldingen over (en kennelijk ook nog behoefte aan nieuwe juryleden) toen hebben ze daarna uit de stapel overgebleven aanmeldingen een aantal mensen benaderd of die geïnteresseerd waren in een extra cursus. Daarbij ben ik toen ook uitgenodigd. Ik was toen net M2 gestart, nog geen winst. In mijn cursus zaten ook mensen met meerdere paarden Z2 een ZZ-L klassering, mensen met ORUN achtergrond, die al jury waren bij de FNRS etc. Kortom, ik zat uiteindelijk in een zeer diverse groep. Was overigens wel erg leuk en leerzaam.
Iedereen die ingeloot is: gefeliciteerd! Succes met je cursus en hopelijk met het jureren daarna!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 12:46

Haha Daf, zo bedoelde ik het toch niet! Leuk trouwens dat je in Termei ook lessen gaat geven! Ging even lekker heel ego van het mooiste scenario voor mezelf uit Clown

Onia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 12:46

Bedankt voor de felicitaties, ik hoop dat jullie ook allemaal mogen. Misschien wordt er ook gelet op instructeursopleidingen?? Ik weet niet precies waar ze op letten, en of het bij elke regio hetzelfde is.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 12:53

Hoe stond jij 'ervoor' Onia? Wat heb jij allemaal al op zak Haha! ?

Onia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:18

nog niet zoveel instructeur 1ste fase en M1

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:26

Ik heb ook niet zo bijster veel hoor, basisinstructeur en met een aantal paarden geklasseerd (geweest) B, L1, L2 en M1.

Onia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 14:38

maar ik denk dat het belangrijker is dat je bereid bent om te leren en enthousiast bent om ook echt regelmatig te gaan jureren dan dat je al jaren in de Z rijdt.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 14:45

Mensen met instructeursachtergrond hebben ook een pre, netzoals hoger geklasseerden.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 14:54

Onia schreef:
maar ik denk dat het belangrijker is dat je bereid bent om te leren en enthousiast bent om ook echt regelmatig te gaan jureren dan dat je al jaren in de Z rijdt.

En dát weten ze dus van te voren niet, dan zouden ze met 'intake-gesprekken' moeten gaan werken. En dat lijkt me niet zo'n geslaagd plan haha, de brieven kunnen ze al niet fatsoenlijk, efficiënt en snel in goede banen leiden...

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 16:36

Nee hoor, geen gesprekken! Lekker met een paar van die bejaarden om de tafel....nee bedankt! Ik zou het niet kunnen laten om uit te leggen dat onderdeel van mijn motivatie, het verjongen van het jurybestand is. Zeker gezien de jury van afgelopen weekend, die hebben ze 's morgens op moeten graven!!!!!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 16:38

Hahaha ik heb er gewoon een mooi verhaal van gemaakt van mijn motivatie maar ik meen het ook echt. Buiten dat ik het leuk vind, is het verbreden van je kennis gewoon interessant en nuttig, ook weer voor de begeleiding van leerlingen enzo.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 17:09

He bah Suzanne dat lijkt wel heeeeel erg op mijn verhaaltje! Maar goed, ze weten zelf ook wel dat je motivatie een beetje een wassen neus is....

Onia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 18:44

oje volgens mij hebben we allemaal eenzelfde motivatie ingestuurd dus dat kan het ook al niet zijn. En idd intake gesprekken ben ik ook geen voorstander van Haha!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 18:55

Ja iedereen zal wel zo´n beetje dezelfde motivatie hebben denk ik.
Die van CGJ is echt wel heel origineel: Dan kan ik een paar uur voor God spelen... Haha!

MJTulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 19:26

Suzanne F. schreef:
Ja iedereen zal wel zo´n beetje dezelfde motivatie hebben denk ik.

Nope, we hebben echt niet allemaal dezelfde motivatie Bloos

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 19:44

Wat was jouw motivatie Kataklopje?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:26

Suzanne F. schreef:

Kataklopje heeft gewoon géén motivatie vermoed ik.
Die jury's heb je ook....... Eigenlijk niks mis mee.....
(zo'n meelevende oude "zeer gemotiveerde" jury die de kleinste gelegenheid al aangrijpt om ruitert X bij de auto te roepen na de proef om bij te gaan scholen gaat je als deelnemer ook enorm de keel uithangen)

Maar het kan natuurlijk ook best zijn dat Kataklopje gewoon "eerlijk" is, en in de brief gewoon heeft aangegeven dat je jury wil worden om eens even een specifiek iemand even flink een hak te zetten als die bij haar in de ring komt. Tenslotte gaat eerlijkheid voor alles. Dergelijke mensen mag je eigenlijk niet afwijzen..... Knipoog

MJTulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 09:01

Suzanne F. schreef:

Kataklopje gooit het op haar 'verworvenheden' Haha!

CGJ12 schreef:
[Kataklopje heeft gewoon géén motivatie vermoed ik.
Die jury's heb je ook....... Eigenlijk niks mis mee..... [/i]

Nee, Kataklopje doet het andersom en zorgt ervoor dat de óntvanger van de brief wat gemotiveerder is. Daarom heeft ze haar brief op het briefpapier van het werk geschreven. Als er 'Ministerie van Justitie' op staat, wordt het wat sneller in behandeling genomen Haha!

Harinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 09:35

hahah das een goeie

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 09:43

Of je gebruikt het briefpapier dat je moeder óók gebruikt als Regio-secretaresse....... Nagelbijten / Gniffelen

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 10:06

Geweldig! haha!