FNRS jurycursus 2008/2009

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 20:30

Tilmar schreef:
Leuk om dit allemaal te lezen! Ik ben van de eerste lichting F20 juryleden. Toen was nog niet eens de helft geslaagd van de examenkandidaten. Maar de voorbereiding (vanuit de FNRS) was ook niet daverend hoor, later hebben ze dat veranderd.

Jullie hadden hele slechte proeven, maar wij hadden een ruiter met een werkelijk prachtige zwarte merrie (Z dressuur ofzo) die een F20 proef reed. Ik dacht echt 'Help, wat moet ik hier mee?'. In vergelijking tot wat je meestal ziet op maneges was het gewoon fantastisch. Dus ik heb het maar hoog gepunt, het protocol stond vol met 8'en en boven de F12 heb je dat toch niet zo snel. Maar ik had het dus blijkbaar goed gedaan. :D Maar het was wel spannend toen ik de enveloppe met de uitslag openmaakte!!

Het jureren blijft in ieder geval erg leuk: zeker als je op een dag allerlei niveau's hebt. Ik geniet er echt van!

Haha, inderdaad, ik ben ook van die lichting en bij dat examen riep een ander jurylid: "waar hebben ze van zulke manegepaarden??" Ze waren wel van erg hoog niveau. Ik was er wel van uit gegaan dat ik geslaagd was omdat ik geen rare dingen had gehad bij het jureren, maar toen ik hoorde hoeveel erg gezakt waren, was ik toch wel erg blij!

Mar_Nimbus

Re: FNRS jurycursus 2008/2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 21:06

ik ben ook van die lichting
er waren er toen iets van in de 50 gezakt van de 90
meer dan de helft in ieder geval

ik merk wel steeds meer dan er boven de F14 een hoop manege paarden moeite hebben met dit niveau

ik geef zelf les en doe met mijn meiden veel onderdelen oefenen in de lessen, ook de onderdelen uit de hogere proeven

de constante verbinding gaat meestal wel

maar de nageeflijkheid is bij veel manegepaarden toch ver te zoeken (die mogen vele uren van de week met hu neusje ver in de lucht lopen) dus dat is een wat lastiger probleem

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 21:08

Op de manege waar ik mijn wedstrijden rijd en de cursus gedaan heb rijden er wel een aantal F14...vind ik al aardig hoog.

Vandaag met mijn vriendin mee geweest naar een manege in Beuningen. Ik ging schrijven. Erg mooie manege en we werden super verzorgd!

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 21:22

Was dat dat examen in het zuiden van het land? Vlak na een terugkomdag? (eerst terugkomdag en de examenkandidaten konden blijven voor het examen)? Daar ben ik ook bij geweest :)

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 21:38

ik heb ze al in de F20 gehad
het was de 1e keer dat ik op die manege kwam
daar rijden ze zaterdag en zondag wedstrijd en kunnen ze ook 2x starten dus in 1 weekend, zo gaat het hard

maar ik had echt zoiets van??????? sinterklaas hier gejureerd

van alle F20 was er geeneen geslaagd bij mij
totaal geen nageeflijkheid, geen tempowisselingen goed toonbaar en noem maar op
heb daar naderhand ook nog uitleg over gegeven

de manege was erg blij met me, wat ik overigens niet verwachtte
en hebben me elke maand doorgeboekt, ene maand zaterdag andere maand zondag
zo zie je maar weer, je kan zelfs geliefd worden door mensen te laten zakken hahahahaha

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:04

gijs schreef:
ik heb ze al in de F20 gehad
het was de 1e keer dat ik op die manege kwam
daar rijden ze zaterdag en zondag wedstrijd en kunnen ze ook 2x starten dus in 1 weekend, zo gaat het hard

maar ik had echt zoiets van??????? sinterklaas hier gejureerd

van alle F20 was er geeneen geslaagd bij mij
totaal geen nageeflijkheid, geen tempowisselingen goed toonbaar en noem maar op
heb daar naderhand ook nog uitleg over gegeven

de manege was erg blij met me, wat ik overigens niet verwachtte
en hebben me elke maand doorgeboekt, ene maand zaterdag andere maand zondag
zo zie je maar weer, je kan zelfs geliefd worden door mensen te laten zakken hahahahaha

Ik merk ook steeds vaker dat mensen in niveaus zijn aangeland waar ze niks te zoeken hebben. Het is soms wel vervelend als je er veel moet laten zakken. Je vraagt je dan wel af wie die mensen heeft laten slagen in de voorgaande proeven inderdaad. Gelukkig ook wel ook hogere proeven die wel lekker gaan (vaak toch ook KNHS straters met eigen paard). Ik vind wel dat ik ontzettend veel gebeld wordt om te jureren. Ik heb zelf ook vaak andere dingen in het weekend (of zelf wedstrijd) en dan blijft er weinig weekend over als je iedere week iets toezegt. Ik probeer het dan ook wel een beetje te plannen.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:24

ja dat heb ik ook
ik vraag nu ook steeds of het om de hogere niveaus gaat
als het lager is dan F12 probeer ik hem door te spelen
ik zit echt bommetje vol en ik kan slecht nee zeggen

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:39

Ik vind het allebei zo leuk :) Vandaag ook, ging echt van F12 tot F1 en heb zooo genoten! Het leukste vind ik die mix.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:39

PS Gijs, ik ga van de week weer uitgebreid aan de slag met de site! Was even meer dan druk :-s

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:44

De FNRS site?
Die lag eruit vanmiddag...

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:46

gijs schreef:
ja dat heb ik ook
ik vraag nu ook steeds of het om de hogere niveaus gaat
als het lager is dan F12 probeer ik hem door te spelen
ik zit echt bommetje vol en ik kan slecht nee zeggen

Als ze bellen zeggen ze er al vaak specifiek bij dat ze een F20 jurylid nodig hebben. Ik vind het ook lastig om te weigeren, zeker als ze alle wedstrijden tot oktober gaan opnoemen, vaak kan je dan sowieso wel, en dan plan je jezelf op voorhand al vol.
Ik blijf het nog wel erg leuk vinden om de hogere proeven te jureren.

Wat vinden jullie trouwens van het losrijden tussendoor. Ik heb pas weer ergens 5,5 uur gezeten voor 40 starts.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:47

Hoe bedoel je? Tussen 2 combinaties in?

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:48

ik heb dat soms ook
reken dan wel gewoon 2 dagdelen

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:49

Dan zit je op het dagtarief van 45 euro, omdat je langer dan 4 uur zit.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:52

Ilja000 schreef:
Dan zit je op het dagtarief van 45 euro, omdat je langer dan 4 uur zit.

inderdaad 45 euro, dat hun het inrijden tussendoor doen is niet mijn probleem, maar wel mijn tijd

we zijn druk bezig met testen

heb vandaag weer wat dingetjes aangegeven die anders zouden kunnen/moeten
het streven is eind maart de lucht in *\o/*
had jij wel al alles van jou echt goed erin gezet?

we gaan van de week alle juryleden maar weer mailen of ze hun gegevens erin willen zetten
dus meiden als jullie al in willen vullen stuur mij dan even een pbtje
als dat klaar is dan gaan we de rsc's aanschrijven of ze interesse hebben
en dan wordt het afwachten
want wij kunnen nou wel enthousiast zijn, hun moeten het ook zijn
heb al zeker van drie rsc's gehoord dat die geinteresseerd zijn

@vippie
had jij je telefoonnummer wel vermeld? is wel handig hoor

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 23:10

Ik vind het dan wel moeilijk om meer geld te vragen. Kreeg gewoon een envelopje met geld erin. Maar ik ben dan wel minder snel geneigd om daar weer heen te gaan.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 08:32

Monica24 schreef:
[
Haha, inderdaad, ik ben ook van die lichting en bij dat examen riep een ander jurylid: "waar hebben ze van zulke manegepaarden??" Ze waren wel van erg hoog niveau. Ik was er wel van uit gegaan dat ik geslaagd was omdat ik geen rare dingen had gehad bij het jureren, maar toen ik hoorde hoeveel erg gezakt waren, was ik toch wel erg blij!

Ik heb een manege gevonden met van die leuke paarden in Rijswijk, lopen allemaal minimaal M. Altjd genieten als je daar mag jureren.
Ik was ook erg blij hoor toen, ging er ook niet echt vanuit dat ik zou zakken maar blijft toch een momentopname.

Losrijden tussendoor prima (of pauze van bijna een uur) maar reken dan wel 2 dagdelen. Ik vraag niet om die pauze en het lostrijden. Van mij mogen ze in 1x doorgaan.

Mar: eeehhh geen idee ff kijken vanavond... :D Kon ik dat invullen dan? Volgens mij niet namelijk.

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:29

Ik heb gisteren gejureerd bij Swaen op de manege, die de F13 t/m F20 cursus gaf enkele weken geleden in Nijkerkerveen. Omdat wij nog geen uitslag van het examen hebben, heb ik even gevist of ze wist of ik geslaagd ben. Ze kon het niet met zekerheid zeggen, maar ze dacht dat ik geslaagd ben :D Ze wist in ieder geval wel dat niet iedereen geslaagd is... Waarschijnlijk duurt het niet lang voordat we de officiele uitslag binnen hebben.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:57

krijgen we een soort juryplatform voor fnrs juryleden?

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 17:16

Dat vind ik nou ook altijd zo moeilijk hè, als je ergens meer dan 4 uur (laatst uitloop naar zelfs 6 uur! |( )zit maar er zijn maar 25 starts -omdat ze tussendoor losrijden-.
Eerlijk gezegd heb ik nog nooit meer dan 1 dagdeel in zo'n situatie gerekend. ^)
Voor mijn "zekerheid" -want ik weet dat het zo in de prijslijst staat- kan je dan gewoon 2 dagdelen rekenen? Soms hebben ze dan al gepast geld liggen, krijg ik het niet over mijn lippen om te zeggen dat ik meer wil. Maar van hun is het natuurlijk ook wel brutaal om het zo te doen.

Manege waar ik zondag was gaf al n flinke fooi *D , maar meestal is het tot op het dubbeltje uitegeteld.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 17:47

Ik vind dat ook moeilijk, meer dan 5 uur jureren idd geen uitzondering. Ik reken ook altijd maar 1 dagdeel, vooral omdat de verzorging van de inwendige mens nooit niets te wensen overlaat tot nu toe. Misschien is het een optie om voortaal 32,50 te gaan rekenen voor 4,5 tot 6 uur maar heb daar voor mijzelf ook geen goed gevoel over.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:03

Precies!
Bij maneges waar het standaard uit loopt heb ik mij voorgenomen het erbij te zeggen dat het 2 dagedelen kost mochten ze uitlopen. Is misschien ook voor hun een goede stok achter de deur...?

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 19:50

ik vraag altijd de startlijst en heb dan een goede indicatie en als het dus langer dan 4 uur duurt dan roep ik daar nog iets over voordat de dag daar is hetzij per mail of per telefoon en zo heb ik dus geen last van het afrekenen achteraf.
Verder schrijf ik een nota en die geef ik mee rond de laatste protocollen en dat werkt ook prima

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 19:50

Mies7 schreef:
Ik heb gisteren gejureerd bij Swaen op de manege, die de F13 t/m F20 cursus gaf enkele weken geleden in Nijkerkerveen. Omdat wij nog geen uitslag van het examen hebben, heb ik even gevist of ze wist of ik geslaagd ben. Ze kon het niet met zekerheid zeggen, maar ze dacht dat ik geslaagd ben :D Ze wist in ieder geval wel dat niet iedereen geslaagd is... Waarschijnlijk duurt het niet lang voordat we de officiële uitslag binnen hebben.

ojee dan heb ik nu een griezelig vermoeden

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:29

Flurk schreef:
Mies7 schreef:
Ik heb gisteren gejureerd bij Swaen op de manege, die de F13 t/m F20 cursus gaf enkele weken geleden in Nijkerkerveen. Omdat wij nog geen uitslag van het examen hebben, heb ik even gevist of ze wist of ik geslaagd ben. Ze kon het niet met zekerheid zeggen, maar ze dacht dat ik geslaagd ben :D Ze wist in ieder geval wel dat niet iedereen geslaagd is... Waarschijnlijk duurt het niet lang voordat we de officiële uitslag binnen hebben.

ojee dan heb ik nu een griezelig vermoeden

waar is je zelfvertrouwen????????????????/