Tilmar schreef:Leuk om dit allemaal te lezen! Ik ben van de eerste lichting F20 juryleden. Toen was nog niet eens de helft geslaagd van de examenkandidaten. Maar de voorbereiding (vanuit de FNRS) was ook niet daverend hoor, later hebben ze dat veranderd.
Jullie hadden hele slechte proeven, maar wij hadden een ruiter met een werkelijk prachtige zwarte merrie (Z dressuur ofzo) die een F20 proef reed. Ik dacht echt 'Help, wat moet ik hier mee?'. In vergelijking tot wat je meestal ziet op maneges was het gewoon fantastisch. Dus ik heb het maar hoog gepunt, het protocol stond vol met 8'en en boven de F12 heb je dat toch niet zo snel. Maar ik had het dus blijkbaar goed gedaan.Maar het was wel spannend toen ik de enveloppe met de uitslag openmaakte!!
Het jureren blijft in ieder geval erg leuk: zeker als je op een dag allerlei niveau's hebt. Ik geniet er echt van!
Haha, inderdaad, ik ben ook van die lichting en bij dat examen riep een ander jurylid: "waar hebben ze van zulke manegepaarden??" Ze waren wel van erg hoog niveau. Ik was er wel van uit gegaan dat ik geslaagd was omdat ik geen rare dingen had gehad bij het jureren, maar toen ik hoorde hoeveel erg gezakt waren, was ik toch wel erg blij!
Maar het was wel spannend toen ik de enveloppe met de uitslag openmaakte!!
)zit maar er zijn maar 25 starts -omdat ze tussendoor losrijden-.
, maar meestal is het tot op het dubbeltje uitegeteld.