Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jester_

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:44

hahhahahaah die vind ik wel leuk _O-

sunny44

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 14:22

"die overgang van de M naar de B is toch ook wel moeilijk"
Ik moest dus iets simpeler rijden :)

En 1tje van 6 jaar geleden die ik erg leuk/lief vond.
"Goed voor het been blijven oefenen met je liefe pony"
Was hierbij ook 1e.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 14:48

Tijdje terug een proefje gezien van een drukpaard dat door de hele bak rond sprong.

Commentaar: Springwedstrijden worden pas volgende week gehouden...

(was dressuurwedstrijd :+)

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 14:54

''het is de bedoeling dat je de proef rijdt'' (goh je meent het?, flame was namelijk erg vervelend die wedstrijd)

''mooie voltes gereden bij de a jammer dat je dan ook niet verder kwam dan de a (bakspoken :P jullie kennen het vast wel)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 18:09

Jury kwam speciaal het juryhokje uit om mijn paard en mijn bijrijdster te vertellen dat ze het zo knap vond dat de dames zo mooi een proef konden rondsturen. Aangezien het beestje zo vreselijk vast zat en scheef was. Je had haar moeten zien kijken toen ik erbij kwam staan en zei dat ik er M2 met winst mee reed. _O-

Jury die mij na de proef vertelde dat hij eigenlijk niet van bonte paarden houd, maar nu toch wel verliefd was geworden :+
Zelfde jury, die me een week later vroeg of ik het veulen wat eruit zou komen aan hem wilde verkopen (want ja, ze is toch drachtig? Nou nee meneer, sorry, ze is gewoon te dik :o ).

En bij de finale op de almelose ruiterdagen, jury die blijkbaar mijn vader heel goed kende en hen dan ook even erg duidelijk maakte dat ik toch wel de beste was. Iedereen wist het al en toen kwam ik weer terug. Niets vermoedend. Jury kon zich niet langer meer inhouden, begon een gesprekje en zei toen maar dat ik met groot verschil gewonnen had. Vond ik toch wel heel erg tof van hem! :)
Andere jury die me bij die finale moest beoordelen houdt niet van paarden zonder afstamming. Helaas kon hij er toch niet onderuit om me hoogstgeplaatst te zetten en alle paarden met goeie bekende afstammingen het nakijken te geven.

Ben nog verder aan het denken, maar weet zo gauw even niet meer. Zal gaan nadenken en zoeken tussen mijn coupons!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:08

Mijn vader zei altijd dat je eens moest lachen als je aan het rijden was. Pony liep goed, dus ik met een lach op mijn gezicht de proef gereden. En wat stond er op het protocol? Ruiter is niet serieus, moet niet lachen.. Ja dan kun je echt niet meer serieus rijden bij zo'n jury. Dan schiet ik bij voorbaat in de lach.

carmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 22:19

Is dat niet een wat je noemt broodje aap verhaal, een jury die niet houdt van paarden zonder afstamming. Nog nooit van gehoord, past wel in het rijtje van juryleden die niet houden van Friezen, Haflingers, Fjorden etc.etc. Ach, het moet toch ergens aan liggen, zolang het maar buiten de ruiter/amazone gezocht wordt, want aan het rijden ligt het nooit, toch :Z

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 23:24

Lithya schreef:
Mijn vader zei altijd dat je eens moest lachen als je aan het rijden was. Pony liep goed, dus ik met een lach op mijn gezicht de proef gereden. En wat stond er op het protocol? Ruiter is niet serieus, moet niet lachen.. Ja dan kun je echt niet meer serieus rijden bij zo'n jury. Dan schiet ik bij voorbaat in de lach.

Ik rij altijd met een grote grijns.. gewoon omdat ik het leuk vind en lol heb.
Nou als je daar op af gestraft zou worden zou ik een slechte zaak vinden.

Nee al die serieuze koppen in een proef dat is leuk....
De ene kijkt soms nog moeilijker dan de andere...

flower1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 00:21

Toen ik eindelijk met mijn pony een winstpunt had gehaald in de B kon ik eindelijk gaan springen met mijn zenuwachtige arabiertje.
De pony schrok echt overal van, zelfs van een blaadje op de grond. Toen ik mijn eerste parcoursje mocht springen was de grootste obstakel om bij de jurywagen te komen, want elke hindernis was eng en overal schrok die voor. Toen ik eindelijk na zeker 5 min bij de jury was, en ik helemaal blij, kreeg ik als opmerking: En jij wil met die pony gaan springen?? Ik zei: ja dat is wel de bedoeling. Jury: nou, heel veel succes ermee dan.
Ben uiteindelijk tot hindernis 4 gekomen ofzo haha. Uiteindelijk met die pony toch nog Z springen geworden. Maar nog steeds kreeg ik die pony niet langs een hindernis, maar wel erover heen!

ManonWL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 00:38

ik was ook een keer op onderlinge wedstrijd met me verzorgpaard.
ree L. Het is een fries.
dus hele proef ging op zig wel goed nee wat doet die l*l met afgroeten.
gaan die meebuigen. optewel voorbenen gestrekt en languit naar voren en kont omhoog.
staat er bij dat onderdeel: Leuk dat je paard meegroet. Is niet verplicht.

nee duh :+

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 02:00

Ik heb ook nog wel wat.

*Verzet* (5)
Amazone moest uitgestrekte galop op de lange zijde maar er stond een kind op de hoefslag, dus ze trok m op de rem en stuurde er om heen....
(ja, blijkbaar moet je een 3 jarig kind omver rijden om een 7 te krijgen?)

*Rotvlieg!* (6)
Jong paard moest voor het eerst mee.
Ze moest middenstap laten zien, dus heel netjes mooie stap, springt het paard ineens vanuit het niets met 4 benen in de lucht, komt 4 kant weer op de grond en stap vrolijk verder :D

Ik zelf met Andoy, een 4 voor het afgroeten, hij stond net naast de A-C lijn.
Hij was nog geen 4 jaar en nog een beetje zwabberig.
Ik had 2 winstpunten, jury komt de auto uit.
Volgende keer recht op de AC lijn en je krijgt nog een bonus punt,
Help mij onthouden als ik je weer tegen kom!

Ik zeg: Geen probleem :D

En op die zelfde wedsrijd:
Commentaar: Ruiter rijd met veel lef een fijne vlotte proef.

(wij hadden ongeveer 2 mnd ervoor een paard bij die jury bekeken voor de veroop)
Dat paard was 3 mnd zadelmak, en toch een potje LUI.
Het paard was voor een vriendin, nou echt zweepje, sporen en nog constand stil staan.
Ik heb echt nog nooit z'n lui beest gezien.

Ik reed eigenlijk naar mijn gevoel een brave proef. (kan ze nog veel vlotter ;) )
Maar aangezien ik haar paard kende snapte ik het direct. :D

Sleepy45

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 03:31

Een kennis van mij met een verlamde arm, kreeg van een FNRS jurylid te horen dat ze maar beter geen wedstrijden kon rijden omdat de jury haar niet kon beoordelen op bepaalde punten. (en dat terwijl ze ook KNHS rijd zonder problemen met juryleden, wel met bepaalde dispensatie-onderdelen)/ Het FNRS jurylid was vantevoren ingelicht over haar beperking.

Ik vond die opmerking wel erg bot :(
Laatst bijgewerkt door Sleepy45 op 11-08-09 04:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 03:58

toen ik voor het eerst een wedstrijd reed was ik met mn friesje
mevrouw wilde niet in galop
ben toen eigenlijk nog best boos geweest op jury
stond onder het protocool galop niet getoont en heel klein erachter geschreven niet verwonderlijk las het thuis pas maar oeh wat was ik kwaad

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 12:33

Ik had vorige week mijn debuut in de B dressuur en naderhand naar de jury voor commentaar.

Ze was héél erg positief over ons als combi en was wat aan het uitleggen. Zegt ze: Als je zo in de M zit...........

Ik moet eerst de B en de L1 en L2 nog door. :')

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 14:58

Ik heb een keer gehad dat ik één proefje moest rijden dat door twee verschillende juryleden beoordeeld werd. Ik had toen 167 en 146 punten. Vond dit wel een groot verschil, toen ik verhaal ging halen bij de juryleden konden ze me beide niet vertellen waardoor dat verschil precies kwam. Heb hier wel om kunnen lachen.

En een paar jaar geleden bij de kring kampioenschappen starte ik in de L1 en ik reed echt zo goed voor mijn gevoel. Toen ik later op het puntenbord keek bleek dat ik laatste was en ik 143 en 142 punten had gereden. Was echt zo teleurgesteld.

Tot dat het later een foutje bleek te zijn, de punten van mij en het meisje dat had gewonnen waren perongeluk omgewisseld. Had ik opeens 173 en 176 punten ^^

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:29

Ook best banketstaaf dan.. Ben je blij want je hebt gewonnen, heb je ineens 2 verliespunten... Auch..

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:30

Denk dat het oude puntentelling is (mag ik hopen := )
Dus dat was 156 = 1 winst
169 = 2 winst en 183 = 3 winst.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:32

Ooow oke, hoe lang geleden was die puntentelling dan? Ken die manier niet, sinds ik wedstrijden rijd is dit in ieder geval niet meer gebruikt naar mijn weten...

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:34

pfff voor 2006 zo uit mijn hoofd :P

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:55

Oooh dat kan nog wel kloppen denk ik. Ben in sep 2006 begonnen. Zal dan wel in april veranderd zijn ofzo. Dank je wel!

Freedom_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:36

Haha ik ga dit topic maar eens in de gaten houden. :Y)

Freedom_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:42

Freedom_x schreef:

Ahnee wacht. Ik heb er ook een.

Toen ik na een proefje B-groen naar de jury mocht voor commentaar vroeg deze waarom
ik B-groen startte en of ik de volgende proef (die reed ik bij dezelfde jury) wel een L-proefje
wilde proberen. Toen flapte mijn moeder 'Omdat B-blauw niet op de kaart stond.' eruit.

Hij is niet echt heel grappig denk ik, maar de jury kwam - toen ze hem eenmaal vatte - niet meer bij.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:07

Was inderdaad de oude puntentelling ^^

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:19

Freedom_x schreef:
Freedom_x schreef:

Ahnee wacht. Ik heb er ook een.

Toen ik na een proefje B-groen naar de jury mocht voor commentaar vroeg deze waarom
ik B-groen startte en of ik de volgende proef (die reed ik bij dezelfde jury) wel een L-proefje
wilde proberen. Toen flapte mijn moeder 'Omdat B-blauw niet op de kaart stond.' eruit.

Hij is niet echt heel grappig denk ik, maar de jury kwam - toen ze hem eenmaal vatte - niet meer bij.

Ik snap anders ook niet wat B-groen is?

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:29

carmab schreef:
Is dat niet een wat je noemt broodje aap verhaal, een jury die niet houdt van paarden zonder afstamming. Nog nooit van gehoord, past wel in het rijtje van juryleden die niet houden van Friezen, Haflingers, Fjorden etc.etc. Ach, het moet toch ergens aan liggen, zolang het maar buiten de ruiter/amazone gezocht wordt, want aan het rijden ligt het nooit, toch :Z

Dacht ik ook altijd, maar de jury die we spraken zei dit tegen mijn ouders. En in die bewoording. Stond er eigenlijk wel heel erg van te kijken, maar was alsnog hoogstgeplaatst.

Oh, en ik herriner me er nog 1! Reed altijd met een bonte met veel wit en op een zomerse dag zat de jury op stoelen voor de auto. Na de proef vertelde ze me dat ze steeds een vlaag Zwitsal meekreeg als ik langsreed :+ en dat ze haar zonnebril op moest zetten omdat mijn paard haar verblindde :D