Bixie juryleden cursus

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Diesel54

Re: Bixie juryleden cursus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 10:31

JB, goed dat je me er even aan herinnert, ik heb meteen je vriendin gebeld en gemaild.

Ik ben nog steeds op zoek naar nog 1 jurylid. Haha!

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 13:02

zij kan wel !Maar ze was vandaag weer eens telefonisch onbereikbaar! Tong uitsteken

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 21:19

nou heeft iemand al in praktijk gebracht?
ik nog niet.

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 15:09

Ik ook niet maar ik heb wel een stukje in de paard en sport gelezen, dat er cursus was geweest op 4 plaatsen en dat de geslaagde mensen op de site van de KNHS staan.
zodat de organiserende verenigingen ons makkelijker kunnen vinden!

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 16:02

oke ik krijg geen paard en sport, maar zal eens lezen op de knhs site.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 17:00

helaas kan ik het niet vinden.

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 11:46

We zijn nu druk bezig met het organiseren van een wedstrijd n.a.v. de cursus. Haha!

Ben nog steeds op zoek naar 1 jurylid omgeving Friesland 12 juli.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 12:35

In geval van echte nood pb je maar even. Wellicht komen we er uit.

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 20:48

Dankjewel Daniella

En heeft een van jullie al een keer gejureerd na de cursus? Hoe beviel het?

Ik nog niet...

@Lopkelove, he gaat het met je dochter en haar pony?

@JB, is je vriendin al een beetje bijgekomen van haar verdriet?

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 21:13

ik ook nog niet.

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 10:00

Ik heb ook nog niet gejureerd!

Mjn vriendin is inmiddels redelijk over haar verdriet heen(vergeten doe je het niet zo snel)
maar ze heeft nu inmiddels weer een ander paardje waar ze erg gelukkig mee is!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 10:32

Ik heb ook nog steeds niet gejureerd helaas. Er is ook nog geen enkele bixiewedstrijd geweest in onze kring! Geen wedstrijd, dan valt er ook weinig te jureren. Vind het wel jammer hoor dat er zo weinig animo voor is om een bixierubriek uit te schrijven. Iedere keer als ze mijn moeder bellen om te jureren (is IL+IM jury) zegt ze ook: ik heb ook nog een bixiejury in de aanbieding! Maar het wil niet helpen. Ik wordt in ieder geval voldoende gepromoot, want ik zeg ook tegen iedere wedstrijdorganisatie dat ik bixiejury ben, maja ze willen gewoon niet. Met het argument, we hebben daar echt geen plek voor. Vind het erg jammer hoor!

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 11:46

just_bassie schreef:
Ik heb ook nog niet gejureerd!

Mjn vriendin is inmiddels redelijk over haar verdriet heen(vergeten doe je het niet zo snel)
maar ze heeft nu inmiddels weer een ander paardje waar ze erg gelukkig mee is!

Gelukkig maar, wat heeft ze nu voor een paard? Jong en onbeleerd of doorgereden?

@Sussie, dat is zeker jammer, maar er moet natuurlijk wel animo voor zijn. Anders is het niet de moeite waard voor eenvereniging om te organiseren...
Wij (Molenruiters, Vrouwenparochie FRL) zijn in ieder geval bezig om in juli een te organiseren, voor het eerst. Ik ben benieuwd of daar veel inschrijvingen op komen.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 12:04

Nou aan de animo ligt het niet, ben gevraagd voor een wedstrijd eind augustus in onze kring en ze hebben nu al twee volle rubrieken.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 12:08

Hier doen ze er ook niet aan en ik zit te ver weg voor Friesland.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 12:22

Hier van hetzelfde laken en pak Haha!
Wel jammer want ik had graag met de opgedane ervaring een bixie rubriek voor mijn rekening genomen.

ARhythmical

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 12:22

Lierderholthuis (ov) had zaterdag een bixiewedstrijd, mijn dochtertje reed mee, maar helaas...geen bixiejuryleden!!!
Ring 1 een jurylid uit de gewone dressuur, ring 2 zomaar iemand (!) liet doodleuk ook een kind met bijzetteugels rijden ipv moeder ernaast begeleiden (pony trok het meisje uit het zadel volgens de voorlezer) en bij het springen een springjurylid.
Deze beide juryleden deden het trouwens wel leuk, de mevrouw in ring 2 had het tegen de AA kinderen over betere figuren rijden en stelling.... Helaas kans gemist!!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 12:29

Ik wil best die kant oprijden voor een echt volle rubriek maar het is te duur voor verenigingen.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 12:40

daniella74 schreef:
Ik wil best die kant oprijden voor een echt volle rubriek maar het is te duur voor verenigingen.

Ja hier zit iemand met hetzelfde probleem en dan zit ik toch redelijk centraal

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 14:54

ARhythmical schreef:
De mevrouw in ring 2 had het tegen de AA kinderen over betere figuren rijden en stelling.... Helaas kans gemist!!

Behoorlijk gemiste kans echt het tegenovergestelde van wat we op de cursus hebben meegekregen.
De BIXIE draait enkel om het ruitertje/amazone. De houding, de gangen stellingen en buiging van de pony tellen niet mee....

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 16:52

Mijn vriendin heeft nu een doorgereden paard. 8 jaar M1 dressuur, ziet er leuk uit! Hopen dat ze nu meer geluk mogen hebben!

Tja erg jammer dat deze vereniging niet de kans aangrijpt om echte Bixiejuryleden te vragen!
Maar hebben jullie je trouwens al aangemeld op juryplatform?
Dankzij mij staat nu de kwalificatie bixiejury er ook tussen Haha!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 18:32

In de hoogste proef wordt de stelling toch wel meegenomen bij de beoordeling?

Idd jammer dat zo iemand op die plek zit, is ook een deel onwetendheid van de organisatie. Wordt op termijn vanzelf beter Ja

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 13:21

Is zo zonde om te horen dat Bixie bij jullie helemaal niet aanslaat. Hier in N-Limburg of O-Brabant zijn er vaak 2 of 3 Bixie ringen. Dit jaar merken we voor het eerst een terugloop maar dat is ook zo voor dressuur en springen.

Zelf jureer ik al 3-4 jaar Bixie-proeven maar gek genoeg heb ik helemaal niets gehoord over die cursus die jullie gevolgd hebben. Pas toen Gomir dit melde in een ander topic, wist ik ervan. (Zou misschien kunnen omdat ik al IL-Jurylid en Bixie-jurylid ben)

Ik jureer graag Bixie-proefjes en ben wel geliefd bij de kinderen. Hou er vooral van om tegen de pony te praten om zo de kinderen op hun gemak te stellen, de jury is vaak toch eng. "goh Witje, wat was je stout bij de A, vond je het daar eng? ". Veel kans dat de ruiter dan z'n pony gaat verdedigen en je hebt een gesprekje, of ik maak een grapje.
Maar ben ook erg streng als ze gemeen zijn tegen de pony en spreek ze er achteraf ook echt op aan zodat ze goed weten dat het echt niet kan.

Het helpt wel dat ik al 10 jaar ponyles geef en dus ruitertjes van alle leeftijden in mijn lessen heb en dus weet wat ze op een bepaalde leeftijd wel en niet kunnen.

Ik jureer eigenlijk liever Bixie dan gewone dressuur Bloos, sfeer is altijd erg leuk en het is zo schattig om die kleine hummels op die kleine pony's te zien rijden. Vaak komen de beentjes nog niet onder het zadel uit en hebben ze van oma een roze zweepje gekregen dat langer is dan de pony Haha!

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 13:29

Ik ben gister gevraagd om te komen jureren!
Natuurlijk jah gezegd want het lijkt me hardstikke leuk.
maar nu kwam het volgende...
ik vroeg of ze nog meer juryleden nodig waren...ja
maar ze hadden wel iemand op het oog, een gewoon jurylid.
dus ik vertellen dat het nu eigenlijk de bedoeling is dat er bixiejuryleden gevraagd worden omdat de meeste gewone juryleden een heel andere kijk hebben mbt het jureren.En wij hiervoor een speciale cursus hebben gevolgd.
en ik zeggen dat mn vriendin ook bixiejurylid is en ik nog wel meer wist.
kreeg ik als antwoord dat hij er verder niet teveel drukte van wou maken, omdat het al zo moeilijk was om juryleden te vinden... Verward en ik kon hem zo een paar op noemen
ja, zei hij, hij had er verder ook maar weinig verstand van en het was wel goed zo
zoiets vind ik nou heel erg jammer

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 09:32

Wij hebben je gevraagt om te jureren Annet, het is natuurlijk niet zo zwart-wit als jij stelt. Wij hadden namelijk vorig jaar ook al een bixiewedstrijd georganiseerd. Wij moesten toen zoeken naar juryleden, bixiejuryleden waren er niet, de 'gewone juryleden' wisten eigenlijk niet wat ze ermee aan moesten. We hebben toen drie gevonden die zich in de bixieregelementen verdiept hebben, het hele boekje doorgespit hebben en gejureerd hebben. Deze drie waren geweldig enthousiast en hebben toen direct gezegt dat ze het volgende jaar wel weer wilden. Moet ook zeggen dat ze zich utstekend aanpasten, geen klacht gehad van de deelnemers/ouders, alleen maar positieve reacties. Deze mensen kunnen we nu natuurlijk niet opeens buiten spel zetten, daarbij zijn ze er ook altijd als we op onze gewone wedstrijden jury's nodig hebben, zelfs voor onze onderlinge wedstrijden. Een van deze jury's kan niet op de desbetreffende datum, daarna hebben we via bokt jou gevonden, ik zou trouwens niet weten waar we jullie anders moeten vinden. Op de KNHS site bij officials worden jullie ook niet genoemd, ontzettend moeilijk om dan aan de bak te komen lijkt mij.