Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lusitana schreef:alane, alle dravers zijn per definitie uitzonderingen. Dus het maakt helemaal niet uit waar ik mee kom.
Al hebben er tien de GP gehaald , dan zegt dat nog niks.
Lusitana schreef:\Verder ga ik bij het kiezen van paarden op het paard af en niet op het ras. En als daar een paard staat dat voldoet aan de eisen van de klant, maakt het mij niet uit of het een draver is.
Lusitana schreef:Maar ik heb ook gezegd dat als klant een verwend nest is, ik haar een drukknop paard zou verkopen.
Lusitana schreef:Het ligt dus helemaal aan de ruiter en het zal je misschien verbazen, maar er zijn ruiters die wel bereid zijn om inzet te tonen en jarenlange scholing en training tegemoed te gaan en dus gewoon volgens het schema een paard africhten.
Lusitana schreef:en de wedstrijden daarmee in de pas laten lopen.
Niet iedere ruiter koopt ene paard met het idee om op wedstrijden "iedereen eruit te rijden".
Lusitana schreef:*zucht*alane, alle dravers zijn per definitie uitzonderingen. Dus het maakt helemaal niet uit waar ik mee kom.
Al hebben er tien de GP gehaald , dan zegt dat nog niks.
Lusitana schreef:Ik zeg het nog een keer. Ik heb een heel ander standpunt ingenomen bij het antwoorden van de vraag van TS dan jullie. Het heeft werkelijk geen zin om over zwart te praten tegen mij en iets zwarts te eisen als ik het over wit heb.
Lusitana schreef:Ik wens dat jullie gewoon stoppen met dingen aan mij te richten en de discussie open houden, want niemand schiet er wat mee op om mij dezelfde dingen te horen herhalen en jullie dezelfde eisen te horen herhalen.
Alane schreef:@TabeR: toch maar even het topic doorlezen

Lusitana schreef:Haal je nu 2 topics door elkaar ???? of lees ik iets anders op mijn scherm dan jij?Er hoeft helemaal niet bewezen te worden dat dravers goede dresuurpaarden zijn, want dat zijn ze niet persee. En dat zeg ik ook nergens. Ik zeg alleen dat ze geschikt zijn en heb al door dat mijn uitleg van geschikt (en van sport) anders is dan anderen en heb het ook daar al over gehad.
En om nou alle dravers over een kam te scheren vind ik het ergste.
Hoe kun je in hemelsnaam een soort wat zo divers is, zo generaliseren? Hoe goed heb je het gedaan in het kwisje? hoe anders zijn ze eigenlijk?
Lusitana schreef:"Drukknoppaard" is een gewone uitdrukking wat staat voor een paard wat de kneepjes al kent. Dat de ruiter evengoed wat moet presteren staat buiten kijf. Het is een ruitersport.
Maar het zal met zo´n paard wel makkelijker gaan en als een klant dat wenst kan ze dat krijgen.
Tuurlijk, je kan elk paard voor een sulky zetten (er zijn regelmatig draverijen voor Friezen en Shetlanders, en dat is echt leuk
) maar tussen de dravers heeft een warmbloed toch niks te zoeken?
.
en anders ligt het natuurlijk aan de pikeur niet aan het paard.
. Alane schreef:ik heb een beetje het licht gezien.. draverruiters denken dat een duur warmbloedpaard (KWPN wordt genoemd op pag. 3) succes betekent.... dat een draver werk betekent.. wat dan mi betekent dat ze bekennen dat ze niet kunnen rijden en dat gebrek afschuiven op hun paard.... nogmaals pagina 3 (na de discussie draver versus kwpn)
nu wordt er onderscheid gemaakt tussen goede en minder goede? juryleden:SplashIsLief schreef:Een goede jury let daar idd niet op, maar hoevaak gebeurd het niet als het paard (draver, kwpn'er of wat dan ook) de jury niet aan spreekt dat er anders gekeken wordt naar een proef?
Lusitana schreef:En verder, mensen alsjeblieft, geef gewoon je mening, maar richt het niet naar mij, maar aan de persoon die het topic heeft opgestart! Ik ben maar iemand die mijn visie er op los laat. Je hoeft niet met mij in gesprek!!!
promptertje schreef:Als je het omdraait, "is een warmbloed geschikt voor de drafsport", dan zal er toch niemand "ja!" roepenTuurlijk, je kan elk paard voor een sulky zetten (er zijn regelmatig draverijen voor Friezen en Shetlanders, en dat is echt leuk
Waarom dan andersom wél die vraag stellen? Sterker nog, een warmbloed zal niet eens in de "draversB-klasse" mee kunnen komen. Niemand heeft daar een probleem mee. En wat heeft een warmbloed dan "tegen" qua exterieur?
Het ene paard is meer geschikt voor dit, het andere voor dat. Niks mis mee.
Lusitana schreef:Daar ga je weer met eem kromme vergelijking je kunt niet met elk paard een snelheidsproef winnen (en de quarter is gefokt voor rennen, niet voor western waarom zou jou paard ze der niet uit kunnen rijden in een westernvaardigheidsproef?)
promptertje schreef:Als je het omdraait, "is een warmbloed geschikt voor de drafsport", dan zal er toch niemand "ja!" roepenTuurlijk, je kan elk paard voor een sulky zetten (er zijn regelmatig draverijen voor Friezen en Shetlanders, en dat is echt leuk
Waarom dan andersom wél die vraag stellen? Sterker nog, een warmbloed zal niet eens in de "draversB-klasse" mee kunnen komen. Niemand heeft daar een probleem mee. En wat heeft een warmbloed dan "tegen" qua exterieur?
Het ene paard is meer geschikt voor dit, het andere voor dat. Niks mis mee.

Lusitana schreef:Allemaal met sport bezig...
Lusitana schreef:Ik bedoel alle landen buiten Nederland waar ze niet per definitie bedenken dat een soort paard niet aan dressuursport kan doen. Of een soort paard wel.
judithh schreef:Ik heb dit topic helemaal gevolgd en in het begin ook gereageerd, maar ik ga mijzelf steeds meer, en meer verbazen over de reacties van lusistana...
Alane schreef:@Lusitana: ipv mij een pb te sturen dat er in ene forum mischien iets te vinden zou kunnen zijn, had je beter die energie kunnen steken in het vinden van dat topic waar iemand zegt een draver te hebben die daadwerkelijk Z geklasseerd is.
Je probeert toch niet achter onze rug om en buiten dit topic iemand de mond te snoeren he?
Lusitana schreef:Het heeft werkelijk geen zin om over zwart te praten tegen mij en iets zwarts te eisen als ik het over wit heb.
Fitzroy schreef:Dit vat ik even niet. Waarom zijn dravers per definitie uitzonderingen, als ze in jouw ogen prima mee kunnen doen en het allemaal aan de ruiter ligt?
Fitzroy schreef:Met 10 dravers in de GP heb je mij al een aardig stuk overtuigd
boemel schreef:Ik denk dat de meeste mensen niet met dat doel een paard kopen. Wel is het prettig als je met je paard vooruitgang boekt en natuurlijk is het hardstikke leuk als je ook nog eens in de prijzen valt.
boemel schreef:En als het goede dressuurpaarden zouden zijn was de prijs van een draver ook wel even anders geweest als de € 1000,00 waar ze voor aangeboden worden. Je kunt voor dat geld ook niet dezelfde kwaliteit verwachten als van een paard dat 5 tot 10x zoveel gekost heeft.
Lusitana schreef:Hoe goed heb je het gedaan in het kwisje? hoe anders zijn ze eigenlijk?
Lusitana schreef:En verder, mensen alsjeblieft, geef gewoon je mening, maar richt het niet naar mij, maar aan de persoon die het topic heeft opgestart!
TabeR schreef:maar de ene draver is de ander niet dus generaliseren mag gewoon niet..
promptertje schreef:Als je het omdraait, "is een warmbloed geschikt voor de drafsport", dan zal er toch niemand "ja!" roepen Tuurlijk, je kan elk paard voor een sulky zetten (er zijn regelmatig draverijen voor Friezen en Shetlanders, en dat is echt leuk ) maar tussen de dravers heeft een warmbloed toch niks te zoeken?
promptertje schreef:Waarom dan andersom wél die vraag stellen? Sterker nog, een warmbloed zal niet eens in de "draversB-klasse" mee kunnen komen. Niemand heeft daar een probleem mee. En wat heeft een warmbloed dan "tegen" qua exterieur?
promptertje schreef:Het ene paard is meer geschikt voor dit, het andere voor dat. Niks mis mee
femiaans schreef:Het is alleen wel jammer dat ze zichzelf daarmee wel op een negatieve manier profileert. De meeste zijn het namelijk niet met haar visie eens. En om eerlijk te zeggen ik zou bij haar ook geen paard voor mijn klanten willen kopen omdat ze lijnrecht tegenover mijn inzicht staat.
En daar wordt precies hetzelfde gezegd....
.
.
En ik dacht eigenlijk ook dat het Fjielanker was: een combinatie van Fjord, Fries, Anda, Tinker, maar dat weet ik niet precies meer.