Koudbloed in de ring:leuk of niet?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

moniquelucky

Re: Koudbloed in de ring:leuk of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 20:28

Lizzle: wat goed, gefeliciteerd!!! Haha!

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 21:07

Dankje! Lachen

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 21:36

moniquelucky schreef:
Welke fjordenhengsten zijn dan sportgefokt? Beetje off-topic geloof ik maar ben wel benieuwd, sorry Knipoog

Geen.
Het stamboek fokt nog steeds niet op sport maar gewoon op het type zoals het hoort te zijn Lachen

Overigens kon mijn jury vandaag mijn koudbloed wel waarderen.
De enige in het Z met een winstpunt en ook nog 2x eerste Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 14:22

gefeliciteerd Taaclover,dan zal je gewoon goed gereden hebben!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 14:27

Snoevie schreef:

Uiteraard anders haal je geen winst Lachen

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 14:35

sherwood schreef:
Ik heb nog geen paard gereden wat zo graag dressuur oefeningen doet als mijn clydesdale hengst. Hij kan de piaffe, 1/2 tot 3/4 galop pirouette, zigzag appyementen, alle zijgangen en strekken en verzamelen. Paard geeft zelf aan dat hij het leuk vind, en ik doe niks wat niet kan bij hem. Maar eerlijk gezegd ben ik nog niets tegen gekomen. Hij is dan ook geen brede clyde, maar zwaar is hij wel.
De meeste mensen vinden het juist erg leuk om te zien dat een koudbloed op dat niveau kan lopen, en ik hoor ook vrijwel nooit iets over dat hij niet lichtvoetig is en daarom maar niet aan dat soort dingen moet beginnen.
Nee ik hoor wel vaak dat hij makkelijker te rijden is dan de gemiddelde warmbloed.

Dan heb je het vast over Max of niet Haha!

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 01:06

jup Haha!

amaretto2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 01:10

een koud bloed in de ring moet kunnen, en inderdaad het is een sport en iedereen kan daar aan meedoen, dus niet alleen de luxere uitvoeringen.
bij ons staat een fjord die m2 start gerechtigd is en daar bij al de nodige winst punten heeft behaald en een haflinger die m1 gaat starten.
dus van mij mag het variatie doet misschien wonderen............. voor een ieder die een dipje met zijn of haar paard zit

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 09:12

Ik ken ook een Fjord die volgens mij al Z2 is of in ieder geval al een flink aantal punten in het Z1 heeft en ze rijdt altijd winst.
Het is een kwestie van goed rijden en de goede punten van je paard uitbuiten. Ik rij zelf op een fries en heb geen problemen in de ring met de jury.

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:12

eehm..
ik heb een supertink..
en ze kan z-oefeningen (ik rij dan alleen nog maar in de B)
ik vind wel, dat er veel mensen duidelijk geen begrip hebben voor tinkers, ik bedoel het niet gemeen, maare.. hoe zeg je dat.. eehm..
dat ze denken dat ze het niet kunnen

mijn lerares die heeft ook iets met de z1/z2 ofzo en die zecht de hele tijd dat muph lichtvoetig is en ze had er eerst ook niet zo'n vertrouwen in.
maarja.. het is ook een vooroordeel.. en om eerlijk te zijn heb ik er niet zo veel last van.. het ene oor in het andere oor uit..
waar ik me wel aan ergerde was een keer dat iemand tegen mij zei: ga je met die tinker springen, kijk maar uit hoor, zometeen valt hij om
dat vond ik dan weer minder:P

maja.. xxx
en trouwns:P
jullie kunnen wel even op mijn site www.evy.nl kijken hoe GEWEEEEEELIG mijn murph is Tong uitsteken Tong uitsteken
geintj.. ieder zijn eigen smaak:P

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 04:00

Fyenna schreef:
Nouja..zoals de titel zegt: vinden jury's koudbloeden (haflingers, fjorden ed) in de ring juist een keer leuk en afwisselend om te zien, of hebben ze liever 'echte' sportpaarden?

de topic vraag stel je verkeerd, ik ga er vanuit dat je het nog over de basis sport hebt ...

Je zou je topic vraag beter kunnen stellen, hoeveel koudbloeden zijn er beter dan warmbloeden en horen in de wedstrijdring thuis.

WE kennen er genoeg ... Taco is een mooie fjord en ook in Zuidholland hebben we genoeg tinkers, haflingers en fjorden die het hoog schoppen (M en Z).

Maar het gaat er niet om of een jurylid het 'leuk vindt of niet' het gaat erom ga jij zeuren als je koudbloed het aflegt tegen die KWPN'er ????

Die jury leden zitten daar echt niet binnen de basis sport om je voor gek te verklaren of om je af te keuren dat je met koudbloed binnenkomt (enkele uitzonderingen daar gelaten natuurlijk)

Die jury zit daar om een B t/m Z2 proef te beoordelen (basis) ... en als je zelf denkt dat jouw koudbloed die scala der africhtingen beheerst ... waar maak je je dan druk om?

Maar denk je dat jouw koudbloed die KWPNer moet kunnen overtreffen en de jury vindt dat niet ... accepteer dat dan ook want die afweging heb je zelf allang gemaakt, toch ?? voordat je hier aan begon Verward

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 07:56

Taaclover schreef:
Snoevie schreef:

Uiteraard anders haal je geen winst Lachen

precies,dat bedoelde ik ook Haha!

omdat,als er geen winst word gereden,er met de vinger naar de jury word gewezen(want ze houden niet van koudbloeden)

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 09:31

Snoevie schreef:
precies,dat bedoelde ik ook Haha!

omdat,als er geen winst word gereden,er met de vinger naar de jury word gewezen(want ze houden niet van koudbloeden)

Ik ben er nog nooit zo 1 tegen gekomen Haha!
Goed rijden is winst rijden.
Slecht rijden is geen winst rijden.
Of je nou Salinero onder je kont hebt of een shetlander Haha!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 09:35

Otje_Elliot schreef:
Fyenna schreef:
Nouja..zoals de titel zegt: vinden jury's koudbloeden (haflingers, fjorden ed) in de ring juist een keer leuk en afwisselend om te zien, of hebben ze liever 'echte' sportpaarden?

de topic vraag stel je verkeerd, ik ga er vanuit dat je het nog over de basis sport hebt ...

Je zou je topic vraag beter kunnen stellen, hoeveel koudbloeden zijn er beter dan warmbloeden en horen in de wedstrijdring thuis.

Maar het gaat er niet om of een jurylid het 'leuk vindt of niet' het gaat erom ga jij zeuren als je koudbloed het aflegt tegen die KWPN'er ????

Ik denk dat de vraag van de TS correct gesteld is, jij maakt er een hele andere discussie van.
Iedereen die het aflegt tegen een ander zeurt, of je nu een koudbloed rijdt of niet en het ligt ook altijd aan de jury, de bak, de voorlezer enz enz.
Je wilt niet weten hoeveel commentaar ik krijg als ik de bekertjes mee naar huis neem, om nog maar niet te spreken over de jury die zich dan even moet verantwoorden waarom DIE fjord heeft gewonnen (net of mijn fjord dat niet waard is ofzo).

Je hoeft niet beter te zijn dan een ander om in de wedstrijdring thuis te horen, meedoen is voor velen belangrijker dan winnen. Persoonlijk vind ik mn wp (of een goed uitgereden rit in de endurance) belangrijker dan welke plek ik eindig.

Maar er zijn wel degelijk juryleden die liever geen "trekpaard" in de ring zien en daar ook naar punten, andersom zijn er ook genoeg die ze wel leuk vinden. thats life, learn to live with it.
Laatst bijgewerkt door Vippie op 14-02-07 09:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 09:39

Taaclover schreef:
[
Ik ben er nog nooit zo 1 tegen gekomen Haha!
Goed rijden is winst rijden.
Slecht rijden is geen winst rijden.
Of je nou Salinero onder je kont hebt of een shetlander Haha!

Ze zijn er wel hoor Haha!

(heb je rijtje even aangepast)
Goed rijden is winst
Niet goed genoeg voor de volgende klasse rijden is geen winst
Slecht rijden is verlies

Dat je geen winst rijdt wil niet zeggen dat je slecht rijdt maar nog niet klaar bent voor de volgende klasse.
Bij verlies moet je jezelf eens achter de oren krabben. Haha!

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 10:34

Vippie schreef:
Je wilt niet weten hoeveel commentaar ik krijg als ik de bekertjes mee naar huis neem, om nog maar niet te spreken over de jury die zich dan even moet verantwoorden waarom DIE fjord heeft gewonnen (net of mijn fjord dat niet waard is ofzo).

Ik heb dat ook wel ens gehad, dat de jury ging verontschuldigen tegen sommige mensen, dat ik met mijn fjord zo goed gescoord had??? Boos!
Vippie schreef:
Je hoeft niet beter te zijn dan een ander om in de wedstrijdring thuis te horen, meedoen is voor velen belangrijker dan winnen. Persoonlijk vind ik mn wp (of een goed uitgereden rit in de endurance) belangrijker dan welke plek ik eindig.
vind ik ook!!!

Vippie schreef:
Maar er zijn wel degelijk juryleden die liever geen "trekpaard" in de ring zien en daar ook naar punten, andersom zijn er ook genoeg die ze wel leuk vinden. thats life, learn to live with it.
Ik heb idd. jury's gehad die mij laag punte omdat ik een fjord heb, niet vaak, maar gebeurt wel, had ik goed gereden, ook volgens anderen en toch lage punten???Maar meestal krijg ik de punten die ik verdien en omdat mijn paard een nogal wisselend karakter heeft en ik ook is dat de ene keer goed en soms niet, maar we hebben lol Haha! Bjorn doet het meestal heel goed maar Par die is wat stijfer maar dat weet ik en ik heb er zelf voor gekozen, en ben pas net begonnen, mag niet klagen Knipoog

Taaclover:Gefeliciteerd
Vippie schreef:
Goed rijden is winst
Niet goed genoeg voor de volgende klasse rijden is geen winst
Slecht rijden is verlies

Eens, en hoe wil je goed rijden als je paard als een gek door de bak heen stormt??? Gebeurt mij ook wel eens, dan kun je niet zoveel doen, maar......ik vind wel als het fout gaat ligt het meestal aan de ruiter(bij gezond paard)
Taaclover schreef:
moniquelucky schreef:
Welke fjordenhengsten zijn dan sportgefokt? Beetje off-topic geloof ik maar ben wel benieuwd, sorry Knipoog

Geen.
Het stamboek fokt nog steeds niet op sport maar gewoon op het type zoals het hoort te zijn Lachen

Dank je, helaas!!!
Pling Pling Pling Pling Pling Pling Pling Pling Pling
Dus samen met je paard berijken wat voor jezelf en paard haalbaar is en het plezier in het rijden voor paard en ruiter dat vind ik het belangrijkste, en tja wedstrijd/jurysport is soms best moeilijk,winnen is leuk, en gelukkig gebeurt dat hier ook geregeld, maar ook weleens tegenslagen, maar dat hoort erbij, wat voor paard je ook rijdt
Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 13:13

Citaat:
Ik heb dat ook wel ens gehad, dat de jury ging verontschuldigen tegen sommige mensen, dat ik met mijn fjord zo goed gescoord had???

dit is echt gebeurd? Nagelbijten / Gniffelen
mmmm die arme jury dan eigenlijk, bijna levend gevild door de deelnemers Clown

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 13:34

Fyenna schreef:
Haflingers zijn koudbloeden Whoosh!

als er arabisch bloed is zit valt het onder warmbloed Knipoog

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 14:19

ladylay schreef:
Fyenna schreef:

Dan zou een fjord ook een warmbloed zijn??? Verward Nee, hoor, het is heeeel lang geleden dat er wat arabisch bloed inzat.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 14:38

Citaat:

Dan zou een fjord ook een warmbloed zijn??? Verward Nee, hoor, het is heeeel lang geleden dat er wat arabisch bloed inzat.[/quote]
klopt, maar bij de tegenwoordige ultra luxe haflingers zit wel meer arabisch bloed in, daar spreek ik vooral over, het gaat over een bepaalde percentage, vanaf

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 14:39

Wat dus inhoudt dat ze nu dan pas weer met arabisch bloed mengen en dat is niet zo Knipoog

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 14:41

ik zal van de week even opzoeken waar ik het zag staan, heb nu geen tijd Knipoog

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 14:45

ladylay schreef:
Fyenna schreef:

In IEDERE haflinger zit arabisch bloed daar de stamvader van de haflingers een arabier was. Maar dat is heeeel lang geleden en voor zover ik weet zijn haflingers koudbloeden. Als er nu over arabisch bloed in een haflinger gesproken wordt is dat voor zover ik weet extra arabisch bloed, dus een kruising met een arabier (Haflo, of haflo x haflinger).

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 14:49

mijne is toch echt puur haflinger, 4 % arabisch bloed Knipoog

edit : ik zal van de week het stukje tekst opzoeken

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:21

Maar die 4% wordt steeds minder..