Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
moniquelucky schreef:Welke fjordenhengsten zijn dan sportgefokt? Beetje off-topic geloof ik maar ben wel benieuwd, sorry
Snoevie schreef:gefeliciteerd Taaclover,dan zal je gewoon goed gereden hebben!
sherwood schreef:Ik heb nog geen paard gereden wat zo graag dressuur oefeningen doet als mijn clydesdale hengst. Hij kan de piaffe, 1/2 tot 3/4 galop pirouette, zigzag appyementen, alle zijgangen en strekken en verzamelen. Paard geeft zelf aan dat hij het leuk vind, en ik doe niks wat niet kan bij hem. Maar eerlijk gezegd ben ik nog niets tegen gekomen. Hij is dan ook geen brede clyde, maar zwaar is hij wel.
De meeste mensen vinden het juist erg leuk om te zien dat een koudbloed op dat niveau kan lopen, en ik hoor ook vrijwel nooit iets over dat hij niet lichtvoetig is en daarom maar niet aan dat soort dingen moet beginnen.
Nee ik hoor wel vaak dat hij makkelijker te rijden is dan de gemiddelde warmbloed.
Fyenna schreef:Nouja..zoals de titel zegt: vinden jury's koudbloeden (haflingers, fjorden ed) in de ring juist een keer leuk en afwisselend om te zien, of hebben ze liever 'echte' sportpaarden?
Taaclover schreef:Snoevie schreef:gefeliciteerd Taaclover,dan zal je gewoon goed gereden hebben!
Uiteraard anders haal je geen winst
Snoevie schreef:precies,dat bedoelde ik ook![]()
omdat,als er geen winst word gereden,er met de vinger naar de jury word gewezen(want ze houden niet van koudbloeden)
Otje_Elliot schreef:Fyenna schreef:Nouja..zoals de titel zegt: vinden jury's koudbloeden (haflingers, fjorden ed) in de ring juist een keer leuk en afwisselend om te zien, of hebben ze liever 'echte' sportpaarden?
de topic vraag stel je verkeerd, ik ga er vanuit dat je het nog over de basis sport hebt ...
Je zou je topic vraag beter kunnen stellen, hoeveel koudbloeden zijn er beter dan warmbloeden en horen in de wedstrijdring thuis.
Maar het gaat er niet om of een jurylid het 'leuk vindt of niet' het gaat erom ga jij zeuren als je koudbloed het aflegt tegen die KWPN'er ????
Taaclover schreef:[
Ik ben er nog nooit zo 1 tegen gekomen
Goed rijden is winst rijden.
Slecht rijden is geen winst rijden.
Of je nou Salinero onder je kont hebt of een shetlander
Vippie schreef:Je wilt niet weten hoeveel commentaar ik krijg als ik de bekertjes mee naar huis neem, om nog maar niet te spreken over de jury die zich dan even moet verantwoorden waarom DIE fjord heeft gewonnen (net of mijn fjord dat niet waard is ofzo).
Vippie schreef:vind ik ook!!!Je hoeft niet beter te zijn dan een ander om in de wedstrijdring thuis te horen, meedoen is voor velen belangrijker dan winnen. Persoonlijk vind ik mn wp (of een goed uitgereden rit in de endurance) belangrijker dan welke plek ik eindig.
Vippie schreef:Ik heb idd. jury's gehad die mij laag punte omdat ik een fjord heb, niet vaak, maar gebeurt wel, had ik goed gereden, ook volgens anderen en toch lage punten???Maar meestal krijg ik de punten die ik verdien en omdat mijn paard een nogal wisselend karakter heeft en ik ook is dat de ene keer goed en soms niet, maar we hebben lolMaar er zijn wel degelijk juryleden die liever geen "trekpaard" in de ring zien en daar ook naar punten, andersom zijn er ook genoeg die ze wel leuk vinden. thats life, learn to live with it.
Vippie schreef:Goed rijden is winst
Niet goed genoeg voor de volgende klasse rijden is geen winst
Slecht rijden is verlies
Taaclover schreef:moniquelucky schreef:Welke fjordenhengsten zijn dan sportgefokt? Beetje off-topic geloof ik maar ben wel benieuwd, sorry
Geen.
Het stamboek fokt nog steeds niet op sport maar gewoon op het type zoals het hoort te zijn
Citaat:Ik heb dat ook wel ens gehad, dat de jury ging verontschuldigen tegen sommige mensen, dat ik met mijn fjord zo goed gescoord had???
Fyenna schreef:Haflingers zijn koudbloeden
ladylay schreef:Fyenna schreef:Haflingers zijn koudbloeden
als er arabisch bloed is zit valt het onder warmbloed
Citaat:Haflingers zijn koudbloeden
ladylay schreef:Fyenna schreef:Haflingers zijn koudbloeden