Welk punt voor verzorging voor deze combinatie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Re: Welk punt voor verzorging voor deze combinatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 08:49

runningkawa schreef:
daarom staat er ook KWPN van ras Lachen

Die hebben ze niet in dat kleurtje
of ja hebben ze wel, maar dat is dan niet orgineel Haha!

oh en als je weet dat Gribaldi geen bonte geeft krijgt een bonte Gribaldi gelijk uitsluiting?
Wat heeft in hemelsnaam de info op de coupon te maken met het cijfer voor de verzorging?

Vraag me dan af... Op de coupon en startkaart staat de achternaam van mijn dochter verkeerd geschreven, zou ze dan nu allemaal 9 en 10-en krijgen voor de verzorging omdat ik dat nu veranderd heb?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 08:51

Ik zou maar uitkijken, Alane, je mag zelf niet gaan rommelen in coupons en startkaart. Als je een keer een jurylid treft die banketstaaf doet, zou je dochter wel eens niet mogen starten.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 09:10

Fitzroy schreef:
Ik zou maar uitkijken, Alane, je mag zelf niet gaan rommelen in coupons en startkaart. Als je een keer een jurylid treft die banketstaaf doet, zou je dochter wel eens niet mogen starten.

Ik heb keurig een nieuwe startkaart incl. coupons aangevraagd (ook wegens overgang naar andere vereniging) waarop de naam correct vermeld zal staan.
Ik doe nu een briefje mee met de coupons dat ze sinds 1 juli start voor een andere vereniging (heb de nieuwe kaart en coupons nog niet) Haha!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 09:47

Alane schreef:
runningkawa schreef:

oh en als je weet dat Gribaldi geen bonte geeft krijgt een bonte Gribaldi gelijk uitsluiting?
Wat heeft in hemelsnaam de info op de coupon te maken met het cijfer voor de verzorging?

Bonte Gribaldi-nakomelingen Haha! :

Palousa Sturdy Fellow:

Afbeelding

Palousa Convenance:

Afbeelding

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 09:50

was bij wijze van voorbeeld Tong uitsteken

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 10:49

lekker ding! wel jammer van die roestvlekken, krijg je nooit een voldoende op!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 11:00

Alane schreef:
was bij wijze van voorbeeld Tong uitsteken

Wist ik. Haha!

Amondi, dat dacht ik ook al, er zijn nog vlekken zichtbaar dus je krijgt geen voldoende. Tong uitsteken Overigens zijn beide spikkels goedgekeurde dekhengsten.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 11:22

Ze mogen zo komen, ik bouw wel een stalletje bij Bloos!

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 11:29

amondi schreef:
Ze mogen zo komen, ik bouw wel een stalletje bij Bloos!

Zo! Nou zeker weten zeg. Hoeven nie strikkie om, nie inpakken. Neem ze zo wel mee Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 11:31

Alane schreef:
runningkawa schreef:

Vraag me dan af... Op de coupon en startkaart staat de achternaam van mijn dochter verkeerd geschreven, zou ze dan nu allemaal 9 en 10-en krijgen voor de verzorging omdat ik dat nu veranderd heb?

alane
het ging mij er gewoon om dat als er een echte schimmel met die kleur binnen kwam dat hij een slecht punt zou krijgen, want dat zou betekenen dat hij een vieze staart enz had.
Maar ga jij eens op internet een voorbeeld vinden van een gele, niet gewassen schimmel.
De meeste wassen hun paard voordat ze foto's maken.

Dat paard op de foto was een speciaal ras, nooit wit te krijgen
Vandaar dat ik erbij zetten, deze kleur in kwpn

het was dus puur als voorbeeld voor de kleur bij een wel wit paard.
dus de info van de coupon heeft er geen bal mee te maken.

Maar dat had je begrepen als je alles gelezen had.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 12:41

Ik heb het hele topic gelezen!!!!!
Mischien als jij wat duidelijker bent met je voorbeelden..

1 ranzige schimmel, die helemaal wit te krijgen is Ja Maar dan heb je meer nodig dan alleen een borstel.
Afbeelding

Een krijtblok doet trouwens wonderen bij een poep urine vlek op wit.
s'Winters wassen wij de sokken van onze pony niet, maar met een krijtblok hem ze zo hagelwit of sneeuwwit Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 12:45

Iedereen leek het te begrijpen...

ja, jou foto is ook zo'n voorbeeld dat als die alleen gepoetst, maar met zulke keur de ring in kwam dat die van mij geen standaard 7 zou krijgen Lachen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 13:18

runningkawa schreef:
Iedereen leek het te begrijpen...

het is ruim 32 graden... dan werkt mijn snapperd niet zo goed Clown Tong uitsteken

Afbeelding
afgelopen zondag een 7 voor de verzorging.... (is geen foto van zondag)
Het enige wat ik kan bedenken is dat of vanwege de kleur ze een 7 heeft gekregen of omdat de frontriem wat ruim was (was een nieuwe die Britt gekregen heeft op d'r verjaardag van d'r zus)
Normaal heeft ze een 8 of 9. (Toen deze foto gemaakt is had ze een 9 voor de verzorging gekregen)

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 13:30

Voor deze vertoning kreeg ik een 8 voor de verzorging...
(let even niet op hoe ik erop zit.. gaf d'r net een schouderklopje want ze was super braaf! Haha! )
Afbeelding

Edit: Dan kan ik er nog bij vertellen dat ik niet haar oren uitgeschoren had en haar neusharen niet geheel weggehaald.. alleen een beetje bijgeknipt..
Laatst bijgewerkt door Margo op 05-07-06 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 13:34

Alane schreef:
Afbeelding
afgelopen zondag een 7 voor de verzorging.... (is geen foto van zondag)
Het enige wat ik kan bedenken is dat of vanwege de kleur ze een 7 heeft gekregen of omdat de frontriem wat ruim was (was een nieuwe die Britt gekregen heeft op d'r verjaardag van d'r zus)
Normaal heeft ze een 8 of 9. (Toen deze foto gemaakt is had ze een 9 voor de verzorging gekregen)

Ik denk niet dat het met iets anders te maken heeft dan dat veel jury's niet echt kijken naar de verzorging en met standaardcijfers komen. Erg jammer en volkomen onterecht.
Een gediplomeerd mierene*ker vindt altijd wel iets maar ik zou niet weten waarom de getoonde combinatie geen 10 op verzorging zou krijgen.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 16:31

Er zijn maar weinig jury's die een 10 durven te geven voor de verzorging. Ik denk dat een 7 gewoon standaard is. Laatst kreeg ik van de ene jury een 7, van de andere een 8. Paard was netjes ingevlochten, benen gewassen, staart uitgeplozen en recht afgeknipt, laarzen gepoetst, witte broek, cap recht op m'n kop, enz. Begint het met toch te hozen! Broek zwart, laarzen bruin, een een verlopen paard zonder aftekeningen ineens (normaal witte benen). Tja, wat voor cijfer zou je dan geven?
Over het algemeen heeft iedereen zijn paard wel netjes ingevlochten etc en de nodige aandacht besteed aan de verzorging. De voornaamste taak van de jury is het beoordelen van de rijkunsten van ruiter en paard, ongeacht de kleur, soort dekje, wijze van knotten en lengte van oorflappers of snorharen etc...maar iedereen heeft zo zijn voorkeur en zal de ene jury altijd een 7 geven en een ander een 8. Ik heb nog nooit hoger dan een 8 gehad en nog nooit lager dan een 6.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 16:48

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 17:08

Zolang het onderdeel verzorging op het protocol staat is dat een net zo belangrijk punt als bij het halthouden en groeten.

aandachtspunten bij het onderdeel verzorging vind ik:
passend harnachement (en dan doel ik niet op een op maat gemaakt zadel) maar neusriem op de juiste hoogte, lengte frontriem, passend dekje, keelriem juiste lengte.
Gestreken blouse, nette plastron (= niet verfrommeld, juist geknoopt) schone cap.
Schoon paard/pony. Kloppend aantal vlechts/knotjes die netjes ogen. staart enzo zoals vermeld in de reglementen.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 17:37

Alane schreef:
Zolang het onderdeel verzorging op het protocol staat is dat een net zo belangrijk punt als bij het halthouden en groeten.

aandachtspunten bij het onderdeel verzorging vind ik:
passend harnachement (en dan doel ik niet op een op maat gemaakt zadel) maar neusriem op de juiste hoogte, lengte frontriem, passend dekje, keelriem juiste lengte.
Gestreken blouse, nette plastron (= niet verfrommeld, juist geknoopt) schone cap.
Schoon paard/pony. Kloppend aantal vlechts/knotjes die netjes ogen. staart enzo zoals vermeld in de reglementen.

Hoeveel moet je er dan hebben?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 17:51

Alane schreef:

Ik kan een ponyruiter toch een goed cijfer voor de verzorging geven, ook al zitten de vlechtjes wat rommelig. Dan denk ik nl: o wat goed, dat kind heeft haar/zijn pony helemaal zelf gevlochten! En dat kan ik persoonlijk ook wel waarderen, dat ouders hun kind al jong bij brengen wat er allemaal bij wedstrijdrijden komt kijken.
Echter, bij de paarden vind ik het wel storend als vlechtjes niet netjes 'in het gelid staan' zeg maar.
En heb van het weekend nog twee keer een punt lager gegeven omdat in het ene geval de sperriem niet door de passanten was geschoven, maar vanaf het gespje los hing te bungelen en in het andere geval zowel sperriem als neusriem loshingen vanaf de gesp.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 18:10

de hoeveelheid knotjes vind ik wel zoiets belachelijk.
Wat maakt het uit of je het juiste aantal hebt.
Als ze netjes zitten vind ik veel belngrijker.
En of je kijkt naar of het bij je paard past.
Dus dikke knotten bij een lange nek.
En wat dunnere knotjes bij een kortere nek..

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 19:18

Er is ook geen voorgeschreven aantal knotjes.

Als ik overal naar moet kijken, wat jij opsomt Alane, dan kom ik aan het rijtechnisch kijken niet meer toe Haha!
Dit is alleen haalbaar bij een aparte inspectie van het geheel zoals vroeger bij achttallen (of is dit nu nog zo)

Het gaat nog altijd om het RT-gedeelte en daarom vind ik een 7 of 8 mooi zat. Je compenseert anders wel 4 rijtechnische onvoldoendes en dat vind ik wel wat te gortig worden.
Zo is het mij trouwens ook verteld op de jurycursus.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 19:20

Fitzroy schreef:
Er is ook geen voorgeschreven aantal knotjes.

Als ik overal naar moet kijken, wat jij opsomt Alane, dan kom ik aan het rijtechnisch kijken niet meer toe Haha!
Dit is alleen haalbaar bij een aparte inspectie van het geheel zoals vroeger bij achttallen (of is dit nu nog zo)

Het gaat nog altijd om het RT-gedeelte en daarom vind ik een 7 of 8 mooi zat. Je compenseert anders wel 4 rijtechnische onvoldoendes en dat vind ik wel wat te gortig worden.
Zo is het mij trouwens ook verteld op de jurycursus.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Ook bij ons is het zo verteld op jurycursus. Geen idee wat ervoor aantal verplicht zou moeten zijn, in de reglementen kan ik daar niks over terugvinden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 19:22

Volgens mij moest je in een ver verleden bij de NPC een oneven aantal knotjes hebben. Maar dat is allang niet meer aan de orde.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 20:03

volgens mij moest je een periode zelfs 13 knotjes hebben.
Wij hielden hier ons toen al niet aan.
Behalve op de nederlandsekampieonschappen..
Toen hebben we voor de zekerheid toch maar gedaan zoals hoord.