ORUN 2010/2011

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 13:11

Chaos schreef:

Ligt dan aan je instructeur dan? Mijn pony is zeker heeel gaaf voor de orun om mee te nemen. Een fjordenmerrie van 12 jaar, loopt Z dressuur en kan B springen. Alleen ze is maar 1.42, maar wel erg breed gebouwd. Volwassen mensen kunnen er gewoon netjes op rijden. Of iemand moet echt tegen de 1.90/2m aanzitten qua lengte. Maar qua gewicht kan het wel.

Maar weet niet niet of de knhs moeilijk doet en wie de cursus hier geeft. Durf niet zomaar op te geven, want straks moet ik al betalen en kan ik niet mee doen.[/quote]

.

Waar kom je vandaan? Voor mijn groep van vorig jaar (instructeurs 2 met rijden) waren niet genoeg aanmeldingen. Toen heb ik mensen gevraagd en er wilden er meerdere ook zonder rijden doen. Toen is dat overlegt met KNHS en is de groep samen gekomen. :) Je kunt dus voor de zekerheid even bellne. :)[/quote]

Ik kom uit Zeeland, Middelburg. Bedankt voor de tip! Kan eens de KNHS mailen

[size=9]snap niks van die quotes, vandaar dat mijn antwoord even vet gedruk is :P [/size]

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 10:15

Kleinvosje: Instructeur 2 met eigen rijden, 1e keuze Bunschoten, 2e keuze Leusden, alleen dressuur!
Mootje: Instructeur 2 Allround, met eigen rijden 1e keuze Vlaardingen, 2e keuze niet ingevuld
__Marloes: Instructeur 2 Allround, met eigen rijden, 1e keuze Oud Gastel, 2e keuze Oirschot
MJR84: Instructeur 2 Dressuur met eigen rijden, 1e keuze Didam, 2e keuze niet ingevuld
Tarn: Instructeur 2 Dressuur met eigen rijden, 1e keuze Nootdorp, 2e keuze niet ingevuld, Dressuur
Sannnn: Instructeur 2 Allround met eigen rijden, 1e keuze Bunschoten, 2e keuze Ede.
_Chendo_: Instructeur 2 Allround zonder eigen rijden, 1e keuze Naaldwijk, 2e keuze Wateringen.
caroolienn: Instructeur 2 Allround zonder eigen rijden, 1e keuze Glimmen, 2de keuze Sneek.
Leonieee_: Instructeur 2 Dressuur met eigen rijden, 1e keuze Nieuwe pekela, 2e keuze Norg
m-_ss: instructeur 2 dressuur met eigen rijden, 1e keuze norg. 2e keuze nieuwe pekela
Liefhelietje: Instructeur 2 Dressuur met eigen rijden, 1e keuze Nieuwe Pekela, 2e keuze Norg
Lielle: Instructeur 2 Allround, met eigen rijden, 1e keuze Oud Gastel, 2e keuze Oirschot

GirlyMelis

Re: ORUN 2010/2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 19:19

Kleinvosje: Instructeur 2 met eigen rijden, 1e keuze Bunschoten, 2e keuze Leusden, alleen dressuur!
Mootje: Instructeur 2 Allround, met eigen rijden 1e keuze Vlaardingen, 2e keuze niet ingevuld
__Marloes: Instructeur 2 Allround, met eigen rijden, 1e keuze Oud Gastel, 2e keuze Oirschot
MJR84: Instructeur 2 Dressuur met eigen rijden, 1e keuze Didam, 2e keuze niet ingevuld
Tarn: Instructeur 2 Dressuur met eigen rijden, 1e keuze Nootdorp, 2e keuze niet ingevuld, Dressuur
Sannnn: Instructeur 2 Allround met eigen rijden, 1e keuze Bunschoten, 2e keuze Ede.
_Chendo_: Instructeur 2 Allround zonder eigen rijden, 1e keuze Naaldwijk, 2e keuze Wateringen.
caroolienn: Instructeur 2 Allround zonder eigen rijden, 1e keuze Glimmen, 2de keuze Sneek.
Leonieee_: Instructeur 2 Dressuur met eigen rijden, 1e keuze Nieuwe pekela, 2e keuze Norg
m-_ss: instructeur 2 dressuur met eigen rijden, 1e keuze norg. 2e keuze nieuwe pekela
Liefhelietje: Instructeur 2 Dressuur met eigen rijden, 1e keuze Nieuwe Pekela, 2e keuze Norg
Lielle: Instructeur 2 Allround, met eigen rijden, 1e keuze Oud Gastel, 2e keuze Oirschot
GirlyMelis, Instructeur 2 dressuur met rijden, Bunschoten, Leusden of Nootdorp.

dientjun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 22:31

ik heb mee ook opgegeven voor deze cursus, omdat het me ook goed heel leuk lijkt, em omdat ik al een hele tijd les geef en dat heel goed gaat!
dus hoppa dat papiertje halen!hoop ik *D
heb me opegeven voor instructeur 2 met eigen rijden.
wie weet of je dan ook met de lessen moet springen zit dat er ook bij in?! want daar ben ik nou niet zo n fan van....
groetjes

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 22:46

Je hebt 'met eigen rijden' een dressuur of allround richting. Bij dressuur huppel je tijdens de lessen een paar hindernisjes en bij allround geloof ik tot 80cm ofzo en moet je ook springen op het examen!
Waar wil je de cursus gaan doen?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 00:48

Mootje schreef:
Je hebt 'met eigen rijden' een dressuur of allround richting. Bij dressuur huppel je tijdens de lessen een paar hindernisjes en bij allround geloof ik tot 80cm ofzo en moet je ook springen op het examen!
Waar wil je de cursus gaan doen?

Bij allround moet je op het examen op 2 paarden parcours springen.

Suzanne37

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 13:18

Ik heb vanochtend ook het formulier ingevuld en opgestuurd. Wil niveau 2 gaan doen met eigen rijden, dressuur.
Heb alleen Oirschot als 1e keus opgegeven. De rest vind ik te ver weg.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:21

Joepie!!! Ik heb een mailtje in mijn mailbox, dat ik voorlopig geplaatst ben voor de locatie van mijn eerste keuze!!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:22

Ik ook!! Er staat alleen dikgedrukt dat ik voor 1 maart 2011 een WP in het B springen moet hebben, maar ik ben met mijn vorige paard al M startgerechtigd geweest :? Zal wel een standaard mail zijn!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:23

Ja, het is een standaard mail, ik heb precies hetzelfde staan. Ben M1 met WP, en B met WP...

MarielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:30

ezanden: Instructeur 2 Allround zonder eigen rijden, 1e keuze Glimmen, 2de keuze geen
MariëlleB: Instructeur 2 allround zonder eigen rijden, 1e keuze sneek, 2e keuze sneek

Ik heb trouwens al een mail gekregen dat ik voorlopig ben ingeschreven voor allround niveau 2 zonder eigen rijden in sneek.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:57

Mootje schreef:
Ik ook!! Er staat alleen dikgedrukt dat ik voor 1 maart 2011 een WP in het B springen moet hebben, maar ik ben met mijn vorige paard al M startgerechtigd geweest :? Zal wel een standaard mail zijn!

Mootje: dat is genoeg hoor. Je moet ooit dat winstpunt in het B springen gehaald hebben, als je dat niet hebt moet je dat winstpunt in ieder geval voor 1 maart 2011 hebben gehaald. Dit geldt overigens alleen voor de alround richting. Voor de dressuur hoef je alleen maar te voldoen aan de criteria voor dressuur.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:58

Ik voldoe aan allebei, twijfel nog steeds of ik niet toch ook springen erbij ga doen. Als ik twee goede paarden heb met het examen, moet het kunnen lijkt me. Ik zal wel eens overleggen met de cursusleider, al weet ik nog steeds niet wie dat is in Bunschoten...!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:01

Als je de cursus doet op een plek waar zowel dressuur als de alround richting gegeven wordt tegelijkertijd kun je zelfs nog kiezen/veranderen tijdens de cursus zelf. Zijn er een aantal die dat in mijn cursusjaar hebben gedaan. Overigens zijn die van alround toch voor dressuur gegaan en niet andersom.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:02

Ik zit op een allround locatie, daarom kies ik ook pas aan het eind. Dat geeft me wel een fijn gevoel!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:08

Kan je op een allround locatie ook dressuur doen? Dat wist ik niet (blond) :D

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:10

ja, dat kan, tenminste, ik heb dat aangegeven voor Bunschoten als 1e keuze!

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:20

ezanden: Instructeur 2 Allround zonder eigen rijden, 1e keuze Glimmen, 2de keuze geen
Mamabird: Instructeur 2 Dressuur, met eigen rijden. 1e keuze Oud Gastel, 2e keuze Rijsbergen (zonder eigen rijden)

Ik heb zojuist het formulier ingevuld en ga het zo op de bus doen. Heb lang getwijfelt of ik me wel in zou schrijven na het langs de zijlijn bijwonen van de cursus en het examen van afgelopen jaar... Maar ja, ik wil toch af en toe in kunnen springen op onze clubles, dus zal wel moeten!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:21

Mamabird, hoezo twijfelde je? Viel het niveau je tegen, of was het iets anders?

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 18:31

Ik denk dat ik nog een jaartje wacht ... Ik ga waarschijnlijk met een 2e paard starten en misschien ook nog 1 zadelmak maken. Dus eigenlijk een beetje te druk ;). En volgend jaar kan ik hem ook via school met korting doen, nog aantrekkelijker ;).

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:05

Is Allround dan toch een stuk moeilijker dan dressuur Sussie? Omdat die mensen terug gegaan zijn, of vooral vanwege het op andermans paard springen? Wat dat betreft heb ik wel 'geluk' dat ik op handelsstal gewerkt heb. Daar werd ik er gewoon op gezet bij wijze van en stond er parcours en was het rijden maar. Moet ik natuurlijk niet te hard roepen, straks lukt het me voor geen meter :D

Ik heb ook die mail gehad. Dacht ook al even van huh? Maar nu lees ik dat jullie dat ook gehad hebben. Wou al terug mailen dat die wp wel in orde zijn.
Zullen ze als nog je 1e keuze snel veranderen in je 2e keuze? Omdat er voorlopig staat..
Hoorde dat de cursus in Ede gegeven werd door Egbert van Roekel en die in bunschoten door ene Michel/ Michael nog wat.. Ben zijn achternaam kwijt.
Het is dat ik in Bunschoten nu wat mensen ken anders was ik misschien alsnog gauw naar Ede gegaan :P
Al hoorde ik dat je van die man in Bunschoten heel veel leerde. Ik ga even heel hard nadenken over zijn naam...

@Mamabird? Hoezo moet je om te kunnen springen in clubles je Orun doen?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:45

toen ik me vorig jaar heb aangemeld had ik er maar 1 keus opgezet. Had er bij geschreven dat als het daar vol zat ik niet mee zou doen dat jaar. Ben dus gewoon in Didam ingeschreven toen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:46

Je kan nooit zeggen dat een plaats standaard elk jaar dezelfde instructeur/ice heeft. De instructeurs worden ingedeelt nadat alle mensen zich opgegeven hebben en de inschrijvingen zijn gesloten. De instructeurs die de cursus geven weten dus niet van tevoren waar ze precies zitten, en daarom weet de knhs het ook niet ;)

Maar ik heb de mail ook gehad!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:48

Didam is altijd Carel Soethout, is ook bij hem op het bedrijf. Dus als Carel het zou niet zou doen denk ik dat het in Didam gewoon helemaal zou komen te vervallen. Ik weet niet hoe dat voor andere plaatsen is.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:52

ik denk dat dat voor alle locaties wel geld hoor,wat ik weet is dat degene die van de locatie is of daar werkt de cursus geeft...haarlem is ook al jaren hetzelfde en lisse ook