Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:32

JorisDy schreef:
Ik had er een keer onder staan: 'Pony mag' ??
geen idee wat ze ermee bedoelen

heeft de schrijver het denk ik niet afgeschreven.
bijv Pony mag nagevelijker ofzo. is de schrijver gewoon vergeten

Seasons

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 09:59

Gisteren bij mij in de proef. Ik had mijn pony een schop gegeven in de proef omdat hij echt totaal niet doorliep. Daarn liep hij gewoon door.
Komt er zo op mijn protocol 'Leer je woede te berheersen in de proef'. Nouja. :+

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 10:03

Pip_Norman schreef:
Gisteren bij mij in de proef. Ik had mijn pony een schop gegeven in de proef omdat hij echt totaal niet doorliep. Daarn liep hij gewoon door.
Komt er zo op mijn protocol 'Leer je woede te berheersen in de proef'. Nouja. :+

:P

Over een tijdje ga ik ook weer wedstrijden starten. Dan zal ik zeker ook wel opmerkingen tegen komen.

Blackmagic85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 15:38

Een hele tijd terug was ik met een drachtige merrie op wedstrijd (was 1 van de laatste want ze was 7 maanden drachtig), stond er op mijn protocol:
'Paard verkeert niet in wedstrijdconditie: is te dik!' }:0

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 20:58

Maar da's dan toch geen rare of grappige opmerking? Ik vind het eerder raar van jou dat je met een merrie die zo drachtig is, en dus duidelijk niet in wedstrijdconditie, nog gaat starten.

Terkan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:28

Soms hilarisch commentaar, lig gewoon dubbel achter mijn PC ... geeft overigens ook heel mooi aan, dat ook jury gewoon mensen zijn ... "Doe zelf geen wedstrijden, heb zelfs geen paard of pony, heb maar liefst 1 keertje voorgelezen en ik vind het zo mooi!"

bokken123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 16:00

ongeveer 1 jaar geleden reed ik mijn eerste L2 proef. (2 proeven).
Mijn moeder had nog nooit voorgelezen. (mijn vriendin leest normaal voor en soms mijn vader, maar ze konden niet) Dus ik rijd eerst netjes 1 rondje om de baan (om vast te oefenen voor de M)
Zwaait de jury naar mijn moeder. Mijn moeder zwaait terug, maar Begint mijn moeder niet te lezen. Ik rij nog een rondje om de bak en roep 'lezen'. Eindelijk begint mijn moeder te lezen. 3 oefeningen later... begint het erg stil te worden. "ooh nee"dacht ik, gelukkig leer ik altijd de proeven uit mijn hoofd. Dus ik rij mooi verder. Mijn moeder ondertussen nog proberen om het op te pakken. Ik rij linkergalop in de middengalop. Mijn moeder roept aanspringen in de rechtergalop. Gelukkig op het einde bij het halthouden en groeten wist mijn moeder het weer. :+

Ik rij netjes naar de jury om te bedanken. De jury was al helemaal aan het lachen (de mensen aan de kant ook). zei de jury: "je reed een zeer nette proef, ondanks dat je moeder de weg kwijt was, was jij niet de weg kwijt.". Mijn moeder helemaal rood liep ook nog even naar de jury, ze vond het zo erg, ze kon wel in de grond zakken, maar de jury vond het wel een keer grappig, want paardensport moest niet altijd serieus zijn. ;)

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 16:21

Zoiets als bovenstaande heb ik (als jury) weleens in de ring gehad.

Meisje reed heel serieus haar proef en haar vader las voor.
Maar hij las vééls te snel waardoor hij op een gegeven moment 3 a 4 onderdelen voor liep!
Gelukkig had ze een goed geheugen en wist ze de proef foutloos door te komen maar het is wel lastig.
Was ook wel 'vreemd' voor omstanders dat zij nog overgangen aan het rijden was en middendraf moest tonen terwijl haar vader met lezen allang bij het halthouden en groeten was :+

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 21:45

Geweldig _10_, ik denk dat ik helemaal in een deuk had gelegen.

Ik snap niet hoe je je proef uit je hoofd kan leren, ik ben na het 2e onderdeel de rest al kwijt...

(misschien is het de leeftijd... ;-) )

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 21:48

ik hou het oook op de leeftijd, want na een paar onderdelen weet ik het ook al echt niet meer hoor _O-

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 21:49

Hahahaha echt een leuk topic.. Heb zelf niks grappigs mee gemaakt, maar klees wel mee ;D

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 21:56

Mijn pony was bij een dressuurproef over een bordje heen gesprongen haha.
Ik kwam aanrijden en er ging iets fout omdat het bordje scheef stond dacht mijn pony haa dat wordt springen ;)
Mijn voorlezer kreeg de slappe lach en ik ook kon niet meer stoppen met lachen om haar gezicht gelukkig was ik bijna klaar met de proef.
Later sprak ik de jury en die zegt:"Je pony kan zeker ook goed springen, en eindelijk eens een gezellige proef waar wij net zoals jij en je voorlezer om moesten lachen. :Y)

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 22:00

_10_ schreef:
kaatjemuts schreef:

Je had gewoon gediskwalificeert moeten worden!
Zonder cap hoor jij niet op een wedstrijd thuis, ook niet met doktersverklaring!

pardon? het is mijn verantwoordelijkheid, niet die van jou... zullen we t wel ff on topic houden??!!

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 22:05

kinuh schreef:
Zonder cap hoor jij niet op een wedstrijd thuis, ook niet met doktersverklaring!

Vind ik idd ook! Blijkbaar ben je niet voldoende hersteld om je gewoon aan de voorschriften te houden. Dan maar 2 maandjes geen wedstrijd.[/quote]

2 maandjes, zeg maar 8 jaar!
tjees mensen, blijf ff on topic!!

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 22:08

MyWishMax schreef:
[Dat zie je verkeerd robjeHL93, de jury had haar gewoon moeten diskwalificeren.
Begrijp me goed, of ze thuis met of zonder cap rijdt moet ze zelf weten, maar op een wedstrijd is het verplicht!
Zit jij zonder cap op je paard mag je linea recta naar huis, zijn gewoon de regels ;)

Ze had een doktersverklaring. En die heb je niet voor niks. Om haar dan maar gelijk naar huis te sturen vind ik ook een beetje snel gezegd, je weet niet eens waar ze last van heeft.
Sommige mensen mogen ook autorijden zonder autogordel met een doktersverklaring. Daar krijgen ze dan ook geen bekeuring voor.
En bovendien heeft ze tijdens haar proef de cap gewoon gedragen dus niks aan de hand.

Je bent ook tijdens het inrijden verplicht om hem te dragen. Doktersverklaring of niet, dat maakt in dit geval niks uit[/quote]

als allerlaatste; ik had een whiplash en had toestemming vd knhs en de dokter om zonder cap te rijden, bovendien is t al meer dan 10 jaar geleden!! en nu graag weer leuke dingen ;)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 23:24

Dat maakt het alweer anders he? 10 jaar geleden waren de regels nog stuk minder streng :j

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:11

kaatjemuts schreef:
_10_ schreef:

pardon? het is mijn verantwoordelijkheid, niet die van jou... zullen we t wel ff on topic houden??!!

Zoals MWM zal zegt maakt dat wel een heel verschil, 10 jaar geleden was het ook nog niet verplicht op het losrijterrein een cap te dragen ;)
En veiligheidscaps waren ook nog niet verplicht, toen had je nog die ouderwetse waarvan je het elastiek niet onder je kin deed (want dat stond stom) maar op je cap deed (en hij dus niet vast zat) :+
Tegenwoordig wél! vandaar mijn reactie en dan is het dus wél mijn verantwoordelijkheid (als jury!!!) en zou ik jou moeten diskwalificeren.
Geloof ook nóóit dat de knhs daar in deze tijd dispensatie voor zou verlenen ;)

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:38

Als je het ontopic wil houden, reageer dan 1 keer of via pb maar niet zo uitgebreid, dan weet je dat je weer antwoord krijgt, en we dus nog meer offtopic gaan.
Ik had bij een overgang vorige week (Z1 met Jaim-e) een 4 met het commentaar: "dat was een B overgang"

Pieder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:30

Staat er op mijn protocol: " hele mooie overgang naar de stap" krijg ik een 4...........
Reed toch niet in de buurt van een punt dus heb het maar gelaten, wel grappig hoor.....

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:32

Was het misschien de bedoeling dat je aangalopeerde, want dan begrijp ik die 4 wel ;-)

Pieder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:37

Haha, nee, ik moest daadwerkelijk een overgang naar de stap maken. Ach, we zijn allemaal mensen kan er wel om lachen! :+

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 23:14

jaren terug ik was een jaar of 10, stond ik een z2proef te lezen. Er was alleen niet op gerekend dat er beschot om de bak stond dus mijn neus was zo ongeveer het enige wat er nog boven uitstak en ik zag niet veel. Het commentaar was: voorlezer moet nog iets groeien

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 07:53

Hahaha wat knap dan dat je nog kon zien waar ze was!

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 15:30

Joki schreef:
jaren terug ik was een jaar of 10, stond ik een z2proef te lezen. Er was alleen niet op gerekend dat er beschot om de bak stond dus mijn neus was zo ongeveer het enige wat er nog boven uitstak en ik zag niet veel. Het commentaar was: voorlezer moet nog iets groeien

Haha heb ik ook wel eens met mijn voorlezer gehad. Zij kon helemaal niet over het schot kijken dus ik zag af en toe een hoofd boven het schot komen om te kijken waar ik was (ze moest daar echt voor springen). Halverwege mijn proef had ik de slappe lach maar kon gelukkig toch nog doorrijden.
Tegenwoordig gaat ze als ik daar wedstrijd heb maar in de hoek staan binnen de schotten :D

Eevee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:42

Ik was 8 jaar oud....maar weet het nog als de dag van gister. Ik had trots van mijn gespaarde zakgeld een mooie zweep met een zilveren knop gekocht. +:)+
Ik ging toen een onderlinge wedstrijd rijden en was bloednerveus, maar ik had wel een mooie zweep. Ik reed op mijn allerliefste, lievelings pony Boy (shetlander) het ging top :j (voor een 8 jarige die net begonnen was...)
Kreeg ik te horen: Mooie proef, netjes gereden, alleen de zweep is veel te lang voor de pony... _-:(
Ik kan er natuurlijk nu om lachen....maar vond het toen niet leuk hoor :D Mijn trots was gekrenkt.