prijzen voor privéles belachelijk hoog

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: prijzen voor privéles belachelijk hoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 23:52

Veulen84 schreef:
Punt is nu eenmaal dat alles duurder word. Kijk voor de lol maar eens wat je tegenwoordig betaald voor andere sporten en vergelijk dat met paar jaar geleden.

Misschien moeten we maar eens gaan accepteren dat sport duur is. Daarin doet paardensport niet onder voor die van andere.

Zo gek duur vind ik privelessen nog niet in vergelijking met manegelessen. Als je bedenkt dat je daar al vaak 15 euro betaald om met z'n 12en door een bak te rijden.

Enne Mistral ik ken meer dan genoeg collega's die lesgeven en het gewoon netjes opgeven. Al is het alleen maar omdat de verzekering eist dat je ingeschreven staat bij de kvk (en dus bedrijf bent en belasting betaald).

We hebben ook weinig keus, het is zo en dat zal niet meer veranderen Haha! Maar daarom mogen mensen nog wel hun mening daarover hebben.

En dat er zijn die het idd wel opgegeven geloof ik hoor! Maar veel mensen doen dit ook altijd nog zwart. Wat ik me goed voor kan stellen de belastingdienst pakt al genoeg centjes van ons af Vork

xxRomyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 00:03

ik heb 3x in de week les.
de ene kost 30 euro per half uur. en les ik 1x in de week ( dressuur )
Dan nog 1x in de week 45 euro per uur ( springen )
en 15 euro per half uur 1x in de week (dressuur)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:30

Mijn privé les kost 10 euro per half uur Lachen Zonder benzinekosten oid, gewoon 10 euro, klaar Knipoog
Ben supertevreden over de manier van lesgeven, ik leer er elke week van.

Lalkanikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:47

Citaat:
Mijn privé les kost 10 euro per half uur Zonder benzinekosten oid, gewoon 10 euro, klaar

Daar zou ik maar zuinig op zijn dan!

Heel veel mensen hebben geen idee vh kostenplaatje.
Hier een vb.
S Morgens wordt de bak gesleept, daarvoor is nodig een trekker met sleep, benzine
en een persoon die erop zit.
Dan een goede bodem, die een keer is aangelegd en betaald.
Als het donker is, moet de verlichting aan, staat er nog omheining om de bak.
Tevens staat er dan inderdaad ook nog iemand jou aanwijzingen te geven, waarvoor
een cursus of meerdere zijn gevolgd, waar een paard mee moest, een trailer, benzine enz.
Dan vindt de leerling het ook nog leuk als de instructeur zelf ook nog geklasseerd is.
En zoals hiervoor ook al vermeld, niet alle inkomsten kunnen zwart, je moet op papier
toch ook wat verdienen om je eigen kosten te kunnen betalen.
Dan ben ik zeker nog wel wat vergeten...
Tel dat eens op en dan heb je les voor 10 euro per uur? Clown
Wie komt daar nog voor? Cool

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:56

Als de instructeur aan huis komt heeft deze die kosten niet Vork

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 15:01

Ik betaalde 25,- voor een half uur les. Ik leerde er wel van maar het moet ook leuk blijven.
Gelukkig betaalde mijn ouders dat want als ik het zelf moest betalen was ik elke week m'n salaris kwijt aan de les.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 19:40

Mistral94, ik begrijp je helemaal, maar het blijft een vreemde redenering, zoals deze ongeveer:
Een Ferrari is een dure auto, die ik niet kan betalen. Dan kan ik twee dingen zeggen: 1/jammer, ik koop wel een goedkopere auto (of een fiets...) of 2/Ferrari moet z'n auto's goedkoper maken want het is belachelijk dat ik geen Ferrari kan kopen.

Volgens mij zou jij de tweede redenering volgen, klopt dat Haha! ?
(Als je het voor elkaar krijgt moet je me trouwens wel even bellen Knipoog )

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 21:13

ROFL
Toch eens bellen met Ferrari!!
Wie weet trappen zij er wel in! Nagelbijten / Gniffelen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 22:28

Kendra schreef:
Mistral94, ik begrijp je helemaal, maar het blijft een vreemde redenering, zoals deze ongeveer:
Een Ferrari is een dure auto, die ik niet kan betalen. Dan kan ik twee dingen zeggen: 1/jammer, ik koop wel een goedkopere auto (of een fiets...) of 2/Ferrari moet z'n auto's goedkoper maken want het is belachelijk dat ik geen Ferrari kan kopen.

Volgens mij zou jij de tweede redenering volgen, klopt dat Haha! ?
(Als je het voor elkaar krijgt moet je me trouwens wel even bellen Knipoog )

Tja proberne kun je altijd je zou dom zijn als je dat niet doet Vork
Maar ik kan mijn gedachte erachter wel blijven schrijven als het niet gelezen wordt (of op een bepaalde manier) ook prima. Dan lijkt het me een tijdverspilling om nog langer te reageren al blijft de verleiding er groot Vork

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 22:38

Ik betaal voor een half uur 7.50 maar we geven altijd een 10tje. Meestal rijden we langer dan een half uur als we lekker bezig zijn, of als we weer tegen een probleem aanstuiten waar we goed mee willen eindigen.
De vrouw staat zelf bij mij op stal. Ze rijd rond M1/2 niveau. Het is geen Anky oid, maar ze geeft goed les. Ze motiveerd mij.

Ze is goedkoop, maar ik vind haar goed. Mijn paard gaat goed vooruit. Ook rijd zij mijn paard als ik bijvoorbeeld op vakantie ben, en dat vind ze ook erg leuk om te doen.

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 22:48

Ik betaal voor een half uur 5 euro. Ze woont hier om de hoek, en reed zelf ook hoog niveau. Lachen

ClaudiaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 22:57

Ik vind dat les bij het kostenplaatje van een paard hoort. Dus ik heb dat meegenomen bij mijn overweging om een paard te kopen. Liever goed les, dan een dekje of een dure spijkerbroek oid.

Het ligt er ook aan wat voor les je wilt; wedstrijdtraining of 'recreatief-dressuur'.
Mijn vriendin heeft mij een tijd geholpen toen 'recreatief-dressuur' reed. Zij heeft zelf lang in het Z gereden en veel les gehad, zij kon haar geleerde dingen goed op mij overbrengen, daar had ik geen dure les voor nodig.
Nu ik zelf een paardje heb en serieuzer aan de slag wil, heb ik les van een gediplomeerd instructrice, daar kies ik zelf voor en heb daar dan ook wel geld voor over...

Jam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 23:01

ik betaal 35 per uur en komt dan na de stal waar ik sta
ma ze hept me supper
maar kan ook veel duurder Clown

Aman__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:27

Sodeletuut schreef:
Aman__ schreef:
Ik betaal voor een half uur les 40 euro, rij dan ook maar 2 keer per maand les. Maar duur is het zeker...

wow, dat is echt heel veel, heb je van een speciaal iemand les ofzo..

Ik heb les van Patrick van der Meer, ik weet niet of je die kent?

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 12:13

Ik betaal 15 euro voor een uur dressuurles, ze geeft heel goed les en rijd zelf ook hoog dus bij mijn valt het wel mee. Ik weet dat de springinstructeur die we op de ponyclub wel een euro of 35 per uur is maar die geeft dan ook écht geweldig les Ja

WandaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:22

Er zijn veel uitstekende instructeurs, maar er zijn er ook veel die het goed kunnen vertellen, maar goed overbrengen en op de juiste manier uit laten voeren is een ander verhaal.
Het gevolg is dat ik regelmatig paarden tegen kom met veel stress, die onregelmatig bewegen, waar ondertussen de halve medische wereld al naar gekeken heeft, maar wat dan later vaak toch een rijkunstig probleem blijkt te zijn.
Mogen wij met onze opleiding, kennis en ervaring dan wat meer voor een les vragen.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 13:34

Tja, ik betaal 40 euro voor een uur, mijn instructeur komt aan huis. Ik les meestal echter 45 min. en dan betaal ik 30 euro. Ik les eens in de 2 weken. Om eerlijk te zijn betaal ik liever wat meer voor goede instructie als een 10 euro voor een of andere huis-tuin-en keuken instructeur... Ik vind het het geld iig meer als waard!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 19:40

ik les dressuur 25 euro per uur maar dat loopt altijd zo'n half uur uit. springles prive 40 euro per uur. 20 euro half uur. vind dat niet veel. Je heb alle aandacht.

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 14:36

Ik betaal 25 euro voor een half uur les. Vind dit veel geld .. natuurlijk..
Maar heb je er wel eens bij stilgestaan dat wat jij per uur verdient niet is wat je werkgever per uur betaalt??
Je hebt een bruto optelling op wat je onderaan de streep ziet elke maand, en daarnaast moet je wergever ook alle verzekeringen ed betalen.
Geef jij les voor jezelf zoals mijn instructeur moet je alles zelf regelen en betalen, ook een eventuele boekhouder ed.
Je werkt op onregelmatige tijden en moet ook nog incalculeren dat de helft afbelt als het regent of paard kreupel is of wat dan ook.. Lesgeven wordt je echt niet rijk van (dacht ik zo)

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 21:04

Ik betaal 15 euro voor les aan huis van Henri Kruitbosch, en dat vind ik zeer redelijk als je bedenkt dat hij ooit het NK ZZ heeft gewonnen en nu ZZ-zwaar gaat rijden met een 6 jarig, zelf opgeleid paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 21:32

toen ik nog een eigen pony had betaalde ik 25euro voor een priveles van een uur, nu ga ik weer gewoon lessen ( op een andere manege) en daar ga ik 21,50 v oor een priveles op een manegepaard betalen, met eigen pony is het als je daar ook stalt 15euro en als je er niet staat 17,50!

ik vind dat helemaal niet duur zolang het leerzaam is

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 23:17

ik les nu op een manege.
Hiervoor betaalde ik zwart 10 euro voor een uur les, was echt super goedkoop. Deze vrouw had geen diploma volgens mij, of iig niet meer als een cursus, maar gaf voor mij heerlijk les, en aangezien ik in een beginfase met dit paard zat, meer als genoeg.
Op de manege waar ik nu rijd, rijd ik op manegepaarden en betaal voor een normale les 14,50 per uur, omgerekend. Dan les ik met meestal ongeveer 5 man.
Voor een priveles van een half uur betaal ik dan 22 euro, mocht ik hier een 10-rittenkaart voor willen, 18,50 omgerekend.

Ik vind dit echt heel erg veel geld, vooral vergeleken met de groepsles. Het is voor mij dan ook echt een extraatje om af en toe te doen, maar wekelijks zit er niet in.

Eva_Maria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 22:16

hey,

de reden dat de lesgelden omhoog zijn gegaan heeft te maken met de hogere kosten van het hooi, stro en brokken van de paarden.
Die zijn met 100% soms omhoog gegaan!
Bij ons op de manege hebben ze de lessen toen ook verhoogd aangezien de pension gasten al een keer verhoging hadden gehad.
Bij ons betaal je ook +- 15 euro voor een half uur privéles (super fanatiek) en 120,- voor 10 lessen (en als je dan niet komt en je zegt het op tijd af is dat geen probleem! je lessen worden namelijk afgeschreven als je rijd of niet rijd zonder af te melden aangezien de paarden voor je bezet worden gehouden).
Dit vind ik nog goed te doen want 10 lessen voor 120 euro betekend dus 12 euro per les!!!!
De lessen zijn namelijk ook niet groter dan 8 personen en onze instructrices nemen altijd even 1 op 1 in de les en willen echt je omhoog werken!
Dus ik vind onze prijzen zeer redelijk!!:D

Maar de reden is dus dat het voer van de paarden zo duur is geworden:(!

groetjes

Eva_Maria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 22:20

PS
Daarbij vind ik het heel goedkoop omdat de instructrices allemaal opgeleid zijn en/of zelf op hoog niveau rijden!
Dus de prijzen bij ons vind ik zeer redelijk.
Met eigen paard/pony zijn de lessen ook anders 10 rittenkaart E90,-.
Manegepony dus 10 rittenkaart E120,-.
Met eigen paard heb je bij ons altijd +- 25% korting.

groetjes eef

www.zandeind.nl
manege 't zandeind - Riel (vlakbij Tilburg)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 08:48

Maar niet iedereen lest op een manege of op manegepaarden Knipoog

Secricible, reken de kosten van een groepsles eens om naar de aandacht die je krijgt, vergeleken met een priveles. Dan vraag ik me af wat goedkoper is.

Mijn lessen varieren enorm qua kosten: prive les van 15 euro voor een half uur, tot 90 euro + bakhuur voor 3 kwartier, groepsles van 20 euro + terreinkosten voor anderhalf uur met 5 personen, tot 45 euro + terrein voor 4 personen drie kwartier. Maar in alle gevallen vind ik het iedere cent waard, en aangezien ik zelf ook niet voor een schijntje kom werken, snap ik de prijzen heel goed. Ik weet wat tarieven zijn in de ICT markt, en daar komt de gemiddelde instructeur bij lange na niet aan.