Lusitana schreef:Als je een paard gewoon volgens schema school en traint, waarom zou je dat niet door een jury kunnen laten beoordelen?
Feit is dat er genoeg mensen zijn die met een draver deelnemen aan dressuurwedstrijden. (kijk even op het draverforum en bij HAW; genoeg mensen met een draver die ook dressuur starten) Feit is ook dat je de meeste dravers vanaf de L niet meer in de dressuur tegen komt. Dat houdt in dat de mensen zich dus inderdaad met een draver laten beoordelen door een jury, maar dat de beoordeling doorgaans vanaf L niveau niet meer voldoende is, anders zou je namelijk moor dravers in de hogere klassen tegen komen. En dressuursport houdt nu eenmaal meer in dan B en L.
Maar misschien moet jij eens een keer naar Nederland komen en gewoon een aantal gemiddelde dressuurwedstrijden in Nederland bezoeken. Of volg de mensen die met een draver starten eens een tijdje. Misschien dat je dan een realistischer beeld gaat vormen van de sport.
Lusitana schreef:Karin, zo´n post voegt niets toe over dravers of vooroordelen
Maar zet het je dan niet enigzins aan het denken? Wat jou mening ook is, kennelijk kom je op veel mensen toch niet al te positief en geloofwaardig over.
Lusitana schreef:Ik snap niet waarom links zo belangrijk voor jullie zijn.
Het is meer voor jou belangerijk, want jij wil ons overtuigen van jou gelijk. En de meeste vinden nu eenmaal dat jou argumenten kant noch wal raken, dus is voor jou de enige zinnige bijdrage aan deze discussie; voorbeelden van dravers in de dressuur. Nogmaals Lusitana: zien is nog altijd geloven. Kom met FEITEN en VOORBEELDEN van dravers die het tegendeel bewijzen. Dat is voor jou de enige manier om ons te overtuigen. Anders kun je beter ophouden met deze discussie want je valt continu in herhaling, je komt niet geloofwaardig over en het begint gewoon een beetje vervelend te worden zo. Op deze manier zal jij niemand ergens van overtuigen.
Het feit dat jij niet met voorbeelden komt van dravers in de dressuur zegt mij ook genoeg. Je draait nog steeds om de hete brei heen en je komt nog steeds niet to the point. Je bent wel in staat om allemaal plaatjes van verschillende rassen te vinden, dus het lijkt mij dat jij ook in staat bent om voorbeelden van dravers in de dressuur te vinden als ze er zouden zijn.
(lees ook de posts van prompertje nog eens even: dravereigenaar, draverliefhebber en draverpromotor. Of heb je daar soms weer selectief overheengelezen?)
Lusitana schreef:Jullie zijn de genen die bij dressuursport meteen aan winnen en succes denken en dat dat vooral makkelijk moet gaan in korte tijd.
Nee, dat maak jij ervan. Wij denken bij dressuur aan de mogelijkheid om in minimaal de basis/breedtesport in alle categorien B tm Z2 winstpuntwaardige proeven te rijden; dus minimaal een 6 voor elk onderdeel. Want een 6 scoren voor een onderdeel betekent namelijk dat je het gevraagde voldoende beheerst.
Lusitana schreef:Het lijk me duidelijk dat de jury wellicht geen voordelen heeft, maar een aantal mensen op bokt wel.
Nee, geen vooroordeel; de bokkers hier zijn gewoon realistisch.
Lusitana schreef:Als dat een afspiegeling is van Nederland, vind ik dat heel erg. En een groot verschil met andere landen.
Tsja, in Portugal is alles natuurlijk veeeel beter
runningkawa schreef:Aan iedereen, wat ik me afvraag, wat houd sport bij jou in?
Dressuursport zoals die door de KNHS bedoelt en georganiseerd wordt; Basis of breedtesport is B tm Z2 en gevorderde/nationale sport is zzl tm GP
Ik vind dat je van een geschikt dressuurpaard/ras kan spreken als minimaal de BASIS haalbaar is, dus B tm Z2.
Dressuursport is niet meer dan een examen in competitieverband; een winstpunt geeft aan dat je het gevraagde voldoende beheerst. Geen winstpunten betekent dus dat je het NIET voldoende beheerst.
Succesvol ben je imo als je op jou niveau wp haalt. Dat betekent dat je het beheerst. Als je tot Z2 komt en daar wp rijdt betekent dat niet meer dan dat je je paard alle facetten van de BASIS van dressuur succesvol hebt bijgebracht. Het feit dat er praktisch geen dravers in de Z2 voorkomen betekent voor mij dat het niet of nauwelijks mogelijk is ze de basis van dressuur succesvol bij te brengen en dat maakt ze ongeschikt voor dressuurSPORT. Op basis niveau kan het gevraagde dus niet voldoende getoond worden.