Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

verania

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:00

Tyrza schreef:
Een goede schrijver is af en toe ook een luxe hoor.... had afgelopen weekend een meisje van 12 tot mijn beschikking. Je weet wel: met dat mooie schuinschrift Haha!
Ze leerde wel meteen nieuwe woorden, zoals progressief, lateraal, etc Haha!

whahah wat zal diegen blij geweest zijn met de protocol haha.
maar nemen een hoop juryleden niet zelf een schrijver mee?

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:04

Dat is niet altijd mogelijk.

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:07

Tyrza schreef:
Dat is niet altijd mogelijk.

o ja het is ook lastig denk ik om ze te vinden je moet er maar net zin in hebben om voor niets een dagdeel te gaan zitten.
maar goed nogmaals ik hou me aanbevolen hoor wil best wel eens schrijven

gr

augurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:09

Waar wij ons soms aan ergeren is het verschil in punten per jury. Soms zit er meer dan 20 punten verschil tussen. De een geeft een 8 voor je pirouette en de andere een 5. Welke was dan goed?? Je krijgt natuurlijk de neiging om de hoogste te geloven maar is dat dan wel zo. Meestal luisteren we dan maar naar ons zelf. Kijk je weet onder hand wel welke jury jou wel en welke jou niet leuk vindt. Sport is om ook bij die jury een goed resultaat te rijden.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:18

Tyrza schreef:
Tjee... als je dit topic leest, dan krijg je toch wel de indruk dat juryleden incompetente, asociale en didactisch on vaardige mensen zijn Clown

En die gedachte verzacht meteen weer als je bedenkt hoeveel wedstrijden er gereden worden, dat deze opmerkingen over meerdere jaren zijn verzameld etc etc Lachen Gelukkig voel me nog niet helemaal incompetent, asociaal en didactisch onvaardig :p Zit nog steeds te verzinnen of ik zelf wel eens rare dingen heb laten opschrijven. Zal vast wel... Laatst op laten schrijven 'te ver door gereden' als uitleg voor -2 daar waar het ging over een extra volte :s Niet echt correct van me.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:24

Tyrza schreef:
Een goede schrijver is af en toe ook een luxe hoor.... had afgelopen weekend een meisje van 12 tot mijn beschikking. Je weet wel: met dat mooie schuinschrift Haha!
Ze leerde wel meteen nieuwe woorden, zoals progressief, lateraal, etc Haha!

Ik heb meestal eigen schrijvers mee. Die weten hoe ik het hebben wil. Als ik zeg 'handen rechtop' dan schrijven ze dat uit zichzelf bij het juiste onderdeel onderaan het protocol etc Lachen En het is nog gezellig ook. Mijn mams gaat de laatste tijd vaak mee, die weet nauwelijks iets van paarden, durft eigenlijk niet door stallen heen te lopen, maar vindt schrijven ontzettend leuk om te doen. En die opmerkingen van haar dan af en toe zijn om te gillen. "Zeg Il, moet dat meisje haar hakken niet meer uitdrukken?" "Ik zag helemaal geen verschil bij die middendraf, jij wel? Zou het paard wel weten dat ie middendraf moet doen?" Daarnaast heeft mijn mams een echt juffenhandschrift (alle ruiters blij met leesbaar protocol) en kan ze ook meerdere onderdelen onthouden, zodat ik ook bij een aantal zessen iets kan opschrijven zodat het later een 7 kan worden. Supermums!
Vriendje gaat ook wel eens mee, weet ook niets van paarden, maar die heeft echt een mannenhandschrift. Niet echt heel handig dus.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:25

jarno schreef:
o ja het is ook lastig denk ik om ze te vinden je moet er maar net zin in hebben om voor niets een dagdeel te gaan zitten.
gr

Als jury krijg je vaak nog een fles wijn o.i.d. mee. Die geef ik altijd aan mijn schrijver. Soms hebben bedrijven aan de schrijver gedacht, dat vind ik dan weer erg tof van ze.
Als je graag wilt schrijven, kun je dat altijd even aangeven bij je lokale vereniging. Ik denk dat de meeste verenigingen goede schrijvers altijd kunnen gebruiken.

Milaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 12:03

'' Je paard is gewoon scheef ''

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 12:55

Milaa schreef:
'' Je paard is gewoon scheef ''

Ach. Paard is scheef laat ik weleens opschrijven. Maar meestal ben ik wat subtieler met: Werken aan rechtrichten. Haha!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 15:08

Of: paard spoort niet Haha!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:16

Tyrza schreef:

Ja die blijft grappig, die gebruik ik eigenlijk niet. Omschrijf het meestal anders. Haha!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:38

Suzanne F. schreef:
Tyrza schreef:

Ja die blijft grappig, die gebruik ik eigenlijk niet. Omschrijf het meestal anders. Haha!

Die stond een keer op mijn coupon, en mijn moeder *geen verstand van paarden*, nou da's ook l*llig om zo neer te zetten zeg! Ze was nog wel best braaf deze proef toch? Bloos!

*LOL*

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 21:09

Tyrza schreef:

Kun je die misschien even uitleggen? Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed wat er bedoeld word Bloos

Ik deed een hele tijd terug in de f6.. Nou het leek meer op rodeo dan dressuur.. Het paard was met inrijden al gestoord en met de proef was ze alleen maar aan het rennen, bokken, steigeren, ik heb echt geen onderdeel gereden! Ik was er behoorlijk overstuur van. Voor het idee ging ik toch maar naar de prijsuitreiking, had ik een winstpunt gekregen omdat ze het knap vonden dat ik was blijven zitten Clown Naja ik vond het wel beter natuurlijk Tong uitsteken

Afgelopen wedstrijd (f10) had ik minstens 5x staan: paar moet nageeflijk lopen.. Het paard waar ik op reed doet dit nou eenmaal niet (bij niemand niet) maar buigt wel netjes om m'n been in voltes enzo.. De figuren en overgangen had ik echt super gedaan, maarja geen winst natuurlijk..

Weet je wat ik vind? Dat in de fnrs vaak onduidelijkheden zijn.. Staat er de ene wedstrijd commentaar op iets dat niet mag, staat er de volgende keer commmentaar dat het ontbreekt.. Dan denk ik van wat willen ze nou Koe

Maar verder klopt mijn "gevoel" wel goed met de punten. Als ik het een goede proef vond heb ik winst, vond ik het matig/slecht heb ik geen winst. (op bovenstaande proef na Tong uitsteken )

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 21:11

x_Katja_x schreef:
Tyrza schreef:
Kun je die misschien even uitleggen? Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed wat er bedoeld word Bloos

Als de achterbenen niet in het spoor van de voorbenen lopen omdat het paard bv scheef is Knipoog

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 21:17

Op rechte lijnen is het het makkelijkst te zien.
Als het paard recht op je af loopt, of je rijdt recht op een spiegel af, dan moet je alleen de voorbenen kunnen zien.
De achterbenen lopen precies achter die voorbenen dus die zie je niet.

Op een volte (en dus ook op een recht lijn) hoort het achterbeen op de plek neergezet te worden waar het voorbeen ook werdt neergezet. Het mag ook verder naar voren of achteren natuurlijk (ligt oa aan de kwaliteit van de gangen en mate van verruiming en verzameling) maar zeker niet naar de zijkant. Dan verbuigt een paard zich.

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 22:20

Oke thanx Knipoog

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 22:51

Tyrza schreef:
Tyrza schreef:

Als de achterbenen niet in het spoor van de voorbenen lopen omdat het paard bv scheef is Knipoog

Nou dan ontsporen er een heleboel paarden tijdens de middengalop Nagelbijten / Gniffelen

of is dat weer wat anders?

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 22:55

Dat kan. Je kunt ook gewoon "scheef" zeggen Haha!

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 23:02

Ik vind hem zelf wel grappig

M-F middengalop: 5 ; paard ontspoort Haha! Haha! Haha!

*ziet al helemaal het verbijsterde gezicht voor zich van het slachtoffer * Nagelbijten / Gniffelen

we houden het er maar op dat ik niet geschikt zou zijn als jurylid Clown

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 23:20

Ilja000 schreef:
jarno schreef:
gr

Als jury krijg je vaak nog een fles wijn o.i.d. mee. Die geef ik altijd aan mijn schrijver. Soms hebben bedrijven aan de schrijver gedacht, dat vind ik dan weer erg tof van ze.
Als je graag wilt schrijven, kun je dat altijd even aangeven bij je lokale vereniging. Ik denk dat de meeste verenigingen goede schrijvers altijd kunnen gebruiken.

Ik schrijf weleens bij m'n eigen vereniging, is erg leuk om te doen. Krijg altijd een zak snoep Haha!.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 00:09

Otje_Elliot schreef:
Nou dan ontsporen er een heleboel paarden tijdens de middengalop Nagelbijten / Gniffelen

Graad van africhting zou ik dan iig wel meenemen. Knipoog

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 09:40

Sammie schreef:
Otje_Elliot schreef:

Graad van africhting zou ik dan iig wel meenemen. Knipoog

Het gebeurd in alle klasses, cijfer hangt wel af van graad van africhting hoewel ik ook in de L me er al flink aan stoor, vooral als er ook nog eens geen poging gedaan wordt om terug te rijden.
Je kan het op meerdere manieren omschrijven, paard ontspoort is wel beetje vaag. Haha! Zoiets als: scheef of recht houden. AH naar binnen of schouder voor binnenachterbeen houden.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 11:12

x_Katja_x schreef:

Ik deed een hele tijd terug in de f6.. Nou het leek meer op rodeo dan dressuur.. Het paard was met inrijden al gestoord en met de proef was ze alleen maar aan het rennen, bokken, steigeren, ik heb echt geen onderdeel gereden! Ik was er behoorlijk overstuur van. Voor het idee ging ik toch maar naar de prijsuitreiking, had ik een winstpunt gekregen omdat ze het knap vonden dat ik was blijven zitten Clown Naja ik vond het wel beter natuurlijk Tong uitsteken

Afgelopen wedstrijd (f10) had ik minstens 5x staan: paar moet nageeflijk lopen.. Het paard waar ik op reed doet dit nou eenmaal niet (bij niemand niet) maar buigt wel netjes om m'n been in voltes enzo.. De figuren en overgangen had ik echt super gedaan, maarja geen winst natuurlijk..

Weet je wat ik vind? Dat in de fnrs vaak onduidelijkheden zijn.. Staat er de ene wedstrijd commentaar op iets dat niet mag, staat er de volgende keer commmentaar dat het ontbreekt.. Dan denk ik van wat willen ze nou Koe

Maar verder klopt mijn "gevoel" wel goed met de punten. Als ik het een goede proef vond heb ik winst, vond ik het matig/slecht heb ik geen winst. (op bovenstaande proef na Tong uitsteken )

F8 is B niveau, F12 is L niveau, vergeleken met de KNHS. Daarom wordt er vanaf de F8 gekeken naar aanleuning, stelling buiging en liefst ook nageeflijkheid. In de F12 is het mogelijk zonder nageeflijkheid een pp te halen, maar het hoort eigenlijk niet. Zelf neem ik iets als nageeflijkheid vaak mee in het onderdeel Algemene Indruk.

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 15:14

Ilja000 schreef:
F8 is B niveau, F12 is L niveau, vergeleken met de KNHS. Daarom wordt er vanaf de F8 gekeken naar aanleuning, stelling buiging en liefst ook nageeflijkheid. In de F12 is het mogelijk zonder nageeflijkheid een pp te halen, maar het hoort eigenlijk niet. Zelf neem ik iets als nageeflijkheid vaak mee in het onderdeel Algemene Indruk.

Maar je mag een combinatie toch niet meerdere keren hierop afstraffen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 15:21

Tuurlijk wel? Als jij geen aanleuning (nagevelijkheid) heb dan gaat het per onderdeel al een stuk minder en de Algemene indruk is én kan dan ook geen 7 of 8 waard zijn.