Aan de ene kant denk ik van niet, maar aan de andere kant wordt er in het jurytopic over de vergoedingen ook wel door een aantal aangegeven dat ze minder gaan jureren, dus misschien dat het voor sommigen toch meespeelt. Maar goed, dat zou voor ons niet uit moeten maken; wij hebben altijd tussen de 25-32 starts per jury, das toch al gauw 4 uur.
Nog even vraag, ik draai komend weekend het secretariaat bij een andere vereniging. Ik heb nog niet eerder een binnenconcours gehad. Moet je voor binnen ook een "dagrapport" opmaken en laten tekenen door een jury?
Zo ja, door wie laten jullie dat dan tekenen? Zitten wel zo'n 8 jury's gedurende het weekend
Ik laat ieder jaar braaf de hele boel invullen door de federatievertegenwoordiger
ponyparadijs
Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-15 09:16
Scum schreef:
Dat hoeft niet. Alleen als er zich een incident voordoet op de wedstrijd.
Weet je dat zeker. Onze wedstrijd gegevens zijn alleen compleet als ik ook een rapport mee stuur. En dat is dus tijdens alle wedstrijden. Was wel erg nieuwsgierig dus maar even gebeld En je hebt helemaal gelijk Scum.
Wij hebben tweede paasdag onze eerste outdoor wedstrijd van dit seizoen. Door de nieuwe regel met het max. aantal wedstrijden in onze kring, heb ik ontzettend veel inschrijvingen. Echt erg leuk. We willen voor het eerst in lange tijd weer eens 4 ringen neerleggen.
Wordt voor mij als secretariaat de eerste keer dat het zo'n grote wedstrijd zal zijn. Spannend!!
Heel spannend JustLizz maar dat gaat lukken toch? Hebben jullie indoor maar 1 baan? En outdoor meerdere?
Hier 4 april de eerste outdoor. Wel nog beperkt outdoor want we kunnen nog niet op het gras Dus maar 2 banen.
Ze zijn hier overigens erg verwent vanaf mei gaan we ook op gras draaien De Z is dan altijd op zand de overige klasse gras of op zand als er ruimte is. Maar hoor veel deelnemers die niet op gras willen.
Ja moet lukken hoor! We hebben genoeg plaats en ben gewend aan 2 ringen, dus dan moet 4 niet heel veel lastiger zijn . Alleen wat meer jury's enzo regelen.
We starten op gras. Voorheen inderdaad ook wel wat gedoe over dat mensen gras niet fijn vinden, vooral in het Z, maar nu toch ook opvallend veel Z aanmeldingen ondanks gras.
Denk dat het toch ook echt te maken heeft met het feit dat ze bij ons in de kring besloten hebben om per discipline max. 2 wedstrijden per dag te organiseren. Dus op tweede paasdag zal er in onze kring nog maar 1 andere vereniging zijn (als er al een is die het op 2e paasdag doet) die op die dag een dressuur wedstrijd voor paarden/pony's organiseert.
Wij hebben hier in de kring zo ontzettend veel verenigingen En dan in de gehele regio (noord-holland) nog veel meer. Enkel de Z is aan regels gebonden Maar hier kan je elk weekend wel 6-8 misschien wel 10 wedstrijden af gaan.
En in de regio ook een aantal zand wedstrijden En dan willen ze niet op gras Terwijl de kring wedstrijden ook gras is
Ja lastig als je dan geen zand tot je beschikking hebt buiten . Ik vind het voor buiten wel prima die regel met 2 wedstrijden per dag. Dan heb je in een normaal weekend ook nog 4 paarden dressuur bijvoorbeeld. Moet altijd wel wat tussen zitten en dan krijg je wel weer wat grotere wedstrijden ipv al die kleinere wedstrijden.
Voor binnen vind ik het lastig, want ondanks dat we 2 ringen hebben binnen, zit je toch met een beperktere capaciteit en dat zou betekenen dat niet iedereen die zou willen starten dat zou kunnen binnen de eigen kring en dus buiten de kring moet starten. Maar goed, we gaan het zien .
We hebben de beschikking over 2 zand banen Vorig jaar hadden we alleen die 2 banen vol. Verder waren er geen inschrijvingen dus deden we niets op het gras. Ik hoop dit jaar dus meer dan 120 starts te hebben met het outdoor seizoen Indoor hebben we maar 1 baan dus heb ik maar 60 starts ongeveer
Bij ons in de regio heb je outdoor weinig keus. Alles is op gras. Springen wel steeds vaker op zand maar nog voornamelijk op gras. We weten hier niet beter en het kan ook prima. Wij reden met de Z pony ook altijd op gras.
Ik vind onze outdoor-wedstrijden altijd erg leuk en gezellig. Je merkt wel dat er de laatste jaren over de hele linie minder gestart wordt. Paar jaar terug hadden we op zaterdagmiddag B en L paarden in 8 tot 10 ringen en op zondag de M en Z in 8 ringen. Dit jaar nog maar 1 dag met hopelijk s ochtends en s middags iig 8 ringen wat we kunnen uitbreiden naar 10 ringen per dagdeel. Springen hebben we veel concurrentie van grote concoursen in Twente. Het concours van de Gebr. Schröder zit precies in ons weekend.
4 ringen is inderdaad nog prima te doen, ik doe outdoor 4 ringen zelf alles invoeren, en bij meer banen komt er iemand bij maar 4 banen red je nog prima alleen.