sunnystar schreef:Nog een mailtje van de KNHS:
Op 28 september start de opleiding. De toelatingstesten zijn gepland in begin september, dus daarvoor moet je je opgeven.
kijk, dat is goed om te weten! Die zaterdag is (bij toeval) nog vrij, dus dat komt goed uit.
/add
heb me ingeschreven voor Instructeur Basissport in Oirschot. Ik heb (als het goed is) vrijstelling voor eigen vaardigheid (althans eigen rijden) en hoef dus maar 10 avonden + de zaterdagen op pad. En Oirschot is voor mij vlakbij huis/werk, dus daar ben ik blij mee.
ik kies wel bewust voor basissport, is veel meer allround dan wedstrijdsport en ik zie mezelf niet in tien weken naar ZZ niveau springen groeien (nog los van het feit dat ik geen Z springen klassering heb). De dressuurrichting vind ik minder interessant, en door de vrijstelling ben ik ook aanzienlijk goedkoper uit.
En verder komt er wsl volgend jaar een opleiding Instructeur wedstrijdsport Eventing, en daar heb ik zeker wel belangstelling voor. En ik neem aan dat ik dan vrijstellingen kan krijgen op grond van deze opleiding.
Nog wat info gevonden
De zaterdagen worden gegeven op De Nieuwe Heuvel in Lunteren.
Noteer vast de volgende dagen in jouw agenda:
28 september - startdag met alle richtingen
•uitleg portfolio
•kennismaken begeleider
•instructie longeren
•instructie ruiterfitheid
•instructie rijtechniek
14 december - gezamenlijke dag ruiterfitheid
8 februari - gezamenlijke dag gezondheidsbegeleiding paarden
8 maart - gezamenlijke dag kennis van exterieur
22 maart - gezamenlijke dag didactiek en mentale begeleiding
12 april - inleveren portfolio - portfoliogesprek (denk ik?)
De onderwerpen heb ik erbij gezet, ogv de info over de opleiding. Geen garantie dus of dit klopt!
Laatst bijgewerkt door Lielle op 24-07-13 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt