Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

apenstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 23:01

Grappig topic. Er zitten leuke uitspraken tussen ach het houd het allemaal wel een beetje leuk.

Vorige week na de proef.. "overgangen moeten vloeiender, maar 't begint eindelijk ergens op te lijken" Het commentaar over de overgangen vond ik geheel terrecht, we haalden wel een 1e plek met winst. :D

Eentje oud de oude doos die ik nooit zal vergeten: Paard wilde heel de proef al niet nageeflijk lopen (was erg snel tegen de hand) en bij het halsstrekken was het een drama. Opmerking "Paar WEIGERD hals te strekken!!! goed geprobeerd "

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 23:34

IK heb vandaag sinds jaren weer bij een jury geschreven en dat was echt lachen.
Heb heel wat verhalen gehoord, maar deze:

Ruiter(m) zat op zijn edele deel, moest dus meer zitten. Het zag er gewoon niet uit. :oo
Voor het onderdeel "houding en zit" heeft ze uiteindelijk een 5 gegeven met commentaar: auw auw auw. _O-

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 23:47

kaatje77 schreef:
IK heb vandaag sinds jaren weer bij een jury geschreven en dat was echt lachen.
Heb heel wat verhalen gehoord, maar deze:

Ruiter(m) zat op zijn edele deel, moest dus meer zitten. Het zag er gewoon niet uit. :oo
Voor het onderdeel "houding en zit" heeft ze uiteindelijk een 5 gegeven met commentaar: auw auw auw. _O-

:+

friendly

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 18:52

Ik vraag me af: zou deze man in kwestie de link gelegd hebben? Of zoiets gehad hebben van: juist...waar dit nou over gaat?

carmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 22:01

Voorover zitten is nog niet hetzelfde als op je edele deel zitten. Dat is echt niet prettig en doet geen man, of is het een broodje aap verhaal?? Zo niet dan vind ik het commentaar, als dit op de coupon is vermeld, ronduit belachelijk. De jury zit er niet om de lolbroek uit te hangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 22:23

carmab schreef:
Voorover zitten is nog niet hetzelfde als op je edele deel zitten. Dat is echt niet prettig en doet geen man, of is het een broodje aap verhaal?? Zo niet dan vind ik het commentaar, als dit op de coupon is vermeld, ronduit belachelijk. De jury zit er niet om de lolbroek uit te hangen.

tis niet echt fijn
meestal zit ik dan ook wat naar achter
soms bij springen als ik verkeerd terecht kom is het even doorbijten (kga niet auw zitten roepen tussen al die meiden ^^)
maar er lest(e) een jongen van 8, denk ik, bij ons en die zat blijkbaar elke 5 minuten te janken omdat ie weer voorover zat

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 00:32

Ik had een jongen van 16 in de les die tijdens het galoperen nogal rottig in het zadel terecht kwam en van ellende moest overgeven. Dus ja, ik geloof dat dat echt wel pijn kan doen :)
Correcte uiting van de jury kan beter zijn: meer op zitbeenknobbels zitten.

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 01:42

Echt een grappig topic dit. Rij zelf helaas geen wedstrijden dus ik kan er niet over meepraten.

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 01:51

Een paar jaar geleden reed ik een Tinker voor iemand, stond er op de protocol: Hele mooie Gipsen beentjes >;) Ik had wel een vermoede wat er ermee bedoeld werd, maar zag de jury lopen (was pauze) dus heb het hem gevraagd.
Wat bleek nou, hij vond de sokken erg mooi vol en schoon en had Gipsybenen gezegd, schrijver had hier gipsen benen van gemaakt :+

Paar maanden terug stond er op de coupon na een proef met mijn Arabiertje: Ik weet niet wat ik mooier vind, het paard of zijn naam maar ben iedergeval van beide fan :D

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 09:51

En nu willen wij allemaal natuurlijk zijn naam weten. :D

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 11:54

_10_ schreef:
Pebblesther schreef:
Ze had een doktersverklaring. En die heb je niet voor niks. Om haar dan maar gelijk naar huis te sturen vind ik ook een beetje snel gezegd, je weet niet eens waar ze last van heeft.
Sommige mensen mogen ook autorijden zonder autogordel met een doktersverklaring. Daar krijgen ze dan ook geen bekeuring voor.
En bovendien heeft ze tijdens haar proef de cap gewoon gedragen dus niks aan de hand.

Een doktersverklaring is in deze niet genoeg, ze had dispensatie moeten aanvragen bij de knhs.
Al weet ik 100% zeker dat ze het rijden zonder cap zullen afwijzen aangezien dit om veiligheid gaat!
Is wel een andere situatie dan iemand die zonder handschoentjes of plastron wil rijden.

En zoals hierboven al aangegeven is hoor je met losrijden en uitstappen ook een cap op te hebben.

Eigenlijk is het dan best tegenstrijdig dat je in het Z gewoon met een hoedje mag rijden :') Alsof je als Z-ruiter niet meer van je paard af valt.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:36

Ben het met je eens Pebblesther, maar dat zijn nu eenmaal de regels :)
En vallen doen we allemaal wel eens, denk maar aan Anky een paar jaar geleden :+

liess1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:50

heb wel een leuke wat betreft het schrijven bij de jury,dit vertelde een meisje aan mij...ze moest voor de 1ste keer schrijven en toen de combinatie moest halthouden en dit scheef deed schreeft ze op de coupon....ha ha scheef i.p.v. hh scheef, ik vond het wel erg grappig..de deelnemer waarschijnlijk niet....

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:54

Rare of grappige opmerkingen heb ik nog niet gehad, rij nog niet zo lang wedstrijd :+ Wel had ik de vorige keer erbij staan: 'aanleuning gehele proef constanter, succes verder!' Vond ik dan toch wel erg leuk van de jury.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 16:53

Het paard had zijn uiterlijk niet mee volgens de jury. :+

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 11:13

Mijn pony ging bij mijn aller eerste wedstrijd gras eten :Y)
stond er honger?
En de jury moest ook wel lachen, het is inmiddels al weer meer dan een jaar geleden

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 17:42

_Sigrid_ schreef:
Op mijn allereerste wedstrijd toen ik 8 jaar was, werd ik op de manege per ongeluk ingedeeld op een paard, en niet zomaar één. Nee, de grootse, dikste, sloomste, lompste knol van allemaal (diegene die de indeling had gemaakt kende mij niet). Ik tranen met tuiten huilen natuurlijk, want ik had alleen nog maar op pony's gezeten. Helaas waren alle pony's al dusdanig bezet, dus ik mocht op een ander groot paard. Wel hoog maar ontzettend lief. Ik kwam nèt onder het zadel uit met mijn rubberen laarsjes maatje 35, met 3 slagen in de beugels en benen in de split.

Ik had iets van 153 punten (oude puntentelling) en er stond onderaan mijn protocol:
"Valt niet mee zo'n groot paard, maar wel blijven doorgaan hè?"

Dat kan ik me nog zo goed herinneren. Vond het best wel stoer uiteindelijk dat het toch gelukt was met een groot paard.

dat vind ik echt leuk commentaar :j

leonie80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 17:53

Ik moest een x aan het einde van de dag starten en het betreffende jurylid had al de hele dag daar zitten jureren. Halverwege mijn proef tikte hij op het raampje en ik vroeg verbaasd of ik misschien verkeerd was gereden. Bleek dat hij per ongeluk in slaap was gevallen en een gedeelte van mijn proef niet had gezien.. of ik dus dat gedeelte overnieuw wou doen haha. Ik heb er later wel heel hard om gelachen.

Tizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 18:43

leonie80 schreef:
Ik moest een x aan het einde van de dag starten en het betreffende jurylid had al de hele dag daar zitten jureren. Halverwege mijn proef tikte hij op het raampje en ik vroeg verbaasd of ik misschien verkeerd was gereden. Bleek dat hij per ongeluk in slaap was gevallen en een gedeelte van mijn proef niet had gezien.. of ik dus dat gedeelte overnieuw wou doen haha. Ik heb er later wel heel hard om gelachen.

_O-

mrs_ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 19:04

heeeerlijk dit soort humor! Wie weet dat ik met dit soort humor in het achterhoofd ook wel eens een proefje ga doen met als doel humoristische quotes te scoren. Dat is pas een leuke hobby haha

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 19:16

Mijn jury zei laatst toen ik voor het eerst na een blessure weer wedstrijd reed met een behoorlijk drukke pony die met losrijden nog (voor haar doen) wel lekker liep, maar naar de ring toe en er in echt op ontploffen stond (ook haar karakter, maar de eerste wedstrijd na een poosje is helemaal een ramp.. :+ ) Zoals je nu aan komt lopen (uitstappen naar juryauto toe na de proef) dat is super! Maar in de proef was het net een lijfje met een paar trappelende beentjes er onder.. :o Eeum, ja sorry meneer ik weet het, het is weer de eerste keer en ik hoop dat het na een paar wedstrijden beter wordt, we trainen er iniedergeval goed op! Hierop zei hij dat hij hoopte me dan later in het seizoen nog een keer te mogen jureren :D Aan de pony voor mij had hij nog het commentaar gegeven dat die ontzettend sloom was en hij bijna in slaap viel, nou dan hadden wij hem iniedergeval weer eventjes goed wakker geschudt toch! *D

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 20:02

Wat een leuke opmerkingen staan hier tussen. :')

In mijn wedstrijdperiode:

Ik reed voor mijn gevoel fijn, alleen merkte gewoon dat mijn paard uit tact was. Stond er later onder het coupon: 'Paard een beetje tipsy?' Zwabberde wat met de achterbenen. :+

Ik reed toen de Friese kampioenschappen en ik was van te voren al ontzettend melig. Kwam door de spanning. Dus ik heb echt de hele rit met een smile gereden (had ik zelf niet eens door). Stond er later op het coupon: 'Ik zie het al, jij gebruikt Prodent' :D

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 23:14

Ik had er een keer onder staan: 'Pony mag' ??
geen idee wat ze ermee bedoelen

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:43

Mayflower_ schreef:
Ik reed toen de Friese kampioenschappen en ik was van te voren al ontzettend melig. Kwam door de spanning. Dus ik heb echt de hele rit met een smile gereden (had ik zelf niet eens door). Stond er later op het coupon: 'Ik zie het al, jij gebruikt Prodent' :D

_O- En dat nog bovenop je meligheid, dan ga je echt stuk :')

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:32

hahahahaah die van mayflower_
_O-