Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

MISTRAL94 schreef:Hoeveel mensen verdienen in het dagelijks leven 15 euro per uur? Gaat de belastingaftrek, ziektekosten ed ook nog vanaf.

Dat mensen die bedrijfsmatig bezig zijn meer vragen kan ik me wat bij voorstellen maar die hebben vaak andere bijkomende kosten van het bedrijf uit. Maar het blijft zo het voor veel recreatieruiters te duur is waardoor ze geen lessen meer volgen omdat het voor deze groep mensen geen hobby meer is. 
MISTRAL94 schreef:Nou die extratjes worden niet opgegeven bij de belastingdienst dus zo slecht zijn die bedragen dan niet! Je betaald geen ziektekosten, belastingeld ed ervoor.
Ook met die laatste zin ben ik het niet eens, er loopt teveel rond wat niet goed is. Als jij daar als recreatieruiter niet doorheen kunt prikken helpen ze van de wal in de sloot
Aman__ schreef:Ik betaal voor een half uur les 40 euro, rij dan ook maar 2 keer per maand les. Maar duur is het zeker...
MISTRAL94 schreef:Nou die extraatjes worden niet opgegeven bij de belastingdienst dus zo slecht zijn die bedragen dan niet! Je betaald geen ziektekosten, belastingeld ed ervoor.

Kendra schreef:Paardrijden is nu éénmaal een dure hobby. Privéles was vroeger echt niet voor iedereen weggelegd, nu lijkt het wel alsof alle ruiters daar recht op hebben en de instructeurs hun prijzen daar op aan moeten passen. Beetje vreemde redenering.
PS Overigens zijn de meeste mensen in NL heel goed verzekerd, soms zelfs dubbel.

juksz schreef:MISTRAL94+ lijkt wel of je het niet wil begrijpen.
Lees de reakties nou nog eens goed door!
Kendra schreef:Paardrijden is nu éénmaal een dure hobby. Privéles was vroeger echt niet voor iedereen weggelegd, nu lijkt het wel alsof alle ruiters daar recht op hebben en de instructeurs hun prijzen daar op aan moeten passen. Beetje vreemde redenering.

Karin schreef:Kendra schreef:Paardrijden is nu éénmaal een dure hobby. Privéles was vroeger echt niet voor iedereen weggelegd, nu lijkt het wel alsof alle ruiters daar recht op hebben en de instructeurs hun prijzen daar op aan moeten passen. Beetje vreemde redenering.
Beter had ik het niet kunnen zeggen. Een hobby is nog altijd iets waar je zelf voor kiest, niet iets waar je rechten aan kunt ontlenen.
Ik ben idd van mening dat de lessen kwalitatief een heel stuk beter zijn en dat is te zien aan de prijzen

Ik heb voordat ik mijn huidige instructrice leerde kennen heel wat instructeurs gehad. Geen van allen was bezig met de basis. Mijn huidige instructrice wel maar het heeft wat voeten in de aarde gehad om die te vinden.