Jury's die haflingers maar niets vinden...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

krak

Re: Jury's die haflingers maar niets vinden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:46

dat moet je dan eens op pannenkoeken eten Cool
maar dan alles op de pannenkoek en deze dan dichtvouwen... mannekeeeeeeeeeeeeee Vingers aflikken

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:47

*rijdt vanavond meteen even de grens over om zo'n echte belse wafel te zoeken*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:47

Stravero schreef:
@ runningkawa: De andere deelnemers waren de punten ook niet hoe het zou moeten zijn, het was gewoon oneerlijk gegaan en dat zeiden 5 mensen van de 7 van mijn groep..

Op mijn coupon stond allemaal onzin, we hebben het nagekeken, bijv. E afwenden, B rechterhand stond er: Niet op de E-B lijn, want OMG, dat kunnen ze niet eens zien !!! Allemaal van die flauwe dingen??

En deze proeven gingen 3x zo fijn als de laatste keer in Wijk bij Duurstede, daar werd ik wél 2x dik 1e met 185 en 190 punten..Als ik deze proeven daar had neergezet had ik dik in de 200 gereden Knipoog

@ WenK: Ja, maar dan hoeft de jury volgens mij toch niet zo oneerlijk te doen, ik vind het echt niet moeilijk om laatst, enalaatste of 25e te worden. Maar het moet eerlijk gaan en niet haflingers afrekenen, wij doen óók ons best om een nette proef neer te zetten en dat moet de jury even gaan inzien.

en in WBD heb ik pas weer een lekkere proef neergezet met k*tpunten... nouen.. volgende keer beter toch Haha!
*gaat nu de hele discussie lezen*

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:48

Maanling schreef:
*rijdt vanavond meteen even de grens over om zo'n echte belse wafel te zoeken*

doet geen moeite lieveke, tis woensdag en dan gaat ge niet veel wafels vinden Knipoog ne pannenkoek met ijs, chocoladesaus en banaan! dat gade wel vinden Haha!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:50

maar... maar... maar... *verward*
waarom zijn er op woensdag geen wafels in bels?

Ik vind pannekoeken met ijs niet zo'n combi. Dan wordt die pannekoek zo klef en koud van het ijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:52

oh het gaat al niet eens meer over haflingers Clown

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:55

haha niet helemaal meer.... Maar in Bels hebben ze ook maflingers hoor... Ja

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:55

Dames, we willen toch niet dat het topic daadwerkelijk op slot gaat omdat we teveel offtopic gaan Nors opkijken

Clown Knipoog

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:58

Ik dacht dat het om iemand ging die met een haflinger tussen de paarden startte. Tussen de pony's is het gewoon een pony en al helemaal niet apart. Lijkt mestug dat dat discriminerend is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:59

ik rijd met mn haf tussen de paarden, nou ben door de B en L1 gevlogen hoor.. kreeg heus weleens k*tpunten terwijl ik dacht dat ik goed gereden had.. jammer dan.. toch?

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:01

Laatst bijgewerkt door krak op 20-08-08 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:03

VivaLaVida schreef:
ik rijd met mn haf tussen de paarden, nou ben door de B en L1 gevlogen hoor.. kreeg heus weleens k*tpunten terwijl ik dacht dat ik goed gereden had.. jammer dan.. toch?

En je zult ook wel eens denken dat je k*t gereden hebt en die punten toch krijgen...

Op het moment dat het tegenvalt is het ff slikken en daarna weer verder gaan hoor... En krijg je hem wel als je hem niet verdient is het mooi meegenomen.

Maar das wel bijzonder, daar hoor je mensen als TS nooit over. Ik heb wel eens een proef gereden dat ik dacht: "hmmm, zal misschien winst zijn, maar denk het niet" en dat ik dubbel winst reed. Voor mijn gevoel niet verdient, maar de jury zal wellicht iets gezien hebben wat ik niet gevoeld heb. Of gedacht hebben: "das knap voor een tinker".

En laatst reed ik 152 terwijl ik dacht dat ik net wel/net niet winst zou hebben. Voor mijn gevoel (en het oog van een kennis die zelf ook jury is) zag het er goed uit, maar de jury dacht er anders over. Baal ik dan? Ja enorm. Maar ga ik de jury met naam en toenaam op internet onderuit halen? Nee. Sh*t happens, mooie compensatie voor die keer dat ik de punten wel kreeg en ze niet verdiende...

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:06

Kan het je nog erger vertellen, met mijn simpele paard zonder afstamming reed ik een naar mijn weten best aardige proef, geen winst waard hoor, maar we gokten het zo rond de 170 punten. Lange tijd eruit geweest, ben zelf jury, had jury bij me om te lezen (gewoon vriendin maar goed ze is ook jury) en we zaten ongeveer op hetzelfde. Het leverde me toch mooi een verliespunt op....kun je er wat aan doen? Nee dus. Uithuilen, schouders ophalen en gewoon weer verder.

Of je beslist om te stoppen met starten omdat je niet tegen eventueel te lage punten en/ofcommentaar kan, dat is ook een mogelijkheid.

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:07

voila, maar dat is een normale reactie.
ff binnensmonds vloeken, in de camion nog op u eigen duvellen, en in de tent samen met die juryleden een pint pakken.
ofwel accepteert ge gewoon dat het een FEIT is dat dressuur nu eenmaal een jurysport is, ofwel doet ge iets anders

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:08

Ik heb laatst geschreven bij de M1, en de jury had het niet op de friezen, hij begon al te zuchten als ze de ring in kwamen. Werden zwaar afgestraft op gebrek aan lengtebuiging en uitgestrekte gangen. Maar ik vind dit erg moeilijk, want eerlijk is eerlijk, die paarden hadden ook allemaal te weinig lengtebuiging en die knieen gaan inderdaad alleen maar omhoog in plaats van vooruit dus ergens had hij ook weer gelijk.

Toen ik vertelde dat ik een haflinger had, liet hij gelijk merken dat ik daarmee geen wedstrijden moest gaan starten omdat dat toch niks zou worden. Hij was er duidelijk tegen en ik betwijfel sterk of hij me eerlijk zou punten mocht ik ooit nog met die haf gaan starten.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:10

krak schreef:
how how, ons vergelijken met verkrachters gaat hier wel hééél ver!maar door zulke mannen, die hier ook op bokt zullen zitten, vind ik het dus zelf niet slim om haar naam enzo op bokt te gooien Knipoog dat zij profielen maakt zoveel zij wil, dat is dan maar op haar verantwoordelijkheid Knipoog

ik heb al meermaals gezegd wat mij aan haar stoort, nl haar taalgebruik, immens hoge ego, neerkijken op juryleden alsof het haar persoonlijke slaven zijn en vooral, neerkijken op mensen die geen Haflinger hebben.
en de reacties daarop die spreken voor zich Knipoog
en normaal gezien zou ik mijn frustraties via pb sturen, maar aangezien zij hier open en bloot mensen zit uit te schelden.... mja dan hou ik mijn Belgische wafel ook niet meer Haha!

Ik zei al: het is een extreem voorbeeld....
Soms moet je iets groot doortrekken om een vergelijking te maken....
Zo is het dus bedoeld...en verder niks....alleen maar als uitvergroot voorbeeld van hoe iets kan zijn...

Het gerel van de TS had ik gemist...ik heb niet alle pagina's doorgespit, vandaar....dus wellicht is jullie reactie best logisch...maar ik blijf er bij...dan nog....kun je beter de eer aan jezelf houden....en niet vervallen in hetzelfde gedrag dan dat je van een ander veroordeelt....
Makkelijk gezegd...ik laat me ook heus wel eens verleiden hoor.... Knipoog

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:11

krak schreef:
voila, maar dat is een normale reactie.
ff binnensmonds vloeken, in de camion nog op u eigen duvellen, en in de tent samen met die juryleden een pint pakken.
ofwel accepteert ge gewoon dat het een FEIT is dat dressuur nu eenmaal een jurysport is, ofwel doet ge iets anders

Haha ik heb juf gebeld ff tegen haar aan gescholden (verd*mme, doe je zo je best, voelt het eindelijk eens goed en dat dit) en vervolgens de tip gehad om het protocol door te scheuren en er een aansteker onder te houden... Haha! (opmerkingen op de proef klopten namelijk helemaal niet met mijn gevoel over de proef, een echt fijne schouderbinnenwaarts kreeg een 4 terwijl mijn achterwaarts wat tegen de hand was en met protest en scheef achterwaarts ging een 7 kreeg, enkel het fout aanspringen was heel correct met een 3 gewaardeerd.)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:12

polly2 schreef:
Ik zei al: het is een extreem voorbeeld....
Soms moet je iets groot doortrekken om een vergelijking te maken....
Zo is het dus bedoeld...en verder niks....alleen maar als uitvergroot voorbeeld van hoe iets kan zijn..

Nou dan sla je daarmee volledig de plank mis Gestoord

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:15

WenK schreef:
Haha ik heb juf gebeld ff tegen haar aan gescholden (verd*mme, doe je zo je best, voelt het eindelijk eens goed en dat dit) en vervolgens de tip gehad om het protocol door te scheuren en er een aansteker onder te houden... Haha! (opmerkingen op de proef klopten namelijk helemaal niet met mijn gevoel over de proef, een echt fijne schouderbinnenwaarts kreeg een 4 terwijl mijn achterwaarts wat tegen de hand was en met protest en scheef achterwaarts ging een 7 kreeg, enkel het fout aanspringen was heel correct met een 3 gewaardeerd.)

voila. wat is achteraf het belangrijkste?
die punten die ge van een compleet vreemde krijgt die niet weet van waar jullie samen komen, wie het meeste met je paard werkt, hoeveel uur per week je rijdt, hoeveel je voor je paard doet...
of het gevoel dat je zelf na de proef hebt en dat je misschien wel weer iets hebt bijgeleerd over jezelf of over je paard....

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:17

Precies. En ik ben de 1e om toe te geven dat ik baalde hoor. En ik heb ook geroepen: "als het zo moet rijd ik net zo lief geen wedstrijden". Maar a la, dat is in je eerste emotie en zeker niet op internet...

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:27

of is dit nu allemaal wel een normale reactie voor kinderen die wedstrijden rijden vraag ik me net af?
in hoeverre wordt ts niet gewoon gepusht door haar ouders om altijd en overal de beste te zijn... om altijd het beste en het duurste te hebben... om de beste en mooiste pony te hebben....
(alhoewel smaken en kwaliteiten verschillen maar dat wordt dan duidelijk niet aangeleerd )

Sniesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:55

VivaLaVida schreef:
Stravero schreef:
@ runningkawa: De andere deelnemers waren de punten ook niet hoe het zou moeten zijn, het was gewoon oneerlijk gegaan en dat zeiden 5 mensen van de 7 van mijn groep..

Op mijn coupon stond allemaal onzin, we hebben het nagekeken, bijv. E afwenden, B rechterhand stond er: Niet op de E-B lijn, want OMG, dat kunnen ze niet eens zien !!! Allemaal van die flauwe dingen??

En deze proeven gingen 3x zo fijn als de laatste keer in Wijk bij Duurstede, daar werd ik wél 2x dik 1e met 185 en 190 punten..Als ik deze proeven daar had neergezet had ik dik in de 200 gereden Knipoog

@ WenK: Ja, maar dan hoeft de jury volgens mij toch niet zo oneerlijk te doen, ik vind het echt niet moeilijk om laatst, enalaatste of 25e te worden. Maar het moet eerlijk gaan en niet haflingers afrekenen, wij doen óók ons best om een nette proef neer te zetten en dat moet de jury even gaan inzien.

en in WBD heb ik pas weer een lekkere proef neergezet met k*tpunten... nouen.. volgende keer beter toch Haha!
*gaat nu de hele discussie lezen*

Hahaha als je de hele discussie wilt lezen ben je denk ik wel even zoet! Haha!

Maar als ik zo de reactie op Wenk bekijk/lees... komt het er dus gewoon op neer dat als je met een haf rijdt altijd een winstpunt moet halen volgens de TS...

Enne dat scheef op de E-B lijn heeft zelfs wel eens op mijn coupon gestaan hoor, dat heb je dus ook niet alleen als je met een Haf rijdt Knipoog

stal_cuypers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:27

Ik had een bonte merrie ze was niet heel mooi maar kon wel dressuur lopen. Ik was op concours en het niet zo goed werd ik eerste. Die week erna op dezelfde plaats ging het kei goed werd ik laatste. Meestal werd ik laatste omdat ze bont niet mooi vonden. Nu rijd ik een bonte hengst wat heel veel uitstraling heeft en word ik wel eerlijk beoordeeld. HET IS ECHT EEN JURY SPORT Boos!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:32

dat hou je altijd joh..! Ik heb een grof paard met veel wit en dat wordt ook lang niet altijd gewaardeerd. Ze houden van dat soort dieren of niet. Tegen die langpotige dressuurpaardjes kan ik ook lang niet altijd rijden, hij zwaait nou eenmaal minder met zijn voorbenen Knipoog..

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:33

misschien waren die andere in de ring op dat moment juist beter of slechter dan jij?
het gaat nog altijd om een momentopname én een jurysport. maar wees maar zeker, als er iemand echt overduidelijk de winnaar moet zijn en de jury komt af met iemand anders, dan wordt die daar ook zeker op aangesproken hoor Knipoog