Lusitana schreef:Als je diverse draversites na speurt, zul je vanzelf succesverhalen tegenkomen.
Nou, kom op dan met die verhalen! Als ze zo makkelijk te vinden zijn, is het voor jou toch een kleine moeite om ze hier neer te zetten? En gezien jou grote verlangen om hier je gelijk te halen, kan ik mij niet voorstellen dat je dat zou laten als die verhalen binnen jou handbereik zouden zijn.
Lusitana schreef:Maar het is op zich absurd dat zoiets moet bewijzen dat een paard geschikt is voor dressuurwedstrijden!
Als jij je gelijk wil halen, zul je iid met 'bewijzen' moeten komen, want zoals eerder gezegd vinden velen jou argumenten gewoon onvoldoende. En hoe kan jij jou visie op dravers in de dressuursport beter bewijzen dan met succesverhalen, resultaten, prestaties en behaalde klasseringen. Als dravers deelnemen aan dressuurwedstrijden zijn er namelijk ook resultaten, uitslagen en dergelijke voorhanden.
Lusitana schreef:Er wordt met dravers niet zo fanatiek dressuur gereden en daarom zie je er niet zoveel terug in de sport.
En dat heeft geen reden denk je? Jij was toch voor logisch nadenken?
Lusitana schreef:Dat een "dressuurruiter" niet voor een draver kiest, kan ik niks aan doen, maar dat is nog geen bewijs dat een draver ongeschikt is
Misschien ligt hier dan voor jou de nobele taak om dravers te gaan promoten in de dressuursport? Als jij werkelijk zo deskundig en ervaren bent als jij je voordoet, dan is het voor jou appeltje-eitje om een draver in de dressuur uit te brengen en daarbij goede resultaten en klasseringen te behalen.
Lusitana schreef:Er hoeft niet bewezen worden dat een draver geschikt is voor dressuursport, omdat als gezegd, in de dressuur niet meer gevraagd wordt dan een paard van nature kan.
Theoretisch gezien is dressuur daar op gebaseerd ja. Maar in dressuurSPORT moet het paard het niet alleen van nature kunnen, hij moet het ook nog met een ruiter en volgens een jury kunnen EN hij moet het voor minimaal een 6 kunnen en niet voor een 3 of een 5.
Lusitana schreef:Dan wil ik nu wel zien welke eigenschappen de draver (en de draver bestaat niet eens, ze zijn allemaal verschillend) ongeschikt maken.
Wij gaan niet in herhaling vallen zoals jij Lusitana. Lees even een paar posts of een aantal pagina's terug en je zal vinden waarom ik en een aantal anderen hier van mening zijn waarom een draver niet geschikt is voor dressuur.
Lusitana schreef:Een paard is niet alleen geschikt voor iets als er een aantal van in de top te vinden zijn. Een rijpaard is ook geschikt om een ploeg te trekken. Hoeveel zie je daarvan terug op internet of wedstrijden?
Je begint weer hypocriet te worden; van jou mogen we de vergelijking van een kwpn-er voor een sulky niet maken, want een snelheidsproef is heel wat anders dan een vaardigheidsproef. Maar jij mag een vaardigheidsproef wel vergelijken met een trekproef? Foei!!!
Feitelijk kun je een rijpaard voor een ploeg trekken ja. Maar of dat rijpaard de kracht heeft om moeiteloos net zo'n groot oppervlakte om te ploegen als een trekpaard is punt twee. Dus, nee; een rijpaard is niet geschikt om een ploeg te trekken. Daar heb je trekpaarden voor. Het woord zegt het al: TREK-paarden.
Lusitana schreef:En inplaats van elke post op te hakken in quotes en met wedervragen te komen, zouden jullie ook eens een gewone bijdrage kunnen leveren.
Wij wachten nog steeds op een goeie bijdrage van jou! We hebben jou al diverse keren om een specifieke bijdrage gevraagd, namelijk voorbeelden van dravers in de dressuursport.
Lusitana schreef:Ik heb al gezegd dat ik toch geen antwoord geef op aan mij persoonlijk gerichte vragen.
Dat zeg je ja, en toch doe je het wel. Je zei ook al twee keer dat je je niet meer in dit topic zou mengen. Als je geen vragen wil beantwoorden, dan kun je niet discussieren met ons. En als jij je gelijk wil halen zul je met ons de discussie aan moeten gaan.
Fitzroy schreef:De reden waarom alles aan jou gericht is, lijkt me logisch
Jij bent zo'n beetje de enige in dit topic die denkt dat een draver geschikt is voor de dressuursport.
Zelfs de dravereigenaren kennen de beperkingen van hun paard
Precies.
Alane schreef:Dit meen je toch niet serieus?
Alleen jij hebt dat licht gezien, en de dressuurruiters die verder willen zijn zo dom om achter, ja wie eigenlijk?, aan te lopen en vooral de draver niet te nemen...
of zou het kunnen zijn dat ze uit ervaring, eigen of van anderen, putten en daarom in hun keuze niet een draver mee nemen??
Lusitana, overweeg de vraag van Alane nog eens... En denk logisch...