Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:02

Maar oosterhoff, zijn er werkelijk juryleden die zeggen dat mensen beter thuis kunnen blijven op een arrogante manier?
Ik kan me dat niet voorstellen. Ten eerste wordt er al nooit commentaar gevraagd na afloop van de wedstrijd en ten tweede lijkt het me erg onwaarschijnlijk als deze opmerking op een protocol gezet zou worden.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:19

jibbele schreef:
toen ik voor het eerst met mijn pony in de b reed ging het totaal niet goed.
hij bokt sprong weg in de galop enz. dat ik daarna bij de jury moest komen had ik wel verwacht maar het commentaar oh,oh "ik snap echt niet wat jij hier komt doen, ga eerst maar eens 60 uur per week trainen en als je vol houd dan zie ik je over een jaartje wel terug
"
Belachelijk zij is echt niet goed wijs gewoon wat kan je verwachten van een jonge pony en die ook nog eens voor het eerst mee doet?

Mijn trainer zegt altijd bij de eerst 15 wedstrijden moet je niet eens kijken naar de punten eerst maar eens kilometers maken, komt allemaal vanzelf.

Blijkbaar wel dus....

Larissa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:24

Fitzroy schreef:
Maar oosterhoff, zijn er werkelijk juryleden die zeggen dat mensen beter thuis kunnen blijven op een arrogante manier?
Ik kan me dat niet voorstellen. Ten eerste wordt er al nooit commentaar gevraagd na afloop van de wedstrijd en ten tweede lijkt het me erg onwaarschijnlijk als deze opmerking op een protocol gezet zou worden.

heb het al vaker gehoord dat een jurylid uit de auto stapte & tegen kindlief vertelde dat ze beter thuis kon blijven, ook pas geleden nog bij mij in de ring, er stond iets engs in de ring, pony durfde er totaal niet langs! dat meisje rijdt toch meestal ook wel tussen de prijzen, maar pony wou toen gewoon niet kwam de jury ook uit de auto van ja wat kom jij hier doen? ook lekker motiverend..

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:06

Ik heb dat ook al een aantal keren meegemaakt. Ik ben het vaak nog met ze eens ook. Maar die keuze moeten ze aan jou over laten. Zij geven de argumenten en wellicht de tips en ze kunnen me zelfs vertellen dat zij het beter zouden vinden om thuis verder te oefenen maar dan blijft het mijn keuze. Liever op een normale manier dan wat ik heb gezien

_Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:10

haha ik had een keer dat ik middenstap moest doen had ik helemaal niet gehoord... dus eigenlijk niet vertoond kreeg ik een 8...
ook een keer toen heb ik ongeveer heel mijn proef in galop gezeten stond erbij.. tempo was "wat" hoog..
had ik nog gewonnen met 20 punten boven het aantal punten voor een winstpunt.. Tong uitsteken

Noemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:17

Wel vaag ja..

Ik heb ook een keer iets stoms gehad, toen stond er: Piercing in tijdens de proef niet toegstaan!

Ik had mijn lippiercing nog en ik heb in het regelement gekeken, nergens staat dat piercings niet toegestaan waren. Verder had hij me ook superlaag beoordeeld, vooral vergeleken met de rest.

heb nog wel een keer iets grappigs gehad, was bij een onderlinge wedstrijd van de ponyclub, ik was toen net gestopt met mijn bijrijdpaardje en deed maar mee op de haflinger van de buren, ring was modderig, haflinger glijdt uit in de modder, en daar lagen we Clown

Commetaar van de jury: Jammer van je nat pak Clown
Maar ik was niet laatste, ik was 19e van de 23, met 133 punten Vork

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:27

Bij mij vroegen ze of ik de weg kwijt was Tong uitsteken
Was ook best logisch want ik snapte er ff echt niks meer van Tong uitsteken

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 18:50

ik heb meer iets zieligs... er was een nogal volslanke deelneemster op een slanke kwpner , en toen kwam de jury na de proef uit de auto en zei: hij kan je gewicht niet dragen ... deelneemster huilen, hoorde al niet eens meer dat hij uitlegde waarom niet (paard moest rug beter gebruiken)
ik stond vlakbij en kon alles zien en horen. mensen van stal hebben nog koffie voor haar gehaald en toen ging t wel weer. ik vond het wel zielig voor haar maar die man drukte zich nogal onhandig uit ik denk niet dat hij t zo bedoelde (dat het er zo stellig uitkwam aan het begin. hij had misschien beter kunnen zeggen, het heeft niets met je gewicht te maken maar...)

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 20:40

daydream schreef:
ik heb meer iets zieligs... er was een nogal volslanke deelneemster op een slanke kwpner , en toen kwam de jury na de proef uit de auto en zei: hij kan je gewicht niet dragen ... deelneemster huilen, hoorde al niet eens meer dat hij uitlegde waarom niet (paard moest rug beter gebruiken)
ik stond vlakbij en kon alles zien en horen. mensen van stal hebben nog koffie voor haar gehaald en toen ging t wel weer. ik vond het wel zielig voor haar maar die man drukte zich nogal onhandig uit ik denk niet dat hij t zo bedoelde (dat het er zo stellig uitkwam aan het begin. hij had misschien beter kunnen zeggen, het heeft niets met je gewicht te maken maar...)

Dat blijft altijd heel erg moeilijk. Of je het nu op de ene of op de andere manier zegt het wordt vaak beledigend begrepen en dat is ook wel te begrijpen. Toch moet het zo af en toe eens gezegt worden. dit jaar heb ik twee keer tijdens het rijden zo iemand gehad. Werkelijk dat paardje kon echt niet lekker lopen en het was overduidelijk waar dat aan lag. De amazones deden erg hun best maar dat is soms niet voldoende. Dan is het voor ruiter en paard gewoon zinniger om een andere combi te gaan vormen. Zoek dan een paard die dat gewicht makkelijker kan verwerken. Dat loopt voor de ruiter ook veel makkelijker.
Het blijft gewoon lastig maar hoe je het ook brengt het komt altijd hard over.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 17:33

Fitzroy schreef:
Het maakt het jureren er alleen niet leuker op Knipoog

Iedereen mag B starten, of ze het nu kunnen of niet. Dat hoort erbij. En daar moet je als jury over kunnen. En rijden ze slecht, dan gewoon geen winstpunt. Lijkt mij dat je je daar niet druk over moet maken. De B staat voor beginnend, dus je kunt er niet de beste ruiters verwachten.

Ik heb overigens ook al eens divers commentaar gehad:
- paard loopt te gewoontjes (ging over een B proef).
- paard is niet mooi genoeg voor de dressuur.

En ik moest een keer na afloop van een binnenproef bij de jury komen. GEen idee waarvoor eigenlijk, het was m'n tweede wedstrijd. Ja, ik had in de afgesloten ring 2 keer de hekjes gesprongen, maar ik mocht doorrijden. En waar ging het nu om: JA zegt die jury, je ging na het groeten zo mooi over die hekjes (paard dacht dat ze moest springen), en je stuurde zo resoluut terug dat ik je maar heb laten doorrijden. Volgende keer ben je wel uitgesloten, een afgesloten ring mag je niet verlaten. Ik had toch geen winstpunt, maar vond het wel netjes dat ik gewoon de proef af mocht maken.

Folkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 18:33

(volg dit even) Leuke opmerkingen ertussen, ook mindere. Maar ja, je zult maar jury wezen:P

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 18:37

even een stipje ! Haha!

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 19:30

Waarom denk je dat de B er is? je moet toch ergens beginnen??
Af en toe vind ik dat er wel eens zeur jury's zijn , maarja het is een jury sport.

Ik krijg vaak aan te horen; 'ja het lag weer eens aan de jury'
maar dan denk ik bij mezelf wel eens , waarom zou het aan de jury liggen, alleen maar omdat jij dat denkt? er was anders wel een 1e en een 2e plaats.

Nagelbijten / Gniffelen

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:22

Op mijn eerste studentenwedstrijd stond onderaan bij de algemene punten:

Meer met zit en benen.
Teugels op maat

Ofwel: Ik reed met mn gedachten ofzo?? Haha!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 01:37

Zeker moet je ergens beginnen, maar wat zet je nu op het protocol als iemand rijdt alsof ie net het peerd uit de wei heeft geplukt en er voor de eerste keer opzit?
daarbij is de een qua uitdrukkingsvaardigheid wat handiger dan een ander... ik ga er in iedergeval NIET vanuit dat de meesten er zitten om een deelnemer onderuit te schoffelen..

megaspan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 01:46

Alane schreef:
Zeker moet je ergens beginnen, maar wat zet je nu op het protocol als iemand rijdt alsof ie net het peerd uit de wei heeft geplukt en er voor de eerste keer opzit?
daarbij is de een qua uitdrukkingsvaardigheid wat handiger dan een ander... ik ga er in iedergeval NIET vanuit dat de meesten er zitten om een deelnemer onderuit te schoffelen..

ben het met je eens en idd iedereen moet het leren

blupie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 10:22

een vriendin van mij deed met haar 3 jarige voor de eerste keer mee het ging niet zo goed vloog ik galop bijna de ring uit en het paard heeft een frans been .
zegt de jury na afloop dat ze beter kan stoppen want de pony was nog geen 10 euro waard. nou ja zeg.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:47

blupie schreef:
zegt de jury na afloop dat ze beter kan stoppen want de pony was nog geen 10 euro waard. nou ja zeg.

Het zit hem idd vaak in de uitdrukkingsvaardigheid. En je kan wel vaak dingen denken maar zeggen is een tweede.
Bovenstaande denk ik ook weleens en ik vraag me vaak genoeg af wat iemand in godsnaam hier in ring komt doen maar daarom hoef ik dat dus nog niet te zeggen, dat is erg kwetsend.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 21:29

Mijn paard ging er tijdens halsstrekken in draf even vantussen omdat iemand een stoel om liet vallen. Ik moest van hand veranderen (en strekken) en bij de C afwenden en haltouden. Dat ging ik niet redden dus ik reed eerst een kleine volte, kreeg hem weer onder controle en vervolgede mijn programma. Ik kreeg hele lage cijfers (terecht) maar het commentaar wat erbij stond, TREK DAN WAT HARDER AAN JE TEUGELS!, vond ik echt beneden alle peil. Toen ik later ging vragen waarom dat er stond zei ze: Je moet niet zo lief zijn als je paard er vandoor gaat Clown

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 23:27

Nouja... ik ben ook meer voor "liever 1 keer goed aanpakken dan 100 keer zacht en nog geen resultaat hebben", maar idd wat slecht uitgedrukt.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 10:50

Tjee... als je dit topic leest, dan krijg je toch wel de indruk dat juryleden incompetente, asociale en didactisch on vaardige mensen zijn Clown

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 10:53

hai,

echt rare uitspraken heb ik niet.
maar wat ik wel raar vind is hetvolgende
ik heb wedstrijd gereden lage punten weinig bemerkingen als je dan een 3 of een 4 geeft schrijf er dan ook achter waarom?
of zie ik dat verkeerd.
je zou er toch iets van moeten leren ???

dus alle jury's meer schrijven graag wil er wat van opsteken.

gr

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 10:54

@Jarno, hier kan de jury niet altijd wat aan doen, het kan ook de schrijfster zijn die niet zo vlot is en dan zal de jury zich moeten beperken qua commentaar Knipoog

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 10:56

Cinzano schreef:
@Jarno, hier kan de jury niet altijd wat aan doen, het kan ook de schrijfster zijn die niet zo vlot is en dan zal de jury zich moeten beperken qua commentaar Knipoog

oke ja dat kan.
maar ik vind het toch wel erg vervelend, maar goed misschien moeten ze proberen om een betere schrijver te vinden.
ikke wil wel schrijven hoor.
soms zie je ook op je protocol onleesbare text alles voluit enzo je kan o zo veel afkorten.
ik vind schrijven altijd wel leuk dus als iemand een schrijver zoekt here i am.

gr

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 10:58

Een goede schrijver is af en toe ook een luxe hoor.... had afgelopen weekend een meisje van 12 tot mijn beschikking. Je weet wel: met dat mooie schuinschrift Haha!
Ze leerde wel meteen nieuwe woorden, zoals progressief, lateraal, etc Haha!