Welk punt voor verzorging voor deze combinatie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 18:20

Remember schreef:
Toch wel benieuwd of ik dan de 8 zou krijgen van RK

Paard wordt overal opgeschoren, voeten worden extra gewassen, hoeven gaan in de olie. Zadel en hoofdstel worden gepoetst, laarzen tot ik een ons weeg, sporen en beugels (goudkleurig) worden ook gepoetst. Paard nog extra onder de equishine, staart wordt ingewreven met baby-olie (ooit eens als tip gehad van iemand en dat werkt echt als een tiet ). Knotten zijn met naald en draad, als er een stukje over is vlak voor de schoft gaat dat in een 'gewoon' knotje, voorpluk wordt van tussen de oren uit ingevlochten.

Ik start nu M2 en maak er nog net zo veel werk van als toen ik er nog punten voor kreeg, vind het een heerlijk gevoel om met alles keurig in orde op pad te gaan!

Totaalplaatje, jammer dat de zon er niet op staat, glimt je tegemoet anders:

http://www.dropshots.com/photos/125676/ ... 172542.jpg

Details:

http://www.dropshots.com/photos/125676/ ... 170854.jpg

http://www.dropshots.com/photos/125676/ ... 172806.jpg

Ziet er goed uit hoor. Enige wat ik niet kan vinden in de regelementen maar waar ik toch wel eens van heb gehoord is dat je niet met een bit mag starten die bestaat uit twee verschillende soorten metaal. Misschien is dat ook weer een verhaaltje

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 18:26

amondi schreef:
Schiet mij maar lek.

Vast een jurylid van Bokt.nl gehad die al vele pagina's lang het wel en wee van de Bokkende-en-hard-voor-een-negen-poetsende wedstrijdruiter had gelezen...

Nee, ik was gewoon aan het werk

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 19:21

oosterhoff schreef:
Ziet er goed uit hoor. Enige wat ik niet kan vinden in de regelementen maar waar ik toch wel eens van heb gehoord is dat je niet met een bit mag starten die bestaat uit twee verschillende soorten metaal. Misschien is dat ook weer een verhaaltje

Je mag geen 2 verschillende metalen ín de mond hebben (of dat moet inmiddels ook veranderd zijn), maar hier zijn alleen de ringen anders gekleurd, dat is gewoon toegestaan

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 19:37

[quote="GeJe]Vast een jurylid van Bokt.nl gehad die al vele pagina's lang het wel en wee van de Bokkende-en-hard-voor-een-negen-poetsende wedstrijdruiter had gelezen...

[/quote]

Waarschijnlijker is het jurylid dat standaard een 7 of 8 geeft

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 15:01

Remember schreef:
oosterhoff schreef:

Je mag geen 2 verschillende metalen ín de mond hebben (of dat moet inmiddels ook veranderd zijn), maar hier zijn alleen de ringen anders gekleurd, dat is gewoon toegestaan

ZOu je dat misschien ergens uit het regelement voor me willen qouten want ik kan het nit vinden

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 09:44

Dat zul je ook niet vinden, want die regel bestaat niet meer.

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 09:46

Lielle schreef:
Dat zul je ook niet vinden, want die regel bestaat niet meer.

Keurig. Ik had al zo'n vermoeden!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 09:58

Klopt, dat is een regel van lang geleden

Flurk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 10:00

je neusriem zit te hoog,twee vingers onder jukbeen en deze licht tegen het jukbeen aan

daffodilJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 10:16

Hahaha ik heb alle 16 bladzijdes gelezen, fantastisch hoor zo'n discussie! Ik ben dus één van die M ruiters die het presteert om zo een paard van stal te trekken en te starten. Voor t mooi moeten zijn benen opgeschoren worden maar zelfs dat is de laatste tijd niet meer gedaan. Poetsen vind ik het grootst noodzakelijk kwaad wat er bestaat en dan heb ik het vooral over tuig poetsen, ik doe daar echt niet aan, in ieder geval niet speciaal voor een wedstrijd. Als met dit warme weer de boel hard opdroogt wil ik nog wel eens iets doen, maar ach dat is een dag later weer voor niets......

Ik kreeg altijd standaardcijfers en zie de noodzaak er niet van in om drie uur op een poetsplaats door te brengen, heb superschone paarden en zolang er nog altijd met enige regelmaat gezegd wordt: Jeeeee wat glimt die van jou! hoef ik me nergens zorgen om te maken! Van mij mogen ze dat hele punt verzorging ook gewoon afschaffen, levert alleen maar frustraties op bij die personen die dus wel tig uur staan te ploeteren op hun voorkomen........

peninna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 20:23

Hahaha, eindelijk nog iemand die zijn tijd beter kan gebruiken. Ik dacht altijd, het is een dressuur wedstrijd geen toiletteer wedstrijd. Voor mij is het danook een volkomen onnut punt. Het kan ook netjes zijn als je paard niet is ingevlochten of opgeschoren.

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 21:33

Flurk schreef:
je neusriem zit te hoog,twee vingers onder jukbeen en deze licht tegen het jukbeen aan

Dat is dus gemieren*uk waar ik me echt niet druk om maak...

Mijn sperriem hangt te los en mijn keelriem zit weer te strak volgens 'de regels'. De neusriem zit hoog ja, maar los, ze heeft er dus absoluut geen last van

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 21:35

Om eerlijk te zijn stoort me dat ook niet
was me ook niet eens opgevallen

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Welk punt voor verzorging voor deze combinatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 23:34

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 06:39

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 07:39

Ik had dan graag nóg meer oranje gezien, maar waar je dat dan zou moeten verwerken bij een dressuurtenue weet ik ook niet (maar ja... om nu voor die ene keer een oranje kraag op je jasje te zetten, terwijl iedereen in recordtempo alle oranjeversieringen uit straten, cafe's, supermarkten e.d. haalt...)

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 07:43

die witte voetjes en dat kolletje hadden van mij ook wel oranje gemogen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 07:48

GeJe schreef:
Ik had dan graag nóg meer oranje gezien, maar waar je dat dan zou moeten verwerken bij een dressuurtenue weet ik ook niet (maar ja... om nu voor die ene keer een oranje kraag op je jasje te zetten, terwijl iedereen in recordtempo alle oranjeversieringen uit straten, cafe's, supermarkten e.d. haalt...)

Jij wil er echt feest van maken, het is geen springruiter hoor!

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 08:01

Nee begrijp ik, maar opzich wel humor aangezien heel Nederland zich oranje verft en zich bij voorbaat al de kampioenstitel had toegeeigend Haha!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 08:12

Zal ik je heel eerlijk vertellen dat ik het bekende oranje lintje van de autospiegel had afgehaald en een witte er voor in de plaats gehangen....( rood staat echt niet bij de kleur van de auto) Zo erg vond ik de oranjedwaasheid. Ik ben er waarschijnlijk te oud voor..

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 08:16

GeJe schreef:

Bij zomertenue was dat wel gelukt Clown Heb er maar een topic van gemaakt.
viewtopic.php?f=10&t=614846
Overigens werd het door de jury van beide proeven wel gewaardeerd. (en een leuke opmerking op het protocol)

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 09:56

Hahaha, grappig hoor!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:06

heb je mazzel dat het gewaardeerd werd...
ik was 10, vlocht mn pony altijd zelf. Was toen koninginnedag concours en had om de knotjes oranje bandjes gedaan (gewoon, heel netjes, als extra elastiekje zeg maar)
kon mooi een 6 krijgen met de opmerking: oranje is niet gewenst.

en bedankt, die meneer was duidelijk vergeten hoe het was om zelf jong te zijn Haha!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:11

Noukie schreef:
heb je mazzel dat het gewaardeerd werd...
ik was 10, vlocht mn pony altijd zelf. Was toen koninginnedag concours en had om de knotjes oranje bandjes gedaan (gewoon, heel netjes, als extra elastiekje zeg maar)
kon mooi een 6 krijgen met de opmerking: oranje is niet gewenst.

en bedankt, die meneer was duidelijk vergeten hoe het was om zelf jong te zijn Haha!

CGJ12 getroffen op een off day?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:14

hahaha, wie weet Haha!
ooit in driebergen gejureerd CGJ12? Knipoog