ORUN 2011/2012

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LiVetime

Re: ORUN 2011/2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:13

Ik hoorde ook bij degenen die super hard hadden geleerd. Kon alles van voor naar achteren vertellen, MAAR had de makkelijkste dingen laten zitten, omdat ik dacht: "Dat vragen ze toch niet"
Uiteindelijk had een kleuter voor mijn gevoel nog deze toets kunnen maken. Baalde flink van het lage niveau van de toets, maar heb het wel gehaald hoor.

Nikie1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:17

HaHa ja het was wel een goede map he :) Ik heb m nu naast mn bed liggen. wilde eigenlijk alvast wat actief gaan lezen, maar ga och maar slapen :P

Denk dat we best een ok groep hebben, vind je niet?[/quote]

De groep is zeker oke! Ik heb er ook erg veel zin in! Ben stiekem al wel een beetje begonnen met het doorlezen van de map, het spreekt op vele punten wel voorzich maar ik zal zeker de komende tijd serieus gaan leren... (ppfff dat is al een hele tijd geleden voor mij haha)
Volgende week dus paardenbeestje mee... ben erg benieuwd wat jullie van haar vinden haha :-)

Karadja3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:46

Vanavond eerste avond gehad,we hebben een leuke gevarieerde groep!
En cursusleidster verteld alles erg duidelijk ! Heb al zin in volgende week.

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 01:20

Nikie1995 schreef:
HaHa ja het was wel een goede map he :) Ik heb m nu naast mn bed liggen. wilde eigenlijk alvast wat actief gaan lezen, maar ga och maar slapen :P

Denk dat we best een ok groep hebben, vind je niet?

De groep is zeker oke! Ik heb er ook erg veel zin in! Ben stiekem al wel een beetje begonnen met het doorlezen van de map, het spreekt op vele punten wel voorzich maar ik zal zeker de komende tijd serieus gaan leren... (ppfff dat is al een hele tijd geleden voor mij haha)
Volgende week dus paardenbeestje mee... ben erg benieuwd wat jullie van haar vinden haha :-)

Ik ben ook schierig, al denk ik dat ik met de "slechtste" aankom :P maar das over 2 weken pas :)
Gaan as dinsdag maar eens met dr springen want weet niet eens of ze dat kan :S
En vooral omdat ik een een parcoursje moet springen... Al vraag ik me af hoe hoog dat gaat zijn...

Maarja komt wel goed, heb vanaf donderdag vrij en ga dan lekker alles goed doorlezen. Veel dingen had ik toch al gehad op school :)(iig van het eerste deel :))

Nikie1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:05

@Silly_women; Parcousje springen? Nee toch, hoefden wij toch niet? We moesten er wel serieus mee aan de slag omdat we les moeten geven in het springen maar ik geloof niet dat we zelf ook moesten springen... Maargoed, ik ga vanaf het nieuwe jaar naar de balkjesles op de manege (springen voor beginners hihi) Ben niet onbekend met springen hoor, heb veel vriendinnen die springen en ga regelmatig mee op wedstrijd of naar springles, vroeger zelf ook wel gedaan tot die keer dat het goed mis ging en ik met mijn (vorige) paard en al in de hindernis lag,, maargoed dat is al een aantal jaar geleden dus wil het nu wel weer oppakken.. Doe het thuis ook wel eens maar dan heeeeeeel laag haha, voor de afwisseling.. Merrie lief vind het wel leuk maar vind het net zo spannend als ik ;-)

Ach en je paardje zal wel meevallen toch? Het gaat er toch ook om hoe jij rijd en hoe je je paard traint, dan maakt het toch helemaal niet uit wat voor paard je hebt? Komt vast wel goed!

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:55

Oeh ik mag morgen eindelijk :) Eerst even gezellig wat eten met klasgenootje en dan 19.00 start eindelijk de lang verwachtte cursus voor mij :). Ben benieuwd, deel van de groep ken ik al want dat zijn klasgenoten. Doe het via school :)

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 23:49

Nikie1995 schreef:
@Silly_women; Parcousje springen? Nee toch, hoefden wij toch niet? We moesten er wel serieus mee aan de slag omdat we les moeten geven in het springen maar ik geloof niet dat we zelf ook moesten springen... Maargoed, ik ga vanaf het nieuwe jaar naar de balkjesles op de manege (springen voor beginners hihi) Ben niet onbekend met springen hoor, heb veel vriendinnen die springen en ga regelmatig mee op wedstrijd of naar springles, vroeger zelf ook wel gedaan tot die keer dat het goed mis ging en ik met mijn (vorige) paard en al in de hindernis lag,, maargoed dat is al een aantal jaar geleden dus wil het nu wel weer oppakken.. Doe het thuis ook wel eens maar dan heeeeeeel laag haha, voor de afwisseling.. Merrie lief vind het wel leuk maar vind het net zo spannend als ik ;-)

Ach en je paardje zal wel meevallen toch? Het gaat er toch ook om hoe jij rijd en hoe je je paard traint, dan maakt het toch helemaal niet uit wat voor paard je hebt? Komt vast wel goed!

Nee jullie niet maar ik wel :P Ben de enige allrounder he :+

HaHa maar gaat goed komen :) Je mag nooit hoger springen als dat een gevaar voor de combi geeft volgens mij :)
Nee maar ze willen wel een beetje ok paarden :)

PeertjeRijsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:27

Silly_Woman schreef:
Nikie1995 schreef:

HaHa maar gaat goed komen :) Je mag nooit hoger springen als dat een gevaar voor de combi geeft volgens mij :)

Ow, hoe word dat dan gedaan als jij de enigste all rounder bent in de groep?
Want je moet met je examen allround op 3 paarden een parcours springen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:29

dan moet je wsl op een andere locatie springexamen doen, althans zo ging het vorig jaar bij ons. Examen is trouwens op twee paarden, alleen bij twijfel nog met een derde paard.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 17:58

Lielle schreef:
dan moet je wsl op een andere locatie springexamen doen, althans zo ging het vorig jaar bij ons. Examen is trouwens op twee paarden, alleen bij twijfel nog met een derde paard.

Je eigen en nog twee? Dat had ik volgens mij....

Nikie1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:00

Silly_Woman schreef:
Nikie1995 schreef:

Ohja dat is waar ook ;-) gezellig tussen al die dressuurmutsen haha :-)
Nou gaat vast wel goed komen allemaal... Ik heb al weer zin in Maandag!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:06

BuenaVista schreef:
Lielle schreef:

Je eigen en nog twee? Dat had ik volgens mij....

Ik ben even heel hard aan het denken (deed overigens dressuur) maar volgens mij reed ik ook examen op 3 paarden? Iedereen dus. Of denk ik nu verkeerd of was dat omdat ik dressuur deed...

Hmmmmz. Wel vaag dat ik niet meer zeker weet of ik nu op 2 of 3 examen deed. :')

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:38

Dressuur met drie paarden, springen met 2 waarvan een van jezelf. Kan wel zijn dat dat is veranderd recent.

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:26

Onze cursusleider zei ook dat springexamen op 2 paarden is, 3 is wenselijk maar in praktijk niet haalbaar ofzoiets zei hij.

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 00:34

Zo mijn eerste cursus avond ook gehad :). Wat een map zeg, en wat een informatie, Wel hele leuke groep(oke een deel kende ik al zitten een paar klasgenoten bij namelijk)

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 00:31

Vandaag eerste keer erop en elkaar beoordelen, was leuk :)
Sup (mijn schimmeltje) ging erg in mijn zenuwen mee, maar toen ik onstpande begon ze lekker te lopen, lekker paard <3

wicked

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 10:30

@silly_woman: Je examen is een dikke meter. Overigens dat was bij ons zo. Je moet gewoon B kunnen springen met je paard om examen te mogen doen in het allround. Ik heb vorig jaar examen gedaan. Toen ik begon was hij geen goede springer, maar ben als een gek gaan trainen en rond het examen kon hij prima een B parcoursje.

x_Ladylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:29

Vanavond de tweede dag van de cursus! Weer drie uur lang theorie. :)

Black_riders

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 18:10

he wat leuk dit topic..
we zijn gestart in Enschede mooie locatie met nog leuker, we hebben een groep met ruiters die van alles en nog wat rijden :D
Je leert dus van elkaar wel iets, lesgeven kan ik wel maar ben niet zo'n studie bol :P dus op de theorie zal ik ff goed mijn best moeten doen, eigenlijk weet je alles al, maar het is wat meerdere hier zeggen zoals het in het boek staat moet het ook op papier.

Gisteren 3 mooie en leuke paarden gezien die alle in de Z reden kom ik over twee weken met een sinterklaas paard aanzakken die niet verder is dan B dressuur en ( Z2 springen aangezien <:) met hem altijd het dak op springt :+ )
Ik hoop gewoon dat ik weer eens wat nieuws leer en nog een papiertje er bij kan geen kwaad.

Nikie1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 18:35

Gisteravond ook voor het eerst m'n paardenbeestje meegenomen, en wat was ik trots op haar! Zo braaf, ze vond het wel heel spannend wat zich bij haar uit in onrustig in mond en aanleuning(achter de teugel lopen e.d.), dus voornamelijk geprobeerd de ontspanning op te zoeken en naar mijn hand toe te rijden, vond de cursusleidster helemaal prima, ze is misschien nog niet zo ver als een paar andere paarden die worden meegenomen maar wel heel eerlijk in haar gedrag, en ik denk ook een heerlijk paard voor de medecursisten om er een keer mee te rijden. Kijk al weer uit naar de volgende avond!

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 23:00

HaHa ja ik heb er ook zin in, maar hoop dat t paardje wat ik mee ga nemen braaf is op de trailer...
:-)

Vond het ook leuk om te zien allemaal! En dat iedereen in zijn waarde gelaten werd terwijl er wel (positieve) kritiek was :)

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 12:52

Ik ben alvast de springafstanden een beetje aan het doornemen. De afstanden kan ik best leren, maar het wordt anders als ik ook daadwerkelijk die sprongen en afstanden moet klaarzetten. Hoe doen jullie dat? Je gaat neem ik aan niet met een centimeter de rijbaan in? :P

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 13:18

zelf leren om een meter uit te passen met lopen. Kwestie van een aantal keer doen, dan gaat het vanzelf.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 13:25

Charlotte:
Een normale hindernis balk is 3 meter lang.
Loop dus gewoon 100x langs die balk heen en weer en loop er in 3 GELIJKE passen langsheen. Zo train je jezelf een meter af te laten passen met één paslengte van jezelf! ;)

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 18:36

Ja precies Chaos, zo heb ik het mezelf ook aangeleerd! En thuis een meetlint in de kamer van 2 meter :D