Altijd maar: Maar, ik had een STRENGE jury.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:42

Ik had vandaag echt een súperfijne proef gereden, hij liep eindelijk braaf de ring door, netjes in aanleuning en er kwam zelfs een middengalop uit, krijg ik 178, met vooral als commentaar: meer impuls. Tja, kan gebeuren denk ik dan :D Als ik de impuls voor een Z proef had gehad, had ze er moeilijk om heen gekunt. Dan maar harder trainen de volgende keer, en weet ik weer waar ik aan moet werken.
Waar ik me dan wel aan ergeren zijn mensen die een bagger proef rijden, en dan zeuren dat ze geen winstpunt hadden, of mensen die 150 krijgen omdat ze hun pony slaan, schoppen en trekken in de proef (en dan niet al te zachtjes) en dan gaan zeuren over de jury en lekker op dezelfde manier verder blijven rijden :D

@ Beauty_J : Even een beetje offtopic, maar nageeflijkheid is wel écht de basis en heb je eigenlijk altijd 'nodig' bij de dressuur,
en als een paard sterren kijkt drukt hij zijn rug weg, met als gevolg dat het belangrijkste deel van de basis, de ontspanning en aanleuning,
eigenlijk niet aanwezig is.

Zirano

Re: Altijd maar: Maar, ik had een STRENGE jury.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 00:42

Wij hebben eht dus wel n keer gehad op n protocol 20 keer te diep. Balen als een stekker maar dat overkomt je dus geen tweede keer. Gevraagd bij de jury wat er aan te doen e, die zei dus. Ik heb geen oefening gezien van jullie want ik irriteer me dus rot aan dat te diepe hoofd. De keer erop andere jury en die gaf dus heel goed advies en idd nu loopt hij dus niet meer te diep.

Lauraa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 10:37

Gister schreef ik op wedstrijd van de B tot m2. Prachtige dieren liepen er tussen die goed gereden werden, maar 1 meisje/mevrouw reed er paard in het l 1 met ze neus gaten op ze knie. Daarna kwam ze naar ons toe met een taal :\ Hoe de jury bij de punten op was gekomen omdat ze 159 had, naja opzich vond ik het zielig voor der dat ze zelf niet in de gaten had hoe ze haar paard rijdt maar toch. En dan ben je opeens een strenge jury, een strenge jury is alleen maar beter als ze dan nog commentaar erbij zetten en niet zomaar een 5 geven. Maar echt strenge jury's heb ik nog nooit gehad denk ik, ik vind het altijd goed kloppen.

suusantana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 23:16

Ik vind het frappant dat inderdaad bijna altijd het "aan de strenge jury" ligt als iemand lage punten heeft. Als jury blijf ik altijd positief, maar als een proef geen winstpunt waard is, kan ik dat ook niet geven. Ruiters met kritiek op de jury moeten vaak eerst eens wat kritischer op zichzelf zijn.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 12:01

Ik rijd altijd nette proeven, maar heel vaak is het net wat te ''braaf'' Het spannings niveau kan ik nog niet altijd goed vinden op wedstrijden. Ik heb een koel paard en dat ben ik zelf ook. Als ik wel de juiste spanning te pakken heb dan knallenw e inderdaad.

Soms werkt dat wel wat frusterend, want we doen niks fout. De punten hangen ook dan tegen de 180 aan. Maar het is dan gewoon niet goed genoeg, ondanks dat er eigenlijk niks fout gaat. Het is ook niet iets wat je met les kunt oplossen, kilometers maken en zoek dat punt op. Ik vind dat enorm moeilijk en mijn paard ook. Iets minder relax en iets meer spanning. Ja hoe leer ik dat :?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 12:09

Als ik een stal bezoek en zie hoe er soms getraint wordt (als je het trainen kunt noemen) vind ik de punten terecht en soms nog tehoog. Maar andersom als je dan je paard we netjes rijdt maar minder spectakel heb en soms wat minder op de letter rijdt wordt dat ook zwaar afgestraft. Soms heb ik een super gevoel bij een bepaald onderdeel alleen had de lijn wat strakker gekunt of was het iets te vroeg of iets te laat, en dan komt dat ook echt op je protocol te staan met een 5 of 6 je. Dat is jammer. Hoewel diegene die trekt en plukt meet wel een rechte lijn had of beter getimed dat nog een hoger cijfer krijgt. Ik denk daarom dat het probleem niet alleen bij de ruiters ligt, maar bij de grotere organisatie's die instructeurs opleiden en zo ook juryleden. En ook bepalen waarop beoordeeld wordt.

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 19:11

hier even positief nieuws: ik heb gister 2 hele fijne proeven gereden eigenlijk 2 constante en ontspannen proeven, en ze zijn allebei met 1punt verschil gejureerd! Bij de ene was ik 1e en de andere 2e(met 1punt verschil) En nee ze kunnen onderling geen contact hebben gehad haha
en het ''commentaar'' wat ze allebei hadden was ook hetzelfde, maar dit klopt ook. dus ze zijn niet altijd streng:)