Als ik de impuls voor een Z proef had gehad, had ze er moeilijk om heen gekunt. Dan maar harder trainen de volgende keer, en weet ik weer waar ik aan moet werken.Waar ik me dan wel aan ergeren zijn mensen die een bagger proef rijden, en dan zeuren dat ze geen winstpunt hadden, of mensen die 150 krijgen omdat ze hun pony slaan, schoppen en trekken in de proef (en dan niet al te zachtjes) en dan gaan zeuren over de jury en lekker op dezelfde manier verder blijven rijden

@ Beauty_J : Even een beetje offtopic, maar nageeflijkheid is wel écht de basis en heb je eigenlijk altijd 'nodig' bij de dressuur,
en als een paard sterren kijkt drukt hij zijn rug weg, met als gevolg dat het belangrijkste deel van de basis, de ontspanning en aanleuning,
eigenlijk niet aanwezig is.
Hoe de jury bij de punten op was gekomen omdat ze 159 had, naja opzich vond ik het zielig voor der dat ze zelf niet in de gaten had hoe ze haar paard rijdt maar toch. En dan ben je opeens een strenge jury, een strenge jury is alleen maar beter als ze dan nog commentaar erbij zetten en niet zomaar een 5 geven. Maar echt strenge jury's heb ik nog nooit gehad denk ik, ik vind het altijd goed kloppen.