Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 15:33

Laatst op concour kwam na de 2e proef de jury uit de auto, gooit de deur achter zich dicht en zei;

'Wat ik nu toch zie, daar zakt me werkelijk de broek van af, je heb geen shirt onder je jasje aan.'
Dus ik keek haar aan, huh jawel hoor. Hij was omhoog gegaan en toen zag ze WEL 5 hele cm van mijn buik! Jeetje wat een drama :')
Ik kon moeilijk midden in de proef mijn shirt omlaag trekken, en ik had het ook niet door. :+

Ik zag de schrijver in de auto zitten en die moest lachen, dus ik bleef ook moeilijk serieus.
Vond het zo overdreven gebracht, als je daar al de broek van af zakt doe je in het vervolg maar een riem om. Er waren ook foto's gemaakt, maar je moet wel heel goed kijken om het te zien, dus ze heeft wel goede ogen.

Edit: had daar ook geen wp.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 21:25

MarinkaUps schreef:
Ik reed mijn proef uit mijn hoofd en vergat 1 x schouderbinnenwaarts te rijden. De hele kantine had het gezien, het was dus echt vrij duidelijk. De jury gaf een 6 en als commentaar "meer lengtebuiging". Een beetje een understatement.......

Haha, dat is echt dom. Volgens mij had de jury gewoon dat onderdeel gemist en maar wat opgeschreven :P
Maar wel mazzel voor jou.

Trouwens: gefeliciteerd met je verjaardag!

KiWiKo

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 21:35

toen ik een hele B proef in galop af had gelegd, inclusief de wissels bij het van hand veranderen...........

"dat hoef je nu nog niet te laten zien" :D :D :D

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 21:48

Op mijn allereerste wedstrijd toen ik 8 jaar was, werd ik op de manege per ongeluk ingedeeld op een paard, en niet zomaar één. Nee, de grootse, dikste, sloomste, lompste knol van allemaal (diegene die de indeling had gemaakt kende mij niet). Ik tranen met tuiten huilen natuurlijk, want ik had alleen nog maar op pony's gezeten. Helaas waren alle pony's al dusdanig bezet, dus ik mocht op een ander groot paard. Wel hoog maar ontzettend lief. Ik kwam nèt onder het zadel uit met mijn rubberen laarsjes maatje 35, met 3 slagen in de beugels en benen in de split.

Ik had iets van 153 punten (oude puntentelling) en er stond onderaan mijn protocol:
"Valt niet mee zo'n groot paard, maar wel blijven doorgaan hè?"

Dat kan ik me nog zo goed herinneren. Vond het best wel stoer uiteindelijk dat het toch gelukt was met een groot paard.

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 13:24

_Sigrid_ schreef:
Ik kwam nèt onder het zadel uit met mijn rubberen laarsjes maatje 35, met 3 slagen in de beugels en benen in de split.

Ik ben bijna 30 en heb nog steeds maatje 35.... :=

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 10:35

Bij mijn galop, meer bodem gebruik.
Ik moest er wel om lachen ik had er nog nooit van gehoord, snapte wel wat er bedoeld werd maar het klonk zo grappig!

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:13

Jester_ schreef:
Ik weet er ook wel 1 met springen. Dat ging eerder zo slecht, ik kwam binnen, jester weigerde 3x bij 1. Het commentaar van de jury?

Nou, dat was een snel ritje! Volgende x beter

_O-

Hahahahah deze vind ik echt geweldig _O- :')

bonnielau schreef:
_Sigrid_ schreef:
Ik kwam nèt onder het zadel uit met mijn rubberen laarsjes maatje 35, met 3 slagen in de beugels en benen in de split.

Ik ben bijna 30 en heb nog steeds maatje 35.... :=

Hahaha _O-

Ikzelf heb een keer gehad dat ik op wedstrijd ging (Toen L1/L2), en ik me aanmelde bij de auto, de jury zwaaide en ik de proef begon. Bij punt 4 toetert ze en komt de auto uit, dus ik denk, wat is er nu weer :P Zegt ze:"Je moet je paard om laten schrijven want het is geen Vos maar een Palomino" MENSEN, IK HEB EEN HAFLINGER :') Ik zeg, is goed hoor, mag ik nu me proef verder rijden? En zou u dit voortaan op het laatste kunnen zeggen? Ik had bij deze proef 202 punten dus daar lag het niet aan. :) Maar later de KNHS opgebeld om te vragen of het echt zo was, maar daar zeiden ze dat een haflinger toch écht een vos is :+

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:17

lekker dat ze dat tijdens je proef doen :=

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:19

tijdens een indoor wedstrijd vond mijn paard het jury hokje wel zo enorm eng dat hij iedere keer probeerde om op de tweede hoefslag te komen en iedere keer met een scheel oog het hokje in de gaten hield. daar moest ik zo om lachen. en na het proefje stond er dus ook op mijn coupon dat ze het zo mooi vond we er allebei z'n plezier in hadden,en inderdaad , dat doe ik nog steeds op wedstrijden.

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:34

Stravero schreef:
Ikzelf heb een keer gehad dat ik op wedstrijd ging (Toen L1/L2), en ik me aanmelde bij de auto, de jury zwaaide en ik de proef begon. Bij punt 4 toetert ze en komt de auto uit, dus ik denk, wat is er nu weer :P Zegt ze:"Je moet je paard om laten schrijven want het is geen Vos maar een Palomino" MENSEN, IK HEB EEN HAFLINGER :') Ik zeg, is goed hoor, mag ik nu me proef verder rijden? En zou u dit voortaan op het laatste kunnen zeggen? Ik had bij deze proef 202 punten dus daar lag het niet aan. :) Maar later de KNHS opgebeld om te vragen of het echt zo was, maar daar zeiden ze dat een haflinger toch écht een vos is :+

Ik ga vaak met een vriendin mee schrijven. De laatste keer hadden we ook een haflingen in de baan had ik precies hetzelfde idee als die jury. toen ik het tegen die vriendin zei, zei ze dat dat zo hoort. Nooit geweten dat haflingers vossen zijn toch nog leerzaam dat schrijven. O:)

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:46

ik heb vroeger een tijdje met een doktersverklaring zonder cap losgereden, vanwege een hinderlijke nekkraag. In de proef had ik m wel gewoon op (zag niets, maar ja...) de doktersverklaring zat in een envelop bij mijn startkaart.
Mijn voorlezer gaf t hele pakket aan de jury, vervolgens roept de jury mij boos bij zich en zegt dat hij niet omgekocht wou worden, ondertussen zwaaide hij met de envelop.
Hij was erg boos en ik probeerde m voorrzichtig uit te leggen dat t een doktersverklaring was. Maar hij weigerde te luisteren, dus zei ik dat hij de envelop maar open moest maken. Dat weigerde hij ook, want dat betekende, volgens hem, dat hij de omkoping aannam. Na n tijdje werd mijn voorlezer t zat, haalde de doktersverklaring uit de envelop en duwde hem onder zijn neus....
Hij was direkt stil. zo stil dat ik niet eens een verontschuldiging heb gekregen...
sommige juryleden ;)

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:41

kaatjemuts schreef:
ik heb vroeger een tijdje met een doktersverklaring zonder cap losgereden,

Je had gewoon gediskwalificeert moeten worden!
Zonder cap hoor jij niet op een wedstrijd thuis, ook niet met doktersverklaring!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:50

moi22 schreef:
Stravero schreef:

Ik ga vaak met een vriendin mee schrijven. De laatste keer hadden we ook een haflingen in de baan had ik precies hetzelfde idee als die jury. toen ik het tegen die vriendin zei, zei ze dat dat zo hoort. Nooit geweten dat haflingers vossen zijn toch nog leerzaam dat schrijven. O:)

Op mijn papieren staat mijn haf als "lichte vos" ...

*Wiki* ter info
Haflingers zijn vossen, dat is algemeen bekend. Zweetvossen om precies te zijn. Hun wit behang wordt veroorzaakt door flaxen. Het flaxen-gen kleurt de manen en staart licht. Soms toont dit gen zich zo weinig dat haflingers gewoon voskleuring zijn, of rood door de manen en staart hebben. Dit is niet gewenst. Elke voskleur is toegestaan van heel licht, tot heel donker

Ik vind het wel eens grappig... ik had we vorige keer op staan.. moet meer lengte.. (hoe lang wil je een haf hebben)... :D

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 20:57

_10_ schreef:
kaatjemuts schreef:
ik heb vroeger een tijdje met een doktersverklaring zonder cap losgereden,

Je had gewoon gediskwalificeert moeten worden!
Zonder cap hoor jij niet op een wedstrijd thuis, ook niet met doktersverklaring!

Vind ik idd ook! Blijkbaar ben je niet voldoende hersteld om je gewoon aan de voorschriften te houden. Dan maar 2 maandjes geen wedstrijd.

robjeHL93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 11:02

als zij daarvoor gekozen heeft, zoekt ze het toch gewoon uit?
Waarom gaat iedereen ineens beslissen dat ze niet mag rijden???
Als ze gediskwalificeerd moest worden had de vereniging dat wel
gedaan en jullie kunnen klagen wat je wilt, maar als zij het niet
erg vinden, is het hun probleem en niet jullie probleem.
Ik zeg niet dat ik het met haar eens ben, maar ook niet met jullie.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:42

Dat zie je verkeerd robjeHL93, de jury had haar gewoon moeten diskwalificeren.
Begrijp me goed, of ze thuis met of zonder cap rijdt moet ze zelf weten, maar op een wedstrijd is het verplicht!
Zit jij zonder cap op je paard mag je linea recta naar huis, zijn gewoon de regels ;)

devi786

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:57

Op mijn dochter haar protocol stond bij binnenkomen :

"paard zwabbert"

:+ :9
Dat wil zeggen : Olga durfde niet recht op het jury af te lopen ; die hadden nl een gaskacheltje bij hun voeten staan :o
Ze liep dus wat zigzag.

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 23:14

Ik heb ook nog wel een leuke.

Ik moest een van hand veranderen in middendraf en ik ga de diagonaal op en net op dat moment word er een paard achter mij los gegooid. Dus die van mij schrok flink en floog er van door hij bleef wel netje in draf en had hem bijna meteen terug. Maar kwam flink tegen de hand en je voelt hem echt zichzelf af schieten.

Kijk ik later op het protecol. staat er bij die oefening als opmerking "Wat spanning".

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 13:07

Ik had dinsdag een avondwedstrijd.
Na de wedstrijd stapte de jury uit de auto en zei: "jou paard is niet rad." Ik heb geen idee wat het betekend, misschien is het wel Gronings. Ze zei in ieder geval dat hij wat scheef loopt dus dat hij misschien iets met z'n rug heeft. Misschien betekent het dan: jou paard is niet goed ofzo? :P

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 13:10

Niet rad zijn betekend dat een paard onregelmatig is.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 13:15

_10_ schreef:
Begrijp me goed, of ze thuis met of zonder cap rijdt moet ze zelf weten, maar op een wedstrijd is het verplicht!
Zit jij zonder cap op je paard mag je linea recta naar huis, zijn gewoon de regels ;)

Ze had een doktersverklaring. En die heb je niet voor niks. Om haar dan maar gelijk naar huis te sturen vind ik ook een beetje snel gezegd, je weet niet eens waar ze last van heeft.
Sommige mensen mogen ook autorijden zonder autogordel met een doktersverklaring. Daar krijgen ze dan ook geen bekeuring voor.
En bovendien heeft ze tijdens haar proef de cap gewoon gedragen dus niks aan de hand.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 13:20

Oke bedankt FriesWytske. Dat is wel verhelderend.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 20:31

Pebblesther schreef:
_10_ schreef:

Ze had een doktersverklaring. En die heb je niet voor niks. Om haar dan maar gelijk naar huis te sturen vind ik ook een beetje snel gezegd, je weet niet eens waar ze last van heeft.
Sommige mensen mogen ook autorijden zonder autogordel met een doktersverklaring. Daar krijgen ze dan ook geen bekeuring voor.
En bovendien heeft ze tijdens haar proef de cap gewoon gedragen dus niks aan de hand.

Je bent ook tijdens het inrijden verplicht om hem te dragen. Doktersverklaring of niet, dat maakt in dit geval niks uit

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 22:23

Pebblesther schreef:

Een doktersverklaring is in deze niet genoeg, ze had dispensatie moeten aanvragen bij de knhs.
Al weet ik 100% zeker dat ze het rijden zonder cap zullen afwijzen aangezien dit om veiligheid gaat!
Is wel een andere situatie dan iemand die zonder handschoentjes of plastron wil rijden.

En zoals hierboven al aangegeven is hoor je met losrijden en uitstappen ook een cap op te hebben.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 10:11

kaatjemuts schreef:
ik heb vroeger een tijdje met een doktersverklaring zonder cap losgereden, vanwege een hinderlijke nekkraag. In de proef had ik m wel gewoon op (zag niets, maar ja...) de doktersverklaring zat in een envelop bij mijn startkaart.
Mijn voorlezer gaf t hele pakket aan de jury, vervolgens roept de jury mij boos bij zich en zegt dat hij niet omgekocht wou worden, ondertussen zwaaide hij met de envelop.
Hij was erg boos en ik probeerde m voorrzichtig uit te leggen dat t een doktersverklaring was. Maar hij weigerde te luisteren, dus zei ik dat hij de envelop maar open moest maken. Dat weigerde hij ook, want dat betekende, volgens hem, dat hij de omkoping aannam. Na n tijdje werd mijn voorlezer t zat, haalde de doktersverklaring uit de envelop en duwde hem onder zijn neus....
Hij was direkt stil. zo stil dat ik niet eens een verontschuldiging heb gekregen...
sommige juryleden ;)

heb je nog nooit gehad dat je daardoor niet mocht starten omdat je geen cap op kon?