mikeyfreak schreef:'k heb de afgelopen weken weer wedstrijd gereden met onze fries en daaruit kan ik weer veel opmaken:
een aantal weken geleden had ik wedstrijd. ik was een aantal dagen daarvoor naar de hengstencompetitie in zeeland geweest en daar had ik heel veel inspiratie opgedaan!!! (vooral het van achter rijden...) na dit gezien te hebben had ik door wat m'n instructrice al die maanden probeerde duidelijk te maken en tijdens mijn proef liep mijn paard echt "volgens het boekje" alleen de gallop wilde niet (komt vaker voor..)
ikke zitten hopen tijdens de prijsuitrijking.. mischien wel een wp!!! ('t zou m'n eerste zijn na een jaar wedstrijden rijden)
wat denk je 191 en 190 punten!!!!!!
de week daarop mochten we weer aantreden.. die week heb ik veel geoefend op "het van achter denken" en het ging al veel beter!!
dus ik vol goede moet m'n proef in... werkelijk alles ging goed! (sorry klinkt een beetje...) maar het was echt zo! de gallop ging beter dan ooit tevoren en met de middendraf voelde in zelfs z'n kont ietjes zakken (hij ging een beetje zitten..)
met de jury van de week ervoor had ik minstens in de 200 punten gezeten volgens mij.... mijn huidige aantal punten.. 180!!!
hieruit wil ik even laten zien dat er toch een heel verschil zit tussen de juryleden als je met een koudbloed de ring in komt! maar zodra je "goed" rijd en je paard op z'n eigen benen laat lopen dan komen die winstpunten wel!!! dat zie je bij mij!
meer dan een jaar wedstrijden gereden zonder ook maar 1 wp, ik krijg eindelijk door hoe het moet en dan rij ik winst!
mijn motto:
Rij zo goed dat de jury gewoon niet om je heen kan!!
Ja ik weet niet. Die dikgedrukte zin vind ik altijd een beetje gevaarlijk. Ligt het echt aan de jury of was je proef gewoon niet spectaculair genoeg? Dat zal altijd de vraag blijven.
Ik neem aan dat er niet op je protocol stond: Je rijdt een koudbloed en daarom heb je maar 180 punten!
Het is altijd gissen. Daarom kan je volgens mij niet zomaar zeggen dat het aan de jury en zijn mening ligt.. Het is wel makkelijk om te wijzen naar de jury, want dan ligt het in ieder geval niet aan jou.