Welk punt voor verzorging voor deze combinatie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Neverhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 21:14

amondi schreef:
Moi? tijdens noodweer, laarzen, oude trainingsbroek erin gepropt, lange warme regenjas over de kont en het liefst een petje op, anders blijft mijn bril niet droog..... Althans dat was in Joure een paar weken geleden, ik dacht niet dat er een aanmerking op is gekomen.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Inca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 21:55

oosterhoff schreef:
Artikel 143 Kledingvoorschriften
Correcte kleding is verplicht voor officials en deelnemers die zich binnen de - al dan niet afgesloten - ruimte van het wedstrijdterrein/de wedstrijdaccommodatie bevinden, terwijl deze regel ook van toepassing is op de voorlezer van de deelnemer.

kan iemand mij vertellen hoe de voorlezer eruit moet zien?

Gaat dat niet over de voorlezer van de vier en achttallen? Die moeten in hun apenpakkie op de proppen komen.

dorothea

Re: Welk punt voor verzorging voor deze combinatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 22:12

Even over het de staart: ik heb ooit eens een onvoldoende gekregen voor de verzorging omdat ik z'n staart niet had ingevlochten. Dit was dan ook het commentaar wat op het protocol stond. Wel keurig gewassen en haartje voor haartje uit staan pluizen. Om hier nu een vijf voor te geven!! Dieptriest
Opscheren weiger ik omdat ie dan na drie dagen vreselijk gaat schuren!

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 22:49

oosterhoff schreef:
Artikel 143 Kledingvoorschriften
Correcte kleding is verplicht voor officials en deelnemers die zich binnen de - al dan niet afgesloten - ruimte van het wedstrijdterrein/de wedstrijdaccommodatie bevinden, terwijl deze regel ook van toepassing is op de voorlezer van de deelnemer.

kan iemand mij vertellen hoe de voorlezer eruit moet zien?

Citaat:
Een deelnemer, die geen correcte kleding draagt of van wie de voorlezer niet correct gekleed is, kan - ter beoordeling van de (voorzitter van de) jury - toestemming tot het starten worden geweigerd.

Dit staat iets verderop in hetzelfde artikel.
Correct gekleed zijn is niet in een oud hemdje en een gore korte broek.
Ook niet een smoezelige spijkerbroek en een smerige oude jas vol scheuren en winkelhaken.

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 23:49

Als je zo nauw gaat kijken, dan kan ik nog heel wat combinaties uitsluiten
Ik vind het echt niet belangrijk hoe de lezer er uit ziet. Het gaat toch om het rijtechnische gebeuren?

Ik denk dat er maar een rubriek 'schoonste geheel' in het leven geroepen moet worden

Neverhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 07:51

Fitzroy schreef:
Ik denk dat er maar een rubriek 'schoonste geheel' in het leven geroepen moet worden

Strak plan! En de winnaar mag samen met de burgermeester op het paard een rondje rijden met luid geapplaudiserend publiek!

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 10:54

Even iets anders: waarom wordt er in de B en L wel gejureerd voor verzorging en vanaf de M niet meer? Je zou dan toch geneigd zijn om, zodra je M start, wat minder lang op die poetsplaats te staan met de nodige shampoos, glanssprays en hoefvet?

Ptries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 10:56

Ik denk dat dat is omdat er bij een M combinatie vanuit gegaan wordt dat men dan inmiddels weet hoe het hoor

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 10:57

Ik denk?.. Om mensen aan te leren hoe het hoort?
Dan blijf je dat wel wat doen.
Tenminste ik wel, want ik vind verzorgt op concours gaan er gewoon bij horen.

Maar goed, ik ga ook met een gewassen schimmel en schoon dekje enz de les in.
Vind ik ook wat respect tegenover de instructeur.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 11:03

Fitzroy schreef:

Die hebben we bij het mennen af en toe nog wel
Al een paar hele leuke prijzen mee gewonnen
Maar ja, met dat saaie dressuurkloffie is er niet veel van te maken

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 11:30

Bij het aangespannen rijden, damesnummer alle rubrieken en bij tweespan fries ras nationaal hebben we dat ook nog. Hele leuke prijzen mee gewonnen.

MyWishMax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 12:08

Ik blijf, ondanks dat ik geen verzorgingscijfer meer heb, toch alles netjes maken. Maar dat doe ik ook voor de les. Ik erger me eraan alsiets niet goed zit en vind het eigenlijk wel mooi, zo 'n gewassen en ingevlochten paard. (Alleen zijn staart blijf ik af, dat is de dag voor de wedstrijd wassen en cowboysmagic erin, maar invlechten of opscheren doe ik niet, hij schuurt al teveel. Wel doe ik altijd was anti jeuk spul in zijn staart en zorg ik ervoor dat het niet zo lelijk omhoog piekt.)

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 12:13

Ilindra schreef:
Fitzroy schreef:

Die hebben we bij het mennen af en toe nog wel
Al een paar hele leuke prijzen mee gewonnen
Maar ja, met dat saaie dressuurkloffie is er niet veel van te maken

Ja, dat wist ik daarom zei ik het ook.
Alleen moet je dan bij de dressuur 'schoonste geheel' letterlijk nemen

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 12:38

runningkawa schreef:
Ik denk?.. Om mensen aan te leren hoe het hoort?
Dan blijf je dat wel wat doen.
Tenminste ik wel, want ik vind verzorgt op concours gaan er gewoon bij horen.

Maar goed, ik ga ook met een gewassen schimmel en schoon dekje enz de les in.
Vind ik ook wat respect tegenover de instructeur.

Ik denk ook om het mensen netjes aan te leren

Ik vind het er ook bijhoren. Je wilt je paard toch ook netjes presenteren aan de jury en de andere mensen op het terrein? Ik begrijp dus echt niet hoe mensen hun paard zo van de wei kunnen trekken, borstel erover waar het zadel ligt en karren maar.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 20:58

Ik vind het gewoon leuk om mijn paard te presenteren, dus zorg dat het er verzorgd uit ziet. Ik moet wel zeggen dat ik er als pennymeisje veel meer aan deed dan nu. Maar nu heb ik er gewoon minder tijd voor.
Ik kreeg vandaag trouwens van de ene jury een 7 en de andere een 8; blijkbaar kunnen ze het zelfs daar niet over eens worden. Ik had zijn voetjes trouwens niet eens gewassen en mijn beslag was een samenraapsel van koper en chroomkleur. Ben ik er toch weer goed vanaf gekomen, met die 8 had ik precies 180 punten. De jury zal me wel een puntje gegunt hebben!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 21:30

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nu in het M iets vaker een oogje dicht doe qua poetswerk en dan met name de benen... Nu met het droge weer worden ze nauwelijks echt vies, alleen wat grauwig. In de L zou ik ze dan nog wassen, maar nu neem ik ook nog wel eens genoegen met alleen een borstel erover. Als er echt poep of grasvlekken opzitten was ik ze uiteraard wel...

Verder boeit het cijfer verzorging mij niet zo heel veel, als je gewoon netjes rijd haal je je punten ook wel. Vond het alleen af en toe wel l*llig als je 155 pnt kreeg met een 6 voor de verzorging, maar dat hou je toch!

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 23:19

Dan nog een andere vraag: wat zie je liever? Een paard met uitgeschoren oren en afgeknipte snorharen of een paard waarvan de lange flappers uit de oren zijn geknipt maar niet kaal en waar de snorharen nog aan zitten?

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 23:26

Gladde oren en snoet aan de voorzijde, smalle string aan de achterzijde..........

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 23:28

CGJ12 schreef:
Gladde oren en snoet aan de voorzijde, smalle string aan de achterzijde..........

Zo heb ik jou nog nooit gezien....

hananya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 11:11

KarinvdM schreef:
CGJ12 schreef:

Zo heb ik jou nog nooit gezien....

Hou op! Zo krijg in beelden op mij netvlies die ik liever niet wil hebben....

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 14:46

karijn schreef:
Dan nog een andere vraag: wat zie je liever? Een paard met uitgeschoren oren en afgeknipte snorharen of een paard waarvan de lange flappers uit de oren zijn geknipt maar niet kaal en waar de snorharen nog aan zitten?

Alles kaal

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 15:07

Toch wel benieuwd of ik dan de 8 zou krijgen van RK

Paard wordt overal opgeschoren, voeten worden extra gewassen, hoeven gaan in de olie. Zadel en hoofdstel worden gepoetst, laarzen tot ik een ons weeg, sporen en beugels (goudkleurig) worden ook gepoetst. Paard nog extra onder de equishine, staart wordt ingewreven met baby-olie (ooit eens als tip gehad van iemand en dat werkt echt als een tiet ). Knotten zijn met naald en draad, als er een stukje over is vlak voor de schoft gaat dat in een 'gewoon' knotje, voorpluk wordt van tussen de oren uit ingevlochten.

Ik start nu M2 en maak er nog net zo veel werk van als toen ik er nog punten voor kreeg, vind het een heerlijk gevoel om met alles keurig in orde op pad te gaan!

Totaalplaatje, jammer dat de zon er niet op staat, glimt je tegemoet anders:

http://www.dropshots.com/photos/125676/ ... 172542.jpg

Details:

http://www.dropshots.com/photos/125676/ ... 170854.jpg

http://www.dropshots.com/photos/125676/ ... 172806.jpg

_Lorette_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 15:16

Voor de wedstrijd knip ik de benen wat bij, evenals de oren. Ik was de staart en maak ik de voetjes weer mooi wit. Staart + manen worden ingevlochten. Zadel en hoofdstel zijn schoongemaakt, laarzen en cap ook. Ik rijd met een net jasje en draag witte handschoenen. Mijn haar zit in een knot met een wit netje eromheen. Alle onderdelen van metaal zijn zilverkleurig.

Maar... Ik laat de snorharen van mijn paard mooi zitten... Die plukken uit de oren vind ik niet netjes staan, maar van mij mag ze haar 'voelsprietjes' houden.

Hoeveel zou met dit schelen in het cijfer voor de verzorging? Ik hoop altijd dat het niet zo opvalt, maar als je pal voor de jury staat moet het toch wel zichtbaar zijn.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 15:28

Gisteren 20.00u gebeld: jullie kunnen morgenochtend starten.
20.05u Saskia gebeld, maar die was bij de avond 4 daagse en moest 's nachts kranten rijden.

Dus vanochten, 7.15u Ukkie heeft een paar grove knotten in zijn manen gekregen, snel equishine in zijn staart, rosborstel eroverheen, de grofste strontplekken nog even met wat extra borstels behandelt.
O jee, dressuurzadel ligt nog bij de zadelmaker... Geeft niet dan de Kentauer VZH, alleen hebben we geen VZH dekje meer zonder gaten.... Dressuurdek mee, zadel steekt er aan alle kanten overheen.... Paard nog half vies, knotten scheef, zadel en hoofdstel niks aan gedaan, bit zelfs nog viezig......
Baan 1 een 7
Baan 2 een 8......

Schiet mij maar lek.

dorothea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 16:08

De "oorharen" van een paard zitten er met een doel: bescherming! (tegen invloeden van buitenaf - vliegen, vuil e.d.). Het is m.i. helemaal niet goed om oren helemaal uit te scheren. Ik knip alleen de uitstekende plukken weg en fatsoeneer de boel. Wat betreft de haren rond de neus en ogen: volgens mij hebben die nog altijd een "voelspriet"-functie. Rond de ogen doe ik niets, behalve als een haar naar binnen dreigt te groeien, rond z'n mond hou ik het netjes bij.