ergernissen van juryleden, deelnemers en secretariaten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

talented

Re: ergernissen van juryleden, deelnemers en secretariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 22:10

CGJ12 schreef:
Pipo schreef:
( snap uberhaupt niet waarom die kerels er als een hondje achteraan hobbelen met doekjes en zooi )

Tsja,..... blijkbaar is de gemiddelde kerel niet zo'n rotzak als vaak wel beweerd wordt.........

Of is de gemiddelde vrouw nóg dominanter dan er tot nu toe gedacht wordt !

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 22:20

talented schreef:

Zó had ik het nog nooit bekeken.........
Al hebben amazones natuurlijk wel de broek aan........

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 22:21

M.K. de Manvan

Eynav

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 22:30

CGJ12 schreef:
talented schreef:

Zó had ik het nog nooit bekeken.........
Al hebben amazones natuurlijk wel de broek aan........

En als het echt traditioneel moet blijven kunnen ze altijd weer overgaan naar dameszadel outfit Oh ja mannen mogen ook in rok ......

Kajanus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 10:41

Ik heb ook zo'n geweldige man, hij vlecht zelfs voor me in rijdt me naar de wedstrijd en weer naar huis, draait de proppen in en later weer uit leest me voor en helpt me met het losrijden en ik heb de broek zeker aan, het dameszadel daar waag ik me niet aan

en nee hij is niet de manvan hij is mijn man

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 10:45

Kajanus, die wil ik ook hebben!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 20:04

Dat klinkt goed Kajanus. Mijn man vindt het wel leuk om af en toe eens te helpen, en straks met ons eigen paard zal hij ook wel vaker meegaan. Maar voorlezen doe hij sowieso niet.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 20:15

Hahaha, gaan we het nu over mannen hebben?
Mijn man heeft daar ook een heel uitgesproken mening over. Daar zal ik weleens een topic over maken.

viewtopic.php?f=1&t=607936&start=0&st=0&sk=t&sd=a

On topic: ik heb me afgelopen zaterdag weer blauw geërgerd aan mensen die een doodbraaf paard eerst moeten gaan longeren op een klein inrijterrein en een muts met een haflinger met westernoptoming die tussen alle losrijdenden paarden door aan het crossen was. En dat uren lang. Mens, wat doe je er? Doe dan mee en kleed je fatsoenlijk aan of blijf thuis.

Kajanus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 20:53

Wat ik een ergenis vindt, is dat als je twee proeven rijdt de tweede jury ook nog even een uur in je paspoort wil gluren

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 21:04

Kajanus schreef:
Wat ik een ergenis vindt, is dat als je twee proeven rijdt de tweede jury ook nog even een uur in je paspoort wil gluren

Terwijl dat tegenwoordig nog overbodig is ook.
De leeftijd van de amazones staat tegenwoordig, net als het 06-nummer overigens, gewoon op de coupon.........

Kajanus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 21:15

CGJ12 schreef:
Kajanus schreef:

Terwijl dat tegenwoordig nog overbodig is ook.
De leeftijd van de amazones staat tegenwoordig, net als het 06-nummer overigens, gewoon op de coupon.........

Grapjanus maar voor de duidelijkheid CGJ12 speciaal voor jou ik bedoel natuurlijk PAARDENpaspoort en mijn paard is ook nog eens via DNA geindentificeerd dus hun maar zoeken naar dat chipnummer

hildetc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 15:10

waar ik mij aan erger:

- juryleden die je laten beginnen met de proef (je komt heel netjes binnen) en dan gaan toeteren en je vragen om te stoppen om je zweep op te meten (die overigens veel korter was dan de toegestane lengte) wacht dan even tot na de proef (mocht opnieuw starten, maar dit ging natuurlijk niet meer van de spanning.)
- juryleden die bij regen de ruitenwisser heen en weer laten gaan net als jij er met je paard langskomt.
- mensen die bij een proef van iemand anders komen kijken en dan bijna bij jou in de baan gaan staan! (helemaal erg als het met paraplus is)
- z ruiters met een ervaren paard die je plat rijden omdat je zogenaamd voor hun aan de kant moet gaan als b ruiter met een jong paard.
- mensen die nog net even voordat jij de ring in gaat besluiten dat ze eerder mogen dan jou (al besproken met de jury wie zegt dat ik dat wil)mogen starten, waardoor je langer MOET inrijden dan je had geplanned
- mensen die plots op het inrijterein hun paraplu vlak voor je paard openen!!!!
- voorlezers van anderen die zo hard lezen dat je je eigen voorlezer niet meer kan horen (vooral binnen met 2 ringen)
-jongens die binnen de deur van de kantine hard dichtgooien en van de trap af komen stuiven net als je er met je paard langs komt.
- honden die tijdens je proef door de ring lopen en waardoor je geen hoek kunt uitrijden, niemand die dan even roept om de hond bij zich te houden (ja echt meegemaakt op de zilfia's hoeve) moet jij maar om de hond heenrijden (kan er moeilijk overheen, al had ik het misschien beter kunnen doen, want er stond op mijn coupon dat ik de hoek niet uitreed!!!!!)
- mensen die achteraf gaan zeuren over het terrein als de organisatie er alles aan doet om het terrein goed te maken (start dan niet)
- als je in een onbekende streek start en alle manegeruiters daar de prijzen weghalen en iemand anders die veel beter reed (in dit geval niet mezelf, maar een onbekende ook van buitenaf) als laatste wordt geplaatst. hoezo partijdige jury.
- dat er binnen twee proeven gereden worden, maar door dezelfde jury worden beoordeeld.

en bij het schrijven:
als mensen onderling gaan regelen dat ze anders qua volgorde gaan starten( zonder de jury in te lichten, dit doen ze pas na het regelen), zodat er niets meer klopt van de volgorde waarop jij de coupons hebt liggen. of mensen die geen extra setje coupons hebben meenemen, zodat je het allemaal op een leeg blaadje moet gaan schrijven.

sorry dit waren even mijn frustraties, kunnen maar mensen zich hierin vinden????
-

Eynav

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 15:37

- voorlezers van anderen die zo hard lezen dat je je eigen voorlezer niet meer kan horen (vooral binnen met 2 ringen)

Jouw voorlezer moet harder lezen of ergens anders gaan staan waar je die wel kan horen

- als je in een onbekende streek start en alle manegeruiters daar de prijzen weghalen en iemand anders die veel beter reed (in dit geval niet mezelf, maar een onbekende ook van buitenaf) als laatste wordt geplaatst. hoezo partijdige jury.

Verandering van spijs? Of de ruiter komt er achter dat die echt niet kan rijden?

- dat er binnen twee proeven gereden worden, maar door dezelfde jury worden beoordeeld.

Dat heeft er meer mee te maken dat er vaak geen 2 binnenbakken aanwezig zijn en dus geen plek voor 2 jury's. Dus als je perse verschillende jury's wil hebben zou ik gewoon wachten tot het outdoor seizoen of informeren waar ze 2 binnenbakken hebben.

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 15:48

Pfff, hilde als ik jouw lijst ergernissen lees kun je beter in een doodstille bunker gaan rijden.
Je paard moet wel ergens tegen kunnen, hoor.
Hoe mijn ruitenwissers gaan heb ik zelf ook niet in de hand als jurylid, maar ik zit daar wel om een proef te beoordelen, niet om niets te zien in de stromende regen.

*edit * en wat betreft de lengte van je zweep: als de jury daar twijfels over heeft is het logisch dat ze dat voor de proef navragen en niet erna om je dan alsnog uit te sluiten als hij te lang zou zijn.

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 17:28

Ik denk dat Hildetv vooral een paraplu-fobie heeft.....

AnneMieKe_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 17:42

Fitzroy, mooi gezegd.
Ik sluit me hier bij aan.

livvy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 19:18

Gisteren stond op mijn protocol bij het puntje schouderbinnenwaarts: 3 sporen. Ja ik snap ook wel dat ik op drie sproren moet rijden, maar deed ik in dit geval teveel of te weinig?? Dus voor de juryleden onder ons: graag wel duidelijk zijn in dit soort dingen.

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 22:20

Livvy, punt is dat er misschien vaak wel gezegd wordt wat er bedoeld wordt maar dat de schrijver het niet bij kan houden. Ik zie soms ook wel eens commentaar ontbreken of afgekort worden.
Ik wil hiermee niet de schrijvers altijd de schuld geven want er zitten ook super goede schrijvers bij, maar het komt wel voor dat ze het niet bij kunnen houden.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 22:24

had ik ook een keertje. Bij gebroken lijn 5 meter. Stond erbij als commentaar "denk om 5 meter"....lekker duidelijk .

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 22:27

Soms mag je van de ruiter ook wel een beetje verwachten dat ze weten waar het mis ging bij een oefening. Vaak zijn de gemaakte foutjes ook wel de standaard foutjes van een ruiter.

Ik maakte bijv altijd een gebroken lijn te klein. Dan heb ik al een dergelijke opmerking meer als zat.
Plus dat je weet dat het hem zat in het strak rijden van het figuur en bijv niet in de aanleuning of tact-verlies.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 06:13

Ik erger(de) me aan de L1, dat lichtrijden, doorzitten, oh ga toch maar lichtrijden 4 passen......

Maar we hebben er nu 10, dus we gaan over naar de l2 met alleen doorzitten... En ik hoor al van meer mensen die best wel thuis zijn in de L1, maar toch over gaan.

Jammer genoeg heb ik van te voren de moed gehad om de dressuurcommissie van de KNHS te vragen of ze doorzitten of lichtrijden niet vrij konden geven in de L1...

Antwoord: eerst hadden we doorzitten voor de L1 bedacht, maar een heleboel mensen hadden daar schrik van en dus hebben we er maar weer lichtrijden van gemaakt( de jip en janneke versie is dit)

Helaas vind ik zelf dat ik gelijk had, de proeven zijn geschreven voor doorzitten en nu mag/moet je lichtrijden en binnen 25 meter weer doorzitten, of een overgang maken, of afwenden en ...
het klopt gewoon niet meer.
Vandaar dat mensen eigenlijk te vroeg naar de l2 gaan. Dit en die vreselijk lange banen in de L1.

Mijn voorstel aan de KNHS was om boven de proeven te schrijven: Lichtrijden of doorzitten vrij, tenzij doorzitten gevraagd wordt. M.i. had dat veel beter geweest.

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 08:18

Was sowieso beter in de L1 al hoor ik toch van veel mensen dat ze gewoon liever doorzitten en net als in de L2 bij de middendraf graag lichtrijden.
Ook in de tijden van het blauwe proevenboekje (alleen nog L) nooit geen gemiep gehoord over het doorzitten.

yarrah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 19:56

sjakie schreef:
Soms mag je van de ruiter ook wel een beetje verwachten dat ze weten waar het mis ging bij een oefening. Vaak zijn de gemaakte foutjes ook wel de standaard foutjes van een ruiter.

Ik maakte bijv altijd een gebroken lijn te klein. Dan heb ik al een dergelijke opmerking meer als zat.
Plus dat je weet dat het hem zat in het strak rijden van het figuur en bijv niet in de aanleuning of tact-verlies.

Ja, maar dan heb je aan te groot of te klein veel meer. Ik had het bij mij weten helemaal goed. Nu weet ik nog niets.

Flurk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 08:50

mijn schrijver heeft het altijd zeer druk want we schrijven veel tekst op de protocol

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 08:54

mijn moeder doet het secretariaat van onze club, ik zit dan ook vaak daar.. onze ergernis is vooral de mensen die om de 5 min. kmen vragen wanneer is de prijsuitreiking, en dan is de ring nog bezig! of dan bellen ze vrijdag's op (als zaterdag wedstrijd is) weet je hoelaat de prijsuitreiking is? zullen we ze eeerst even laten rijde!

of van die niet ingevulde coupons, moeten wij ruiken ofzo in welke klasse je wil starten! heeeeeel irritant!