ORUN 2011/2012

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PeertjeRijsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:21

Veulen84 schreef:
Inderdaad, wat een map :) Heb al even zitten lezen.

Wat vinden jullie van jullie locaties? Dat viel me namelijk echt vies tegen. Koud en beetje armoedig. Ergens halverwege ging het licht uit.. Bleken de tl's niet aan te kunnen.
(En het feit dat koffie/thee niet inclusief is. Maar dat zal wel een knhs afspraak zijn.)

Onze cursus lokatie is echt super!
Beukers is een grote vrij nieuwe manege.
Lekker warm en alles ziet er keurig uit!
van de koffie en thee is jammer, maar goed kunnen niet alles hebben he

PeertjeRijsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:26

xTweetyx schreef:
_Nann_ schreef:
@ peertjerijsa; volgens de regelementen mag het ook een D of pony zijn.
dat 1,60m zeggen ze express, omdat het handiger is ivm je hindernissen.
maar als er nou 2 D tjes of Etjes zijn, kunnen die samen zeg maar... dan is het probleem opgelost.

als je examen doet MET rijden mag dit niet,
het examen paard moet groter zijn dan 1.60
maar voorrijden voor een andere combinatie mag wel met een D of E pony,

ook moet je een combinatie zijn die hoger is dan l1.(naja je moet l1 gestart zijn)
en dat mag zowel D als E als paard.

Ja zelf heb ik ook een paard van 1.63 tot mijn beschrikking en zijn we L1 geklasseerd.
Maar mijn examen combinatie die ik extra mee moet nemen moet dus ook min. 1.60 zijn.
Heb zelf 2x op een examen mogen rijden voor andere, maar zat toen beide keren op een pony (was wel zonder eigen rijden)
Had een pony combinatie in gedachten voor mijn examen, maar dat word hem dus niet.
Maar we regelen wel iets, komt helemaal goed :)

TheHorseInn

Re: ORUN 2011/2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:01

Mijn moeder heeft gister Orun Fase 2 van de instructeursopleiding gedaan in Norg! :)

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 13:02

Ik ga vast een hele domme vraag stellen, maar hebben jullie de eerst avond gewone kleding aangehad of een paardrijbroek?

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:08

Gewone kleren, omdat het een theorie avond was..

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:11

MissCharlie schreef:
Inderdaad jammer dat koffie/thee niet inclusief is, had wel gemogen voor de prijs :P
Vond het een leuke eerste cursusavond! Wel lang, 3 uur theorie, maar kon gelukkig een beetje uitslapen vanmorgen, was bekaf.

Ik vind de map dan weer een beetje tegenvallen, voor zover ik hem heb bekeken dan. Ik mis didactisch gewoon wat meer informatie. hoe je dingen aanleert enzo. Maargoed, we zien wel hoe het allemaal gaat lopen, ga gewoon veel oefenen met lesgeven.

Staat er toch allemaal in? Didactiek. :)
Ben blij dat cursus weer begonnen is. Nu is de koelkast aangevuld en kan ik na mijn lessen tenminste wat lekkers te drinken pakken. :))

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:12

En ik wil weten wat je van Carel vindt! :P

Suus25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:12

Hier ook gisteren de eerste avond gehad! Een mooie dikke map en veel zin aan de slag te gaan!
Volgens mij ook wel een leuke groep, erg gevarieerd in elk geval!

Locatie was prima, (nog) lekker warm binnen....

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:13

Ja dat heb ik gezien, maar ik wil meer weten :P

Carel is....interessant :D

MvdB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:26

Ik start vanavondi n Bunschoten, nog meer Bokkers?

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:30

MvdB_ schreef:
Ik start vanavondi n Bunschoten, nog meer Bokkers?

Ja ik maar moest gister..

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:33

Ik heb ook echt zin weer te komen kijken. Misschien kom ik maandag wel tijdens de vuurdoop met rijden. :D

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:50

Misschien nog iemand van Norg?

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:54

Ik zie dit topic nu pas :o :D , mag ik me nog aanmelden? Ik ben gisteren begonnen met de cursus niveau 2 zonder eigen rijden in Saasveld. Vondt het erg leuk. Wij krijgen les van iemand die o.a. ook de lesstof heeft geschreven en in de commissie zit. Kende hem al via de Stoas Hogeschool waar hij paardenhouderij heeft gegeven, ik was daar destijds ook student.

Tot nu toe allemaal goede ervaringen, wordt alleen nog wel kou kleumen de komende periode := Maar heb erg veel zin in de cursus.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 15:10

Je wordt er wel een dy-hard van hoor :D
Wij stonden ook avonden 3 uur lang in een hoekje in de bak.. Te kijken, observeren.. Met temperaturen van beneden vriespunt :brr:
Tussendoor wel even een korte pauze, maar echt opwarmen doe je dan ook niet meer.
Het boek was voor mij vrijwel allemaal bekende informatie.
Ben benieuwd wat je aan didactiek mist?

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 15:18

boek lijkt heel indrukwekkend, maar de inhoud is allemaal bekend. Onze cursusleider drong wel aan om toch echt goed te leren, aangezien ze tijdens de toets graag de exacte definities willen weten, en dan wel zo precies zoals in het boek staat. Staat het ietsje anders omschreven dan gaat de rode pen er door.

Wij hebben nog niet eens in de bak gestaan de eerste bijeenkomst en ik had het al koud :') we zaten in een slecht verwarmde kantine. Deze eerste keer hebben we vooral kennis gemaakt, en hebben stil gestaan bij de opzet van de cursus (de pvb's) de inhoud van de bijeenkomsten etc. Volgende keer komen er 4 paarden. We gaan dan exterieur beoordelen, harnachement behandelen en een klein stukje lesgeven. Het echte lesgeven komt bij ons pas in les 3. Het is bij ons zo geregeld dat elke avond 4 combinaties komen. 2 per uur. En dan 2x over een half uur (dus 4 blokjes van 30 min)
En we moeten zelf ook aan de bak :)) Ook al hebben we gekozen voor de cursus zonder rijden, toch wil onze cursusleider iedereen een keer op een paard zien, dus dan mag mijn meisje alsnog een keer mee :Y)

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 15:47

PeertjeRijsa schreef:
xTweetyx schreef:

als je examen doet MET rijden mag dit niet,
het examen paard moet groter zijn dan 1.60
maar voorrijden voor een andere combinatie mag wel met een D of E pony,

ook moet je een combinatie zijn die hoger is dan l1.(naja je moet l1 gestart zijn)
en dat mag zowel D als E als paard.

Ja zelf heb ik ook een paard van 1.63 tot mijn beschrikking en zijn we L1 geklasseerd.
Maar mijn examen combinatie die ik extra mee moet nemen moet dus ook min. 1.60 zijn.
Heb zelf 2x op een examen mogen rijden voor andere, maar zat toen beide keren op een pony (was wel zonder eigen rijden)
Had een pony combinatie in gedachten voor mijn examen, maar dat word hem dus niet.
Maar we regelen wel iets, komt helemaal goed :)

nee de conbinatie van buitenaf (die dus voor jou gaat voorrijden) mag ook D of E zijn.

hier heeft mijn school erg moeilijk over gedaan.... maar toen ik het KNHS belde mocht het gewoon.

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 18:27

Ik doe ook bunschoten, maar was ook gister :)
ik vind het boek wel de informatie die je moet weten qua kennis van het paard etc de kennis van de ruiter spreekt voor zich, vind het wel goed dat ze stukje ebho en longeren erin gezet hebben :)

PeertjeRijsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 18:28

Ja dat dacht ik dus ook dat het mocht.
Noemde dit ook op, maar hun gaven aan dit dus niet te willen.
(in verband met het lesgeven aan elkaars combinaties tijdens het examen, krijgen van te voren nog niet te horen wie we krijgen. word op de dag zelf geloot)

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 18:59

Voor de gene die dit boek al behoorlijk vinden, vriendin heeft 2 jaar geleden de cursus gedaan en die had 2 boeken waarvan 1 dikker dan die wij nu hebben.
Ik mag morgen voor de 3e keer...:D

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 19:01

Bij ons werd gisteren gezegd dat je wel je eigen combinatie + nog 1 andere lesgeeft. Kwartier dressuur, kwartier springen.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:35

Veulen84 schreef:
Bij ons werd gisteren gezegd dat je wel je eigen combinatie + nog 1 andere lesgeeft. Kwartier dressuur, kwartier springen.

dat klopt en daarna gaat je mede cursist jou combi + die van zichzelf lesgeven.
( of andersom als diegene eerst is )

ik mag morgen ochtend ook voor de 3e keer :Y)

PeertjeRijsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:49

Dat was ik ook gewend bij de examens die ik verreden heb.
Maar nu bij ons is dat dus niet zo, word echt geloot.
Vond ik ook wel jammer, kan je je van te voren niet echt voorbereiden op jou combinaties.

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:29

Oeh ik begin donderdag ben benieuwd!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:45

Ladygiroc schreef:
Voor de gene die dit boek al behoorlijk vinden, vriendin heeft 2 jaar geleden de cursus gedaan en die had 2 boeken waarvan 1 dikker dan die wij nu hebben.
Ik mag morgen voor de 3e keer...:D

Die heeft mijn mams ook maar daar zit niveau 3 bij in. Hihi. Dus niet meer stof om te leren als met huidige cursus. Voor mij was het idd niet vernieuwend, de map. Heb dan ook alleen de dag zelf wat woord-uitleggen bestudeerd en ik ben prima geslaagd. Maar in mijn groep waren er heel wat die met WEKEN leren zakten op de theorie. Dus wees gewaarschuwd. :P