Mening juryleden gevraagd: Zomertenue.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 20:32

Ik had vorige week een zeer stricte jury, alleen op het gebied van zomertenu was ze wel heel makkelijk. Er reed er zelfs 1 in een show shirt die niet eens tot aan de broekrand kwam. Ik rij gewoon met jasje, mijn blouse voldoet niet.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:25

vonneke schreef:
ik zag vandaag op concour ook mensen in volledig tenu. toch vind ik dat met dit weer ook niet verstandig.

het is misschien wel mooier maar om met een jasje te rijden in de volle zon... dat vind ik met de gedachte naar de gezondheid niet verstandig

:= Nou zooooo snel ga je ook weer niet dood hoor,een paar slokken water tussendoor en gaan met die banaan.
Zomertenue is voor watjes! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:33

ik heb het toch ook niet over doodgaan??

het sporten/prestaties leveren in warme kledij is gewoon niet goed voor de gezondheid. Een cap houd ook nog eens flink wat warmte in het lijf.

Maar als mensen graag in jasje rijden mogen ze dat van mij, ze zullen bij mij geen punt meer of minder scoren bij de verzorging als iemand in zomertenu rijd(B t/m L2)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-07-10 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt

PERENBOOMPIE

Re: Mening juryleden gevraagd: Zomertenue.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:38

Misschien schilt het dan dat ik met hoedje rij ;)
Die twee maal 6 minuten kan je echt wel volhouden met jasje aan hoor.
Ik vind het geen gezicht een zomertenue,maar ook bij mij in de ring krijgen ze er ook geen punten minder om,het gaat tenslotte om de proef die neergezet wordt.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:44

Misschien minder mooi,ik heb een paar weken geleden 2 paarden gestart met hoed en jas en moest toch echt een uur gaan zitten daarna.
Was echt oververhit geraakt,duizelig en trillend heb ik bij moeten komen.
Kun je nog beter met een goeie cap rijden,die hoedjes ventileren natuurlijk niets.Een zonnesteek komt echt niet alleen in de tropen voor!
Laatst bijgewerkt door ambre op 10-07-10 23:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:47

ambre schreef:
Misschien minder mooi,ik heb een paar weken geleden 2 paarden gestart met hoed en jas en moest toch echt een uur gaan zitten daarna.
Was echt oververhit geraakt,duizelig en trillend heb ik bij moeten komen.
Kun je nog beter met een goeie cap rijden,die hoedjes ventileren natuurlijk niets.Een zonnesteek komt echt niet allen in de tropen voor!

helemaal mee eens :)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:50

Zelfs met zomerteneu was ik vorig weekend enorm gaar na het afstappen, zelfs tot koude rillingen aan toe (en dat is niet goed :o ). Moest met die merrie ook hard werken (altijd hoor, ook als het 18 graden is).

Nu ben ik trouwens wel heel erg blij dat ik lekker ouderwets 2 dressuurblousjes met korte mouwen in de kast heb hangen en geen sportieve en hippe shirts :D

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:56

Ik ga morgen ook gewoon met jasje aan, vind ik mooier staan en ik heb gauw dat ik mijn schouders naar voren steek en dat zie je bij mijn jasje niet. Maar inderdaad een hoop water meenemen en alleen tijdens de proeven aan :)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 08:04

Ik heb gisteren meerdere combinatie's naar hun trailer moeten sturen om een jasje te halen, veel showshirts gezien.
Tevens had ik een combi met een dressuurblouse met korte mouwen echter er stond allemaal merkuitingen op het blousje waardoor ik deze dus (helaas) niet kon toestaan.
Ze had het blousje net nieuw!

Ruitersportzaken zouden hier beter in moeten informeren naar de klanten toe IMO

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 11:24

Dan heb ik liever minder punten, dan met een jasje starten {B t/m L2}

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 18:43

Ik heb vandaag de bikkel uitgehangen.
Moest rond half 3 aan start en heb lekker met jasje aan gereden.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 18:51

Pffff,dapper hoor.
Heeft het je nog wat opgeleverd?

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 18:57

twee weken terug mochten wij ook in zomer teneu starten,maar heb gewoon ingereden zonder jasje,toen ik de ring in moest gauw jasje even aan,en na de proef weer zonder jasje,ik vind het met jasje netter,en kom op zeg,,die paar minuten.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 19:01

PERENBOOMPIE schreef:
vonneke schreef:
ik zag vandaag op concour ook mensen in volledig tenu. toch vind ik dat met dit weer ook niet verstandig.

het is misschien wel mooier maar om met een jasje te rijden in de volle zon... dat vind ik met de gedachte naar de gezondheid niet verstandig

:= Nou zooooo snel ga je ook weer niet dood hoor,een paar slokken water tussendoor en gaan met die banaan.
Zomertenue is voor watjes! ;)

lekker kort door de bocht weer :\ ik kan echt niet over warmte, dus ik heb m'n jasje gewoon uit hoor. enne ben echt geen watje. heb een keer 2 weken met een zwaargekneusde muis rond gelopen omdat ik vond dat het wel mee viel :+ dacht de dokter anders over

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 19:06

Ik zat net de sfeerimpressie van CSI Geesteren (van een bokker) te bekijken en zelfs daar zie ik showshirts van KL voorbijkomen. Het is dan wel springen, maar toch... Een internationale (Nederlandse) ruiter op een internationaal concours.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 19:07

Ik hoorde van iemand die er beelden van had gezien dat er zelf mouwloos gereden werd!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 19:10

liess1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 19:11

ze reden dit weekend bij mij in de ring bijna allemaal in zomertenue (sommige hadden gewoon hun jasje aangedaan)Ik heb zelfs combinaties gehad die gewoon in een t.shirtje reden met of zonder plastron..heb er maar niks van gezegd..het was al zo warm en dan loopt de hele dag zo uit,maar de meeste mensen die weten volgens mij niet hoe een zomertenue er uit hoort te zien.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 19:13

Bij het springen word er alleen maar bijna met Kingsland Showshirts gereden.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 19:14

Pfff nou ik zag vandaag op wedstrijd weer allemaal van die shirts, vraag me serieus af of ik nog zo braaf moet zijn en in mn lekijke wijde bloes moet blijven rijden...

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 19:17

Ik ga ook maar eens een mooie blouse aanschaffen.
Die van Anky zijn nog speciaal sportmateriaal.
Vind ze alleen zo duur,maar als het zo blijft deze zomer dan is het het wel waard.
Moet alleen niet zoveel basis starten en in de subtop heb ik nog nooit zomertenue gezien...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 19:36

ladylay schreef:
Bij het springen wordt er alleen maar bijna met Kingsland Showshirts gereden.

Maar ook bij het springen is dit niet toegestaan. Ik vind het echt jammer dat er niet op gelet wordt door de juryleden. Ambre, gelden bij Subtob niet de FEI reglementen? Alhoewel ik niet weet wat daar over zomertenue geschreven staat :D

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 19:40

ambre schreef:
Pffff,dapper hoor.
Heeft het je nog wat opgeleverd?

Zekers! :))
2 winstpunten en een 2e prijs :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 08:01

Wat ik me dan als leek afvraag, zou je dan niet zoiets als dit
Afbeelding aan mogen doen?
Een gilet dus? Staat netjes, toch iets minder warm en eventueel een witte blouse met korte mouwen eronder.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 08:07

Geen idee,subtop is gewoon nationaal en in principe moeten dan toch gewoon de normale regels gelden.
Maar iemand moet toestemming geven en ik heb het nog nooit gezien.
Ik snap ook niet waarom we niet standaard in het outdoorseizoen mogen kiezen voor zomertenue.
Het is gewoon prehistorisch om te moeten rijden in een colbert...