raket schreef:Ik ga daar (in de hele off topic discussie) toch wel mee met suzanne, ander voorbeeld:Stel ik ben lang en dik en ik ben abslouut niet lenig, mijn handen kan ik niet op de grond krijgen als ik buk. Stel dat ik ga turnen tegen zo'n soepele slanke chineese leg ik het onmiddelijk af. Ik mis namelijk, bouw, aanleg en talent om hoog te eindigen.
Een paard heeft ook talent, bouw, aanleg wat in zijn voordeel kan werken. Daarmee sluit je een ander niet uit, het is niet onmogelijk, maar wel harder werken. Voor dat wat meer gewonere paard.
Oneerlijk?? Nee ik denk het niet, eindigen betere ruiters door de beperkingen van hun paard weleens lager?? Dat denk ik wel..
Eindigen geweldige paarden weleens lager door de tekortkomingen van hun ruiter?? Daar durf ik zelfs absoluut op te zeggen.
En persoonlijk ben ik daarmee meteen ontopic, want daar stoor ik me als jury absoluut aan, mensen die vinden dat het oneerlijkis omdat een ander zo'n goed paard heeft dat ze r niet boven kunnen eindigen. Rijd je nou voor de fun of om de beste te zijn?? Want als je de beste wilt zijn, heb je zomaar kans dat financieen een heel groot aandeel gaan vormen....
Heel mooi verwoord, duidelijk uitgelegd en zo waar!
Dan word ik helemaal afgeleid
Ik ben bang dat men als dressuurjury dit niet echt
. Want dat laatste zie ik ook heel erg vaak, en bij mij op stal startte een meisje met een grof wieltje in de B. Kan ook niet de bedoeling zijn. Maar tot en met de L2 is er nooit iets van gezegd tegen haar..