Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

MISTRAL94 schreef:Maar daarom heeft niet iedereen die mogelijkheid
Foryourneeds schreef:zo lijkt het wel. In elke discussie komt het opnieuw bovendrijven, dat blijkbaar iedereen maar de keuze moet maken tussen er netjes bij lopen of goed les nemen.
Wel, er zijn mensen die dat ook beide kunnen.

Karin schreef:Sowieso heeft niet iedereen de mogelijkheid om paarden te houden of uberhaupt om te rijden. Zo oneerlijk is het leven nu eenmaal.

Sim0ne schreef:Nee, maar dan ligt het aan jezelf, en kan je moeilijk gaan klagen over de hoge prijzen van privelessen. Spaar die 40 euro dan een jaartje op en koop er een trailer van zou ik zeggen...

Wendy schreef:MISTRAL94 schreef:Maar daarom heeft niet iedereen die mogelijkheid
Want: geen verkeersmak paard?

miep1979 schreef:Karin schreef:Sowieso heeft niet iedereen de mogelijkheid om paarden te houden of uberhaupt om te rijden. Zo oneerlijk is het leven nu eenmaal.
![]()
Ik heb altijd les gehad van iemand die haar tarief bewust laag hield om het ook voor de mensen met minder in hun knip mogelijk te maken te lessen en zelf doe ik dit ook. Mijn lesklanten zeg ik ook altijd, ik heb liever dat je dan 1 x per 2 weken een vol uur rijd, dan een half uur om te beknibbelen want aan een uur heb je gewoon meer.

miep1979 schreef:Karin schreef:Sowieso heeft niet iedereen de mogelijkheid om paarden te houden of uberhaupt om te rijden. Zo oneerlijk is het leven nu eenmaal.
![]()
Ik heb altijd les gehad van iemand die haar tarief bewust laag hield om het ook voor de mensen met minder in hun knip mogelijk te maken te lessen en zelf doe ik dit ook. Mijn lesklanten zeg ik ook altijd, ik heb liever dat je dan 1 x per 2 weken een vol uur rijd, dan een half uur om te beknibbelen want aan een uur heb je gewoon meer.
talented schreef:Dat is natuurlijk niet waar. Het instappen (10 minuten) kan gedaan worden vooraf aan een les en dit geldt tevens ook voor het uitstappen. Een half uur intensief trainen is lang genoeg!
talented schreef:Daarbij zou het een mooie zaak worden als instructeurs met de prijs gaan zakken omdat 'het anders niet voor iedereen haalbaar is om priveles te nemen'. De rest van de maatschappij doet dit toch ook niet? En kan jij goedkoper tanken/eten kopen/ kleding kopen/ je eigen paard stallen etc als je aangeeft dat jij een goedkopere instructeur bent? Nee toch? Je intensie is goed maar mijn idee zou het niet zijn!
Karin schreef:Snappen jullie het nou niet of willen jullie het niet snappen?
Het gaat erom dat er zo geklaagd wordt over de tarieven die instructeurs vragen, maar tegelijkertijd rekenen mensen zonder blikken of blozen 80 euro af voor een tiende (of twintigste) setje voor hun paard.
Waar je je geld aan uitgeeft moet je uiteraard zelf weten, maar persoonlijk kan ik het niet helemaal volgen wanneer men het doodnormaal vindt om regelmatig 80 euro te besteden aan een setje, maar men het tegelijkertijd asociaal vindt dat een instructeur 40 euro voor een les vraagt.
Citaat:Ellepel: je intructeur kan er toch niets aan doen dat jij 4 keer wil lessen per maand? Die wil gewoon iets overhouden aan zijn inspanningen net als ieder ander die werkt.
prive dressuur: 1/2 uur voor 25€
prive springen 1/2 uur voor 20€
SGW 1 1/4 uur voor 30€
En ja het is veel geld maar het is het wel waard.
Ellepel: je intructeur kan er toch niets aan doen dat jij 4 keer wil lessen per maand? Die wil gewoon iets overhouden aan zijn inspanningen net als ieder ander die werkt.
_Sigrid_ schreef:Als het zo stelt Devato heb je ook helemaal gelijk.
Alleen; veel instructeurs geven hun verdiensten helemaal niet op. Die hebben zich welicht ook verdiept in dressuur en cursussen gevolg, maar steken dan mooi wél die hele 30 euro in hun zak. In dat geval mag het wel een beetje minder...
_Sigrid_ schreef:Als het zo stelt Devato heb je ook helemaal gelijk.
Alleen; veel instructeurs geven hun verdiensten helemaal niet op. Die hebben zich welicht ook verdiept in dressuur en cursussen gevolg, maar steken dan mooi wél die hele 30 euro in hun zak. In dat geval mag het wel een beetje minder...