prijzen voor privéles belachelijk hoog

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sim0ne

Re: prijzen voor privéles belachelijk hoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:07

Ja, maar dat wist je van tevoren.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:08

Clown

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:10

Maar daarom heeft niet iedereen die mogelijkheid

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:12

Sowieso heeft niet iedereen de mogelijkheid om paarden te houden of uberhaupt om te rijden. Zo oneerlijk is het leven nu eenmaal.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:13

Nee, maar dan ligt het aan jezelf, en kan je moeilijk gaan klagen over de hoge prijzen van privelessen. Spaar die 40 euro dan een jaartje op en koop er een trailer van zou ik zeggen...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:13

MISTRAL94 schreef:

Want: geen verkeersmak paard?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:17

Foryourneeds schreef:
zo lijkt het wel. In elke discussie komt het opnieuw bovendrijven, dat blijkbaar iedereen maar de keuze moet maken tussen er netjes bij lopen of goed les nemen.
Wel, er zijn mensen die dat ook beide kunnen.

Zelfs zonder aan de setjesmode mee te doen. Haha!
Of kun je er alleen met setjes goed uitzien dan? Clown

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:29

Ik betaal nu 25 euro voor een half uur, maar ik vind het elke cent waard Lachen

Had eerst les van iemand die 15 euro rekende, maar dat voelde niet goed. Pony ging steeds meer op de voorhand lopen en zo liep ik tegen meer problemen aan dan dat ik oplossingen kreeg...

Het is maar net wat je het zelf waard vind en wat je te besteden heb. Als je een heel krap budget heb zal je gewoon beter moeten zoeken, maar er zijn er gerust die het voor minder doen. Of misschien iemand vragen op stal die zelf wedstrijden rijdt en les heeft of die misschien een half uurtje wil helpen/lesgeven, dat is misschien niet zo goed als iemand die les kan geven met diploma maar het kost minder en dan heb je toch iemand die meekijkt waar het beter kan.

_Jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:30

Ik betaal voor een halfuur 10 euro en voor een profesionele betaal ik 25 voor een uur.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:33

Karin schreef:
Sowieso heeft niet iedereen de mogelijkheid om paarden te houden of uberhaupt om te rijden. Zo oneerlijk is het leven nu eenmaal.

OK dan!

Ik heb altijd les gehad van iemand die haar tarief bewust laag hield om het ook voor de mensen met minder in hun knip mogelijk te maken te lessen en zelf doe ik dit ook. Mijn lesklanten zeg ik ook altijd, ik heb liever dat je dan 1 x per 2 weken een vol uur rijd, dan een half uur om te beknibbelen want aan een uur heb je gewoon meer.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 16:36

Sim0ne schreef:
Nee, maar dan ligt het aan jezelf, en kan je moeilijk gaan klagen over de hoge prijzen van privelessen. Spaar die 40 euro dan een jaartje op en koop er een trailer van zou ik zeggen...

Ja hoor voor dat geld koop je en trailer dan ben je er nog niet. Wie gaat je brengen? Welke auto zet je ervoor?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 16:40

Wendy schreef:
MISTRAL94 schreef:

Want: geen verkeersmak paard?

Kunnen genoeg redenen zijn waarom iemand niet ergens heen kunt, neem een minderjarig kind die zou ik ook niet alleen langs de weg laten gaan mijn kind niet maar ook een ander niet alleen met mijn paard een ongeluk zit in ene klein hoekje tenslotte, een dier wat niet verkeersmak is ga zo maar door.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 16:41

miep1979 schreef:
Karin schreef:

OK dan!

Ik heb altijd les gehad van iemand die haar tarief bewust laag hield om het ook voor de mensen met minder in hun knip mogelijk te maken te lessen en zelf doe ik dit ook. Mijn lesklanten zeg ik ook altijd, ik heb liever dat je dan 1 x per 2 weken een vol uur rijd, dan een half uur om te beknibbelen want aan een uur heb je gewoon meer.

En zulke mensen zouden er meer moeten zijn, juist voor die mensen die lopen het eerste tegen problemen aan!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 16:54

Ik betaal voor een half uur les 10 euro, mensen buiten stal 12,50 ivm met bezinekosten. Ik heb officieel 1 tot 2 keer in de week les, maar meestal helpt ze me al als ze ziet dat het niet goed gaat en dan rekent ze niks. Dan doe ik gewoon iets extra's voor haar en dan is het goed.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 17:07

prive dressuur: 1/2 uur voor 25€
prive springen 1/2 uur voor 20€
SGW 1 1/4 uur voor 30€

En ja het is veel geld maar het is het wel waard.

Ellepel: je intructeur kan er toch niets aan doen dat jij 4 keer wil lessen per maand? Die wil gewoon iets overhouden aan zijn inspanningen net als ieder ander die werkt.

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 19:03

ik betaal voor een privéles van een uur, 25 euro
voor een springles met twee die ongeveer een klein uur duurt( naargelang hoe het gaat) betaal ik 10 euro
de springles vind ik zelfs aan de lage kant, maar ik klaag niet Tong uitsteken
de dressuurles is veel geld, maar dat krijg je als je les wilt van iemand met diploma en die zelf hoog rijdt met zijn paarden Lachen

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 19:21

miep1979 schreef:
Karin schreef:

OK dan!

Dat is natuurlijk niet waar. Het instappen (10 minuten) kan gedaan worden vooraf aan een les en dit geldt tevens ook voor het uitstappen. Een half uur intensief trainen is lang genoeg! Daarbij zou het een mooie zaak worden als instructeurs met de prijs gaan zakken omdat 'het anders niet voor iedereen haalbaar is om priveles te nemen'. De rest van de maatschappij doet dit toch ook niet? En kan jij goedkoper tanken/eten kopen/ kleding kopen/ je eigen paard stallen etc als je aangeeft dat jij een goedkopere instructeur bent? Nee toch? Je intensie is goed maar mijn idee zou het niet zijn!

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 10:53

Mee eens. Een half uur intensieve training is meer dan genoeg. Toen ik in Canada was om ijslanders te trainen merkte ik vaak dat 20 minuten al meer dan genoeg was...

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 13:08

talented schreef:
Dat is natuurlijk niet waar. Het instappen (10 minuten) kan gedaan worden vooraf aan een les en dit geldt tevens ook voor het uitstappen. Een half uur intensief trainen is lang genoeg!

Tijdens het losstappen evalueer ik met mijn leerlingen wat er allemaal gebeurd en gedaan is tijdens de tussenliggende periode EN pols ik hun bui even, iemand die niet lekker in zijn vel zit moet ik op dat moment net even anders benaderen dan normaal het geval zou zijn.

talented schreef:
Daarbij zou het een mooie zaak worden als instructeurs met de prijs gaan zakken omdat 'het anders niet voor iedereen haalbaar is om priveles te nemen'. De rest van de maatschappij doet dit toch ook niet? En kan jij goedkoper tanken/eten kopen/ kleding kopen/ je eigen paard stallen etc als je aangeeft dat jij een goedkopere instructeur bent? Nee toch? Je intensie is goed maar mijn idee zou het niet zijn!

Ik hoef mijn boterham niet te verdienen met lesgeven

Vanwege mijn beperking in mijn eigen rijden ben ik me gaan toeleggen op het lesgeven, hierdoor ook de Orun gevolgd, omdat ik zelf graag met mensen en paarden wil blijven omgaan, ook als ik straks helemaal niet meer kan rijden, dat je er iets voor krijgt is mooi meegenomen.

Maar dit is mijn eigen situatie, mensen die wel hun brood verdienen met lesgeven, tja die liggen in hele andere prijsklasses.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 13:12

Ik vind de kosten ook vrij hoog, maar wat is te duur?
En nu zoveel mensen ORUN hebben, wat is dat dan nog waard?

Ik heb les van iemand die zelf ZZ-licht rijdt en betaal 12,50 per half uur. En that's it. Geen extra kosten aan benzine of wat dan ook.

Soms gaan we hier op stal ook weleens met z'n 2-en en dan samen een uur.

Dat half uur is trouwens ook betrekkelijk, als het nog niet goed is volgens haar gaat ze rustig door tot drie kwartier.

Dus tjsa, misschien heb ik gewoon mazzel.

Devato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 13:16

Nu is het voor mij misschien makkelijk praten omdat ik het geluk heb dat mijn ouders mijn lessen (30 euro per uur exclusief reiskosten) voor me betalen, maar ik denk dat veel mensen hier vergeten even vanuit de instructeur te kijken. Ik heb niet het hele topic doorgelezen dus als ik iets belangrijks over het hoofd heb gezien, sorry daarvoor.

Mijn instructrice heeft alle fases ORUN (dressuur) doorlopen, verdiept zich veel in dressuur, en geeft haar lesgeld keurig op bij de belastingen.. Zij heeft ons keurig uitgelegd dat als ze 15/20 euro per uur vroeg, zoals ze vroeger deed, ze gewoon niks meer overhield, met belastingen, reistijd, enz. er bij geteld. Zij heeft hard gewerkt om op dit niveau te komen, heeft hard geblokt om alle ORUN cursussen succesvol af te ronden, en moet ook wel iets voor haar moeite overhouden. Voor een proffesional met kennis en een opleiding is 30 euro per uur bruto helemaal geen belachelijk uurloon.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 13:42

Als het zo stelt Devato heb je ook helemaal gelijk.

Alleen; veel instructeurs geven hun verdiensten helemaal niet op. Die hebben zich welicht ook verdiept in dressuur en cursussen gevolg, maar steken dan mooi wél die hele 30 euro in hun zak. In dat geval mag het wel een beetje minder...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 13:52

Karin schreef:
Snappen jullie het nou niet of willen jullie het niet snappen? Verward

Het gaat erom dat er zo geklaagd wordt over de tarieven die instructeurs vragen, maar tegelijkertijd rekenen mensen zonder blikken of blozen 80 euro af voor een tiende (of twintigste) setje voor hun paard.

Waar je je geld aan uitgeeft moet je uiteraard zelf weten, maar persoonlijk kan ik het niet helemaal volgen wanneer men het doodnormaal vindt om regelmatig 80 euro te besteden aan een setje, maar men het tegelijkertijd asociaal vindt dat een instructeur 40 euro voor een les vraagt.

ik heb dit topic geopend en koop dus mijn dekjes ook allemaal 2e hands..
meestal hier van bokt dan zijn ze vaak meer dan de helft goedkoper .
scheelt dat hier zoveel setjesfreaks zitten *LOL*

dus dat is even 1 ding wat uit de wereld is,voor mensen denken dat ik dus 80 euro aan een dekje uitgeef Knipoog

dan nummer 2:

Citaat:
Ellepel: je intructeur kan er toch niets aan doen dat jij 4 keer wil lessen per maand? Die wil gewoon iets overhouden aan zijn inspanningen net als ieder ander die werkt.
prive dressuur: 1/2 uur voor 25€
prive springen 1/2 uur voor 20€
SGW 1 1/4 uur voor 30€
En ja het is veel geld maar het is het wel waard.

ik wil helemaal geen 4x lessen per maand..
waar zie jij dat staan?
om de week is genoeg voor mij, ik ben geen natuurtalentje dus heb wat meer tijd tussen de lessen nodig om te kunnen oefenen Haha!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 13:59

_Sigrid_ schreef:

Alleen; veel instructeurs geven hun verdiensten helemaal niet op. Die hebben zich welicht ook verdiept in dressuur en cursussen gevolg, maar steken dan mooi wél die hele 30 euro in hun zak. In dat geval mag het wel een beetje minder...

en daar heb je nou helemaal gelijk in.
OK dan!

Devato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 14:18

_Sigrid_ schreef:

Dat is natuurlijk waar. En mijn instructrice vroeg ook maar 15 euro toen ze het niet opgaf aan de belastingen.