Bixie juryleden cursus

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

raket

Re: Bixie juryleden cursus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 19:33

Ik heb geen banaan gezien in Wanroij. Clown Clown Clown Clown
Had ik een banaan mee moeten nemen???

Als je er ook was in Wanroij: ik was degene die zei: :En dan nu weer terug naar de Bixie."

Ik had ook een opzetje voor het actiecommité: Naast elke Bixie een Dixie. (dat krijg je van dat theeleuten. Haha! Haha! Haha! Haha!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 19:34

miep1979 schreef:
_Tamara schreef:
M'n moeder en Maggie vonden het heel leuk! Lachen

Wie waren dat??????

Die zaten recht tegenover ons Knipoog Maggie had een rode blouse/overhemd aan, wat ouder, grijs haar en fenja zat daar rechts(voor ons links) naast Ja Daarnaast zat inge weer.

miep1979 schreef:
Ja als je IL jury bent net zoals ik was het best een soort van zonde van je tijd Bloos

Maar het was wel gezellig Tong uitsteken Haha!

Ochtendgedeelte had ik wel kunnen missen, want had het zelf gelezen. Beetje meer aandacht voor het formulieren van de feedback had ik ook graag gezien(had het nog willen zeggen tegen de dames, maar het was zo stil vanwege die toets Clown )

Middagdeel vond ik op zich wel ok Ja

Gefrustreerde moeders waren er bij ons niet volgens mij, ze zijn me iig niet opgevallen
Wij hadden best wel een prima groep Ja Hoop mensen met vragen of praktijkervaring.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 19:39

raket schreef:
Ik heb geen banaan gezien in Wanroij. Clown Clown Clown Clown
Had ik een banaan mee moeten nemen???

Als je er ook was in Wanroij: ik was degene die zei: :En dan nu weer terug naar de Bixie."

Ik had ook een opzetje voor het actiecommité: Naast elke Bixie een Dixie. (dat krijg je van dat theeleuten. Haha! Haha! Haha! Haha!

Bloos gek he ik was in Ermelo. Nagelbijten / Gniffelen

@Gomir ik vond er wel af en toe uitspraken bij zitten dat ik dacht van mmmmmm is dit voor jezelf of voor je kind. Maar id het was wel gezellig, zul je mij niet horen ontkennen.
Heb je nog lekker kunnen rijden?

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 19:52

Idd Fenja en Maggie zaten tegenover ons! Ze zaten volgens mij ook bij ons aan de tafel tijdens het lunchen Vork

Ik had de map wel uit mijn hoofd kunnen leren dan had ik ook het ochtendgedeelte kunnen missen Knipoog
's middags met die video's vond ik leuk!!

Het grijze gebied blijft nog steeds bestaan, ik denk dat je ook wat dingen op gevoel moet doen.

het was gezellig....ben alleen vergeten mijn banaan op te eten Haha!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 19:54

Ooooooh die Pling

Bloos ik ook Barb heb hem thuis pas op Haha!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 19:59

Ik had trouwens graag ieder voor zich een proef beoordeeld en dat besproken Bloos

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:03

Ja dat had ik ook graag willen doen!!

Vond het ook jammer dat die protocollen ook niet helemaal in overeenstemming waren met wat wij op het beeldscherm
zagen. Bijv. bij de 1e oefening die beugels onder de voeten met een + beoordelen en dan de rest van de proef met een -
terwijl er niks verandert aan de houding

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:11

Ja dat was ook wel een discussie punt, echter kan dit wel als er tijdens het beoordeelde onderdeel sprake is van een wijziging en je dit dus omschrijft in je commentaar, bijvoorbeeld verliest beugel

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 22:45

Dan wel idd, maar dit kind zat gewoon die hele proef hetzelfde Clown

Ik heb heerlijk gereden Ja Was bij ons ook echt lekker weer!
Alleen beetje jammer dat het meisje dat de paarden eruit zou doen het vergeten was en ze dus de hele dag binnen gestaan hebben Scheve mond

Ieder voor zich een proef beoordelen had ik ook wel fijn gevonden, vond het excuus over die protocollen ook wel een beetje zwak Clown We hadden kladpapier genoeg Tong uitsteken

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 08:49

He bah. Ik krijg naar aanleiding van jullie varhalen steeds meer de twijfels of ik mjin dag wel wil spenderen hieraan. Verward

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 09:10

Dat heb ik dus nu ook een beetje. Als je het ochtenddeel al kan missen als je het doorgelezen hebt..mag het ook wel een paar uren minder. Had ook verwacht indivicueel beoordelen van een proef enzo. En of je het dus goed maakt of niet...jury ben je dan toch..

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 09:56

In Ermelo hebben we niet tot 17.00 uur gezeten maar zijn we om 15.15 uur volgens mij naar huis gegaan

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 11:38

Dat scheelt al Haha!.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 12:38

We waren er ook wel klaar mee Nagelbijten / Gniffelen

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 15:47

Ik ga er volgende week helemaal blanco in maar goed te weten hoe jullie het hebben ervaren.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 15:51

Haha zijn ze dus toch herkend! Tong uitsteken

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 20:54

Ik vond het trouwens ook niet echt super.. Maar opzich viel het me mee, het was niet echt saai ofzo Knipoog
En er was een verrichtingsonderzoek bezig van welshjes, helemaal super natuurlijk, kon ik in de pauze even kijken Knipoog

Maar eerlijk gezegd vonden wij dat die proeven zo wel erg lastig worden.. Het was zo lekker ongedwongen, makkelijk te jureren. Maar nu niet echt volgens mij..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 21:22

Zijn de proeven veranderd? Wel handig, wij krijgen nl pas cursus als 3/4 van de wedstrijden er al op zitten dit zomerseizoen Tong uitsteken

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 21:33

Nou, je hoeft niet meer tot 4 te punten, maar je krijgt 4 punten (dus bijvoorbeeld: De ruiter geeft goede beenhulpen, de ruiter zit netjes rechtop, enz.) en die moet je met + of - beoordelen. Zo krijg je bij bijvoorbeeld 2 +jes, 2 punten.
Dit doe je bij elk onderdeel. In het pakket die je opgestuurd hebt gekregen, zit wel een voorbeeld van zo'n protocol. Het wordt in oktober ofzo ingevoerd dacht ik..

Ik vind het heel ingewikkeld voor een jury, en ik vind het jammer dat de houding elke keer terugkomt(bij elke oefening), die kleine kinderen kunnen echt nog niet perfect zitten met de lijn heup-hak en zo. Dus dan moet je élke keer daar een - op geven, waardoor ze dus nooit een 4 kunnen scoren.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 22:47

Nieuwe proeven gaan pas per 1 oktober in Ja
Ik vond het juist wel goed te doen en het wordt zowel voor de jury's als voor kinderen en ouders/begeleiders een stuk duidelijker waar de punten vandaan komen Ja En dus ook waar aan gewerkt moet gaan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 06:01

Ohh, dan hebben wij onze cursus ook al wel gehad! En pakket? Ik heb niks gezien (ben al bixiejury en doen cursus nu via de kring met andere bixiejuryleden, maar snap helemaal niks meer ban de organisatie)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 06:47

Jullie hebben natuurlijk ook pas eind mei de cursus. Dus misschien krijgen jullie wel een pakket waarin onze suggesties al verwerkt zijn Knipoog

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 06:55

raket schreef:
Ik vond er weinig diepgang in zitten en dat kwam mede door het wisselende niveau en een aantal gefrustreerde moeders die de resultaten van hun kroost tegen vonden vallen.
gelukkig bleef de discussie: ik rijd met een haflinger dus ik krijg te weinig punten me nog op het nippertje bespaard.

Het enige intressante was het bekijken van de proeven.

Ik was ook in Wanroy en ik ben het helemaal met je eens! Wat een gefrustreerde moeders! Ik en mijn vriendin zaten ons 's ochtends stierlijk te vervelen. Alles wat verteld werd kon je ook gewoon in het lespakket leren. Misschien voor domme mensen die niet lezen was dit nodig, maar niet voor mij. Wij hadden al zoiets van we hadden beter thuis kunnen blijven. Alleen het bekijken en beoordelen van de proeven heb ik als nuttig ervaren. Zo kwam ik erachter dat ik nog veel positiever mag punten dan dat ik al deed. Maargoed ben nu behalve in onze kring nu ook officieel bixiejury in de rest van NL.

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 08:26

bij mij kwam er juist uit dat we veel strenger moesten worden.. Ik vond echt dat er bij ons erg streng gejureerd werd.

gomir schreef:
Nieuwe proeven gaan pas per 1 oktober in Ja
Ik vond het juist wel goed te doen en het wordt zowel voor de jury's als voor kinderen en ouders/begeleiders een stuk duidelijker waar de punten vandaan komen Ja En dus ook waar aan gewerkt moet gaan worden.

dat is waar, maar voor een jury wordt het een heel gedoe, en vooral die houding die elke keer terugkomt, vind ik erg jammer.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 08:52

Je moet er even handig in worden, maar ik vond het best wel te doen Ja

En ik vind het eigenlijk wel goed dat er wat meer aandacht voor houding en zit komt. Als je niet correct zit kun je je hulpen ook nooit correct (gaan) geven, het is gewoon de basis van het paardrijden.