Zijn er ook bokkers die kinderen lesgeven?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fryskhynders

Re: Zijn er ook bokkers die kinderen lesgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 16:15

ladypaard schreef:
Gezocht, iemand om les te geven, voor de zaterdagochtend in Nunspeet.
SPOED!!!!!

anders hadden ze wat leuks bedacht dat ik de groepslessen zou doen en iemand anders de longe lessen Clown maar ik hou liever de longe lessen. Haha!

is orun 1 fase een vereiste?

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 01:50

nee, als je kunt lesgeven, enige ervaring is wel gewenst Clown (heb zelf ook niks Knipoog )

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 13:10

Tja het is voor mij wel wat ver weg....
manege lijkt me nog steeds leuk, als je maar meer mag leren dan blijven zitten en achter mekaar aan sjokken

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 15:24

Mn neefje heeft vandaag voor t eerst gesprongen op de shet.. lol dat ze hadden..

aan een touwtje over een balkje die op een houtblokje lag (nog geen 10 cm hoog) en doordat de gene die meerente doorliep maakte die en galopsprong over t hindernisje heen.. (galoperen gaat al super) Lol dat ze hadden, beide vonden t volgens mij erg leuk

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 22:55

ladypaard schreef:
nee, als je kunt lesgeven, enige ervaring is wel gewenst Clown (heb zelf ook niks Knipoog )

hmm kun je mij hier meer infomatie overgeven....
ik ben denk ik wel geintresseerd!!!

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 08:51

ze willen graag dat je even belt Lachen

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 09:39

Mijn lesje kwam gister te vervallen, vanwege de kinderen die op vakantie gingen dus ik hield er maar twee over. Ze hebben in een andere les gereden. Volgende week krijg ik er 4 nieuwe kindertjes bij, altijd spannend en erg leuk!!!

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 11:49

Gisteren heb ik weer les gegeven aan mijn
mini-Ankie. Knipoog
Ze heeft nu 11 weken rij-ervaring.

Gisteren hebben we de eerste 20 minuten in
stap en draf overgangen geoefent en wat basis
figuurtjes gereden met overgangen erin.
Daarna gegalopeert ook op de moeilijke linkerkant. Lachen

De laatste 30 minuten heb ik haar aan de longeerlijn
gedaan en hebben we zonder teugels gedraafd en gegallopeerd.
Eerst durfde ze niet zo goed maar na 5 minuten was ze ontzettend
trots zonder handen in galop.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 15:47

ik vind de longelesjes echt zo super leuk, hier nog even foto's van zaterdag 2 weken terug ofzo. Zo super schattig Haha!
één van me lesklantjes prachtig versiert:
Afbeelding

vriendinnetje er ook nog op:
Afbeelding

deze zaterdag had ik echt een kletstante ertussen, zelfs met draven hield ze haar mond niet Clown nou ja in het bos hadden we het over haar oma, en die had een hersenspoeling gehad (ik nu ga ik echt denken bestaat dat nou Clown ??? )

maja moet gewoon zeggen die kinders zijn echt schattig Haha!

girlxx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 19:36

leuke foto´s jah!!

Super_Lisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 19:42

Een vriendinnetje van mijn zusje (9 jaar) wil dolgraag les van me maar ze heeft nog bijna geen ervaring en het zou dan op m'n eigen pony moeten? Zouden jullie dit doen?

girlxx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 19:43

ligt er aan... hoe is je pony== het kan misschien wel als je haa aan een touwtje hebt..

Zwaantje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 23:41

ik val in bij ons op de manege waar mijn pony staat 5 april was het ook zo invallen er zijn nog 2 op stal die niet echt leuk vinden om kleine kindere les te geven maar ik wel Haha!
voor al de beginners vind ik erg leuk ben bezig met cursus om les te kunnen geven.. en de kinderen zijn tussen de 6 en 14 jaar en ouders vinden het ook erg leuk Tong uitsteken

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 09:20

welke cursus doe je chica lover?

girlxx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 12:00

ik doe geen curses meer...

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 17:10

meer?? wel gedaan dan?
zo ja welke en beviel het?

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 22:22

Ik heb nu een groepje kinderen die het erg snel oppakt allemaal, alleen weer 1 er tussen die niet aan het lichtrijden gaat... iemand nog tips/ trucs over?

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 07:54

hoe bedoel je niet aan het lichtrijden gaat??
ik leg het eerst in stap uit, en oefenen, en dan in draf met de beweging mee praten, sta zit sta zit, ik heb er ook wel een paar langzame tussen maar na 3 lessen hebben ze het toch ook wel door,

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:02

Mochten jullie erover nadenken om een cursus te gaan volgen voor het lesgeven, raad ik jullie de FNRS Manege instructie aan!

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:09

haha oké waarom Tong uitsteken
(ik heb zelf de orun basis al)
wat voor een doelgroep heeft die cursus?

marijeme

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 16:50

Kinderen les geven is vaak veel leuker dan de volwassenen Tong uitsteken
Ik weet niet waarom eigenlijk, kinderen zijn gezelliger denk ik. Je hebt ook zat gezellige volwassenen hoor maar kinderen hebben iets extra's. En tegen vervelende kinderen zeg je gewoon 'als je nu niet stopt hoef je de volgende keer niet te komen!' Ookal kan je dat niet beslissen of ze wel of niet mogen rijden, alleen al dat zeggen is vaak al genoeg Knipoog
Succes met de vervelende knderen en veel plezier met de rest Knipoog

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 17:02

KimH schreef:
Ik heb nu een groepje kinderen die het erg snel oppakt allemaal, alleen weer 1 er tussen die niet aan het lichtrijden gaat... iemand nog tips/ trucs over?

Streng zijn doet wonderen Lachen

Wil ze niet of lukt het gewoon niet? Laat ze anders eerst eens staan in de beugels eerst in stap. Dan moeten ze hun beentjes namelijk naar achteren leggen ipv naar voren afsteken anders kunnen ze niet staan blijven en dan rustig in draf. als het staan lukt, lukt het zitten ook wel en dan staan zitten desnoods eerst 1 hand aan het zadel zodat ze zich op kunnen trekken op de beweging van de pony maar dit ook zo snel mogelijk weer afleren. (het staan is weer truck van mijn instructeur die me even hielp bij 1 van mijn eerste lesjes het had eigenlijk meer te maken met de benen op de juiste plek te houden maar ik denk dat het voor licht rijden ook wel kan helpen, want vaak komen ze niet omhoog doordat ze hun benen naar voren afsteken en dus geen gewicht in de beugels kunnen plaatsen)

Als het niet willen is dan ben ik heel makkelijk. Of je luisterd of je gaat maar op het midden staan want dan ga ik ook mijn aandacht er niet meer aanbesteden als ze het echt zo bond maken zodat ze ook andere kinderen in de weg rijden die wel graag willen leren en luisteren dan is het hup af stappen en pony op stal.

Ik vind de kinderen van nu vaak erg angstig uitzonderingen daar gelaten. Soms vind ik dat wel eens jammer dat ze net even niet doorzetten als een pony in opstand komt en daardoor 30 minuten van de les op het midden aan het rond slenteren zijn

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 17:48

Marcella_e schreef:
Als het niet willen is dan ben ik heel makkelijk. Of je luisterd of je gaat maar op het midden staan want dan ga ik ook mijn aandacht er niet meer aanbesteden als ze het echt zo bond maken zodat ze ook andere kinderen in de weg rijden die wel graag willen leren en luisteren dan is het hup af stappen en pony op stal.

Ik vind de kinderen van nu vaak erg angstig uitzonderingen daar gelaten. Soms vind ik dat wel eens jammer dat ze net even niet doorzetten als een pony in opstand komt en daardoor 30 minuten van de les op het midden aan het rond slenteren zijn

Helemaal mee eens!! Ik ben met mijn vorige groep kinderen in het begin ietwat ' te lief' geweest, op een gegeven moment heb ik dat wel veranderd en met resultaat.

Ik ga zeker even wat meer oefenen met het staan in de stap maar vooral op de beenligging, al denk ik dat het jongetje in kwestie zich verkrampt als hij moet gaan lichtrijden. Toch maar spelenderwijs gaan oplossen denk ik Lachen

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 18:18

moet zeggen dat ik in het begin wel een touw om de nek heen heb, daar trekken ze zich dan de 1e paar keer iets aan op, zodat ze wel de bedoeling van het lichtrijden doorkrijgen, (want aan zadel vasthouden zitten ze veelste ver naar voren)

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 18:29

Het is idd jammer dat kinderen steeds banger zijn, gelukkig heb ik daar met mn neefje geen last van.. ik doe heel luchtig over vallen en als er een keer een bok komt reageer ik altijd op een manier van maar gelukkig kun je al zo goed rijden dat je super blijft zitten... geen angst kweken, bok kan gebeuren, vallen ook.. gewoon opstaan en doorgaan