Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Starbreeze schreef:Ik vind een koudbloed met xtra dressuurkwaliteiten erg leuk in de ring. Eentje die zonder enige souplesse of lb loopt vind ik zelf minder om naar te kijken. Maar dat is persoonlijk. Dat geld voor mij overigens voor ieder ras.
Pletje123 schreef:Nog nooit van gehoord![]()
Staan er ook filmpjes op internet?
Starbreeze schreef:Pletje123 schreef:Nog nooit van gehoord![]()
Staan er ook filmpjes op internet?
Zoek ff op "Tarja" hier op bokt, ze heeft hier ook een account.
Quellian schreef:Ik vind koudbloeden uitbrengen in de sport hetzelfde als een paard met een beperking in de sport. Je moet er 10x zo goed aan kunnen rijden om uberhaupt je punten te rijden.
Dus nee, van mij hoeven koudbloeden niet zo nodig in de sport, maar prima als een ander daar anders over denkt
Taaclover schreef:@Russel
Ik vind dat je ten dele zeker gelijk hebt
Ik heb met mijn fjord zeker voordeel dat hij niet snel schrikt in een vreemde omgeving (als is het zeker geen flegmatiek beest zoals jij alles over 1 kam scheert)
Aan de andere kant heeft de mijne totaal geen middendraf en zijn dit weer lagere cijfers.
Je hebt het niet moeilijker of makkelijker met een koudbloed, je hebt bepaalde voordelen en bepaalde nadelen net zo goed als je die met een voor de sport gefokt paard hebt en ik denk dat alles tegen elkaar afweegt.
Ik word altijd een beetje moedeloos van die hele discussie...
Mensen met een koudbloed kiezen er zelf voor om te gaan starten maar als ze een keer lage punten hebben is het altijd de jury die niet van koudbloeden houd
Als je een nette proef neerzet kun je heerlijk meekomen, dat geld voor iedereen... sportpaard of koudbloed.
Taaclover schreef:Volgens mij schrijf ik ook juist dat de mijne totaal geen middendraf heeft
Fitzroy schreef:Ik houd ook niet koudbloeden. Vraag me altijd af waarom zo iemand dressuur gaat rijden zonder een daarvoor geschikt paard. Maar goed, dat is verder niet aan mij te beoordelen, dat is slechts een persoonlijke mening.
Ik beoordeel wat ik zie. Als een koudbloed gewoon fijn in de aanleuning is en netjes de onderdelen afwerkt, kan ie ook hoog scoren.